Το Project μας: Εξερευνώντας τα Συναισθήματά μας

Στο νηπιαγωγείο μας ξεκινήσαμε ένα υπέροχο ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων! Μέσα από παιχνίδια, επιτραπέζια που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι, ιστορίες, θεατρικό παιχνίδι και δημιουργικές κατασκευές, μάθαμε να αναγνωρίζουμε, να εκφράζουμε και να διαχειριζόμαστε τα συναισθήματά μας.

Πιο συγκεκριμένα, Διαβάσαμε τα βιβλία «Ζήλια», «Φόβος», «Η παλέτα των συναισθημάτων» «Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων» και  «Θα σε αγαπώ ότι κι αν γίνει». Επίσης τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με ιταλικά βιβλία όπως το «I colori delle emogioni» και το «Che rabbia!» τα οποία έμειναν στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας για αρκετές μέρες ώστε να έρθουν σε επαφή και με ξενόγλωσσα βιβλία. Επιπλέον, βασισμένοι στο βιβλίο ο I colori delle emogioni, παίξαμε κουκλοθέατρο, τα παιδιά ζωγράφισαν τα τερατάκια των συναισθημάτων και εξέφρασαν τα συναισθήματά τους πότε νιώθουν χαρά, λύπη, θυμό, φόβο αλλά και ηρεμία.

IMG f68e1d496c28172ce1cd4a1a474373a0 V IMG fbef26d5e31f7b6fb2920540157d31c2 V

 

Μιλήσαμε για το τι μας κάνει χαρούμενους, τι μας θυμώνει, πότε νιώθουμε λύπη ή φόβο, και πώς μπορούμε να βοηθάμε ο ένας τον άλλον όταν νιώθουμε έτσι. Παίξαμε παιχνίδια κάνοντας διάφορες “φατσούλες συναισθημάτων” και  ζωγραφίσαμε τις εκφράσεις μας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά έμαθαν να εκφράζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με λόγια, να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα των άλλων και να δείχνουν ενσυναίσθηση και κατανόηση.

 

20250528 130308 20250528 130323 20250528 130406

Το project αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να χτίσουμε ένα πιο ζεστό και αγαπημένο περιβάλλον στην τάξη μας, γεμάτο σεβασμό, αγάπη και φροντίδα.

20250523 135948 1 20250523 140554 1 20250401 122214 1

«Πιτζάμα Πάρτυ στην τάξη μας»

Πιτζάμα Πάρτυ στην τάξη μας

Η ημέρα που όλοι περιμέναμε έφτασε! Μια ξεχωριστή μέρα ζήσαμε στο νηπιαγωγείο μας, καθώς οργανώσαμε ένα χαρούμενο πιτζάμα πάρτυ! Τα παιδιά ήρθαν στο σχολείο ντυμένα με τις αγαπημένες τους πιτζάμες, έφεραν το αγαπημένο τους κουκλάκι και 2 αγαπημένα φρούτα και να φτιάξουμε φρουτοσαλάτα.

Η τάξη μας μεταμορφώθηκε σε έναν ζεστό και μαγικό χώρο ξεγνοιασιάς και χαράς. Παίξαμε παιχνίδια, διαβάσαμε παραμύθια και μοιραστήκαμε τα αγαπημένα μας αντικείμενα ύπνου, όπως αρκουδάκια και κουκλάκια. Στη συνέχεια, χαμηλώσαμε τα φώτα και παρακολουθήσαμε όλοι μαζί μια παιδική ταινία, απολαμβάνοντας ένα μικρό “σινεμαδάκι” μέσα στην τάξη τρώγοντας φρουτοσαλάτα!

Τα παιδιά ένιωσαν σαν στο σπίτι τους, γέλασαν, χαλάρωσαν και απόλαυσαν την παρέα των φίλων τους σε ένα διαφορετικό, γεμάτο ζεστασιά και ενθουσιασμό περιβάλλον.

Το πιτζάμα πάρτι μας ήταν μια αξέχαστη εμπειρία που βοήθησε τα παιδιά να αισθανθούν ασφάλεια, χαρά και ενότητα. Μια μικρή γιορτή μέσα στη σχολική καθημερινότητα που μας έφερε ακόμα πιο κοντά!

20250319 12303420250319 152902

Οι Ντετέκτιβ Της Διατροφής

Οι Ντετέκτιβ Της Διατροφής

detective clipart detective clipart

Το α’ τμήμα του νηπιαγωγείου στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Ζω καλύτερα- Ευ Ζην” πραγματεύτηκε την υγιεινή διατροφή και άσκηση.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Οι ντετέκτιβ της διατροφής» αποτελεί μία εισαγωγή των μαθητών/τριών στις
σωστές διατροφικές συνήθειες και στη σημασία της άσκησης για την υγεία τους, υπό
το πρίσμα των δεξιοτήτων μάθησης “4C” (επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη
δημιουργικότητα).
Στο παρακάτω αρχείο θα δείτε αναλυτικά την προσπάθεια των παιδιών να λύσουν ένα μυστήριο μέσα από το οποίο θα ανακαλύψουν τη σημασία της σωστής διατροφής και άσκησης.

Οι ντετέκτιβ της Διατροφής420 4209687 detective clipart free cartoon looking for clues

2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Η επαφή των παιδιών με τα βιβλία από μικρή ηλικία είναι θεμελιώδης για τη γνωστική, γλωσσική και συναισθηματική τους ανάπτυξη. Τα οφέλη είναι πολλαπλά:

📖 Ανάπτυξη της γλώσσας και του λεξιλογίου

🎭 Καλλιέργεια φαντασίας και δημιουργικότητας

💡 Καλλιέργεια κριτικής σκέψης

🤝 Ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης

📚 Διαμόρφωση της φιλαναγνωσίας και της αγάπης για τη γνώση

 

Την Τετάρτη, υποδεχτήκαμε τον συγγραφέα – δημιουργό κινουμένων σχεδίων Αρίσταρχο Παπαδανιήλ, ο οποίος υπήρξε κι εκείνος μαθητής του 6ου Νηπιαγωγείου Χολαργού.IMG 20250402 1112445

Τα παιδιά, στη συνέντευξη που του πήραν, ρώτησαν μεταξύ άλλων:

Κουράζεσαι;

Έχεις γράψει όλα τα παιδικά βιβλία;

Για να καταλήξουν ότι η δουλειά ενός συγγραφέα είναι «να φτιάχνει μαγικές λέξεις».

Μαγικές λέξεις και μαγικές εικόνες.

Η δημιουργία φυλλοσκοπίου αποτελεί μια μαγευτική γέφυρα μεταξύ τέχνης, αφήγησης και εκπαίδευσης, ενώ συνδέεται άμεσα με τη φιλαναγνωσία, την εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης. Αρχικά, το φυλλοσκόπιο – αυτό το μικρό βιβλιαράκι που, όταν το ξεφυλλίζουμε γρήγορα, «ζωντανεύει» μια εικόνα – ενισχύει τη φαντασία και την οπτική αφήγηση, βασικά στοιχεία της ανάγνωσης και της δημιουργικής γραφής. Οι μαθητές, μέσα από τη δημιουργία του, καλούνται να σκεφτούν τη συνέχεια μιας ιστορίας, να οργανώσουν τις σκέψεις τους και να εκφράσουν τις ιδέες τους με δομημένο τρόπο, όπως ακριβώς συμβαίνει κατά τη συγγραφή ενός κειμένου. Παράλληλα, προάγει την οπτική αναγνώριση και την ακολουθία, δεξιότητες που είναι θεμελιώδεις για την κατάκτηση της ανάγνωσης. Όπως οι σελίδες του βιβλίου πρέπει να διαβαστούν με συγκεκριμένη σειρά για να γίνει κατανοητό το νόημά τους, έτσι και οι εικόνες του φυλλοσκοπίου ακολουθούν μια λογική διαδοχή, δίνοντας στα παιδιά την αίσθηση της συνέχειας και της αφηγηματικής ροής.

