Αγαπητοί γονείς,
Σας ενημερώνουμε ότι από τη Δευτέρα 1 Νοεμβρίου αλλάζει η πλατφόρμα δήλωσης του αρνητικού αποτελέσματος self test για τους μαθητές των σχολείων. Θα μπαίνετε πλέον στην πλατφόρμa

edupass.gov.gr στην οποία ενσωματώνονται όλες οι λειτουργίες του self-testing.gov.gr και η διαδικασία έκδοσης της Σχολικής Κάρτας για COVID-19.

Eισέρχεστε στην πλατφόρμα edupass.gov.gr,
συνδέεστε με κωδικούς taxisnet και δηλώνετε την πρόθεση φυσικής παρουσίας σας στους χώρους της σχολικής μονάδας, ζητώντας να αποστέλλεται στη θυρίδα της σχολικής μονάδας η κατάστασή τους.

Για περισσότερες πληροφορίες       πατήστε εδώ: οδηγίες-για-τους-γονείς

Α) Αν έχουν εμβολιασθεί ή νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου, η δήλωση αυτή πρέπει να γίνει μία μόνο φορά

Β) Για τα self-test, η δήλωση θα γίνεται 2 φορές την εβδομάδα ακριβώς όπως γινόταν μέχρι τώρα.

Η διεύθυνση του σχολείου

Αγαπητοί γονείς, από φέτος θα ξεκινήσουν να υλοποιούνται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο Νηπιαγωγείο.

 

Οι Θεματικοί Κύκλοι που θα αξιοποιηθούν προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης:

  • Ζω καλύτερα – Ευ Ζην   
  • Φροντίζω το Περιβάλλον
  • Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
  • Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

 

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής -ΙΕΠ η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο αλλά και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα.

Κύκλοι Δεξιοτήτων που επιδιώκεται να αναπτυχθούν  μέσα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων:

Α) Κύκλος των δεξιοτήτων μάθησης  Κριτική σκέψη– Επικοινωνία– Συνεργασία– Δημιουργικότητα-4Cs
Β) Κύκλος των δεξιοτήτων ζωής  Αυτομέριμνα– Κοινωνικές Δεξιότητες– Πολιτειότητα– Ενσυναίσθηση και ευαισθησία Προσαρμοστικότητα– Ανθεκτικότητα– Υπευθυνότητα– Πρωτοβουλία– Οργανωτική ικανότητα– Προγραμματισμός– Παραγωγικότητα
Γ) Κύκλος των δεξιοτήτων της τεχνολογίας και της Επιστήμης:  Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης Πληροφορικός και  Ψηφιακός γραμματισμός Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο
Δ) Κύκλος των δεξιοτήτων του νου  Στρατηγική σκέψη– Επίλυση προβλημάτων Μελέτη περιπτώσεων   Κατασκευές– Πλάγια σκέψη.

 

Κατά την έναρξη του διδακτικού έτους και το αργότερο έως 30 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού της σχολικής μονάδας, πραγματοποιείται ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων για τον καθορισμό του ετήσιου σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας αναφορικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Τα τμήματα του Νηπιαγωγείου  μας για το σχολικό έτος 2021 -22 θα υλοποιήσουν τα ίδια σχέδια δράσης αναπτύσσοντας πνεύμα συνεργασίας , αλληλοβοήθειας και ανταλλαγή απόψεων προσαρμόζοντάς τα στις ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών μας.

Από τους τέσσερις θεματικούς κύκλους επελέγησαν:

1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Θέμα «Διατροφή» Τίτλος: «Τρέφομαι σωστά, ζω υγιεινά»

Βασικοί στόχοι

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας.
  • ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
  • συνειδητοποίηση του ότι τόσο η παραγωγή όσο και η κατανάλωση τροφίμων φέρνουν ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.
  • Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

 

2ος θεματικός κύκλος:  Φροντίζω το περιβάλλον

Θέμα «Οικολογική Συνείδηση»

Τίτλος «Τα ζώα εκπέμπουν sos»

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • γνωριμία με τα κυριότερα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα καθώς και οι κίνδυνοι, από τους οποίους απειλούνται.
  • δημιουργία «πρωτοτύπων».
  • αξιολόγηση των σταδίων της λύσης του προβλήματος.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

 

 

3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Θέμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη»

Τίτλος: «Εγώ και εσύ μαζί»

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη.
  • υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού και συνεργασίας.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος

 

4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Θέμα: STE(A)Μ

Τίτλος: «STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική».

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα.
  • ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού.
  • κατανόηση του κύκλου του νερού.
  • δημιουργία κατασκευών που θα αναδεικνύουν τις ιδιότητες της ροής του νερού (υδροδυναμική).

