“Τσικνοπέμπτη 2024”
Την Τσικνοπέμπτη μαθητές και εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου μας τηρήσαμε το έθιμο
και φάγαμε σουβλάκια!!!
Οι μαθητές μας μεταμφιέστηκαν με μάσκες εμπνευσμένες από την Αρχαία Ελλάδα και τα παραμύθια!!!
Την Τσικνοπέμπτη μαθητές και εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου μας τηρήσαμε το έθιμο
και φάγαμε σουβλάκια!!!
Οι μαθητές μας μεταμφιέστηκαν με μάσκες εμπνευσμένες από την Αρχαία Ελλάδα και τα παραμύθια!!!
Ευχαριστούμε πολύ το θέατρο Κρήτης που επισκέφτηκε το πανέμορφο νησί μας!!!
Πηγή: https://www.voltarakia.gr/epilegmeno-voltaraki/item/8631-oi-drosoulites-gia-oli-tin-oikogeneia
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός, προέρχεται από άλλα παιδιά, συνήθως της ίδιας ηλικίας και αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στη σχολική πραγματικότητα, με σοβαρές επιπτώσεις για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου και τη διαδικασία της μάθησης. Αναφέρεται στην εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομήλικων παιδιών, εντός και εκτός σχολείου, με στόχο την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου ή αναστάτωσης. Συχνά το «ισχυρότερο» παιδί αντλεί από την πράξη του κάποιο όφελος, όπως ευχαρίστηση, κύρος ή υλικά αποκτήματα, ενώ το «αδύναμο» παιδί δεν μπορεί να υπερασπιστεί και να προστατέψει με ριζικό τρόπο τον εαυτό του.
Η επιθετική συμπεριφορά μεταξύ μαθητών εκδηλώνεται, με μορφές ήπιας βίας (λεκτικό εκφοβισμό, πειράγματα, βρίσιμο, ειρωνική συμπεριφορά, απειλές, διάδοση φημών) και με περιστατικά ακραίας βίας (συγκρούσεις µε ρατσιστικά ή άλλα χαρακτηριστικά, χτυπήματα, σπρώξιμο, σεξουαλική παρενόχληση, χειρονομίες). Διαφορετικοί επιστημονικοί χώροι και πεδία έχουν αναγνωρίσει, αναδείξει και μελετήσει το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και της βίας, στις πολλαπλές μορφές και διαστάσεις του. Η ενδοσχολική βία είναι ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο τον θύτη και το θύμα, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες. Ο σχολικός εκφοβισμός έχει αρνητικές συνέπειες στο κλίμα του σχολείου, στην κοινωνικοποίηση των παιδιών, στην επικοινωνία στην εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και στην μετέπειτα ομαλή ενσωμάτωση στην κοινωνία.
Τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ είναι:
Οι μαθητές μας φώναξαν δυνατά ότι είναι ενάντια στη σχολική βία…
και παρακολούθησαν σχετικό βίντεο:
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%97%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B1_%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%A3%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82_%CE%92%CE%AF%CE%B1%CF%82_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%95%CE%BA%CF%86%CE%BF%CE%B2%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D_(%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1)
Η άνοιξη ξεκίνησε να μπαίνει δειλά με το Μάρτη να είναι στα σκαριά!!! Η φύση όλη γιορτάζει την άνοιξη. Μια περίοδος που η διάθεση των ανθρώπων ανεβαίνει και οι μικροί μας μαθητές είναι πολύ χαρουμενοι, καθώς καταλαβαίνουν ότι πλέον οι ευκαιρίες που θα έχουν στο σχολείο μας και όχι μόνο για ομαδικές δράσεις μας σε κάποιον εξωτερικό χώρο θα είναι πολλές!!!
Φυσικά ζωγραφίσαμε τον Μάρτη, αναφερθήκαμε στους διάφορους μύθους που σχετίζονται με τον πρώτο μήνα της Άνοιξης και φορέσαμε Μάρτη παραμένοντας πιστοί στη λαϊκή παράδοση!!!
“Γιατί τρεις παραμυθάδες κι ένας μουσικός περιπλανιούνται σαν πειρατές μέσα στη θάλασσα; Που πάνε και τι ψάχνουν;
Πώς μια νότα μουσικής γίνεται θάρρος ή αλήθεια;
Πώς παίζουν σώμα και φωνή μέσα στα παραμύθια;
Πάνω σε μια σχεδία με πανί, πώς χωράνε σπίτια και βουνά, άνθρωποι και θηρία;
Και πώς ο Τρομάρας και η Ζωή βρέθηκαν στη σχεδία;”
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας παρακολούθησαν την παράσταση με μεγάλη προσοχή “Ο Τρομάρας” από την ομάδα “Ο Λώτινος Ήλιος”. Εκπαιδευτικοί και μαθητές ενθουσιαστήκαμε καθώς παρακολουθήσαμε μια φρέσκια και γεμάτη φαντασία παράσταση, με ζωντανή μουσική, αμεσότητα, χιούμορ και συγκίνηση μαζί.
Ευχαριστούμε πολύ την ομάδα “Ο Λώτινος Ήλιος” για την εμπειρία αυτή που μας πρόσφεραν.
Σας ενημερώνουμε ότι οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, μπορούν να εγγραφούν όσοι μαθητές/τριες έχουν γεννηθεί το 2020. Για την εγγραφή του προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.
Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο παρακάτω αρχείο:
Στις 30 Ιανουαρίου, κάθε χρόνο, γιορτάζουμε τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών, όπως καθιερώθηκε από το 1100 μ.Χ.. Η γιορτή τους, από το 1842, λέγεται και Γιορτή των Γραμμάτων, μια και οι Τρεις Ιεράρχες ήταν Μεγάλοι Δάσκαλοι αλλά και Πατέρες της Εκκλησίας.
Οι Τρεις Ιεράρχες, είναι οι:
Στο Νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών με υπέροχες κατασκευές!!!
Στο νηπιαγωγείο μας παραμείναμε πιστοί στην παράδοση, κόβοντας από μία βασιλόπιτα σε κάθε τάξη. Ο τυχερός της χρονιάς πήρε δώρο ένα puzzle!!!
Θερμά συγχαρητήρια και στους δύο Νικητές!!!
Μόλις τελείωσαν οι διακοπές μας οι μικροί μας μαθητές περίμενα με ανυπομονησία πότε θα κόψουμε τη Βασιλόπιτα. Γι΄αυτό το λόγο το 1ο τμήμα αποφάσισαν να καλέσουν τη μαμά της Φ. και να μας βοηθήσει να φτιάξουμε τη Βασιλόπιτα!!!
Φυσικά στη συνέχεια μας παρουσίασε τον εαυτό της!!!
Ευχαριστούμε τη μαμά της Φ. για την πολύτιμη βοήθειά της!!!!
Στο Νηπιαγωγείο μας αποφασίσαμε να καλέσουμε τη μαμά της Ν. από το 2ο Υποχρεωτικό τμήμα για να μας φτιάξει τη Βασιλόπιτα. Μαμά και κόρη λοιπόν φόρεσαν τις ποδιές τους και μας έφτιαξαν μια μυρωδάτη και πεντανόστιμη Βασιλόπιτα!!!
Φυσικά μετά τη μαγειρική η μικρή μας μαθήτρια παρουσίασε τον εαυτό της, και πήρε το βραβείο της!!!
Ευχαριστούμε πολύ τη μαμά της Ν. για την πολύτιμη βοήθειά της!!!