Οι αποστολές του Άγιου Βασίλη

Οι αποστολές του Άγιου Βασίλη  Letters from Santa copy

Στην πόρτα του σχολείου κατέφθασαν ένα παράξενο γράμμα με ένα κουτί. Τα παιδιά αμέσως κατάλαβαν ότι πρόκειται για ένα γράμμα από τον Άγιο Βασίλη. Το ανοίξαμε δίχως να γνωρίζουμε τι είχε συμβεί! Με έκληξη διαβάσαμε ότι ο Άγιος Βασίλης…αρρώστησε!!! Έστειλε αυτό το γράμμα ζητώντας τη βοήθειά μας προκειμένου να σώσουμε τα Χριστούγεννα, πραγματοποιώντας τις αποστολές του μέχρι εκείνος να αναρρώσει. Όμως για να τα καταφέρουμε όλα αυτά έπρεπε να αποκωδικοποιήσουμε το μυστικό  μήνυμα του Άγιου Βασίλη και να μεταμορφωθούμε σε ταρανδάκια, χορεύοντας και τραγουδώντας!
Ποιές θα είναι άραγε οι αποστολές του Άγιου Βασίλη; Θα καταφέρουμε να τον βοηθήσουμε και να σώσουμε τα Χριστούγεννα; Τα παιδιά περιμένουν με ανυπομονησία τις αποστολές τις επόμενες μέρες!

Το γράμμα του Άγιου ΒασίληΟι αποστολές του Άγιου ΒασίληΤο μυστικό μήνυμα

 

Ο σκεπαστής του φεγγαριού

Στιγμιότυπο οθόνης 5709

Όλα τα παιδιά του 6ου Νηπιαγωγείου παρακολούθησαν τη διαδραστική παράσταση “Ο σκεπαστής του φεγγαριού” από την ομάδα Χρόνος – Δράσεις Πολιτισμού.

«Ο Σκεπαστής του Φεγγαριού», είναι μία παράσταση εμπνευσμένη από το βιβλίο του Eric Puybaret «Ο Φεγγαροσκεπαστής». Ο Σκεπαστής του Φεγγαριού είναι αυτός που έχει αφιερώσει την ζωή του για ένα σκοπό: να σκεπάζει το φεγγάρι και να χαρίζει τα μισοφέγγαρα στους ανθρώπους βοηθώντας τους να μετρούν το χρόνο αλλά και να ονειρεύονται. Τώρα όμως κάποιος άλλος πρέπει να πάρει την θέση του.

Από πού παίρνει φως ένα αστέρι; Πώς περπατάνε στη σελήνη; Ποιες είναι οι φάσεις του φεγγαριού;

Πώς αισθάνεται κάποιος που έχασε τη μαγική του καραμέλα; Με ποιους τρόπους φτάνει κανείς στο φεγγάρι;IMG 20241204 101027

IMG 20241209 172534CamScanner 2024 12 04 12.39

Τα παιδιά  βιώνοντας την ιστορία μέσα από το θεατρικό παιχνίδι γίνονται ηθοποιοί αλληλεπιδρούν και βοηθούν στην εξέλιξη της ιστορίας βοηθώντας τον μικρό Τιμολέοντα να εκπληρώσει τον στόχο του.  Να φτάσει στο φεγγάρι και να μη χαθούν ποτέ πια τα μισοφέγγαρα!

Θαλής Γραμματικός, η κούκλα της τάξης

 

 

 

Θαλής Γραμματικός, η κούκλα της τάξης

Ο Θαλής στο κέντρο γραφής μας

Σας παρουσιάζουμε την κούκλα της διαμαντένιας τάξης μας, τον Θαλή Γραμματικό. Ήρθε μια μέρα του Νοεμβρίου για να μείνει. Αρχικά ο Θαλής, θα μας βοηθάει να διηγούμαστε μία ιστορία αλλά και να γράφουμε. Για αυτόν τον λόγο, μας έχει φέρει όμορφα βοηθήματα για να εξοπλίσουμε το κέντρο γραφής μας. Σφραγίδες, προγραφικές ασκήσεις, την αλφαβήτα με εικόνες, λέξεις που χρησιμοποιούμε καθημερινά για να τις γράφουμε όποτε θέλουμε, βήματα για το πώς κάνουμε ένα σκίτσο. Σύντομα, θα αρχίσει να επισκέπτεται τον καθένα από εμάς.