 

  • Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος

 

  • Ενδεικτικές δραστηριότητες αποτελούν:
  • Κατασκευές, παρουσιάσεις, παιχνίδια, δημιουργία παιχνιδιών, θεατρικό παιχνίδι, οργάνωση έρευνας ή συνέντευξης, συμμετοχή στο εκπαιδευτικό ραδιόφωνο ή στην εκπαιδευτική τηλεόραση, εργαστηριακή δημιουργία εικονικής επιχείρησης, γνωριμία και συνέντευξη κάποιου επαγγελματία ή προσωπικότητας και διοργάνωση εκδηλώσεων

Στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος του νηπιαγωγείου τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων εντάσσονται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης και  υλοποιούνται κατά την πρωινή λειτουργία στο χρονικό διάστημα (διδακτικές ώρες) που ορίζεται για τις «Οργανωμένες Δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το «ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ.

Ο κάθε κύκλος θα περιλαμβάνει 5 έως 7 εργαστήρια τα οποία θα εφαρμοστούν κατά τη διάρκεια των οργανωμένων δραστηριοτήτων του σχολικού προγράμματος τρεις (3) διδακτικές ώρες κατανεμημένες σε δύο(2) με τρεις(3) φορές την εβδομάδα.

Οι δράσεις θα αναπροσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών.

Επιμορφωτικές δράσεις για τους Εκπαιδευτικούς της Σχολικής Μονάδας:
Για την επίτευξη  της εφαρμογής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων πραγματοποιήθηκε  εξ αποστάσεως
επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Αποφασίστηκε επίσης, να ενημερώνονται οι γονείς για την εξέλιξη του προγράμματος και να αναπτυχθούν συνεργασίες με τοπικούς φορείς, ειδικούς, την Π. Ε  Καρδίτσας και   τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου. Η διάχυση των αποτελεσμάτων θα γίνει από το  ιστολόγιο   του σχολείου.

Η διεύθυνση του σχολείου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αγαπητοί γονείς λόγω covid-19  οι συναντήσεις μας θα είναι περιορισμένες, συνεπώς η ενημέρωση θα πραγματοποιείται μέσω ιστολογίου, email, καθώς και τηλεφωνική επικοινωνία.

Η σημερινή ενημέρωση αφορά το Αναλυτικό πρόγραμμα  του Νηπιαγωγείου.

ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ… Είναι ένας από τους βασικότερους μετά την οικογένεια θεσμούς κοινωνικοποίησης και η πρώτη επαφή του παιδιού με το θεσμό του σχολείου. Βάζει τις βάσεις για τη στάση που θα διαμορφώσουν τα παιδιά απέναντι στο σχολείο και απέναντι στη γνώση και τη μάθηση γενικότερα. Η Προσχολική Εκπαίδευση είναι η πυξίδα για τη χάραξη της εκπαιδευτικής πορείας των μαθητών.

1)Το αναλυτικό πρόγραμμα  του Νηπιαγωγείου έχει εκπονηθεί από το παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το υπουργείο παιδείας. Είναι ενιαίο με τις επόμενες βαθμίδες υποχρεωτικής εκπαίδευσης και περιλαμβάνει συγκεκριμένες μαθησιακές περιοχές ή αλλιώς προγράμματα σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων(ΔΕΠΠΣ). Το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο είναι ένα οργανωμένο σύστημα εργασίας το οποίο σκιαγραφεί το τι θα πρέπει να μάθουν τα παιδιά, τις διαδικασίες με τις οποίες επιτυγχάνονται οι γενικές επιδιώξεις που καθορίζονται και το τι πρέπει να κάνει ο εκπαιδευτικός και ταυτόχρονα θέτει το πλαίσιο μέσα στο οποίο πραγματοποιείται η μάθηση και η διδασκαλία.

2)Σχετικά με τη διδακτική μεθοδολογία οι δραστηριότητες αναπτύσσονται σύμφωνα με τη διαθεματική προσέγγιση  και μπορούν να λάβουν τις εξής μορφές:

-Θεματική προσέγγιση-ενότητα ( επιλογή θεμάτων από τη Νηπιαγωγό λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών)

-Projects ή σχέδια εργασίας ( θέματα που επιλέγουν τα ίδια τα παιδιά και που στηρίζονται στις ιδέες τους και στα ερωτήματά τους. Διεξαγωγή μικρής έρευνας)

– Διαθεματικές οργανωμένες δραστηριότητες

-Εργαστήρια δεξιοτήτων

 

3) Σχεδιασμός και οργάνωση του μαθησιακού περιβάλλοντος στο νηπιαγωγείο. Στο νηπιαγωγείο  Ο χώρος/περιβάλλον  έχει ιδιαίτερη παιδαγωγική σημασία για αυτό  οργανώνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι: – ευχάριστος, ελκυστικός, – να προκαλεί το ενδιαφέρον των παιδιών, – να προωθεί την αυτονομία – τη συνεργασία μεταξύ των παιδιών, – τη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικού-παιδιών ..Τα παιδιά μαθαίνουν με αυθόρμητο, ελεύθερο και οργανωμένο παιχνίδι . Ο χώρος της τάξης μας  διαμορφώνεται σε μαθησιακά κέντρα-γωνιές  εξοπλισμένες με κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό. Στην τάξη μας  λειτουργούν οι  τα  εξής κέντρα ενδιαφέροντος –γωνιές: -γραφή-γλώσσα,- βιβλιοθήκη , μαθηματικών ,οικοδομικού υλικού ,εμπορικό κέντρο( ιατρείο, κομμωτήριο, μανάβικο), γωνιά τέχνης( μουσικής, καβαλέτο, χειροτεχνίας, πλαστελίνης).  Τα κέντρα ενδιαφέροντος αλλάζουν θέση, εμπλουτίζονται ή δημιουργούνται νέες, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών και τις θεματικές προσεγγίσεις.

