Εργαστήρια Δεξιοτήτων

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Ύστερα από συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων , οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για τη διδασκαλία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων αποφάσισαν τις θεματικές που θα σχεδιάσουν και θα πραγματοποιήσουν κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.

Τμήμα 1:

Υπεύθυνη Νηπιαγωγός  η Κακοκέφαλου Πηνελόπη, η οποία  έχει προγραμματίσει την υλοποίηση των  παρακάτω θεματικών δραστηριοτήτων:

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – Τμήμα 1

1ος θεματικός κύκλος:

Φροντίζω το περιβάλλον

Υποθεματική : «Οικολογική Συνείδηση»

Τίτλος: «Οι φίλοι μας τα αδέσποτα» (10/10-30/11)

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • Στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές  να ευαισθητοποιηθούν γύρω από το θέμα της κακοποίησης και της εγκατάλειψης ζώων συντροφιάς, ώστε  να ενισχυθούν οι μηχανισμοί πρόληψης.
  • Να αποκτήσουν ενσυναίσθηση, ευαισθησία και υπευθυνότητα.
  • αξιολόγηση των σταδίων της λύσης του προβλήματος

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

 

2ος θεματικός κύκλος:

Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

 

Υποθεματική: Τα ανθρώπινα δικαιώματα

Tίτλος:  «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» (1/12-7/2)

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη.
  • Να έρθουν σε επαφή με την οικογενειακή πολυμορφία
  • Να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε οικογένεια είναι μοναδική
  • υιοθέτηση αξιών και προτύπων αποδοχής, σεβασμού και συνεργασίας.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

 

3ος θεματικός κύκλος:

Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Υποθεματική: STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική.

Τίτλος: «Στη γειτονιά του ήλιου»  (10/2-30/3)

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού.
  • Να γνωρίσουν τους πλανήτες του Ηλιακού μας συστήματος, τις τροχιές τους και τη θέση τους σε σχέση με τον ήλιο, την εναλλαγή μέρας – νύχτας.
  • δημιουργία ομαδοσυνεργατικών κατασκευών, θεατρικό παιχνίδι
  • ανάπτυξη κριτικής σκέψης, διερεύνηση και εξαγωγή συμπερασμάτων

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος

 

4ος θεματικός κύκλος:

Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Υποθεματική: Υγεία: Διατροφή Αυτομέριμνα – Οδική Ασφάλεια

 Τίτλος: «Δόντια γερά , τρώγοντας υγιεινά»  (1/4-30/5)

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • να ερμηνεύουν και να κατανοούν πλήρως τη σχέση της στοματικής υγιεινής σε συνδυασμό με την υγιεινή διατροφή.
  • κατανόηση της αξίας της φροντίδας των δοντιών.
  • ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
  • συνειδητοποίηση της προληπτικής ιατρικής του οδοντιάτρου.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος

Τμήμα 2:

Υπεύθυνες Νηπιαγωγοί : η Σαμαρά Βίκυ, η Αραβοπούλου Σόνια, η Μερεκούλια Ευσταθία (εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης) και η Αντωνία Φόρτσα (Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό), οι οποίες  έχουν προγραμματίσει την υλοποίηση των  παρακάτω θεματικών δραστηριοτήτων:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ –Τμήμα 2

1ος θεματικός κύκλος:

Φροντίζω το περιβάλλον

 

Υποθεματική : Οικολογία-παγκόσμια τοπική και φυσική κληρονομιά

Τίτλος:  «Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής» (10/10 – 30/11)

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα.
  • ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού.
  • ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριών σχετικά με το δασικό οικοσύστημα και τα περιβαλλοντικά προβλήματα που συνδέονται με αυτό και η ανάληψη δράσης για την προστασία του.
  • ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.

 

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

 

2ος θεματικός κύκλος:

Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Υποθεματική: Τα ανθρώπινα δικαιώματα

Tίτλος:  «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» (1/12-7/2)

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη.
  • Να έρθουν σε επαφή με την οικογενειακή πολυμορφία
  • Να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε οικογένεια είναι μοναδική
  • υιοθέτηση αξιών και προτύπων αποδοχής, σεβασμού και συνεργασίας.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

 

3ος θεματικός κύκλος:

Δημιουργώ και Καινοτομώ –Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Υποθεματική: STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική.

Τίτλος: «Στη γειτονιά του ήλιου»  (10/2-30/3)

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού.
  • Να γνωρίσουν τους πλανήτες του Ηλιακού μας συστήματος, τις τροχιές τους και τη θέση τους σε σχέση με τον ήλιο, την εναλλαγή μέρας – νύχτας.
  • δημιουργία ομαδοσυνεργατικών κατασκευών, θεατρικό παιχνίδι
  • ανάπτυξη κριτικής σκέψης, διερεύνηση και εξαγωγή συμπερασμάτων

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος

 

4ος θεματικός κύκλος:

Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Υποθεματική: Υγεία: Διατροφή Αυτομέριμνα – Οδική Ασφάλεια.

Τίτλος: «Του δρόμου το ασφαλές»   (1/4  -30/5)

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • Γνωριμία με τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
  • Καλλιέργεια δεξιοτήτων ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.
  • Κατανόηση του τρόπου με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί και των κανόνων οδικής συμπεριφοράς.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος