Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Ν.4692/2020, άρθρο 37, ΦΕΚ 111, τ. Α΄
Υ.Α. 13423/ΓΔ4/9-2-21, ΦΕΚ 491, τ. Β΄
Εισαγωγή
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Νηπιαγωγείου επιδιώκει να εξασφαλίσει τις
προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες, για να πραγματοποιείται κατά το δυνατόν
καλύτερα το έργο του και να επιτυγχάνονται στον βέλτιστο βαθμό οι στόχοι που θέτουμε ως
σχολική κοινότητα (μαθητές, μαθήτριες, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό,
γονείς/κηδεμόνες).
Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη
λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές
και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και τα
χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.
Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση της ΠAIΘ)ροϊσταμένης
του Νηπιαγωγείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκουσών, των μελών
του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του
Δήμου μας. Εγκρίνεται από τη Μποταϊτη Αρετή που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του 6ου
νηπιαγωγείου καθώς και από τον Φροσύνη Αθανάσιο.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας, με την έναρξη του σχολικού έτους, κοινοποιείται στον
ιστότοπο blogs.sch.gr/6nipevos
Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής
κοινότητας: της Διεύθυνσης του Νηπιαγωγείου, των εκπαιδευτικών, του βοηθητικού
προσωπικού, των μαθητών και μαθητριών, των γονέων και κηδεμόνων.
Ο Κανονισμός επικαιροποιείται ετησίως, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο
συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να
συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών
λειτουργίας του νηπιαγωγείου μας και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών
οργάνων του.
Ταυτότητα και όραμα του σχολείου μας
Τη φετινή χρονιά 2021-2022 με τις δυσκολίες που ανακύπτουν λόγω της πανδημίας που προκαλεί ο
covid-19, το όραμά μας προσανατολίζεται στην υποστήριξή ενός μαθησιακού πλαισίου που θα
ενισχύει την αλληλεπίδραση των παιδιών μεταξύ τους αλλά και με την εκπαιδευτικό με δράσεις
που να τα κινητοποιούν συναισθηματικά και γνωστικά . Η διαμόρφωση κλίματος αποδοχής,
ισότητας, σεβασμού και ενσυναίσθησης αποτελεί τον κύριο άξονα και αντανακλάται σε όλο το
ετήσιο πρόγραμμα. ΠAIΘ)ρωτίστως προέχει η υποστήριξη των μαθητών μέσα σε ένα δημοκρατικό
σχολείο, προκειμένου να αναπτυχθούν ολόπλευρα και να εφοδιαστούν κατάλληλα, ώστε να γίνουν
ανεξάρτητα και υπεύθυνα μέλη της κοινωνίας μας, οικοδομώντας έτσι τόσο την προσωπική τους
ευημερία και ευεξία αλλά και αυτήν του γενικού συνόλου.
Επιπλέον προσβλέπουμε στην καλή και εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς και
κηδεμόνες των παιδιών μας.
Άρθρο 1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας
Ο Κανονισμός περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών,
δικαιωμάτων και υποχρεώσεων για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να
διαμορφώνεται στο 6ο Νηπιαγωγείο μας ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει
την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα, οι δυσκολίες και τα
προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως
προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών,
και άλλων πρακτικών.
Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διαμορφώσουν την
προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να
καλλιεργήσουν δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή
διαδικασία, ενώ ταυτόχρονα, αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο
αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη, ο
αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων
σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας,
καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας.
Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Νηπιαγωγείου μας,
επιδιώκεται:
Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το
εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων ( στην
εκπαιδευτική διαδικασία.
Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε
μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
Να δημιουργείται πλαίσιο συνθηκών για ουσιαστική μάθηση και εργασία.
Άρθρο 2. Λειτουργία του Σχολείου
I. Διδακτικό ωράριο
Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια του βασικού υποχρεωτικού προγράμματος και του ολοήμερου
προγράμματος, τα διαλείμματα, η διάρκεια κάθε διδακτικής περιόδου καθώς και η έναρξη και
λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του Υ.ΠAIΘ)ΑΙ.Θ.
