Μικρά χέρια, μεγάλες δημιουργίες: Τσικνοπέμπτη 2025
Μικρά χέρια, μεγάλες δημιουργίες: Τσικνοπέμπτη 2025
Τα χέρια των παιδιών του Α’τμήματος, δημιούργησαν στολές “μικρά τερατάκια“.
Και του χρόνου!
Τα χέρια των παιδιών του Α’τμήματος, δημιούργησαν στολές “μικρά τερατάκια“.
Και του χρόνου!
Ο κ.Τέλης, πατέρας του Αλέξανδρου, μουσικός της φιλαρμονικής του στρατού, επισκέφτηκε την τάξη μας. Στο πλαίσιο της συνεργασίας με την οικογένεια και σε συνδυασμό με το αναλυτικό μας πρόγραμμα στο θεματικό πεδίο «Παιδί, σώμα, δημιουργία και έκφραση» της ενότητας «Τέχνες», οι μαθητές μας ήρθαν σε επαφή με τα πνευστά μουσικά όργανα.
Μάθαμε την ιστορία του τρομπονιού και άλλα όργανα της οικογένειας των πνευστών, τα μέρη από τα οποία αποτελείται, παίξαμε με τους ήχους, τους χαμηλούς και τους ψηλούς, τον συνεχόμενο και τον κοφτό ήχο, παίξαμε ρυθμικά σχήματα.
Και το καλύτερο: πατέρας και γιος συνεργάστηκαν σε ένα πολύ γνώριμο τραγούδι σε όλους.
Τα παιδιά μας ενθουσιάστηκαν με αυτή την επίσκεψη.
Ευχαριστούμε πολύ!
Την Τετάρτη στις 29 Ιανουαρίου 2025 τα δύο τμήματα του 6ου Νηπιαγωγείου Χολαργού κόψαμε βασιλόπιτες, φτιαγμένες με πολύ μεράκι από την Προϊσταμένη Νικολέττα Τσέλλου.
Με εθιμικό τελετουργικό μοιράστηκαν τα κομμάτια και τα παιδιά που βρήκαν το φλουρί πήραν ένα υπέροχο επιτραπέζιο παιχνίδι, δώρα για τα οποία φρόντισε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας.
Χαρά και τύχη για όλους μας! Και του χρόνου!
Το πρώτο τμήμα του 6ου Νηπιαγωγείου παίρνει μέρος για πρώτη φορά φέτος στο δίκτυο Myth2Space και συνεργαζόμαστε με το ιδιωτικό νηπιαγωγείο “Σύγχρονη Παιδεία” της Μυκόνου.
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία το νηπιαγωγείο μας ετοιμάζει το πρόγραμμα “Γη και Διάστημα: Στον ρυθμό των εποχών“.
Στο padlet αυτό, ανεβάζουμε τις δραστηριότητες που κάνουμε και τις μοιραζόμαστε με τους νέους φίλους από την Μύκονο, ανταλάσσοντας ιδέες για δράσεις.
Πόσο πιθανό είναι να γίνει κάτι;
Οι αποφάσεις που μπορεί να πάρουμε βασίζονται στην αβεβαιότητα ή τη διαισθητική πιθανότητα συνεπώς είναι απαραίτητο τα παιδιά να αναπτύξουν σταδιακά την πιθανολογική σκέψη. Τα παιδιά διαθέτουν τις γνωστικές δυνατότητες να κάνουν προβλέψεις, να επεξεργαστούν αριθμητικά δεδομένα σε οπτικοποιημένη μορφή και να περιγράψουν πιθανά ενδεχόμενα.
Φτιάξαμε κάρτες και αντιστοιχίσαμε χρώμα με ποσοστό πιθανότητας: η πράσινη κάρτα είναι για κάτι βέβαιο, η πορτοκαλί για κάτι πιθανό, και η κόκκινη για κάτι απίθανο. Συνδέσαμε τα μαθηματικά με τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ), χρησιμοποιώντας κατάλληλο λογισμικό, αξιοποιώντας τον “τροχό της τύχης” σε παιγνιώδη πειράματα τύχης.
Στην τάξη μας είμαστε τέσσερις ομάδες. Πόσο πιθανό είναι ο τροχός να επιλέξει περισσότερες φορές το χρώμα της δικής μας ομάδας; Είναι δίκαιος ο τρόπος που έχουν χωριστεί τα χρώματα στον τροχό;
Παίζουμε και διερευνούμε.
Σήμερα πήγαμε μια βόλτα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
Μια ψηφιακή βόλτα.
Με αφορμή τα αγγεία στα οποία είδαμε παραστάσεις από τη μυθολογία, με τον θεό Ήλιο και τη θεά Σελήνη, περιηγηθήκαμε ψηφιακά στο Μουσείο για να παρατηρήσουμε και άλλα αγγεία από την αρχαία Ελλάδα.
