Η επιμορφωτική εσπερίδα συνδιοργανώθηκε από το 6ο ,3ο , 9ο και 22ο Νηπιαγωγεία Κατερίνης στο πλαίσιο της Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης. Η εσπερίδα με θέμα :”Η συναισθηματική αγωγή των παιδιών προσχολικής ηλικίας ” πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Κέντρου Πρόληψης “ΑΤΡΑΚΤΟΣ” με εισηγήτρια την ψυχολόγο Ανδριάνα Μασιάλα. Την επιμορφωτική εσπερίδα που έλαβε χώρα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 9ου Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης, τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025 παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί και γονείς των σχολείων μας.
Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 15-12-2025
Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 14-12-2025
H συμμετοχή μας στο Make – A- Wish αποτελεί για εμάς μια ξεχωριστή εμπειρία γεμάτη συγκίνηση και χαρά. Μέσα από αυτήν την πρωτοβουλία είχαμε την ευκαιρία να συμβάλουμε την πραγματοποίηση της ευχής ενός παιδιού που δίνει καθημερινά τη δική του μάχη με σοβαρή ασθένεια. Με τη δική μας συνεισφορά καταφέρνουμε να γίνουμε μέρος αυτής της μαγικής διαδικασίας , να δώσουμε χαρά και να δημιουργήσουμε μια στιγμή που θα μείνει αξέχαστη τόσο στο ίδιο το παιδί όσο και στην οικογένεια του. Η εμπειρία αυτή μας υπενθυμίζει πόσο σημαντικό είναι να στεκόμαστε δίπλα σε όσους έχουν ανάγκη , να προσφέρουμε αγάπη και να γινόμαστε φορείς ελπίδας. Το Μake – A- Wish δεν χαρίζει μόνο ευχές ,χαρίζει δύναμη για να συνεχίσουν τα παιδιά να ονειρεύονται και να παλεύουν. Είμαστε περήφανοι που βάλαμε το δικό μας λιθαράκι σε αυτήν την προσπάθεια !
Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 08-12-2025
Σήμερα Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας η ενδοσχολική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών με θέμα
<< Πρώτες βοήθειες – Καρδιοαναπνευστική αναζογώνηση >> σε ενήλικες καθώς και σε παιδιά .Η εκπαιδεύτρια κ. Χρύσα Ράπτη μας
μετέδωσε πολύτιμες πληροφορίες τόσο σε θεωρητικό και σε πρακτικό επίπεδο .
Πρώτες βοήθειες
Πνιγμονή σε παιδιά
Σε πρακτικό επίπεδο κάναμε όλοι κάρπα σε κούκλα .
Ενημερωθήκαμε για τη χρήση απινιδωτή σε ενήλικες και παιδιά.
Ευχαριστούμε την κ. Χρύσα Ράπτη για την επιμόρφωση
Χειμώνας
0
Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 04-12-2025
Με ένα απλό παραμύθι έγινε η εισαγωγή των παιδιών στον Χειμώνα.
Πατήστε εδώ, για να διαβάσετε το παραμύθι ! ( flipbook )
Μέσα από αυτό το παραμύθι επεξεργαστήκαμε τα μέσα θέρμανσης ,τις αλλαγές των καιρικών συνθηκών ,μάθαμε το γράμμα Χ, χ του Χειμώνα και συζητήσαμε το παραμύθι που μιλάει για την φιλία και την προσφορά.
Γράμμα Χ,χ
Βρήκαμε λέξεις από Χ.χ
Ονόματα : ο συμμαθητής μας ο Χρήστος ,ένα παιδί είπε η μαμά μου η Χριστίνα και βρήκαμε και άλλες λέξεις
όπως
Χειμώνας , Χριστός , Χριστούγεννα, χιόνι , χιονάνθρωπος , χιονόπτωση, χρώμα , χώμα .
Μετά βρήκαμε τα χ μέσα στην εικόνα του παραμυθιού που διαβάσαμε .
Γιατί ο βάτραχος πάγωνε ?
Τελείωσαν τα ξύλα στην σόμπα του και δεν μπορούσε να βγει έξω να μαζέψει άλλα, επειδή χιόνιζε.
Τι θα μπορούσε να έχει στο σπίτι του ,για να ζεσταθεί ?
Τα παιδιά είπαν τζάκι ,αερόθερμο καλοριφέρ, κλιματιστικό και τα κολλήσαμε στην εικόνα ,για να ζεσταθεί το σπίτι του βάτραχου.
