ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
6ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΝΕΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
(Ιωαννίνων 34 Ν. Ηράκλειο 210 2814746/6nipirakl@sch.gr)
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου. Αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας και κοινοποιείται σε όλους τους γονείς.
Οι γονείς /κηδεμόνες οφείλουν να συγκεντρώσουν και να προσκομίσουν στο σχολείο που ανήκουν, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας, τα δικαιολογητικά, που προβλέπονται από το νόμο.
Στο Νηπιαγωγείο η κατανομή των νηπίων στα τμήματα γίνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, αφού ληφθούν υπόψη η ηλικία , το φύλο και οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριων, με στόχο να υπάρξει μια ισόρροπη και ισάριθμη κατανομή των μαθητών/τριων στα Τμήματα.
Με την έναρξη του σχολικού έτους, γίνονται όλες οι απαραίτητες προπαρασκευαστικές ενέργειες που σχετίζονται με την οργάνωση και λειτουργία του σχολείου καθώς και τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, σύμφωνα με το άρθρο του Π.Δ. 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23, ν.4559/2018 (ΦΕΚ 142 Α).
Τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία δεν λειτουργούν τις ακόλουθες ημέρες και περιόδους:
1.Τα Σάββατα και τις Κυριακές
2.Την 28η Οκτωβρίου (εθνική εορτή)
3.Από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 7 Ιανουαρίου (διακοπές Χριστουγέννων)
4.Την Καθαρά Δευτέρα
5.Την 25η Μαρτίου (εθνική εορτή)
6.Από Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου (διακοπές Πάσχα)
7.Την 1η Μαΐου
8.Την εορτή του Αγίου Πνεύματος
- Την ημέρα της εορτής του Πολιούχου της έδρας του σχολείου και την ημέρα της τοπικής εθνικής εορτής.
Εορταστικές εκδηλώσεις στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά Σχολεία πραγματοποιούνται:
α) Στις 27 Οκτωβρίου για την επέτειο της εθνικής εορτής της 28ης Οκτωβρίου,
β) Στις 24 Μαρτίου για την επέτειο της εθνικής εορτής της 25ης Μαρτίου
γ) Στις 17 Νοεμβρίου για την επέτειο του Πολυτεχνείου
Σε περίπτωση που οι παραπάνω γιορτές είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εορταστικές εκδηλώσεις πραγματοποιούνται την προηγούμενη Παρασκευή.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας καθορίζει τη χρονική διάρκεια (εντός διδακτικού ωραρίου) και το περιεχόμενο του εορτασμού των εκδηλώσεων και ειδοποιεί τους γονείς/κηδεμόνες για την ώρα προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών/τριων από το σχολείο.
Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου καθορίζεται από τις κείμενες διατάξεις (Π.Δ.79/2017) και τηρείται απαρέγκλιτα από όλους τους μαθητές/τριες που φοιτούν στα Νηπιαγωγεία της χώρας.
Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δεν αποχωρούν από το σχολείο πριν τη λήξη του ωραρίου. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. αδιαθεσία), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως υπογράψει δήλωση αποχώρησης. Σε περίπτωση καθυστερημένης άφιξης λόγω έκτακτης ανάγκης, η είσοδος μπορεί να γίνει μόνο στο διάλειμμα, κατόπιν επικοινωνίας με τον/την εκπαιδευτικό.
Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική. Καθημερινά, πριν την προσέλευσή του στο σχολείο, η οικογένεια βεβαιώνεται για την καλή υγεία του παιδιού. Παιδιά με ενδείξεις ασθένειας δεν προσέρχονται στο σχολείο. Σε περίπτωση ασθένειας ενός παιδιού, η απουσία του πρέπει να δηλώνεται άμεσα στη Διεύθυνση του Νηπιαγωγείου από τους γονείς του. Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης. Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων. Υπογραμμίζεται ότι δεν προβλέπεται πρόωρη αποχώρηση από το Βασικό Υποχρεωτικό και το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα. Εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου και να συμπληρώσει σχετικό έντυπο όπου θα αναγράφονται οι λόγοι (υπεύθυνη δήλωση). Τους μαθητές/μαθήτριες μπορούν να παραλάβουν από το Νηπιαγωγείο τα ενήλικα πρόσωπα που έχουν δηλώσει οι γονείς/κηδεμόνες γραπτώς και ονομαστικά (υπεύθυνη δήλωση & επίδειξη ταυτότητας). Σε καταστάσεις έκτακτων συνθηκών, πανδημίας ή ακραίων καιρικών φαινομένων όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, εκπαιδευτικοί, γονείς/κηδεμόνες, μαθητές οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της σχολικής κοινότητας.