Παρατηρήσαμε τα χρώματα και τα σχήματά τους, κάναμε υποθέσεις για τη χρήση τους, περιγράψαμε τα σχέδια τους και πήραμε ιδέες για να φτιάξουμε τα δικά μας.
Στην ψηφιακή μας περιήγηση, εντυπωσιαστήκαμε κι από άλλα εκθέματα όπως τα κοσμήματα, τα αγάλματα και τα όπλα της αρχαίας εποχής.
Το Μουσείο μας κίνησε το ενδιαφέρον και θα το επισκεφτούμε και δια ζώσης.
Μπορείτε κι εσείς να περιηγηθείτε στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο ακολουθώντας τον σύνδεσμο:
Όλα ξεκίνησαν από την απορία του μαθητή μας: Γιατί αλλάζει ο καιρός;
Ξεκινάμε έτσι ένα ταξίδι στη γη, την κίνησή της και τους πλανήτες και το επόμενό μας εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο «Γη και Διάστημα: ο ρυθμός των εποχών».
Στο εργαστήριο αυτό θα ασχοληθούμε διερευνητικά και συνεργατικά με την κίνηση της γης και της σελήνης, τον Ήλιο και τους πλανήτες. Συνεργαζόμαστε με το δίκτυο Myth2Space, με το σχολείο «Σύγχρονη Παιδεία» της Μυκόνου και με την οικογένεια για να κάνουμε μαζί εξερευνήσεις και κατασκευές χρησιμοποιώντας τη μεθοδολογία STEAM (Science-Technology-Engineering-Art-Maths) καλλιεργώντας και ενισχύοντας πολλές δεξιότητες.
Τι είναι ένας αστερισμός; Πώς η Καλλιστώ έγινε αστερισμός; Υπάρχουν άλλοι αστερισμοί;
Φτιάξαμε τους δικούς μας αστερισμούς και τους ονομάσαμε.
Συνδέσαμε την μηχανική με τα μαθηματικά και την τέχνη και φτιάξαμε ομαδικά τον έναστρο ουρανό.
Έπεται η συνέχεια!
Εδώ θα δείτε το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα τον μήνα Δεκέμβριο 2024.
https://blogs.sch.gr/6nipchol/to-ekpaideytiko-mas-ergo/ekpaideytiko-programma-dekemvrioy-2024/
Χριστουγεννιάτικα Ήθη & Έθιμα – Φτιάχνουμε Παραδοσιακά Κουλουράκια με την μαμά του Παναγιώτη!
Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι γεμάτη μαγεία, παραδόσεις και αγαπημένα έθιμα που περνούν από γενιά σε γενιά, δημιουργώντας όμορφες αναμνήσεις και καλλιεργώντας το αίσθημα της προσμονής και της θαλπωρής.
Στο Νηπιαγωγείο μας, μέσα από ιστορίες, συζητήσεις και παρουσιάσεις, γνωρίσαμε τα χριστουγεννιάτικα ήθη και έθιμα της πατρίδας μας: το στολισμένο καραβάκι, τα κάλαντα, τη γέννηση του Χριστού, τη βασιλόπιτα, τα χριστόψωμα, τους καλικάντζαρους άλλα και άλλα έθιμα από το εξωτερικό. Αξίζει να σημειωθεί, ότι γνωρίσαμε το cagatio ένα Ισπανικό έθιμο που έφερε ο Νώα στη τάξη μας!
Με αφορμή αυτή τη θεματική, αποφασίσαμε να βιώσουμε ένα παραδοσιακό έθιμο στην πράξη! Η μαμά του Παναγιώτη προσφέρθηκε να έρθει στην τάξη μας με σκοπό να φτιάξουμε παραδοσιακά κουλουράκια!
Φορέσαμε τις ποδιές μας, πλάσαμε με τα χεράκια μας και ψήσαμε παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα κουλουράκια, γεμίζοντας την τάξη με μυρωδιές, γέλια και ενθουσιασμό!
Τα παιδιά συνεργάστηκαν, μέτρησαν υλικά, ανακάτεψαν, ζύμωσαν και φυσικά… δοκίμασαν! Μέσα από αυτή τη δράση, καλλιεργήθηκαν δεξιότητες συνεργασίας, λεπτής κινητικότητας και μαθηματικών εννοιών, ενώ ταυτόχρονα συνδέθηκαν με τις ρίζες και τον πολιτισμό μας.
Ένα μικρό, γλυκό ταξίδι στην παράδοση, που έφερε τη χαρά των Χριστουγέννων ακόμα πιο κοντά στις καρδιές μας!
Ευχαριστούμε θερμά την μαμά του Παναγιώτη!!