Τα παιδιά δημιούργησαν το πρώτο τους φυλλοσκόπιο με επίκαιρο θέμα:

Ένα πουλάκι σπάει το αυγό του.

01 02 03 05

Το φυλλοσκόπιο, ως πρόδρομος των κινουμένων σχεδίων έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να νιώσουν μικροί σκηνοθέτες και αφηγητές, κάνοντας τη μάθηση μια βιωματική, διασκεδαστική και άκρως δημιουργική εμπειρία!

Ολοκληρώσαμε τη γιορτινή ημέρα, φτιάχνοντας το εξώφυλλο της δικής μας ιστορίας.

Ήταν άλλη μία πολύ δημιουργική κι ευχάριστη ημέρα.

 

 

Αποκριάτικο Ξεφάντωμα στο Νηπιαγωγείο μας

Αποκριάτικο Ξεφάντωμα στο Νηπιαγωγείο μας

Η πιο χαρούμενη και πολύχρωμη γιορτή του χρόνου ήρθε και το νηπιαγωγείο μας γέμισε γέλια, μουσικές, μεταμφιέσεις και δημιουργία! Οι Απόκριες μας έδωσαν την αφορμή να παίξουμε, να εκφραστούμε και να ζωντανέψουμε τη φαντασία μας.

Μιλήσαμε για τα αποκριάτικα έθιμα, ακούσαμε μουσική και χορέψαμε με τον δικό μας τρόπο παραδοσιακούς χορούς. Φτιάξαμε μάσκες, καπέλο αρλεκίνου και πολύχρωμους χαρταετούς, ενώ στολίσαμε την τάξη μας με γιρλάντες και σερπαντίνες.

20250226 120345 20250227 140043 20250221 122711 20250221 122715 20250224 143158 20250226 114901 20250226 115011

Το αποκορύφωμα ήταν το αποκριάτικο πάρτι μας, με χορό, τραγούδι και πολλές ευχάριστες εκπλήξεις. Τα παιδιά διασκέδασαν, ένιωσαν ελεύθερα να εκφραστούν και μοιράστηκαν στιγμές χαράς και συνεργασίας.

Οι Απόκριες στο νηπιαγωγείο μας ήταν μια ευκαιρία να αφήσουμε τη φαντασία μας ελεύθερη και να περάσουμε αξέχαστες στιγμές όλοι μαζί!

20250227 155521 20250227 155541 20250227 155600

IMG 46e20d69dffaac311b50000b118e3def V

Ισορροπημένη διατροφή για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου

Ισορροπημένη διατροφή για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου

Αυτή την περίοδο ασχολούμαστε με τη διατροφή και ολοκληρώνουμε το σχετικό εργαστήριο δεξιοτήτων. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να καταναλώνουν σε κάθε τους γεύμα φρούτα ή/και λαχανικά. Τα επιβραβεύουμε καθημερινά για αυτό. Προσπαθούμε να εμφυσήσουμε καλές συνήθειες που βοηθούν στην υγεία του σώματος και στη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου.

Η ισορροπημένη διατροφή είναι πρωταρχικά θεμέλιος λίθος για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου και την ψυχική υγεία. Κάθε γεύμα πρέπει να περιλαμβάνει μια ποικιλία θρεπτικών στοιχείων που υποστηρίζουν τη νευροχημεία του οργανισμού και παίζουν καίριο ρόλο στην παραγωγή νευροδιαβιβαστών όπως η σεροτονίνη και η ντοπαμίνη.

Σύμφωνα με μελέτες, οι υδατάνθρακες προάγουν την παραγωγή σεροτονίνης, μιας χημικής ουσίας που ευθύνεται για τη ρύθμιση της διάθεσης και του άγχους.

Τα φρούτα και τα λαχανικά, που παρέχουν φυσικούς υδατάνθρακες και φυτικές ίνες, βοηθούν στην απελευθέρωση αυτών των ουσιών στον εγκέφαλο.