Ανακοινώνονται στους γονείς με την έναρξη του διδακτικού έτους και αναρτώνται στην
ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου.
Για το σχολικό έτος 2021-2022 το πρόγραμμα του σχολείου, διαμορφώνεται ως εξής:
Πρόωρη Υποδοχή (ισχύει μόνο για τους μαθητές/μαθήτριες που παρακολουθούν το ολοήμερο
πρόγραμμα και είναι προαιρετικό)
o ΠAIΘ)ροσέλευση των μαθητών/τριών: 7:45-8:00
Υποχρεωτικό πρόγραμμα
o Υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 8.15- 8:30.
o Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13.00
o Ολοήμερο πρόγραμμα
o Έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 13:00.
o Λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 16:00.
ΠAIΘ)ρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
ΠAIΘ)ροκειμένου να διευκολυνθεί, κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η ομαλή προσαρμογή
των μαθητών/τριών δύναται να εφαρμόζεται ευέλικτο ωράριο παραμονής στο Νηπιαγωγείο κατά
τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας (παρ. 7, άρθρο 2, ΠAIΘ).Δ. 79/2017). Επίσης, προβλέπεται η
μεταφορά ωραρίου εργασίας σε απογευματινές ώρες έως δύο φορές κατά τη διάρκεια του
σχολικού έτους για την οποία ενημερώνονται η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και ο
Διευθυντής ΠAIΘ)ρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης (άρθρο 16, παρ. 10 ΠAIΘ).Δ.
79/2017).
II. Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών
Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες
προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του
σχολείου γενικότερα και διασφαλίζει την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών και του
προσωπικού του σχολείου.
Για λόγους ασφαλείας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του
προγράμματος η είσοδος/οι είσοδοι του νηπιαγωγείου κλείνουν στις 8:30 ώστε να μην
παρακωλύεται το παιδαγωγικό έργο.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δεν αποχωρούν από το σχολείο πριν τη λήξη
του ωραρίου. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού
ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο
νηπιαγωγείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το
σχετικό έντυπο (υπεύθυνη δήλωση). Εάν κάποιος/-α γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό
λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη του ωρολογίου προγράμματος, πρέπει να ενημερώσει
εγκαίρως τη Διεύθυνση του Νηπιαγωγείου και να συμπληρώσει σχετικό έντυπο όπου θα
αναγράφονται οι λόγοι (υπεύθυνη δήλωση).
Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Νηπιαγωγείου
και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των
μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας
επισκέπτης. Χρησιμοποιείται η είσοδος του γραφείου. Κατά την είσοδο στο νηπιαγωγείο οι
μαθητές/ μαθήτριες αναλαμβάνουν την τακτοποίηση των προσωπικών τους αντικειμένων και
φορούν υποδήματα εσωτερικού χώρου.
Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των παιδιών τους, παραμένουν
έξω από τις εισόδους του νηπιαγωγείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης.
Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των
μαθητών/μαθητριών που ολοκληρώνουν το Βασικό/Υποχρεωτικό πρόγραμμα αλλά και αυτών
που παρακολουθούν το Ολοήμερο πρόγραμμα, καθώς παρεμποδίζεται η λειτουργία της σχολικής
μονάδας. Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, το σχολείο δύναται να τροποποιήσει τη
διαδικασία προσέλευσης/αποχώρησης ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και
μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών.
Εξ αιτίας της πανδημίας Covid-19 κατά το τρέχον σχολικό έτος, τόσο οι μαθητές/μαθήτριες όσο
και οι συνοδοί τους ακολουθούν τα μέτρα προφύλαξης κατά την προσέλευση και παραμονή τους
στο νηπιαγωγείο, όπως προβλέπονται από τις εγκυκλίους του Υ.ΠAIΘ)ΑΙ.Θ. και τις Οδηγίες του
Ε.Ο.Δ.Υ.)
III. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου
Το Νηπιαγωγείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο ΠAIΘ)ρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους
του Υ.ΠAIΘ)ΑΙ.Θ. και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων/-ουσών, με ευθύνη της
ΠAIΘ)ροϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και υποβάλλεται προς έγκριση στον ΠAIΘ)ροϊστάμενο
εκπαιδευτικών θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης ΠAIΘ)ρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Για τα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία ισχύουν οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.
3. Σχολική και Κοινωνική Ζωή
Ι. Φοίτηση
Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Νηπιαγωγεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από
τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ο οποίος/η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες, καθώς
και από την ΠAIΘ)ροϊσταμένη που τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του Υ.ΠAIΘ)ΑΙ.Θ. Η
ελλιπής φοίτηση, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και
την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο
σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των παιδιών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες
τους.
II. Σχολικοί χώροι
Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά
στοιχεία του Νηπιαγωγείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό και το φυσικό περιβάλλον του
αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό
υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο
ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές
ώρες. Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί.
III. Διάλειμμα
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο, όπως έχει
καθοριστεί από το Ωρολόγιο ΠAIΘ)ρόγραμμα. Κάθε εκπαιδευτικός έχει την ευθύνη της επιτήρησης
των παιδιών του τμήματός της/του.
Σε περίπτωση κακοκαιρίας το διάλειμμα πραγματοποιείται στις αίθουσες του Νηπιαγωγείου.
Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων όπου τα νήπια
αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν
απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να
παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα στα παιδιά του νηπιαγωγείου από τα κάγκελα
του προαύλιου χώρου.
IV. Σχολικό πρόγραμμα
Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο αποτελεί το πιο σημαντικό βήμα στη ζωή του παιδιού για τη
μάθηση, την προσωπική ανάπτυξη και κοινωνικοποίησή του. Τα νήπια παρακολουθούν και
συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία, σεβόμενα τους κανόνες του
σχολείου όπως διαμορφώνονται από τα ίδια και τους εκπαιδευτικούς του τμήματος, όπως και το
δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση.
Τα παιδιά μαθαίνουν να συν-εργάζονται, να δημιουργούν, να αλληλεπιδρούν, να αυτενεργούν
και να είναι υπεύθυνα. Η συνεργασία μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό
στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.
V. Συμπεριφορά – Δικαιώματα – Υποχρεώσεις
Η Προϊσταμένη
 Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των
διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνος/υπεύθυνη, σε
συνεργασία με τις/τους εκπαιδευτικούς, για την ομαλή λειτουργία του νηπιαγωγείου.
 Ενημερώνει τον Σύλλογο Διδασκόντων/-ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις
εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου.
 Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση
τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση
φθοράς.
 Είναι υπεύθυνος/υπεύθυνη, μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και
αισθητική των χώρων του Νηπιαγωγείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και
ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.
 Έχει την ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο, για την ανάπτυξη και
διατήρηση αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Οι εκπαιδευτικοί
 Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους
της προσχολικής εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής, με την καθοδήγηση
των Στελεχών της Εκπαίδευσης.
 ΠAIΘ)ροετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, εφαρμόζοντας
σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες
των μαθητών/μαθητριών.
 Υποστηρίζουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους,
καλλιεργούν και εμπνέουν , κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
 Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας, συνεχούς και αμφίδρομης
επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για
τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους.
 Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών /μαθητριών τους και τους προσφέρουν
παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.
 Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού,
εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
 Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο
ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την
πρόοδο και τη συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και επιλέγουν κατάλληλες
παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
 Ενθαρρύνουν τους μαθητές/τις μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και
λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους/τις ίδιες και το σχολείο τους και
καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
 Συνεργάζονται με τον ΠAIΘ)ροϊστάμενο, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη Εκπαίδευσης για την
καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενες/-οι
την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.
 Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους σχετικά με τις επιστήμες της αγωγής, τόσο
μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης και επιστημονικής παιδαγωγικής καθοδήγησης,
που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και μέσω
αυτοεπιμόρφωσης.