Το γεύμα των μαθητών/τριών παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους. Ο/Η Νηπιαγωγός στο ολοήμερο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, βοηθά και καθοδηγεί τους/τις μαθητές/τριες ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες που αφορούν στη διαδικασία του γεύματος και να εξυπηρετούνται αυτόνομα. Σε κάθε περίπτωση δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στους/στις μαθητές/τριες μέχρι να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης. Η εκπαίδευση του νηπίου για την αυτοεξυπηρέτησή του επιδιώκεται σε συνεργασία με την οικογένεια με την υιοθέτηση κοινών πρακτικών στο σχολείο και το σπίτι.
Οι εκπαιδευτικοί δεν χορηγούν φάρμακα στους μαθητές/μαθήτριες του σχολείου. Παρέχουν όμως τις στοιχειώδεις πρώτες βοήθειες όταν παραστεί ανάγκη. Για το λόγο αυτό, σε περιπτώσεις που απαιτείται φαρμακευτική αγωγή, οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών οφείλουν να αιτούνται την άδεια των Διευθυντών/ντριών των σχολικών μονάδων, προκειμένου να εισέρχονται στο χώρο του σχολείου οι ίδιοι ή άλλο πρόσωπο το οποίο θα υποδείξουν, ώστε να τη χορηγήσουν. Σε έκτακτα περιστατιά μαθητών/τριων, η Προϊσταμένη οφείλει μόνο να καλεί το ΕΚΑΒ για διακομμιδή του μαθητή/τριας, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνει τους γονείς.
Στο πλαίσιο της τήρησης των κανόνων προστασίας των προσωπικών δεδομένων, αποφεύγεται η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές/τριες στους δικτυακούς τόπους των σχολικών μονάδων. Η επεξεργασία και κατά συνέπεια η ανάρτηση, η αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (πχ αναμνηστικού τύπου φωτογραφίες, βίντεο και δραστηριότητες της σχολικής ζωής) δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, επιτρέπεται μόνον με τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριών.
H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά. Οι μαθητές/μαθήτριες αποφεύγουν κάθε λογής εκφοβιστικές πράξεις, φράσεις ή συμπεριφορά, που προσβάλλουν, πληγώνουν και περιθωριοποιούν συμμαθητή τους ή παρακινούν άλλους για την απομόνωσή του, τόσο εντός τού σχολικού χώρου όσο και εκτός αυτού. Δεσμεύονται να συμβουλεύονται έναν εκπαιδευτικό σε περίπτωση διαμάχης και να αποδέχονται την απόφαση που θα ληφθεί και τις συνέπειες των πράξεων τους. Δεν γίνονται αποδεκτές συμπεριφορές, χειρονομίες ή εκφράσεις από μέλη της σχολικής κοινότητας που δεν θα σεβόταν τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά ή τις οικογένειες. Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί παιδί στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύπτει ενημερώνουν τη νηπιαγωγό της τάξης ή την προϊσταμένη οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα.