Η κούκλα αποτελεί ένα χρήσιμο παιδαγωγικό εργαλείο συμβάλλοντας σημαντικά στην ανάπτυξη των νηπίων, προδίδοντας χαρακτηριστικά παιχνιδιού στις μαθησιακές συνθήκες. Αξιοποιείται στο πλαίσιο της παιγνιώδους μάθησης , πυροδοτώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητα, βοηθώντας τα παιδιά στην εξωτερίκευση εννοιών και συναισθημάτων. Η κούκλα βοηθά τα παιδιά να εκφράζουν τις σκέψεις τους, να συμμετέχουν ενεργά, κινητοποιεί το ενδιαφέρον τους και επιπλέον μπορεί να λειτουργήσει ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο σχολείο και στην οικογένεια.

Στην απλότητα κρύβεται η ευτυχία…

Καλό μας μήνα!

Μια έκπληξη περιμένει τα παιδιά του 2ου τμήματος τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου!

 

“Μου φτάνει που οι εβδομάδες έχουν Κυριακές.
Μου φτάνει που τα χρόνια φυλάνε Χριστούγεννα για το τέλος τους.”

Στην απλότητα κρύβεται η ευτυχία…

Ταΐζουμε τον κουμπαρά μας

IMG 20241114 092322

Η αποταμίευση είναι μία σημαντική δεξιότητα ζωής, που στο πλαίσιο του νηπιαγωγείου αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία να μάθουν τα παιδιά βασικές αρχές οικονομικής διαχείρισης. Επιπλέον, ενισχύεται η υπομονή, ο προγραμματισμός και η συνέπεια.

Δουλέψαμε την έννοια της αποταμίευσης στο πλαίσιο του πολιτισμικού γραμματισμού με βασικό στόχο την αναγνώριση και κάλυψη αναγκών και πώς σε αυτό βοηθάει η αποταμίευση.

Όλοι μαζί φτιάξαμε με ανακυκλώσιμα υλικά έναν κουμπαρά. Τον ονομάσαμε «Πολύχρωμο».

Ο σκοπός μας είναι να αποταμιεύουμε μικροποσά. Κάθε εβδομάδα θα ταΐζουμε το Πολύχρωμο κέρματα μικρής αξίας, (1, 2, 5, 10, 20 λεπτά).

Μετά το Πάσχα, όλοι μαζί θα αποφασίσουμε πώς θα αξιοποιήσουμε το ποσό που συγκεντρώσαμε.

Τι προβλέψεις κάνουμε σχετικά με το τελικό ποσό;

Πώς θα αποφασίσει η Διαμαντένια Τάξη να «επενδύσει» το ποσό που θα συγκεντρωθεί;

 

01 IMG 20241122 101450 02 03 IMG 20241121 122220

Έναρξη Δανειστικής Βιβλιοθήκης

 

 

Με χαρά σας ενημερώνουμε ότι, όπως κάθε χρόνο, ξεκινάμε και φέτος τη Δανειστική μας Βιβλιοθήκη.

 

Ευχαριστούμε όλους όσους προσφέρθηκαν να μας βοηθήσουν και ιδιαιτέρως τη μαμά της Αγγελικής που φρόντισε για την καθαριότητα των τσαντών!

 

Την Παρασκευή τα παιδιά με ενθουσιασμό επέλεξαν το βιβλίο που θα ήθελαν και μιλήσαμε εκτενώς για το περιεχόμενο και τους κανόνες της συγκεκριμένης δράσης.

 

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στην τσαντούλα δανειστικής θα βρείτε:

– το βιβλίο που το παιδί σας διάλεξε

– καρτελάκι με το όνομά του στο χερούλι της

– μία διαφάνεια με το χειρόγραφο φύλλο εργασίας για τη ζωγραφιά που θα έχει να συμπληρώσει το παιδί σας αυτό το σαββατοκύριακο

 

Σας ενημερώνουμε ότι κάθε Δευτέρα επιστρέφετε την τσαντούλα και το βιβλίο και παρακαλούμε θερμά για τη συνέπεια ως προς αυτό!

Και αυτό διότι:

1) μόνο έτσι μπορούμε να κάνουμε την δραστηριότητα που ακολουθεί αυτή της επεξεργασίας της ζωγραφιάς και της εμπειρίας της δανειστικής για όλα τα παιδιά στην τάξη την προγραμματισμένη μέρα

2) επειδή τα βιβλία μας είναι πολύ περιορισμένα και αυτά σε ένα αντίτυπο, εκτός από βιβλία για δανειστική, αποτελούν και βιβλία για την επεξεργασία των θεματικών μας, οπότε είναι αναγκαίο να βρίσκονται στο σχολείο για την αξιοποίησή τους από τις εκπαιδευτικούς και τις 5 μέρες λειτουργίας του σχολείου.