Βρίσκουμε με τι δουλεύει κάθε μέσο θέρμανσης ξύλα ,πετρέλαιο, ρεύμα. Συκρίνουμε ποια μέσα θέρμανσης έχουμε στην τάξη μας σε σχέση με τον βάτραχο.
Σε μεταγενέστερο χρόνο τα παιδιά μπορούν να παίξουν με τις εικόνες του παραμυθιού
- να τις βάλουν στην σειρά,
- να κάνουν αναδιήγηση παραμυθιού
- να δραματοποιήσουν το παραμύθι με ανάθεση ρόλων
- κατασκευάζοντας απλές αυτοσχέδιες μάσκες για την δραματοποίηση
Στο τέλος παίξαμε ένα παιχνίδι κατανόησης σχετικά με το παραμύθι.
Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 04-12-2025
Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 03-12-2025
Ομαδική εργασία για την παγκόσμια ημέρα αναπηρίας του 1ου Ολοήμερου τμήματος σε συνεργασία με τα παιδιά του 2ου τμήματος,
3ο τμήμα
Διαχωρίσαμε τις αναπηρίες σε ορατές και δυσκολίες που δεν φαίνονται όπως δυσκολίες στην ακοή ( αισθητηριακές – κινητικές ).
Οι κινητικές αναπηρίες είναι εμφανείς και τα περισσότερα παιδιά έχουν δει άτομα σε αμαξίδια.
Ζητήσαμε από τα παιδιά υποθετικά ,τι θα κάναμε ,αν ερχόταν στην τάξη μας να φοιτήσει ένα παιδί σε αμαξίδιο ,για να νιώσει άνετα.
Τι θα κάναμε μαζί του ή μαζί της ? ( Ανάπτυξη ενσυναίσθησης )
Οι απαντήσεις των νηπίων:
- θα γνωριζόμασταν και θα γινόμασταν φίλοι.
- Θα παίζαμε μαζί κουκλοθέατρο και θα κάναμε παράσταση.
- Θα παίζαμε μαζί παζλ.
- Θα κάναμε κουλουράκια με την πλαστελίνη.
- Θα παίζαμε μπάλα ,θα την πετούσαμε και το παιδί στο αμαξίδιο θα την έπιανε.
- θα παίζαμε με τουβλάκια αλλά πάνω στο τραπέζι ,γιατί δεν θα μπορούσε το παιδί να κάτσει στο χαλί.
- θα διαβάζαμε μαζί ένα παραμύθι.
- Θα τον /την βοηθούσαμε την ώρα του φαγητού.
- Θα ρωτούσαμε αν θέλει βοήθεια.
Επειδή τα παιδιά δεν μπορούν να κατανοήσουν πως είναι να είσαι τυφλός,
προσπαθήσαμε να δούμε πως περπατάει ένας τυφλός με διάφορα εμπόδια στην διαδρομή του με εντολή ενός ηχητικού ερεθίσματος.
Μαθαίνουμε για την ανάγλυφη γραφή braille. Διαβάζουμε φάρμακα ,που έχουμε στο φαρμακείο του Νηπιαγωγείου σε γραφή braille και τα βλέπουμε με την αφή μας , όπως οι τυφλοί άνθρωποι.
Κλείσαμε τα αυτιά μας και δεν ακούγαμε.
Ενδεικτικά κλείσαμε το στόμα ενός παιδιού με χαρτοταινία και για να επικοινωνήσει χρησιμοποίησε τα χέρια του.
Μιλήσαμε για την νοηματική γλώσσα και τα παιδιά αναφέρθηκαν στο δελτίο ειδήσεων που οι ειδήσεις παρουσιάζονται και στην νοηματική.
Aκούσαμε τραγούδι στη νοηματική γλώσσα και μάθαμε ενδεικτικά κάποιες λέξεις – κινήσεις .
Βρήκαμε πως μπορεί να ζωγραφίσει ένας άνθρωπος χωρίς χέρια, με το στόμα του και το έκανε πράξη ένα παιδί, βάζοντας τα χέρια στην πλάτη.
Δυσκολεύτηκε αρκετά και δεν μπόρεσε να γεμίσει το χαρτί.
Φύλλο εργασίας .Βλέπουμε την πινακίδα και αναγνωρίζουμε τι δυσκολία υπάρχει. Αντιστοιχίζουμε σε ποιο μέρος του σώματος (πόδι, μάτι, χέρι , αυτί ) αναφέρεται.
Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 17-11-2025
1ο Ολοήμερο τμήμα – κατασκευή ακορντεόν
2ο τμήμα 6ου Νηπιαγωγείου
Ομαδική εργασία 1ου ολοήμερου τμήματος
3ο τμήμα – κατασκευή το περιστέρι της ειρήνης
Διαβάσαμε το παραμύθι <<Μαμά , τι έγινε στο Πολυτεχνείο ? >> , που εισήγαγε τα νήπια στα γεγονότα και τα συζητήσαμε.
Βλέπουμε εποπτικό υλικό σχετικά.
Βλέπουμε έντυπα της εποχής και τα συζητάμε.
Διαβάζουμε το παραμύθι << η κυρά -Δημοκρατία >>της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου.
Δ όπως Δημοκρατία αλλά και Δικτατορία.
Παρατηρούμε ότι η Δημοκρατία και Δικτατορία ξεκινάνε με το ίδιο γράμμα Δ όπως ο Δημήτρης στην τάξη μας.
Κάνουμε συγκρίσεις πως φαίνεται η μια και πως φαίνεται η άλλη ?
Η κυρά – Δημοκρατία είναι
- ευγενική
- καλοσυνάτη
- χαμογελάει
- την αγαπάνε όλοι
- είναι όμορφη
Η κυρά- Δικτατορία
- είναι κακιά
- είναι άσχημη
- είναι θυμωμένη
- θέλει να γίνει αρχηγός
- όλοι την φοβούνται
- φυλακίζει την κυρά – Δημοκρατία
- δεν σέβεται κανέναν
- απαγορεύει πολλά πράγματα
Τα παιδιά κατανοούν τι έγινε τότε στο Πολυτεχνείο.
Τι κάνουμε στο Νηπιαγωγείο σήμερα την ημέρα της επετείου του Πολυτεχνείου ?
Συζητάμε τα ιστορικά γεγονότα.
Κάνουμε σχολική γιορτή.
Κάνουμε κατασκευές.
Βλέπουμε και διαβάζουμε την Ντενεκεδούπολη.
Τα παιδιά επιλέγουν εικόνες και τις κατατάσσουν ομαδικά σε μια λίστα δημοκρατία ή δικτατορία ?
`
Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 07-11-2025
Διαβάζουμε το παραμύθι << το έπος του 1940>> του Φίλιππου Μανδηλαρά. Το βιβλίο εισήγαγε με τα χαριτωμένα στιχάκια τα παιδιά στα ιστορικά γεγονότα και τα συζητάμε.
Βρίσκουμε ποια είναι τα δεινά του πολέμου και τα αγαθά της ειρήνης και της ευημερίας.
Μαθαίνουμε ποια είναι τα σύμβολα της ειρήνης.
Τα παιδιά βλέπουν εποπτικό υλικό και συζητάμε για τον ρόλο των γυναικών σε αυτόν τον πόλεμο.
Μιλάμε για την Σοφία Βέμπο που εμψύχωνε τους στρατιώτες μας.
Μαθαίνουμε τα τραγούδια της για την επικείμενη γιορτή.
Τι στέλνει η μάνα του ΄40 στον γιο της που πολεμάει ?
Κάθε παιδί ζωγραφίζει κάτι και παρουσιάζει στην ολομέλεια τι υποθετικά θα έστελνε η ελληνίδα μάνα στο γιο της στο μέτωπο.
- του πλέκει μια κουβέρτα και κάλτσες.
- του στέλνει ένα γράμμα από τα παιδιά του.
- του στέλνει μια φωτογραφία από τα παιδιά του.
- του πλέκει και γάντια
- του πλέκει κασκόλ
- του στέλνει ένα λουλούδι από τον κήπο του.
- του ζυμώνει ψωμί.
- του δίνει έναν σταυρό ως φυλαχτό.
- του στέλνει μια πίτα.
Σειροθέτηση με τους στρατιώτες του 1940 ( μικρός /μεγάλος /πρώτος /δεύτερος … μεσαίος τελευταιος κ.α)- αντίθετες έννοιες ψηλός -κοντός στρατιώτης και τα αντίστροφο ξεκινάω από τον μικρότερο και καταλήγω στον μεγαλύτερο.