Το Σχολείο αναλαμβάνει να οργανώσει εκδηλώσεις/δραστηριότητες με σκοπό τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής. Οι μαθητές/μαθήτριες εμπλουτίζουν τις υπάρχουσες γνώσεις, αποκτούν δεξιότητες ζωής και ευαισθητοποιούνται σε κοινωνικά θέματα. Είναι λοιπόν απαραίτητη η συμμετοχή τους. Για την υλοποίηση προγραμμάτων, δράσεων και εκδηλώσεων καθώς και για την παρουσία ειδικών επιστημόνων, καλλιτεχνών κ.λ.π. στο πλαίσιο της σχολικής ζωής και του πολιτισμού λαμβάνεται πάντα υπόψη η σχετική νομοθεσία. Η προϊσταμένη της σχολικής μονάδας, μετά από εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων ή με δική της πρωτοβουλία, δύναται να αποφασίζει τη σύναψη συμφωνιών συνεργασίας με κάθε φορέα που κρίνει σκόπιμο, με σκοπό τη συμμετοχή της σχολικής μονάδας σε προγράμματα και δράσεις πολιτιστικού, αθλητικού, κοινωνικού ή εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τα οριζόμενα του άρθρου 87 του ν. 4823/2021(Α΄136). Ο Σύλλογος διδασκόντων ανάλογα τα ενδιαφέροντα των παιδιών και των εκπαιδευτικών εκπονεί καινοτόμα προγράμματα. Δίνεται όμως και η δυνατότητα στους γονείς/κηδεμόνες που επιθυμούν να καταθέσουν οποιαδήποτε πρόταση.
Για τη συμμετοχή των μαθητών στις δράσεις που πραγματοποιούνται εκτός σχολείου για τη μετακίνηση των μαθητών με μισθωμένα τουριστικά λεωφορεία, που τηρούν τους προβλεπόμενους όρους ασφαλείας, απαιτείται η έγγραφη σύμφωνη γνώμη (δήλωση) των γονέων και κηδεμόνων τους. Οι γονείς-κηδεμόνες μπορούν να συνοδεύουν αν αυτό κριθεί απαραίτητο από το σύλλογο διδασκόντων για μεγαλύτερη ασφάλεια των μαθητών/τριων.
Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας και με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για αυτές. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο/η μαθητή/μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο. Οι γονείς /κηδεμόνες – Ενημερώνουν έγκαιρα το σχολείο για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους- θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης-τα οποία μπορούν να επηρεάσουν τη φοίτηση, την επίδοση ή τη συμπεριφορά του παιδιού και να ζητούν τη συνδρομή του σχολείου. – Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, έντυπες και ηλεκτρονικές, αξιοποιούν κάθε πρόσφορο μέσο επικοινωνίας που παρέχεται από το Νηπιαγωγείο ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου. – Για οποιοδήποτε αίτημά τους απευθύνονται στην εκπαιδευτικό της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση απευθύνονται στην Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου. – Επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Νηπιαγωγείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων. Τα δικαιώματα παιδιών – μαθητών, των οποίων οι γονείς βρίσκονται σε διάσταση ή είναι διαζευγμένοι και ο ένας από αυτούς δεν ασκεί την επιμέλειά τους αναφέρονται στην εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας με αρ.Φ7/517/127893/Γ1/13-10-2010. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.δ’ της εν λόγω εγκυκλίου: «Η ενημέρωση του γονέα που δεν ασκεί την επιμέλεια του τέκνου επιβάλλεται στο πλαίσιο εκπλήρωσης των υποχρεώσεων του σχολείου. Κατ’ εξαίρεση, εάν από τον γονέα έχει αφαιρεθεί συνολικά η άσκηση της γονικής μέριμνας, υποχρέωση ενημέρωσής του για το πρόσωπο του τέκνου (επομένως και για τη φοίτησή του) έχει ο άλλος γονέας».
Οι εκπαιδευτικοί μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους. -Οργανώνουν ομαδικές ενημερωτικές συναντήσεις γονέων ή συναντούν όλες τις οικογένειες ατομικά στην αρχή της χρονιάς σε προγραμματισμένες συναντήσεις. Επίσης, δέχονται και προσκαλούν σε συνάντηση τις οικογένειες εκτάκτως, κάθε φορά που χρειάζεται κατόπιν αιτήματος. -Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος. -Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα. – Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής προκειμένου να υποστηριχθούν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και οι οικογένειές τους. – Συνεργάζονται με τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια ή τον Προϊστάμενο/Προϊσταμένη, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη Εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.