Επιπλέον, τα ζωικά προϊόντα και η πρωτεΐνη όπως το κρέας, τα αυγά και τα ψάρια, είναι πλούσια σε αμινοξέα όπως η τρυπτοφάνη και η φαινυλαλαλίνη, οι οποίες είναι απαραίτητες για τη σύνθεση σεροτονίνης και ντοπαμίνης.

Ένα γεύμα με φρούτα/λαχανικά, υδατάνθρακες και πρωτεΐνη παρέχει στο σώμα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για να υποστηρίξει την ψυχική ευημερία και τη σωστή γνωστική λειτουργία. Η διατροφή πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και ωμέγα3 λιπαρά, ενισχύει τη λειτουργία του εγκεφάλου και τη συναισθηματική σταθερότητα, καθώς βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο και την παραγωγή νευροδιαβιβαστών.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Εν ολίγοις… ένα *ιδανικό πιάτο* περιλαμβάνει φρέσκο (φρούτο/λαχανικό), πρωτεΐνη και υδατάνθρακες.

Ό,τι φαγητό και να έχουν τα παιδιά ως βασικό γεύμα (τοστ, κρουασάν, πίτσα, τυρόπιτα, μακαρόνια με κιμά, μπουγάτσα κτλ) είναι ωφέλιμο να προσθέτουμε και κάποιο φρούτο ή λαχανικό. Έναν χυμό, ένα μικρό φρούτο, ένα φύλλο από μαρούλι, ένα ντοματίνι. Έτσι, για να ολοκληρωθεί το μαγικό για τον εγκέφαλο προαναφερθέν τρίπτυχο.

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ballenger, J. C. (2011). Association of Western and Traditional Diets With Depression and Anxiety in Women. Yearbook of Psychiatry and Applied Mental Health, 2011, 315–316.

Fairburn, C. (1997). Eating disorders, In Clark, D. & Fairburn, C. Science and practice of cognitive behaviour therapy, Oxford University Press.

Kanova, M., & Kohout, P. Serotonin—Its Synthesis and Roles in the Healthy and the Critically Ill. Int. J. Mol. Sci. 2021, 22(9), 4837

Maher, T. Effects of nutrients on brain function. Progress in Brain Research. (2000). Vol.122, 187-194

Εγγραφές μαθητών και μαθητριών στα Νηπιαγωγεία για το έτος 2025-2026

Εγγραφές μαθητών και μαθητριών στα Νηπιαγωγεία για το έτος 2025-2026

Μπορείτε να ενημερωθείτε για τη διαδικασία εγγραφών στα Νηπιαγωγεία από το παρακάτω έγγραφο.

9ΠΡΧ46ΝΚΠΔ-8ΓΟ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ 2025-2026

Αποκωδικοποιώντας το “παιχνίδι του καλαμαριού”

Αποκωδικοποιώντας το “παιχνίδι του καλαμαριού”

Συζητώντας στην τάξη, μάθαμε από αρκετούς μαθητές μας πως παρακολουθούν την σειρά Squid Game και πραγματικά αυτή η πληροφορία μας ώθησε στο παρακάτω κείμενο. Θα εξηγήσουμε πώς ένας μετασχηματισμός του κλασικού «αγαλματάκια ακούνητα» μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία και την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών.

Η σειρά αυτή αξιοποιεί τη γνωστική σύγκρουση που δημιουργείται στο μυαλό των παιδιών καθώς συνδυάζει αθώα παιδικά παιχνίδια με τη σκληρότητα και τη φρίκη των παιχνιδιών επιβίωσης. Μέσα από αυτή την αντίθεση, η αθωότητά τους έρχεται σε αντιπαράθεση με τη βία που κυριαρχεί στην πλοκή. Το φαινομενικά αθώο περιβάλλον βρίθει στοιχείων εκφοβισμού και αποτροπιασμού με ακραία βίαιες καταστάσεις. Έτσι λοιπόν προκύπτει ασυνείδητα μία σύγκρουση «είναι αθώο τελικά αυτό που βλέπω ή φριχτό;» την οποία τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας δεν μπορούν να εξωτερικεύσουν, αδυνατούν να την επιλύσουν καθώς δημιουργείται ένα συνονθύλευμα πληροφοριών και δημιουργείται τεράστια σύγχυση σχετικά με το τι είναι τελικά αποδεκτό.

