ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Ύστερα από συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων , οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για τη διδασκαλία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων αποφάσισαν τις θεματικές που θα σχεδιάσουν και θα πραγματοποιήσουν κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.
Τμήμα 1:
Υπεύθυνη Νηπιαγωγός η Κακοκέφαλου Πηνελόπη, η οποία έχει προγραμματίσει την υλοποίηση των παρακάτω θεματικών δραστηριοτήτων:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – Τμήμα 1
1ος θεματικός κύκλος:
Φροντίζω το περιβάλλον
Υποθεματική : «Οικολογική Συνείδηση»
Τίτλος: «Οι φίλοι μας τα αδέσποτα» (10/10-30/11)
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές να ευαισθητοποιηθούν γύρω από το θέμα της κακοποίησης και της εγκατάλειψης ζώων συντροφιάς, ώστε να ενισχυθούν οι μηχανισμοί πρόληψης.
- Να αποκτήσουν ενσυναίσθηση, ευαισθησία και υπευθυνότητα.
- αξιολόγηση των σταδίων της λύσης του προβλήματος
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος
2ος θεματικός κύκλος:
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Υποθεματική: Τα ανθρώπινα δικαιώματα
Tίτλος: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» (1/12-7/2)
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη.
- Να έρθουν σε επαφή με την οικογενειακή πολυμορφία
- Να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε οικογένεια είναι μοναδική
- υιοθέτηση αξιών και προτύπων αποδοχής, σεβασμού και συνεργασίας.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος
3ος θεματικός κύκλος:
Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Υποθεματική: STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική.
Τίτλος: «Στη γειτονιά του ήλιου» (10/2-30/3)
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού.
- Να γνωρίσουν τους πλανήτες του Ηλιακού μας συστήματος, τις τροχιές τους και τη θέση τους σε σχέση με τον ήλιο, την εναλλαγή μέρας – νύχτας.
- δημιουργία ομαδοσυνεργατικών κατασκευών, θεατρικό παιχνίδι
- ανάπτυξη κριτικής σκέψης, διερεύνηση και εξαγωγή συμπερασμάτων
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος
4ος θεματικός κύκλος:
Ζω καλύτερα – Ευ ζην
Υποθεματική: Υγεία: Διατροφή Αυτομέριμνα – Οδική Ασφάλεια
Τίτλος: «Δόντια γερά , τρώγοντας υγιεινά» (1/4-30/5)
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- να ερμηνεύουν και να κατανοούν πλήρως τη σχέση της στοματικής υγιεινής σε συνδυασμό με την υγιεινή διατροφή.
- κατανόηση της αξίας της φροντίδας των δοντιών.
- ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
- συνειδητοποίηση της προληπτικής ιατρικής του οδοντιάτρου.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος
Τμήμα 2:
Υπεύθυνες Νηπιαγωγοί : η Σαμαρά Βίκυ, η Αραβοπούλου Σόνια, η Μερεκούλια Ευσταθία (εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης) και η Αντωνία Φόρτσα (Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό), οι οποίες έχουν προγραμματίσει την υλοποίηση των παρακάτω θεματικών δραστηριοτήτων:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ –Τμήμα 2
1ος θεματικός κύκλος:
Φροντίζω το περιβάλλον
Υποθεματική : Οικολογία-παγκόσμια τοπική και φυσική κληρονομιά
Τίτλος: «Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής» (10/10 – 30/11)
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα.
- ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού.
- ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριών σχετικά με το δασικό οικοσύστημα και τα περιβαλλοντικά προβλήματα που συνδέονται με αυτό και η ανάληψη δράσης για την προστασία του.
- ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος
2ος θεματικός κύκλος:
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Υποθεματική: Τα ανθρώπινα δικαιώματα
Tίτλος: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» (1/12-7/2)
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη.
- Να έρθουν σε επαφή με την οικογενειακή πολυμορφία
- Να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε οικογένεια είναι μοναδική
- υιοθέτηση αξιών και προτύπων αποδοχής, σεβασμού και συνεργασίας.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος
3ος θεματικός κύκλος:
Δημιουργώ και Καινοτομώ –Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Υποθεματική: STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική.
Τίτλος: «Στη γειτονιά του ήλιου» (10/2-30/3)
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού.
- Να γνωρίσουν τους πλανήτες του Ηλιακού μας συστήματος, τις τροχιές τους και τη θέση τους σε σχέση με τον ήλιο, την εναλλαγή μέρας – νύχτας.
- δημιουργία ομαδοσυνεργατικών κατασκευών, θεατρικό παιχνίδι
- ανάπτυξη κριτικής σκέψης, διερεύνηση και εξαγωγή συμπερασμάτων
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος
4ος θεματικός κύκλος:
Ζω καλύτερα – Ευ ζην
Υποθεματική: Υγεία: Διατροφή Αυτομέριμνα – Οδική Ασφάλεια.
Τίτλος: «Του δρόμου το ασφαλές» (1/4 -30/5)
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Γνωριμία με τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
- Καλλιέργεια δεξιοτήτων ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.
- Κατανόηση του τρόπου με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί και των κανόνων οδικής συμπεριφοράς.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος