Αφιέρωμα στην Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρίες
Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρίες γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου και μας υπενθυμίζει τη σημασία της ισότητας, της αποδοχής και της συμπερίληψης.
Στο νηπιαγωγείο μας, μαθαίνουμε στα παιδιά να βλέπουν τη μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου και να αγκαλιάζουν τις διαφορές, γιατί αυτές είναι που μας κάνουν ξεχωριστούς. Με παιχνίδια, ιστορίες και δράσεις, τα παιδιά μαθαίνουν ότι η φιλία, η καλοσύνη και η συνεργασία δεν έχουν όρια.
Μαζί με τα παιδιά αφού συζητήσαμε για το θέμα της αναπηρίας, περιηγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου μας για να διαπιστώσουμε αν είναι προσβάσιμο και με βιωματικό τρόπο προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε πως αισθάνονται τα άτομα με αναπηρία.
Σε συνεργασία με δύο γονείς του σχολείου μας οργανώσαμε ένα ξεχωριστό αφιέρωμά στην Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων Με Ειδικές Ανάγκες. Η κ. Νάκου Πόπη οργάνωσε και παρουσίασε με διαδραστική αφήγηση και ενεργή συμμετοχή των παιδιών το βιβλίο της Άδας Σταματάτου:“Τι έχει ο Γιάννης;” .Επίσης έγινε προβολή σε προτζέκτορα της εικονογράφησης του βιβλίου. Στόχος μας να μυήσουμε τα παιδιά στις αξίες της αποδοχής, της συμπερίληψης και του αλληλοσεβασμού.
Η δεύτερη μητέρα περιέγραψε διάφορες φάσεις της καθημερινότητάς , τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τον τρόπο που εκδηλώνει τα συναισθήματα και τις επιθυμίες του ένα παιδί με αναπηρία. Επισήμανε ότι έχει τις ίδιες ανάγκες όπως όλα τα παιδιά, με σκοπό να κατανοήσουν και να σεβαστούν τη διαφορετικότητα του κάθε παιδιού. Ακολούθησε η έκφραση εντυπώσεων και προβληματισμών των παιδιών σχετικά με τις ανάγκες των ανθρώπων με αναπηρίες.
Στη συνέχεια όλα τα παιδιά τραγούδησαν και χόρεψαν το τραγούδι του ΕΛΜΕΡ :
Τόσοι πολλοί ξεχωριστοί, στον κόσμο ζούμε όλοι μαζί,
κανείς δεν θέλει μοναχός, δες τον αλλιώς, δες τον αλλιώς.
Κι αν όλοι μας δεν μοιάζουμε είναι για να ταιριάζουμε
ο καθένας Δ Ι Α Φ Ο Ρ Ε Τ Ι Κ Ο Σ.
Το αφιέρωμα ολοκληρώθηκε με την εικαστική αποτύπωση των παιδιών και τη σύνθεση ενός παζλ με τίτλο “Όλοι διαφορετικοί-Όλοι ίσοι “
Τα παιδιά σε ομάδες ζωγράφισαν τις ιδέες τους, πως να παίξουν και να περάσουν ευχάριστα με κάθε παιδί με αναπηρίες σε ένα σχολείο αποδοχής και συμπερίληψης.