Σήμερα, Τετάρτη 29 Απριλίου, η πλατεία της γειτονιάς μας γέμισε με παιδικές φωνές, χαμόγελα και πολλή δουλειά! Οι μικροί μαθητές του Νηπιαγωγείου μας, μαζί με τους γονείς τους, έγιναν «ενεργοί πολίτες» και ανέλαβαν δράση για να ομορφύνουν τον χώρο που καθημερινά παίζουν και αλληλοεπιδρούν με τους φίλους τους.
Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο Σχέδιο Αξιολόγησης «Σχολείο – Πλατεία, με δράση και χαρά ανθίζει η γειτονιά» και στα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ,εργαστηρίων δεξιοτήτων και δράσεων ενεργού πολίτη που υλοποιούμε φέτος.
Προετοιμασία: Χτίζοντας τη συνείδηση του εθελοντή
Πριν βγούμε στο πεδίο, προηγήθηκε μεγάλη προετοιμασία μέσα στις τάξεις μας:
- Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Μέσα από το πρόγραμμα «Φροντίζω και ενεργώ για το πάρκο της γειτονιάς μου», τα παιδιά γνώρισαν την έννοια του εθελοντισμού. Είδαμε βίντεο από εθελοντικές ομάδες (πυροσβέστες, γιατρούς, φιλοζωικές) και αποφασίσαμε να γίνουμε κι εμείς κρίκος αυτής της αλυσίδας προσφοράς.
- Δημιουργία υλικού: Φτιάξαμε τις δικές μας ταυτότητες εθελοντή, ζωγραφίσαμε πλακάτ με μηνύματα όπως «Όχι σκουπίδια κάτω» και «Αγαπώ και φροντίζω την πλατεία μας», και κατασκευάσαμε πανέμορφες ταΐστρες για να βρίσκουν τροφή τα πουλάκια του πάρκου μας.
- Το τραγούδι μας: Συνθέσαμε ένα δικό μας ενθαρρυντικό τραγούδι για να συνοδεύσει τη δράση μας!
Υλοποίηση: Δράση στην Πηγή!
Φορώντας τα καπέλα μας, τα γάντια μας και κρατώντας σακούλες απορριμμάτων, βγήκαμε στην πλατεία μαζί με τους γονείς .
- Καθαρισμός: Μαζέψαμε τα σκουπίδια, φροντίζοντας να αφήσουμε την παιδική χαρά πεντακάθαρη.
- Συνεργασία με τον Δήμο: Είχαμε τη χαρά να έχουμε μαζί μας εκπροσώπους της Διεύθυνσης Πρασίνου του Δήμου Πατρέων. Οι περιβαλλοντολόγοι μας μίλησαν για τη σημασία της Μείωσης, της Επαναχρησιμοποίησης και της Ανακύκλωσης.
- Μαθαίνουμε στους κάδους: Σταθήκαμε μπροστά σε κάθε κάδο, συζητήσαμε για τον σωστό διαχωρισμό των απορριμμάτων και μάθαμε πού πηγαίνουν τα σκουπίδια μας αφού τα πετάξουμε.
Αξιολόγηση: Το μάθημα που έγινε βίωμα
Η δράση ολοκληρώθηκε με τα παιδιά να τραγουδούν με ενθουσιασμό το τραγούδι τους. Τι κρατάμε από αυτή τη μέρα;
- Ενθουσιασμός και Δέσμευση: Τα παιδιά υποσχέθηκαν να προσέχουν την πλατεία τους κάθε μέρα, όχι μόνο σήμερα.
- Συνειδητοποίηση: Κατάλαβαν ότι η ομορφιά της γειτονιάς μας δεν είναι ευθύνη μόνο των «άλλων», αλλά ξεκινά από το «εμείς».
- Κοινωνική Προσφορά: Ήταν μια μέρα προσφοράς που απέδειξε ότι ακόμα και οι πιο μικροί πολίτες μπορούν να κάνουν τη μεγαλύτερη διαφορά!
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς για την ενεργή συμμετοχή τους και στον Δήμο για την πολύτιμη υποστήριξη.
Συνεχίζουμε με δράση, γιατί η γειτονιά μας είναι το σπίτι μας!