4)Οι μαθησιακές περιοχές  ή γνωστικές περιοχές που αναπτύσσονται στο νηπιαγωγείο είναι οι εξής:

Προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη

-Γλώσσα

-Μαθηματικά

-Περιβάλλον( φυσικό και ανθρωπογενές)

– ΤΠΕ( παιδί και πληροφορική)

-Φυσικές επιστήμες

-Τέχνες( δημιουργία και έκφραση)

-Φυσική αγωγή

Σε επόμενες ενημερώσεις θα ακολουθήσουν  αναλυτικές παρουσιάσεις των παραπάνω μαθησιακών περιοχών και διδακτικών προσεγγίσεων.

 

Σύμφωνα με την εγκύκλιο (20/3/2020) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι μαθητές/τριες  μπορούν να αποκτήσουν λογαριασμό χρήστη στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.), με τον  οποίο μπορούν να έχουν πρόσβαση  στις υπηρεσίες του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ)  (https://www.sch.gr/services

Η δημιουργία λογαριασμού για τους μαθητές μπορεί να  γίνει είτε από τον γονέα/κηδεμόνα είτε από το σχολείο (με την σύμφωνη γνώμη του γονέα/κηδεμόνα).

Στην ίδια σελίδα μπορεί αν φτάσει κάποιος από την πύλη του ΠΣΔ www.sch.gr

ακολουθώντας το σύνδεσμο «Εγγραφή».

  • Δείτε αναλυτικά τον οδηγό έγγραφής: https://register.sch.gr/students/docs20/StudentsRegisterHelp.pdf
  •  Προσοχή στην ορθή αναγραφή της διεύθυνσης e-mail του καθώς επίσης και του αριθμού κινητού τηλεφώνου, ώστε να είναι εύκολη η ανάκτηση των στοιχείων μαθητικού λογαριασμού σε περίπτωση που αυτά ξεχαστούν.
  • Όταν ολοκληρωθεί η εγγραφή του/της μαθητή/τριας θα αποσταλεί e-mail με τα στοιχεία εγγραφής στη διεύθυνση e-mail που δήλωσε ο γονέας/κηδεμόνας στην ηλεκτρονική αίτηση.

 

Αγαπητοί  γονείς σας καλωσορίζουμε στο Νηπιαγωγείο μας και στο Ιστολόγιό μας.   Εδώ  μπορείτε να ενημερωθείτε σχετικά με τις δράσεις του Νηπιαγωγείου μας στα πλαίσια του  εκπαιδευτικού μας  προγράμματος , να διαβάσετε ανακοινώσεις, να δείτε προτάσεις που μπορεί να ενδιαφέρουν τα παιδιά.

Ένα υπέροχο ταξίδι στη γνώση, στη φαντασία,  στη χαρά και στο παιχνίδι μόλις ξεκινά! Σας θέλουμε αρωγούς και συμπαραστάτες για να προσπαθήσουμε μαζί να δημιουργήσουμε ένα κλίμα αλληλοεκτίμησης, συνεργασίας και εμπιστοσύνης.

                                    

              ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!!

 

Τη Δευτέρα οι μαθητές πρέπει να προσέλθουν στο σχολείο έχοντας κάνει self-test την ΚΥΡΙΑΚΗ το βράδυ ή τη ΔΕΥΤΕΡΑ το πρωί. Στη συνέχεια θα προσέρχονται στο σχολείο με self-test, που θα κάνουν 2 φορές τη βδομάδα και θα ελέγχεται κάθε ΤΡΙΤΗ και ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ από τις Εκπαιδευτικούς.
Δηλώνετε το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr

στην οποία θα εισέρχεστε με τους κωδικούς taxisnet ή χρησιμοποιείτε τη χειρόγραφη βεβαίωση, στην οποία θα πρέπει να σημειώνετε τον κωδικό που θα λαμβάνετε από την ηλεκτρονική δήλωση του αποτελέσματος.

Από 8/9 έως και 17/9 διατίθενται στα φαρμακεία 6 self-test για κάθε μαθητή για τρείς εβδομάδες ( για όλο το Σεπτέμβριο δηλαδή).
Σας περιμένουμε στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς και παρακαλούμε για την τήρηση των αποστάσεων και τη χρήση μάσκας στο χώρο του σχολείου, συμβάλλοντας με σεβασμό και υπευθυνότητα στην εύρυθμη λειτουργία του.

Οι νηπιαγωγοί του 6 Νηπιαγωγείου Καρδίτσας.