Η διδακτική της σποράς στο νηπιαγωγείο αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία να εισαχθούν τα παιδιά στις έννοιες της φύσης, της ανάπτυξης και της υπευθυνότητας, μέσα από ένα βιωματικό και διασκεδαστικό τρόπο.
Στόχοι αυτής της ενότητας είναι:
- Να κατανοήσουν τα παιδιά τη διαδικασία της σποράς και τους παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη ενός φυτού (νερό, φως, χώμα).
- Να αναπτύξουν τη φαντασία τους μέσα από την παρατήρηση της φύσης.
- Να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους σε κοινές δραστηριότητες.
- Να αναπτύξουν την αγάπη και το ενδιαφέρον για τη φύση.
Σε πρώτη φάση προσελκύουμε το ενδιαφέρον των μαθητών με ερωτήσεις του τύπου: Αν γνωρίζουμε πως μεγαλώνουν τα φυτά; Έχουμε δεί σπόρους; Τι πιστεύουμε ότι έχουν μέσα οι σπόροι;
Αρχικά είδαμε φωτογραφίες απο διάφορετικούς σπόρους και διαπιστώσαμε πως όλοι οι σπόροι δεν είναι ίδιοι.
Σε δεύτερη φάση, συζητήσαμε με τα παιδιά για τα 4 βασικά στοιχεία που χρειάζεται το μικρό σποράκι για να μεγαλώσει και να αναπτυχθεί (νερό, ήλιο,χώμα, φροντίδα). Με αφορμή τη συζήτηση παίξαμε ένα παιχνίδι με κάρτες όπου έπρεπε να βαλουμε τις κάρτες στη σωστή σειρά.
Παρακολουθήσαμε ακόμη ένα εκπαιδευτικό βίντεο σχετικό με τη σπορά, τα στάδια ανάπτυξης ενός φυτού και τα απαραίτητα στοιχεία και συνθήκες που χρειάζεται για να αναπτυχθεί.
Με αφορμή την θεματική ενότητα της “σποράς”, πραγματοποιήθηκε αφήγηση του παραμυθιού του Eric Carle “Ένα σποράκι ταξιδεύει”, και επεξεργαστήκαμε το παραμύθι με ερωτήσεις κατανόησης
Με αφορμή το παραμύθι, φυτέψαμε και ποτίσαμε τις δικές μας φακές, όπου παρακαλουθούσαμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα τα στάδια ανάπτυξή τους.
Παρακολουθήσαμε επίσης, το ηλεκτρονικό παραμύθι ¨Ένα σκιάχτρο μια φορά¨
Και δημιουργήσαμε ο καθένας το δικό του σκιάχτρο.
Τέλος, για να χαλαρώσουμε μεταμορφωθήκαμε οι ίδιοι σε σποράκια όπου σιγά σιγά με το άκουσμα της μουσικής αρχίσαμε να αναπτυσσόμαστε