Οι μαθητές/μαθήτριες
 Επιδεικνύουν σεβασμό με τη στάση τους προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
 Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο νηπιαγωγείο τηρούν τους κανόνες της τάξης και
συμμετέχουν ενεργά συνδιαμορφώνοντας την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.
 Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη
βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους/τις απασχολεί και τους/τις δημιουργεί εμπόδιο
στη σχολική ζωή.
 ΠAIΘ)ροσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους και δείχνουν ενδιαφέρον για την
υλική περιουσία του σχολείου.
 Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή
ψυχολογική).
 ΠAIΘ)ροσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο. Σε περιπτώσεις που γίνονται
αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς,
ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παρακάτω βήματα:
1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με όποιον έχουν διαφορά.
2. Απευθύνονται στην/στον υπεύθυνη/-ο εκπαιδευτικό τμήματος.
3. Απευθύνονται στην ΠAIΘ)ροϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.
 Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η ανακύκλωση υλικών.
 Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός
Νηπιαγωγείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με
ευγένεια και ευπρέπεια.
Γονείς και κηδεμόνες
– Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν
σε περίπτωση απουσίας του.
– Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν τα παιδιά τους (ή
αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων), ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του
νηπιαγωγείου.
– Δικαιούνται να ενημερώνονται για την πρόοδο και τη συμπεριφορά του παιδιού τους, κατόπιν
προγραμματισμένης προσωπικής συνάντησης ή τηλεφωνικής επικοινωνίας με την/τον
εκπαιδευτικό υπεύθυνη/-ο του τμήματος. Η επικοινωνία, σε κάθε περίπτωση, πραγματοποιείται
εκτός διδακτικού ωραρίου.
– Υποχρεούνται να ανταποκρίνονται σε προσκλήσεις των εκπαιδευτικών που αφορούν στην
ενημέρωση για την πρόοδο και τη συμπεριφορά του παιδιού τους, καθώς επίσης, οφείλουν να
προσέρχονται σε προγραμματισμένες ενημερωτικές συναντήσεις/συγκεντρώσεις γονέων και
κηδεμόνων.
– Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη
Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων/-ουσών για θέματα που αφορούν τα παιδιά τους.
– Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό
θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή
ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν
την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του
νηπιαγωγείου.
– Συμμετέχουν, στο πλαίσιο εθελοντισμού ή/και εφόσον τους ζητηθεί, σε εκπαιδευτικές
επισκέψεις εκτός νηπιαγωγείου ως συνοδοί-βοηθοί, στην προετοιμασία σχολικών εκδηλώσεων
και στον εμπλουτισμό σχολικών δραστηριοτήτων, συμβάλλοντας στην ασφάλεια των παιδιών,
στην αρτιότητα/ποιότητα των δράσεων, στην σύνδεση του νηπιαγωγείου με την τοπική κοινωνία.
-Σε περίπτωση διαζυγίου ο γονέας που έχει την επιμέλεια οφείλει να ενημερώσει άμεσα το σχολείο
παρέχοντας τα επίσημα δικαστικά έγγραφα.
VI. Συμπεριφορά μαθητών –παιδαγωγική αντιμετώπιση
Τα ζητήματα μη αποδεκτής/ανεπιθύμητης συμπεριφοράς μαθητών/μαθητριών στο σχολείο
αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την
εκπαιδευτικό υπεύθυνο/-η του τμήματος, την ΠAIΘ)ροϊσταμένη του νηπιαγωγείου, τον Σύλλογο
Διδασκόντων/-ουσών και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η
καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από
οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας
και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.
Κατά την διάρκεια της φοίτησης των παιδιών στο νηπιαγωγείο η ομάδα των παιδιών σε
συνεργασία με την νηπιαγωγό συν διαμορφώνουν του κανόνες εύρυθμης λειτουργίας της τάξης
οι οποίοι τηρούνται από όλα τα μέλη της τάξης.
Το νηπιαγωγείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και οι
μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να
αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι/-ες πολίτες/-ιδες. Αν η
συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και
αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του νηπιαγωγείου τότε αντιμετωπίζει τον
παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την
ηλικία του.
Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά
των παιδιών τους. Η στενή συνεργασία νηπιαγωγείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία
και επιβεβλημένη.
VII Καινοτόμες πρακτικές που έχουν υιοθετηθεί στο Νηπιαγωγείο
Η εφαρμογή των εργαστηρίων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο μας επιδιώκει την επιτυχή καλλιέργεια
των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα στις 3 βασικές κατηγορίες, στις οποίες αυτές διακρίνονται:
α. δεξιότητες μάθησης (κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία και επικοινωνία)
β. δεξιότητες αλφαβητισμού (ιδιαιτέρως ψηφιακού εγγραμματισμού)
γ. δεξιότητες ζωής (ευελιξία, ηγεσία, ανάληψη πρωτοβουλίας και παραγωγικότητα)
1η Θεματική ενότητα «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ –Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη».
”Εγώ και εσύ μαζί”
Υποθεματικότητα Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα.
7 εργαστήρια
Χρονικό διάστημα υλοποίησης: Οκτώβριος-Νοέμβριος
2η Θεματική ενότητα. «Ζω καλύτερα Ευ ζην».
”Μελισσάκια εργατικά μας μαθαίνουν να τρεφόμαστε υγιεινά” Υποθεματικότητα Υγεία.
5-7 εργαστήρια
Χρονικό διάστημα υλοποίησης: Δεκέμβριος- Ιανουάριος
3
η Θεματική ενότητα «Φροντίζω το ΠAIΘ)εριβάλλον»
“Η μέλισσα Αμέλια τη γη γυρίζει…προστασία χαρίζει” Υποθεματικότητα ΠAIΘ)αγκόσμια φυσική
κληρονομιά & αειφορία.
5-7 εργαστήρια
Χρονικό διάστημα υλοποίησης: Φεβρουάριος- Μάρτιος
( ΠAIΘ)ροβλέπεται συνεργασία με το τμήμα Β1 του 7ου Δ. Σχολείου Ευόσμου στα πλαίσια της
Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό)
4η Θεματική ενότητα «Δημιουργώ και καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία».
“Ζουμ ζουμ ζούμ μελισσες πετούν ….και μας γνωρίζουν την Θεσσαλονίκη.
Υποθεματική ρομποτική,STEAM, νέες τεχνολογίες.
7 εργαστήρια
Χρονικό διάστημα υλοποίησης: Απρίλιος- Μάιος
Τα εργαστήρια Δεξιοτήτων θα τροποποιηθούν ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των νηπίων(επέκταση
χρονική και ένταξη σε ευρύτερα Καινοτόμα ΠAIΘ)ρογράμματα)
Είσοδος Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο (ΕΑΝ)
VIII Άλλα θέματα
Προσωπικά δεδομένα
Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών
της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό
Κανονισμό προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), επιβάλλεται η γραπτή), επιβάλλεται η γραπτή
συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού
των παιδιών τους από εκπαιδευτικές δραστηριότητες και σχολικές εκδηλώσεις.

Φαρμακευτική αγωγή
Οι νηπιαγωγοί απαγορεύεται να χορηγούν οποιοδήποτε είδος φαρμάκου ή φαρμακευτικής
αγωγής στα παιδιά.
Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών
Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα
εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό ΠAIΘ)ρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα
δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το
οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
Σχολική τσάντα
Η σχολική τσάντα του νηπιαγωγείου πρέπει να έχει διαστάσεις κατάλληλες για τον σωματότυπο
των μαθητών/μαθητριών και εύχρηστο κούμπωμα, ώστε να αυξάνεται η υπευθυνότητα και η
αυτονομία των παιδιών στη χρήση της. ΠAIΘ)εριέχει, απαραιτήτως, το γεύμα/τα γεύματα, μια μικρή
υφασμάτινη πετσέτα και ένα ατομικό ποτήρι/παγουρίνο, χαρτομάντηλα, μάσκες κατά της Covid19, . Στην περίπτωση που το παιδί συμμετέχει στο ολοήμερο πρόγραμμα, περιέχει και ένα κουτάλι.
