Για την ημέρα εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου 1940 , επιλέξαμε μια βιωματική προσέγγιση βασικών πτυχών της ιστορίας. Συγκεντρώσαμε στοιχεία όπως γράμμα από/προς στρατιώτη, ραδιοφωνάκι, μαλλί και βελόνες πλεξίματος, φωτογραφικό υλικό σχετικά με τον Ερυθρό Σταυρό, τη δύσκολη μεταφορά εφοδίων στα βουνά, γυναικών που πλέκουν ζεστά ρούχα για τους στρατιώτες, τις μάχες, την έλλειψη φαγητού, τον αποχαιρετισμό αγαπημένων ανθρώπων.
Το κάθε στοιχείο τοποθετήθηκε σ’ ένα διαφορετικό μέρος εντός του σχολείου και πάνω σε αυτό ήταν κολλημένο ένα γράμμα ή νούμερο. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και δόθηκαν σε αυτά γρίφοι για το μέρος που έπρεπε να αναζητήσουν το εκάστοτε στοιχείο. Ενδεικτικά κάποιοι γρίφοι αναφέρονται παρακάτω:
Έχω ξύλινα πολλά
Που τα βάζω στη σειρά
Φτιάχνω πύργους και σπιτάκια
Φορτηγά και ανθρωπάκια
(αναζήτηση στοιχείου στο οικοδομικό υλικό)
Στο σημείο που θα πας, έχει χρώματα πολλά, μπλε και κόκκινο και γκρι,
πράσινο, πορτοκάλι
(αναζήτηση στοιχείου στις μολυβοθήκες)
Φρούτα δίνω, φρούτα παίρνω
Τους πελάτες δεν προφταίνω
(αναζήτηση στοιχείου στο μαγαζακι- μπακάλικο)
Σανν έρθω στο σχολειό, την τσάντα μου θα αφήσω…
Και αν την χρειαστώ
Εκεί θα την αναζητήσω
(αναζήτηση στοιχείου στη ραφιέρα για τις τσάντες)
Μια πετσέτα εδώ θα στρώσω
Το φαγητό μου να απλώσω
Είναι ζεστό, πολύ ζεστό
Προσέχω για να μην καώ
(αναζήτηση στοιχείου στη τραπεζαρία)
Το τελευταίο στοιχείο ήταν το μπαούλο του στρατιώτη που μέσα είχε (το γράμμα, φωτογραφίες δικές του και με τη μαμά του , την εφημερίδα της εποχής, στρατιωτικά ρούχα, ραφτικά)
Αφού ολοκληρώθηκε η εύρεση των στοιχείων έγινε επεξεργασία τους με την βοήθεια των παιδιών και αποδόθηκε τιμή στους ανθρώπους που πολέμησαν ή/και χάθηκαν για την ελευθερία της Ελλάδας μας.
Το κάθε στοιχείο είχε κολλημένο πάνω του ένα χαρτάκι με ένα γράμμα ή νούμερο. Στο τέλος τοποθετήσαμε τα γράμματα και τα νούμερα στη σειρά και σχηματίσαμε τη φράση “28 Οκτωβρίου 1940” .
Ακολούθησαν τραγούδια , παρέλαση και φυσικά ο Εθνικός μας ύμνος με το βλέμμα στραμμένο στην Ελληνική μας σημαία.
🇬🇷Χρόνια πολλά Ελλάδα 🇬🇷











