4 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων!
Καλώς ήρθες Φθινόπωρο!
Καλή και Δημιουργική Σχολική Χρονιά 2024-2025!
Η αυλή μας και τα νέα κέντρα ενδιαφέροντος!
Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης -αναβάθμισης του προαύλιου χώρου με νέα παιχνίδια και κέντρα ενδιαφέροντος, προχωρήσαμε το σχέδιο μας με τη συμμετοχή και αρωγή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
Αφού είχαμε καταγράψει τα υλικά και τα αντικείμενα που θα χρειαστούμε. είχαμε ενημερώσει σχετικά με τις νέες προσθήκες στο προαύλιου χώρο (τα ζωγραφιστά παιχνίδια, τα διάφορα κέντρα ενδιαφέροντος με αισθητηριακά υλικά) τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, αφιερώσαμε ένα ηλιόλουστο Σαββατοκύριακο στην υλοποίηση του σχεδίου μας.
Eυχαριστούμε ιδιαίτερα τους γονείς που βοήθησαν με κάθε τρόπο για μια αυλή με περισσότερα ερεθίσματα και ευκαιρίες ενασχόλησης για τα παιδιά. Επίσης ευχαριστούμε για την χορηγία υλικών και χρωμάτων το χρωματοπωλείο των Βριλησσίων ΤΡΑΚΑΔΑΣ και ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ- μονωτικά.
Παρακάτω θα πάρετε μια μικρή γεύση από τη δράση μας:
Καλώς ήρθες Πασχαλιά…
Η σπουδαιότερη γιορτή του Χριστιανισμού φέρει το μήνυμα της Ανάστασης, της ανάτασης της ψυχής, της συγχώρεσης των λαθών. Το ελληνικό Πάσχα, όλη τη Μεγάλη εβδομάδα των παθών προετοιμάζει τους πιστούς για την Κυριακή του Πάσχα , για την Ανάσταση. Τα έθιμα και οι παραδόσεις μας κάνουν ακόμα πιο ιδιαίτερες αυτές τις ημέρες. Μερικά από τα έθιμα προσπαθήσαμε να τα μεταφέρουμε βιωματικά στα παιδιά στην τάξη μαζί με το μήνυμα της Ανάστασης. Έτσι, το σχολείο μας πλημμύρισε με μυρωδιές από κουλούρια, εικόνες από ζυμωτά λαζαράκια, βαμμένα αυγουλάκια και ένα σωρό χειροτεχνίες, πασχαλινά παιχνίδια και αγάπη.
Παρακάτω θα δείτε μερικές από τις δράσεις μας στην τάξη:
Καλό Πάσχα , με υγεία και όμορφες στιγμές!!
25η Μάρτιου 1821 , μια σπουδαία επέτειος!
Η ελληνική επανάσταση είχε έχει και θα έχει μια ξεχωριστή θέση και στην καρδιά των παιδιών. Οι ήρωες και τα ανδραγαθήματα τους εγείρουν τη φαντασία τoυς. Οι δημοφιλέστεροι ήρωες της Επανάστασης του 1821, δημιουργούν δέος στα παιδιά και εκείνα δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό για να τους αποτυπώσουν στο χαρτί. Οι μαθητές του σχολείου μας, έμαθαν για τις ηρωικές στιγμές στο Μεσολόγγι, για την πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας από τον Κανάρη, για τις ανυπόταχτες Σουλιώτισσες και για άλλες ηρωικές στιγμές. Αναγνώρισαν τις δυσκολίες του πολέμου, της εποχής εκείνης και του αγώνα των Ελλήνων. Μέσα από τις δραστηριότητες, τις χειροτεχνίες, τα ποιήματα, τα τραγούδια και τους χορούς επισφράγισαν τις ιδέες τους και τη λαχτάρα τους να εκφραστούν.
Την Παρασκευή 22 Μαρτίου στο σχολείο μας ακούστηκαν παιδικές φωνές , συνθήματα, ποιήματα και χοροί. Δυστυχώς φέτος δε προλάβαμε να μιλήσουμε όσο θέλαμε για το ηρωικό αγώνα των Ελλήνων και τη ζωή τους λόγω της κοντινής ημερομηνίας που έπεσε με τις απόκριες, ωστόσο τα παιδιά εκφράστηκαν δημιουργικά όπως θα δείτε και παρακάτω :
Πορτρέτα και φιγούρες των ηρώων της επανάστασης
Παραδοσιακές στολές ανα την Ελλάδα
Χειροποίητες κούκλες 1821 από εφημερίδα και πανιά
Η γιορτούλα μας
Ο κρίνος
Απόκριες
Παραδοσιακά οι απόκριες είναι ημέρες χαράς, στιγμές οι οποίες μας κάνουν να ξεφεύγουμε από την πραγματικότητα μας. Αυτές τις ημέρες διασκεδάζαμε και πειραματιστήκαμε με διάφορα υλικά και φυσικά βάλαμε μπόλικη φαντασία! Παίξαμε, μάθαμε έθιμα του τόπου μας και αφεθήκαμε στο κλίμα των ημερών.