Κατασκευές 28ης Οκτωβρίου
-
- ελληνική σημαία
-
- στεφάνι – ΟΧΙ
- στρατιώτης
Σκηνικό γιορτής
Βάφουμε το βουνό. Κάθε παιδί βάφει έναν πολεμιστή και μια γυναίκα της Πίνδου. Τα παιδιά συνθέτουν το τοπίο με δέντρα , λουλούδια , ποτάμι ,γέφυρα.. σύννεφα και συνθέτουν ομαδικά το σκηνικό.
Γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου στο Νηπιαγωγείο μας
Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 06-11-2025
κουμπαράδες μανιτάρι από το τέταρτο τμήμα του Νηπ/γείου
κουμπαράς -πάντα 3ου τμήματος
Είμαι ένα αρκουδάκι πάντα
αν γεμίζεις την κοιλίτσα μου
θα έχεις λεφτά για πάντα.
Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 02-11-2025
H CodeWeek είναι μια πανευρωπαική πρωτοβουλία που στοχεύει να μυήσει τα παιδιά στον κόσμο του προγραμματισμού και της ψηφιακής δημιουργικότητας. Στο νηπιαγωγείο, μέσα από παιχνίδι , ιστορίες και δραστηριότητες χωρίς υπολογιστή ,τα παιδιά μαθαίνουν να σκέφτονται λογικά και συνεργατικά. Καλλιεργούν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και ανάπτυξης αλγοριθμικής σκέψης. Στόχος είναι να αγαπήσουν την τεχνολογία ως εργαλείο δημιουργίας και έκφρασης. Κατά τη διάρκεια της Code Week στο πρώτο τμήμα του νηπιαγωγείου μας, συμμετείχαμε σε περισσότερες από δέκα δραστηριότητες κώδικα, μέσα από τις οποίες τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με βασικές έννοιες προγραμματισμού , συνεργάστηκαν και ανέπτυξαν δημιουργική σκέψη.
Στην πρώτη δραστηριότητα , << Η Ονοματοχώρα >> ,τα παιδιά ανέλαβαν ρόλο προγραμματιστή και ρομπότ για να εντοπίσουν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους πάνω σε τετραγωνισμένο πλέγμα, χρησιμοποιώντας σύμβολα και κινήσεις για να φτάσουν στον στόχο τους.
Σε άλλη δραστηριότητα με τη βοήθεια του Βee-Bot,τα παιδιά προγραμμάτισαν το ρομπότ ώστε να περάσει μόνο από εικόνες θετικής συμπεριφοράς και να φτάσει στο σχολείο, μαθαίνοντας να ξεχωρίσουν τις σωστές συμπεριφορές και να κατανοούν τις συνέπειες των πράξεων τους.
Επιπλέον δημιουργήσαμε ένα τετραγωνισμένο πλαίσιο με 12 τετράγωνα ( 3 x 4 ), όπου ένα τετράγωνο ήταν η αφετηρία της αρκουδίτσας και ένα ο τερματισμός ( φωλιά ).Τα παιδιά έπρεπε να προγραμματίσουν το Βee- Bot , σχεδιάζοντας την ασφαλέστερη διαδρομή για να φτάσει στην φωλιά του – ή εναλλακτικά, να κινήσουν ένα αρκουδάκι ακολουθώντας τις ίδιες οδηγίες, καλλιεργώντας δεξιότητες προσανατολισμού και ομαδικότητας.
Σε ακόμη μια δραστηριότητα οι μαθητές συμμετείχαν σε μια δραστηριότητα unplugged programming,όπου χρωμάτισαν τετράγωνα σύμφωνα με έναν συγκεκριμένο κώδικα. Στο τέλος , προέκυψαν προσωπάκια που εκφράζουν συναισθήματα ( χαρά, λύπη, έκπληξη κ.α), καρδιές και αντικείμενα που αποκαλύπτουν αινίγματα και πράξεις καλοσύνης. Η δραστηριότητα αυτή στόχευε να εξοικειώσει τα παιδιά
με την αλγοριθμική σκέψη και βήμα- βήμα λογική, με δημιουργικό και διασκεδαστικό τρόπο, ενώ ταυτόχρονα βοήθησε να εκφράσουν τα συναισθήματα μέσα από χρώματα και ζωγραφική. Σε όλες τις δραστηριότητες δόθηκε και βραβείο συμμετοχής.


























































