 

Ευχαριστούμε θερμά για τη συνεργασία και σας ευχόμαστε αυτή η νέα δραστηριότητα της Δανειστικής Βιβλιοθήκης να δίνει χαρά και όμορφες στιγμές σύνδεσης!

 

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οτιδήποτε χρειαστείτε!

 

IMG 9f62d230627545cd6c13ec4e9562b56e V 20241208 132146 20241208 132218 20241208 132251 20250523 135356

 

Φαρμακείο για τραυματισμένα βιβλία

Η χαρά μας είναι μεγάλη, καθώς στο νηπιαγωγείο μας ξεκίνησε και επίσημα η δανειστική βιβλιοθήκη, μια δράση που στοχεύει να φέρει τα παιδιά ακόμη πιο κοντά στον κόσμο των βιβλίων, της φαντασίας και της γνώσης!

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το πώς πρέπει να φροντίζουμε τα βιβλία μας, τα παιδιά σκέφτηκαν κάτι καταπληκτικό:

«Και αν σκιστεί ένα βιβλίο;

Μήπως να έχουμε ένα κουτί με πράγματα για να το φτιάχνουμε;»

Μια ιδέα που γεννήθηκε από τα ίδια τα παιδιά και θέλαμε να την μοιραστούμε μαζί σας ήταν η δημιουργία ενός κουτιού «Φαρμακείο για τραυματισμένα βιβλία».

Μαζί ετοιμάσαμε ένα μικρό κουτί, όπου μέσα τοποθετήσαμε χαρτοταινία, ψαλίδι σελοτέιπ  και κολλητική ταινία βιβλίων. Το κουτί αυτό είναι τοποθετημένο τη βιβλιοθήκη μας και τα παιδιά όταν θελήσουν μπορούν να το χρησιμοποιήσουν όποτε κάποιο βιβλίο χρειαστεί λίγη «αγάπη» και φροντίδα.

Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά:

Μαθαίνουν να σέβονται και να φροντίζουν το κοινόχρηστο υλικό

Καλλιεργούν υπευθυνότητα και συνεργατικότητα

Νιώθουν δημιουργοί και συντηρητές της δικής τους βιβλιοθήκης

20250511 100704 20250523 145233 20250523 145245 20250523 145405 20250523 145842

Ο κλέφτης των φύλλων στη τάξη μας

Με αφορμή το βιβλίο «Ο κλέφτης των φύλλων» μιλήσαμε με τα παιδιά για την εποχή του φθινοπώρου αλλά και τις αλλαγές που γίνονται την εποχή αυτή. Συζητήσαμε για τους  ήρωες του παραμυθιού, τον τόπο και τον χρόνο που διαδραματίζεται η ιστορία. Στο τέλος κάναμε δραματοποίηση της ιστορίας. Πιο συγκεκριμένα, ένα παιδί έγινε το δέντρο με τα φύλλα, ένα άλλο το σκιουράκι, άλλο ο τρυποκάρυδος και ένα άλλο το ποντικάκι. Ήταν μια δραστηριότητα που ενθουσίασε και διασκέδασε τα παιδιά.

Έπειτα, παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά ζωγράφιζαν τους ήρωες της ιστορίας και τα ενθαρρύναμε να αποφασίσουν έπειτα από ψηφοφορία, ποιον ήρωα θα ήθελαν να τον κατασκευάσουμε. Νικητής ήταν το σκιουράκι! Αναζητήσαμε όλοι μαζί στο διαδίκτυο ποιο σκιουράκι θα ήθελαν να φτιάξουν και έπειτα συγκεντρώσαμε τα υλικά.

Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι ρολό τουαλέτας, ζωγράφισαν φύλλα σε χαρτί, τα έκοψαν και έπειτα κατασκευάσαμε τα σκιουράκια μας και στολίσαμε την τάξη.

20241004 143155

Οικολογήματα

Οικολογήματα

Στις 21/11 παρακολουθήσαμε από την ομάδα ΚοκουΜουκλό την διαδραστική παράσταση «Οικολογήματα», που βασίζεται στη σειρά βιβλίων του Βαγγέλη Ηλιόπουλου.

Γιατί δεν κελαηδούν τα πουλιά; Ο Κωστάκης θα το ανακαλύψει. Θα γνωρίσει τον κότσυφα που ζει σε ένα καμένο δάσος , μια μικρή γοργόνα που στολίζει την ουρά της με σκουπίδια, τον πειρατή με μια σπουδαία αποστολή: να δώσει τη γη πίσω στα παιδιά.

Μία συρραφή οικολογικών ιστοριών που όλες καταλήγουν στο συμπέρασμα πως η γη μας ανήκει και είναι υποχρέωσή μας να την προστατέψουμε.