«Όσες φορές κι αν περπατήσω καινούρια πράγματα θα ζήσω»
Είμαστε μια παρέα που χαίρεται όταν περπατάει στη γειτονιά,
που κοντοστέκεται στα μαγαζιά και ανταλλάσσει «καλημέρες»,
που παρατηρεί τα μικρά και τα μεγάλα γύρω της,
που ψωνίζει με λίστα από το σπίτι,
που μαθαίνει να εντοπίζει τα προϊόντα,
που προσπαθεί να ελέγξει τη διάθεση να τα πάρει όλα,
που περιμένει υπομονετικά στο ταμείο,
που πληρώνει, παίρνει ρέστα και…κρατάει και τη σακούλα με τα ψώνια,
που απολαμβάνει σοκολατίτσα στο παγκάκι της πλατείας,
που παίζει με τα περιστεράκια και ψάχνει τις γατούλες που κρύβονται,
που προσπαθεί να περπατάει στο πεζοδρόμιο (έχει και παρκαρισμένα αυτοκίνητα!),
που μαθαίνει να ελέγχει το δρόμο γιατί τα αυτοκίνητα τρέχουν και είναι επικίνδυνα.
Αναγνωρίζουμε και αναζητάμε ο ένας τον άλλον, περπατάμε χέρι-χέρι, μιλάμε με τα λόγια, με τα μάτια, με το σώμα, με το χαμόγελό μας.
Είμαστε το 6ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Αθηνών!
Η Δράση μας εντάσσεται στον Άξονα «Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση» και έχει τίτλο «Όσες φορές κι αν περπατήσω καινούρια πράγματα θα ζήσω». Υπεύθυνη Συντονίστρια Σχεδίου Δράσης είναι η κ. Καλκαβούρα Χαριλένα, Λογοθεραπεύτρια.
Πραγματοποιείται για δεύτερη συνεχή χρονιά στο νηπιαγωγείο μας. Φέτος, ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2022 και ολοκληρώνεται το Μάιο του 2023.
Όλο αυτό το διάστημα, μία φορά κάθε εβδομάδα, οργανώνονται έξοδοι μικρών ομάδων στις οποίες συμμετέχουν 2-3 μαθητές με τη συνοδεία 3-4 μελών του προσωπικού του νηπιαγωγείου. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή των μαθητών είναι η ενυπόγραφη συγκατάθεση των γονέων τους.
Οι μαθητές μας περπατούν στη γειτονιά και επισκέπτονται το σούπερ μάρκετ και τη γειτονική πλατεία. Εξοικειώνονται με τη διαδικασία εντοπισμού, αγοράς και πληρωμής χρησιμοποιώντας φωτογραφίες των ζητούμενων προϊόντων. Προσφέρεται η ευκαιρία εμπλουτισμού των ερεθισμάτων τους, βελτίωσης της αλληλεπίδρασης και της κοινωνικότητάς τους, καθώς και ενίσχυσης της αυτονομίας τους.
Πριν από κάθε έξοδο
α) οι γονείς των συγκεκριμένων μαθητών συμμετέχουν στη διαδικασία επιλέγοντας μαζί με τα παιδιά τους προϊόντα από οπτικοποιημένη λίστα και στέλνοντας το αντίστοιχο χρηματικό ποσό,
β) οι μαθητές προετοιμάζονται για την έξοδο από τους συνοδούς με χρήση οπτικού υλικού.
Μετά από κάθε έξοδο καταγράφονται παρατηρήσεις για κάθε μαθητή, ενημερώνονται οι γονείς από την υπεύθυνη της Δράσης και γίνονται προτάσεις για την ενίσχυση θετικών συμπεριφορών ή/και πρακτικών.
Στο τέλος της Δράσης δίνεται προαιρετικό ερωτηματολόγιο στους γονείς για την ανατροφοδότηση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών.
Με την ευχή «και του χρόνου»!
Οι συμμετέχοντες στη Δράση
Βέτσικα Ευαγγελία, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό
Γαλάνη Αργυρή, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό
Γκουντάνη Φλωρεντία, Εργοθεραπεύτρια
Καλκαβούρα Χαριλένα, Λογοθεραπεύτρια