Σε αναπτυξιακό επίπεδο, τα μικρά παιδιά δεν έχουν ακόμα την ικανότητα να διαχωρίζουν πλήρως τη φαντασία από την πραγματικότητα. Αυτές οι σκηνές επηρεάζουν το ασυνείδητο, καθώς απευθύνονται σε παιδιά που ακόμα δεν έχουν χτίσει ψυχικές άμυνες.

Ο Freud υποστήριξε ότι ο τρόμος μπορεί να είναι ελκυστικός επειδή μας επιτρέπει να εκφράσουμε συναισθήματα που το συνειδητό μέρος του εαυτού μας (το Εγώ) τείνει να καταπιέζει. Από την άλλη, ο Albert Bandura, ένας από τους σημαντικότερους ψυχολόγους του 20ού αιώνα, απέδειξε με το πείραμά του το 1961 χρησιμοποιώντας την κούκλα Μπόμπο, ότι τα παιδιά που εκτίθενται στη βία των ενηλίκων όχι μόνο τη μιμούνται αλλά αναπτύσσουν και τα ίδια επιθετικές τάσεις.

Η κορεάτικη σειρά προβάλλει έναν κόσμο όπου η επιβίωση βασίζεται στη χειραγώγηση, στην εξαπάτηση και στην έλλειψη εμπιστοσύνης και ενσυναίσθησης. Παράλληλα, μέσα από την πλοκή, η ανθρώπινη ζωή φαίνεται να χάνει την αξία της και παρουσιάζεται ως κάτι που βρίσκεται στα χέρια μιας μικρής, ισχυρής ομάδας, υποτιμώντας έτσι κάθε έννοια ηθικής και ανθρωπισμού. Οι μάσκες που φορούν οι εξουσιαστές της σειράς δίνουν την εντύπωση ότι η ανωνυμία μπορεί να προσφέρει κάλυψη και ατιμωρησία σε βίαιες πράξεις.

Αυτά τα μηνύματα είναι ιδιαίτερα επιβλαβή για παιδιά που βρίσκονται στη φάση ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων, όπως η ενσυναίσθηση, η συνεργασία και η αλληλεγγύη. Αντί να ενισχύει υγιείς αξίες, ενδέχεται να συμβάλλει στην κανονικοποίηση της επιθετικότητας ως μέσου επίλυσης προβλημάτων. Επιπλέον, η θέαση της σειράς μπορεί να έχει τόσο άμεσες όσο και μακροχρόνιες επιπτώσεις στα παιδιά.

Η έκθεση σε σκηνές όπου οι χαρακτήρες διαγωνίζονται μέχρι θανάτου μπορεί να οδηγήσει σε έντονο άγχος, φόβο και εφιάλτες, καθώς τα παιδιά αυτής της ηλικίας δεν διαθέτουν τους απαραίτητους μηχανισμούς ρύθμισης του φόβου και της συναισθηματικής έντασης.

Η παρακολούθηση σκληρής βίας σε αυτή την ηλικία μπορεί να οδηγήσει σε μιμητική συμπεριφορά ή απευαισθητοποίηση απέναντι στον πόνο των άλλων καθώς τα παιδιά τείνουν να αντιγράφουν συμπεριφορές που παρατηρούν, ειδικά όταν προβάλλονται μέσα από παιχνίδια, τα οποία για αυτά αποτελούν βασικό μέσο μάθησης.

Οι πολλές σκηνές έντονης και ωμής βίας, ενδέχεται να προκαλέσουν υποκίνηση των παιδιών σε πράξεις εκφοβισμού και βίας σε βάρος συνομηλίκων τους.

