Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα των ζώων μας δόθηκε μια υπέροχη ευκαιρία
να οργανώσουμε δραστηριότητες στην τάξη,
που στόχο είχαν να ενισχύσουν την ευαισθητοποίηση των μαθητών για τα ζώα
και τη σημασία της προστασίας τους.
1. Συζήτηση και Ενημέρωση
Στην αρχή παρουσιάστηκαν στα παιδιά ως αφόρμηση για συζήτηση Αφίσες σχετικές με την ημέρα, τη σημασία της και το πώς μπορούμε να προστατεύσουμε τα ζώα.
Δικαιώματα δεν έχουν μόνο οι άνθρωποι αλλά και τα ζώα.
Τον Οκτώβριο του 1978, η Διεθνής Ένωση Δικαιωμάτων των Ζώων και άλλες οργανώσεις υπέγραψαν στο Παρίσι τo κείμενο για την
Παγκόσμια Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων.
Παρουσιάστηκαν στους μαθητές τα άρθρα της διακήρυξης και ακολούθησε συζήτηση για τη σημασία της φροντίδας και της προστασίας των ζώων, αλλά και για το πώς οι άνθρωποι μπορούν να συμβάλουν στην καλή τους διαβίωση.
Άρθρο 1
Όλα τα ζώα γεννιούνται με ίσα δικαιώματα στη ζωή και στη δυνατότητα ύπαρξης.
Άρθρο 2
Ο άνθρωπος οφείλει να σέβεται τη ζωή κάθε ζώου.
Ο άνθρωπος ανήκει στο ζωικό βασίλειο και δεν μπορεί να εξοντώνει ή να εκμεταλλεύεται τα άλλα είδη του ζωικού βασιλείου.
Αντίθετα, οφείλει να χρησιμοποιεί τις γνώσεις για το καλό των ζώων.
Κάθε ζώο δικαιούται φροντίδας, προσοχής και προστασίας από τον άνθρωπο.
Άρθρο 3
Κανένα ζώο δεν πρέπει να υποβάλλεται σε κακομεταχείριση ή απάνθρωπη συμπεριφορά.
Αν η θανάτωση ενός ζώου θεωρηθεί υποχρεωτική πρέπει να γίνει στιγμιαία, ανώδυνα και χωρίς καμιά πρόκληση αγωνίας του ζώου.
Άρθρο 4
Κάθε ζώο δικαιούται να ζήσει στο φυσικό του χώρο (γη, θάλασσα, αέρας) και να αναπαράγεται σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους.
Η στέρηση ελευθερίας του ζώου ακόμη κι αν γίνεται για μορφωτικούς σκοπούς είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη δικαιωμάτων αυτού.
Άρθρο 5
Κάθε ζώο που από παράδοση θεωρείται κατοικίδιο δικαιούται να ζήσει με το ρυθμό και τις συνθήκες ζωής και ελευθερίας που αντιστοιχούν στο είδος του.
Η διαφοροποίηση αυτών των συνθηκών από τον άνθρωπο έχει σκοπούς κερδοσκοπικούς και είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη.
Άρθρο 6
Κάθε ζώο που αποτελεί σύντροφο του ανθρώπου έχει δικαίωμα διάρκειας ζωής ανάλογης με τη φυσική του μακροβιότητα.
Η εγκατάλειψη ενός ζώου θεωρείται πράξη απάνθρωπη και εξευτελιστική.
Άρθρο 7
Αναφορικά με τα ζώα που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον άνθρωπο, η διάρκεια και η ένταση δουλειάς πρέπει να είναι σε λογικά πλαίσια, η διατροφή τους ικανοποιητική και η ανάπαυσή τους υποχρεωτική.
Άρθρο 8
Οποιοσδήποτε πειραματισμός πάνω στα ζώα, ιατρικός, επιστημονικός, κ.λπ. αντιτίθεται προς τα δικαιώματα των ζώων, εφόσον προκαλεί πόνο σωματικό ή ψυχικό.
Πρέπει να επιδιώκεται η αντικατάσταση του πειραματισμού πάνω στα ζώα, από άλλες υπάρχουσες τεχνικές.
Άρθρο 9
Τα ζώα που εκτρέφονται για τη διατροφή του ανθρώπου πρέπει να στεγάζονται, να τρέφονται, να μετακινούνται και να θανατώνονται χωρίς πρόκληση πόνου και αγωνίας.
Άρθρο 10
Απαγορεύεται η εκμετάλλευση των ζώων για τη διασκέδαση των ανθρώπων.
Η έκθεση ζώου και τα θεάματα που χρησιμοποιούν ζώα αποτελούν καταστρατήγηση της αξιοπρέπειας και του σεβασμού προς τη ζωή του ζώου.
Άρθρο 11
Κάθε πράξη που χωρίς λόγο προκαλεί θάνατο ζώου είναι έγκλημα απέναντι στη ζωή.
Άρθρο 12
Κάθε πράξη που προκαλεί θάνατο μεγάλου αριθμού άγριων ζώων αποτελεί γενοκτονία, έγκλημα απέναντι στο είδος.
Η μόλυνση και οποιαδήποτε καταστροφή του φυσικού μας περιβάλλοντος οδηγούν στη γενοκτονία.
Άρθρο 13
Σεβασμός επιβάλλεται ακόμη και στο νεκρό ζώο.
Κάθε σκηνή βίας στην τηλεόραση και το σινεμά, με θύματα ζώα πρέπει να απαγορευτεί και μόνο οι σκηνές που έχουν σκοπό να ενημερώσουν για τα δικαιώματα των ζώων οφείλουν να προβάλλονται.
Άρθρο 14
Οι οργανισμοί προστασίας και προάσπισης των ζώων πρέπει να αντιπροσωπεύονται από κάθε κυβέρνηση.
Τα δικαιώματα του ζώου πρέπει να κατοχυρωθούν απ’ τους νόμους, όπως ακριβώς και τα δικαιώματα του ανθρώπου
2. Παρακολούθηση Ντοκιμαντέρ / Βίντεο
Παρακολουθήσαμε όλοι μαζί ντοκιμαντέρ σχετικά με τα ζώα
1. Γιατί τα ζώα έχουν ουρές;
2. Πώς βλέπουν τον κόσμο 11 διαφορετικά ζώα
3. Καλλιτεχνικές Δραστηριότητες
Φτιάξαμε ένα βιβλιαράκι που περιείχε σοφά λόγια ανθρώπων για την αγάπη στα ζώα.
Διαβάσαμε αυτά που έγραψαν ή είπαν, συζητήσαμε για το τι σημαίνουν και ζωγραφίσαμε.
4. Εκπαιδευτικά Παιχνίδια
Ώρα για παιχνίδι:
Πηγές:
https://xromatistitaxi.blogspot.com/2024/04/blog
Οι εικόνες αντλήθηκαν από το διαδίκτυο για εκπαιδευτική χρήση.