Ένας από τους στόχους του Σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Νηπιαγωγείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι ασφαλείς και καθαροί και οι προσπάθειες όλων εστιάζουν στην καλλιέργεια αίσθησης ευθύνης στους/στις μαθητές/μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Βασική αρχή για την επίτευξη του στόχου είναι ότι η συμπεριφορά των ενηλίκων (γονέων/κηδεμόνων, εκπαιδευτικών, βοηθητικού προσωπικού) συνιστά παράδειγμα με ιδιαίτερη παιδαγωγική αξία.
Για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών συντάσσονται, επικαιροποιούνται και ενεργοποιούνται πρωτόκολλα-σχέδια διαχείρισης κρίσεων. Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Όσον αφορά στην προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στη σχολική μονάδα, ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών και υλοποιούν ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Ως χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης ορίζεται η παιδική χαρά που βρίσκεται στον προαύλιο χώρο. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος και επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και από την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας.
Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, το οποίο συγκροτείται με απόφαση του Διευθυντή ή του Προϊσταμένου της σχολικής μονάδας και αποτελείται από: α) Τον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας, ο οποίος είναι ο Πρόεδρος του Σχολικού Συμβουλίου. β) Δύο (2) εκπρόσωπους του οικείου Δήμου, οι οποίοι ορίζονται από το Δημοτικό Συμβούλιο. γ) Τρεις (3) εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας με τους νόμιμους αναπληρωτές τους. δ) Έναν (1) εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων, με τον νόμιμο αναπληρωτή του. Το Σχολικό Συμβούλιο έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες: α) εισηγείται στον Διευθυντή ή στον Προϊστάμενο και στον Σύλλογο Διδασκόντων σχέδια δράσης της σχολικής μονάδας που αφορούν ενδεικτικώς στην οργάνωση και λειτουργία της, στην υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου, στις συνθήκες υγιεινής, στην επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων/κηδεμόνων τους, καθώς και κάθε άλλο θέμα αναφορικά με την ταυτότητα και τον προσανατολισμό της σχολικής μονάδας, β) εισηγείται στον Διευθυντή ή στον Προϊστάμενο και στον Σύλλογο Διδασκόντων συγκεκριμένο σχέδιο αντιμετώπισης των κρίσεων που εμφανίζονται εντός της σχολικής μονάδας και τους υποστηρίζουν κατά την υλοποίησή του, γ) συμβάλλει στη διοργάνωση εκπαιδευτικών επισκέψεων, εκδρομών και εκδηλώσεων κάθε είδους και συνεργάζεται με φορείς της τοπικής κοινωνίας για την υλοποίησή τους, δ) συνεργάζεται με τον Σύλλογο Γονέων της σχολικής μονάδας και με τους εκπροσώπους του Δήμου στη σχολική επιτροπή ιδίως στα θέματα που σχετίζονται με την υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας, τη χρηματοδότηση αυτής από άλλες πηγές, πλην της τακτικής κρατικής επιχορήγησης, καθώς και τη διοργάνωση και τον συντονισμό δραστηριοτήτων κάθε είδους στην τοπική κοινωνία, ε) συνεργάζεται με τον Σύλλογο Γονέων, τον Δήμο, τους εκπροσώπους των μαθητικών κοινοτήτων, καθώς και τους εκπροσώπους αποφοίτων της σχολικής μονάδας, εφόσον υπάρχει σύλλογος αποφοίτων, όσον αφορά στα θέματα που σχετίζονται με την προσφορά της σχολικής μονάδας στην τοπική κοινωνία.
Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος και επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις κατά καιρούς αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Η ακριβής τήρηση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/μαθητριών, του υποστηρικτικού και βοηθητικού προσωπικού και των γονέων/κηδεμόνων, με αμοιβαίο σεβασμό στο διακριτό θεσμικό ρόλο τους, αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων και αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας, αμέσως μετά την έγκριση της σχετικής απόφασης από την ΣΕΕ ΠΕ60 του 2ου ΠΕΚΕΣ Αττικής και τον Προϊστάμενο Β΄ Αθήνας, κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/ κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου.
Η Προϊσταμένη του 6ου Νηπιαγωγείου Ηρακλείου
Τριανταφύλλου Άννα