“Παιχνίδια με σκοπό την κοινωνικοσυναισθηματική αγωγή”

Στο σύγχρονο σχολείο  της νέας εκπαιδευτικής πραγματικότητας τα προγράμματα κοινωνικοσυναισθηματικής Αγωγής στην προσχολική ηλικία είναι πλέον αναγκαία τόσο για την ομαλή λειτουργία των σχολείων όσο και για την ήρεμη ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι στην αναπτυξιακή τους πορείας (Pianta & Walsh, 1996). Στο νηπιαγωγείο είναι απαραίτητο να καλλιεργηθεί μέσω προγραμμάτων κοινωνικοσυναισθηματικής μάθησης η  θετική αυτοεικόνα των μαθητών και το αίσθημα αξίας. Εφόσον είναι σε θέση να αλληλεπιδρούν ικανοποιητικά αυξάνεται η αυτοπεποίθηση τους και ταυτόχρονα η αποτελεσματικότητά τους, ώστε να μπορέσουν να ανακαλύψουν τον κόσμο.

Από τις πιο σημαντικές κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες που αποτελούν βασική προϋπόθεση για τα νήπια είναι τόσο η αυτοπεποίθηση, η συγκέντρωση και η επιμονή σε εργασίες, όσο και η καλλιέργεια της ικανότητας να επικοινωνούν αποτελεσματικά, να τηρούν τους κανόνες και να επιλύουν προβλήματα (Ashdown & Bernard, 2012). Η ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων ενισχύει τους μαθητές  προκειμένου να αναπτύξουν σχέσεις, να δημιουργήσουν φιλίες, να αντιμετωπίσουν τις αναδυόμενες συγκρούσεις, να αντιμετωπίσουν νέες προκλήσεις.

Οι μαθητές μας έπαιξαν παιχνίδια που λειτουργούν ως μέσα αλληλεπίδρασης, προετοιμάζοντας τους για μελλοντικές διεργασίες και συμβάλλοντας στην εξοικείωση τους με το περιβάλλον. Ταυτόχρονα, συνδέονται με την ψυχαγωγία και την ευχαρίστηση, αποτελώντας ένα σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο.

IMG 20230503 113950
Boccia

εικόνα Viber 2023 05 02 13 59 05 312