Ελπίζουμε μέσα από τις δουλειές, τα χρώματα, τη φαντασία και την χαρά των μαθητών και μαθητριών μας να ταξιδέψετε και εσείς γονείς λίγο…
Φέτος για πρώτη φορά πραγματοποιήσαμε διαγωνισμό καπέλου, και τα αποτελέσματα των χειροποίητων καπέλων ήταν μοναδικά! Δείτε παρακάτω:
To αποκριάτικο πάρτι μας!
Οι χειροτεχνίες μας
Φύλαξε το, μην το πετάς!
Το παρόν πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ανήκει στη θεματική «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» (ΙΕΠ, 2014). Αφορμή για το σχεδιασμό του προγράμματος αποτέλεσε η ανάγκη διαμόρφωσης κατάλληλων στάσεων και δεξιοτήτων στα παιδιά μικρής ηλικίας, σχετικά με σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα. Οι σύγχρονες κοινωνίες, των οποίων κύρια πρακτική αποτελεί η υπερκατανάλωση αγαθών καταφεύγουν αναπόφευκτα σε κατασπατάληση φυσικών πόρων και ενέργειας, καθώς και στην παραγωγή τεράστιου όγκου απορριμμάτων (Ηλιοπούλου, 2016).
Επιδιώκοντας μία βιώσιμη μελλοντική πορεία, είναι απαραίτητη η αλλαγή στάσεων και συμπεριφορών και η ανάληψη δράσης για τους μελλοντικούς πολίτες ολόκληρου του πλανήτη. Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν να γίνει κατανοητό από τους/τις μαθητές/τριες ότι τα απορρίμματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και η διαχείρισή τους αποτελεί σημαντικότατη ευθύνη όλων, μικρών και μεγάλων. Σε άμεση συνάρτηση με το όραμα της Σχολικής μας Μονάδας, οι στόχοι του σχολείου σε σχέση με τις ενδοσχολικές ανάγκες [κατά κύριο λόγο τις ανάγκες των μαθητών/τριών] θα εστιάσουν στα εξής:
- στη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και γόνιμης συνεργασίας τόσο μεταξύ των νηπίων όσο και μεταξύ των εκπαιδευτικών
- στην καλλιέργεια των βασικών δεξιοτήτων του προγράμματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», με απώτερο στόχο την ολιστική ανάπτυξη της προσωπικότητας των νηπίων
- στην ευαισθητοποίηση των νηπίων για θέματα ζωτικής σημασίας, που αφορούν τόσο το ανθρωπογενές και το φυσικό μας περιβάλλον όσο και την προστασία του πλανήτη μας
- στη συνειδητοποίηση της ανάγκης μετάβασης από το «εγώ» στο «εμείς» καθώς και στη συνακόλουθη κινητοποίηση των μαθητών και μαθητριών και την ανάληψη δράσης για το κοινό καλό.
- στη διαμόρφωση συμπεριφορών και στρατηγικών: (α) ελέγχου της ανεξέλεγκτης ρίψης απορριμμάτων, (β) ορθολογικής διαχείρισής τους (συλλογή και αποκομιδή) και (γ) ανακύκλωσης.
Τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα μέσα από δράσεις να ταξινομήσουν τα υλικά, να πειραματιστούν με αυτά, να συνεργαστούν, να μιλήσουν και να μάθουν την προέλευση τους, να ανακαλύψουν ποια από αυτά μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν ή να ανακυκλωθούν. Μέσα στις τάξεις μας, υπάρχει σταθερά κάδος ανακύκλωσης χαρτιού. Παράλληλα τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να φτιάξουν κολάζ με υλικά επαναχρησιμοποιούμενα ή υλικά που μας έχουν περισσέψει. Με σύνθημα ‘φύλαξε το μη το πετάς’ τα παιδιά δημιουργούν και συμμετέχουν οργανωμένες δράσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Παρακάτω θα δείτε ενδεικτικά κάποιες από τις δράσεις και εργασίες των παιδιών με επαναχρησιμοποιούμενα υλικά.
Επίσκεψη ομάδας WE4 ALL η οποία ενημέρωσε τους μαθητές για περιβαλλοντικά ζητήματα και πραγματοποιήσαν παιχνίδια ανακύκλωσης.
Σπιτάκι πουλιών στην αυλή μας από ανακυκλώσιμα υλικά
Δημιουργία χαρτοπολτού από εφημερίδα.
Κατασκευή μικρού δάσους – παιχνίδι από χαρτόκουτα παπουτσιών
Ανακυκλώσιμα στολίδια από χαρτί περιτυλίγματος- κυψέλη