Ενημέρωση για το Αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου

 

Αγαπητοί γονείς λόγω covid-19  οι συναντήσεις μας θα είναι περιορισμένες, συνεπώς η ενημέρωση θα πραγματοποιείται μέσω ιστολογίου, email, καθώς και τηλεφωνική επικοινωνία.

Η σημερινή ενημέρωση αφορά το Αναλυτικό πρόγραμμα  του Νηπιαγωγείου.

ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ… Είναι ένας από τους βασικότερους μετά την οικογένεια θεσμούς κοινωνικοποίησης και η πρώτη επαφή του παιδιού με το θεσμό του σχολείου. Βάζει τις βάσεις για τη στάση που θα διαμορφώσουν τα παιδιά απέναντι στο σχολείο και απέναντι στη γνώση και τη μάθηση γενικότερα. Η Προσχολική Εκπαίδευση είναι η πυξίδα για τη χάραξη της εκπαιδευτικής πορείας των μαθητών.

1)Το αναλυτικό πρόγραμμα  του Νηπιαγωγείου έχει εκπονηθεί από το παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το υπουργείο παιδείας. Είναι ενιαίο με τις επόμενες βαθμίδες υποχρεωτικής εκπαίδευσης και περιλαμβάνει συγκεκριμένες μαθησιακές περιοχές ή αλλιώς προγράμματα σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων(ΔΕΠΠΣ). Το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο είναι ένα οργανωμένο σύστημα εργασίας το οποίο σκιαγραφεί το τι θα πρέπει να μάθουν τα παιδιά, τις διαδικασίες με τις οποίες επιτυγχάνονται οι γενικές επιδιώξεις που καθορίζονται και το τι πρέπει να κάνει ο εκπαιδευτικός και ταυτόχρονα θέτει το πλαίσιο μέσα στο οποίο πραγματοποιείται η μάθηση και η διδασκαλία.

2)Σχετικά με τη διδακτική μεθοδολογία οι δραστηριότητες αναπτύσσονται σύμφωνα με τη διαθεματική προσέγγιση  και μπορούν να λάβουν τις εξής μορφές:

-Θεματική προσέγγιση-ενότητα ( επιλογή θεμάτων από τη Νηπιαγωγό λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών)

-Projects ή σχέδια εργασίας ( θέματα που επιλέγουν τα ίδια τα παιδιά και που στηρίζονται στις ιδέες τους και στα ερωτήματά τους. Διεξαγωγή μικρής έρευνας)

– Διαθεματικές οργανωμένες δραστηριότητες

-Εργαστήρια δεξιοτήτων

 

3) Σχεδιασμός και οργάνωση του μαθησιακού περιβάλλοντος στο νηπιαγωγείο. Στο νηπιαγωγείο  Ο χώρος/περιβάλλον  έχει ιδιαίτερη παιδαγωγική σημασία για αυτό  οργανώνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι: – ευχάριστος, ελκυστικός, – να προκαλεί το ενδιαφέρον των παιδιών, – να προωθεί την αυτονομία – τη συνεργασία μεταξύ των παιδιών, – τη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικού-παιδιών ..Τα παιδιά μαθαίνουν με αυθόρμητο, ελεύθερο και οργανωμένο παιχνίδι . Ο χώρος της τάξης μας  διαμορφώνεται σε μαθησιακά κέντρα-γωνιές  εξοπλισμένες με κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό. Στην τάξη μας  λειτουργούν οι  τα  εξής κέντρα ενδιαφέροντος –γωνιές: -γραφή-γλώσσα,- βιβλιοθήκη , μαθηματικών ,οικοδομικού υλικού ,εμπορικό κέντρο( ιατρείο, κομμωτήριο, μανάβικο), γωνιά τέχνης( μουσικής, καβαλέτο, χειροτεχνίας, πλαστελίνης).  Τα κέντρα ενδιαφέροντος αλλάζουν θέση, εμπλουτίζονται ή δημιουργούνται νέες, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών και τις θεματικές προσεγγίσεις.

4)Οι μαθησιακές περιοχές  ή γνωστικές περιοχές που αναπτύσσονται στο νηπιαγωγείο είναι οι εξής:

Προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη

-Γλώσσα

-Μαθηματικά

-Περιβάλλον( φυσικό και ανθρωπογενές)

– ΤΠΕ( παιδί και πληροφορική)

-Φυσικές επιστήμες

-Τέχνες( δημιουργία και έκφραση)

-Φυσική αγωγή

Σε επόμενες ενημερώσεις θα ακολουθήσουν  αναλυτικές παρουσιάσεις των παραπάνω μαθησιακών περιοχών και διδακτικών προσεγγίσεων.