Ο καθημερινός έλεγχος και η φροντίδα του περιεχομένου της τσάντας αποτελεί ευθύνη των
γονέων, προκειμένου να το ανανεώνουν, να αντικαθιστούν φθαρμένα/λερωμένα αντικείμενα
καθώς και να ενημερώνονται μέσω γραπτών μηνυμάτων από το νηπιαγωγείο. Στο πλαίσιο της
μάθησης επιδιώκεται να αναπτυχθεί στα παιδιά, σταδιακά, η ευθύνη για τον έλεγχο και τη
διαχείριση του περιεχομένου της τσάντας από τα ίδια.
Γεύματα
Τα γεύματα των μαθητών/μαθητριών εκτός από την προφανή αξία έχουν και παιδαγωγική, καθώς
συμβάλλουν στην απόκτηση γνώσεων και κοινωνικών δεξιοτήτων. Τα γεύματα προετοιμάζονται με
ευθύνη των γονέων και μεταφέρονται καθημερινά στη σχολική τσάντα, με υγιεινό και ασφαλή
τρόπο.
 Δεκατιανό
Με στόχο την καλλιέργεια καλών διατροφικών συνηθειών, την προστασία και την προαγωγή
της υγείας των μαθητών/μαθητριών, πρέπει να επιλέγονται υγιεινές τροφές, π.χ. αυγό, φρούτο,
γιαούρτι, τυρί, ψωμί αλλά και οικιακά παρασκευάσματα, π.χ. κέικ, πίτα, κουλουράκια, κ.λπ).
 Προετοιμασία γεύματος-Γεύμα
Το γεύμα των μαθητών/μαθητριών που συμμετέχουν στο ολοήμερο πρόγραμμα
παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους. Ο/η νηπιαγωγός στο
ολοήμερο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου βοηθά και καθοδηγεί τους μαθητές και τις μαθήτριες
ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες που αφορούν στη διαδικασία του γεύματος και
να εξυπηρετούνται αυτόνομα. Σε κάθε περίπτωση δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στους μαθητές
μέχρι να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης.
Άρθρο 4. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου
Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας
ΠAIΘ)ολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και του κλίματος που
δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες
των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο
ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.
Για οποιοδήποτε αίτημά τους, οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στον/την εκπαιδευτικό του
τμήματος. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται
στην ΠAIΘ)ροϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.
ΙI. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων
Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς
προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/-ουσών:
o Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που
αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
o Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση.
o Κατά την ενημέρωση προόδου με το πέρας κάθε τριμήνου, όπου πραγματοποιείται
παιδαγωγική συνάντηση του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των
μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.
Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις
προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων.
Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και να
ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Νηπιαγωγείο να έχει τα
ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή
ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και υπεύθυνων δηλώσεων για την πραγματοποίηση
εκπαιδευτικών επισκέψεων/δράσεων/εκδηλώσεων κ.λπ..
Οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου, ή
να αξιοποιούν κάθε πρόσφορο μέσο επικοινωνίας που παρέχεται από το Νηπιαγωγείο και να
ενημερώνονται για τα θέματα που αφορούν τη λειτουργία του.
Οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει, είτε οι ίδιοι είτε πρόσωπα που έχουν
εξουσιοδοτήσει, να είναι άμεσα διαθέσιμοι για έκτακτες περιπτώσεις.
III. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο
Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε
αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο
μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των
γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με την ΠAIΘ)ροϊστάμενη, τον Σύλλογο
Διδασκόντων/-ουσών του νηπιαγωγείου, αλλά και με τον ΠAIΘ)ρόεδρο/την ΠAIΘ)ρόεδρο της Σχολικής
Επιτροπής του οικείου Δήμου.
IV. Σχολικό Συμβούλιο
Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος
Διδασκόντων/-ουσών, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο
εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη
διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί
συνεργατικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στην υγιεινή,
στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα
βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής του Νηπιαγωγείου.
