6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
-
Σκοπός του Νηπιαγωγείου, σύμφωνα με τον νόμο 1566 είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων στο γνωστικό, κοινωνικοσυναισθηματικό και ψυχοκινητικό τομέα.
-
Στο Νηπιαγωγείο δίνουμε έμφαση στην επικοινωνία, την συνεργασία, την κοινωνικοποίηση, την αντίληψη των κοινωνικών κανόνων.
Τα παιδιά που θα δουλευτούν σ ‘ αυτούς τους τομείς θα αποκτήσουν δεξιότητες για όλη τους τη ζωή.
-
Στο νόμο 3699/2008*3 μπορεί να βρει κάποιος πληροφορίες σχετικές με την ειδική αγωγή.
Στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εκτός των περιπτώσεων που αναφέρονται αναλυτικά στο νόμο, περιλαμβάνονται επίσης πρόσωπα νηπιακής παιδικής και εφηβικής ηλικίας που έχουν ανάγκη από ειδική εκπαίδευση προσέγγιση και φροντίδα για ορισμένη περίοδο ή ολόκληρη την περίοδο της σχολικής ζωής τους. Σ’ αυτή την κατηγορία ανήκουν και τα παιδιά με μία ή περισσότερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε βαθμό που υπερβαίνει κατά πολύ τα προσδοκώμενα για την ηλικιακή τους ομάδα.
-
Η έγκαιρη παιδαγωγική παρέμβαση αποβλέπει στα να επανορθώνει ελλείψεις στην κοινωνικοποίηση και να επεμβαίνει στην καθυστέρηση της μάθησης.
Όταν η παιδαγωγική παρέμβαση ή στήριξη γίνεται χωρίς καθυστέρηση ορισμένα θέματα επιλύονται, άλλα γίνονται ηπιότερα και σε άλλες περιπτώσεις προλαμβάνονται διάφορες επιπλοκές.
Ένταξη είναι η διαδικασία κατά την οποία ο μαθητής παρακολουθεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της γενικής τάξης που έχει κριθεί κατάλληλο για τις εκπαιδευτικές του ανάγκες.
-
Το καθηκοντολόγιο των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής καθορίζεται από την Φ353 – 1/324/105657 Υπουργική απόφαση από την Φ353-1/324/165657 Υπουργική απόφαση στις 8 Μαρτίου του 2007 και ειδικότερα:
Οι εκπαιδευτικοί του τμήματος ένταξης συνεργάζονται με τον εκπαιδευτικό της τάξης ώστε να υπάρχει σύνδεση μεταξύ του κοινού και του ειδικευμένου προγράμματος ως προς το περιεχόμενο και του τρόπου υλοποίησής του (π.χ. συνδιδασκαλία).
Στόχος παραμένει η πλήρης ένταξη στο σχολικό περιβάλλον των παιδιών (με εκπαιδευτικές ανάγκες) με τη συμμετοχή τους σε ομάδες εργασίας, παιχνιδιών και άλλων δραστηριοτήτων της σχολικής ζωής.
Νηπιαγωγός τάξης
|
Νηπιαγωγός ένταξης
|
Νηπιαγωγός τάξης και νηπιαγωγός ένταξης
Η συνδιδασκαλία ενισχύει την αλληλεπίδραση των εκπαιδευτικών και των μαθητών αλλά και των μαθητών μεταξύ τους.
Οι νηπιαγωγοί πραγματοποιούν, εκπονούν ειδικά προγράμματα που εκμαιεύουν, αναδεικνύουν, προάγουν και καλλιεργούν στον ύψιστο βαθμό τις δεξιότητες ζωής, που αφορούν στις γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες στα παιδιά της πρωτοσχολικής ηλικίας. Τομείς όπως η δημιουργικότητα, η ενεργητικότητα, η υπευθυνότητα, ο αυτοέλεγχος, ο συναισθηματικός έλεγχος και η κοινωνικότητα καλλιεργούνται και βασίζονται σε δραστηριότητες που σχετίζονται με την αντίληψη που έχουν τα παιδιά για τον εαυτό τους, την διαφοροποίηση στα ατομικά χαρακτηριστικά τους, την αναγνώριση και την θετική διαχείριση των συναισθημάτων τους.
Στόχος είναι η συναισθηματική ωρίμανση των μαθητών σύμφωνα με τις δυνατότητές τους και οι θετικές ενδοπροσωπικές σχέσεις με τον εαυτό τους και οι διαπροσωπικές σχέσεις των μαθητών με τους άλλους.(ενήλικες, συνομήλικες)