V. Η σημασία της συνέργειας όλων
Ένα ανοιχτό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό νηπιαγωγείο, όπως είναι το δικό μας, έχει
ανάγκη από τη σύμπραξη όλων,μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, ΠAIΘ)ροϊσταμένης, Συλλόγου
Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης − προκειμένου να επιτύχει στην
αποστολή του.
Άρθρο 5: Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους
Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες
συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι
φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό
ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.
Τα κρίσιμα συμβάντα χρήζουν έγκαιρων και έγκυρων ενεργειών ανταπόκρισης. Η έγγραφη και
οργανωμένη αποτύπωση αυτών, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, συνιστά το πρωτόκολλο-σχέδιο
διαχείρισης κρίσεων. Τα οφέλη ενός τέτοιου σχεδίου έγκεινται στη διασφάλιση της σωματικής
ακεραιότητας και της ψυχικής υγεία του ανθρώπινου δυναμικού του νηπιαγωγείου. Οι φάσεις του
σχεδίου υλοποίησης της διαχείρισης κρίσεων είναι οι εξής:
1. ΠAIΘ)ροσδιορισμός της κρίσης – γεγονότος (π.χ. πλημμύρα, πυρκαγιά).
2. Επίπεδο αντιμετώπισης.
3. Ειδοποίηση – ενημέρωση όσων εμπλέκονται στην αντιμετώπιση της κρίσης.
4. Επιλογή τρόπου και πλαισίου ενημέρωσης των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων, των
γονέων και κηδεμόνων.
5. Αξιολόγηση διαχείρισης της κρίσης.
Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το
Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται
ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ( Το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών
έχει αποφασιστεί με την πράξη 9/27-09-2021 του συλλόγου διδασκόντων/ουσών τηρείται
στο αρχείο του Νηπιαγωγείου και επικαιροποιείται κάθε χρόνο).
Η ΠAIΘ)ροϊσταμένη του νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον
Σύλλογο Διδασκόντων/-ουσών, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που
προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης
ενημερώνουν τους/τις μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης
κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους
γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την
παραλαβή των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα.
Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί,
ενημερώνουν τους γονείς κηδεμόνες και μαθητές/μαθήτριες, , γονείς /κηδεμόνες ΠAIΘ)ροϊστάμενες
ακολουθούν τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς-υπηρεσίες : π.χ. ΕΟΔΥ,
ΥΠAIΘ)ΑΙΘ, Υπουργείο ΠAIΘ)ολιτικής ΠAIΘ)ροστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής
μονάδας και την ασφάλεια των μελών της. Το τρέχον σχολικό έτος ακολουθούμε τις οδηγίες που
αφορούν στην προστασία από την πανδημία Covid-19.
Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης
Αύλειος χώρος
Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών
Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο
διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.
Άρθρο 6: Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του
Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες
παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες
(μαθητές/μαθήτριες, νηπιαγωγούς, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο
σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του
Νηπιαγωγείου μας. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί να οικοδομήσει για να πετύχει τους
στόχους και το όραμά του. Λόγω της ηλικίας των μαθητών/μαθητριών του νηπιαγωγείου και των
περιορισμών που απορρέουν από αυτή, οι συμφωνημένοι όροι και κανόνες για την ομαλή
λειτουργία της σχολικής μας μονάδας και για τις μεταξύ μας σχέσεις έχουν οπτικοποιηθεί, στο
πλαίσιο δημιουργικών δραστηριοτήτων και έχουν αναρτηθεί σε κάθε αίθουσα, προκειμένου να
είναι αναγνωρίσιμοι και κατανοητοί από άτομα που δεν κατέχουν τον γραπτό λόγο.
Θέματα που ανακύπτουν στην εκπαιδευτική καθημερινότητα και δεν προβλέπονται από τον
Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την ΠAIΘ)ροϊσταμένη, και τον Σύλλογο
Διδασκόντων/-ουσών, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη
εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται με κάθε πρόσφορο μέσο,
έντυπο ή ηλεκτρονικό, σχετικά με τον κανονισμό του Νηπιαγωγείου.
Εύοσμος 27 Οκτωβρίου 2021