Σίγουρα σωστά έχει κριθεί ακατάλληλη για παιδιά προσχολικής ηλικίας λόγω του ακραίου περιεχομένου βίας, των ψυχολογικών επιπτώσεων και των κοινωνικών μηνυμάτων που μεταφέρει. Για αυτούς τους λόγους, η έκθεση των παιδιών σε τέτοιο περιεχόμενο μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στη γνωστική και συναισθηματική τους ανάπτυξη.

Σκεφτείτε πως ακόμα και σε πολλές παιδικές σειρές υπάρχει συγκαλυμμένη υποκίνηση σε εκφοβισμό (πχ Miraculous Ladybug). Ακόμα περισσότερο λοιπόν, ας προφυλάξουμε τα παιδιά μας από ερεθίσματα που απευθύνονται σε ενήλικες, που μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα την πληροφορία. Θα αφήνατε τα ανήλικα παιδιά σας να δουν Game of Thrones;

 

Βιβλιογραφία:

  • Bandura, A. (1961). Transmission of aggression through imitation of aggressive models. Journal of Abnormal and Social Psychology.
  • Erikson, E. H. (1963). Childhood and Society. New York: Norton.
  • Gopnik, A. (2009). The Philosophical Baby: What Children’s Minds Tell Us About Truth, Love, and the Meaning of Life. Farrar, Straus and Giroux.
  • Piaget, J. (1951). Play, Dreams and Imitation in Childhood. New York: Norton.
  • Vygotsky, L. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Harvard University Press.

Φιλαναγνωστικές Δραστηριότητες

 

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων «Stem και η Γη γυρίζει…» και του σχεδίου δράσης της φιλαναγνωσίας, διαβάσαμε τα βιβλία «Μικρός Πρίγκιπας» του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ και τον «Φεγγαροσκεπαστή» του Eric Puybaret.

Σχετικά με το θέμα του «Μικρού Πρίγκιπα», κατά την διάρκεια ανάγνωσης του παραμυθιού, τα παιδιά κλήθηκαν να περιγράψουν τα συναισθήματα των ηρώων και να μαντέψουν την συνέχεια και το τέλος της ιστορίας. Μετά από την ολοκλήρωση της ανάγνωσης, ζητήθηκε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τον αγαπημένο τους πλανήτη από την ιστορία και να αιτιολογήσουν την επιλογή τους.

Όσον αφορά το θέμα του Φεγγαροσκεπαστή, τα παιδιά παρακολούθησαν σχετική παράσταση και στην συνέχεια διαβάσαμε το βιβλίο στην τάξη. Στην συνέχεια, ζητήθηκε από τα παιδιά να δώσουν το δικό τους τέλος στην ιστορία. Για τον σκοπό αυτό, τα παιδιά συνεργάστηκαν σε ομάδες όπου ζωγράφισαν το τέλος της ιστορίας και η κάθε ομάδα παρουσίασε το έργο της στην ολομέλεια.

20241208 132321

IMG 61d36b82a3b57a8e43895139f42630f4 V IMG 4686df08761022956ee02c1782630312 V IMG d8377603ea898c98921546ae12dbeb9e V IMG f6220ab7d5dcd9d79abc68c939d93c86 V IMG 2c2d591a7e96a8687483f2777c52968f V IMG 9b6eb7aa657e86139b818534b0325b4d V

Δημιουργία ψηφιακού βιβλίου μέσω διερευνητικής μάθησης

Στο α’ τμήμα του νηπιαγωγείου μας ήρθε ένα γράμμα από φίλους που ζητούσαν τη βοήθειά μας.

Η δασκάλα τους τους έκανε ερωτήσεις σχετικά με τα μωρά των δεινοσαύρων που δεν ήξεραν να απαντήσουν. Σπεύσαμε να απαντήσουμε διερευνώντας. Αρχικά, αποτυπώσαμε σε έναν πίνακα αυτά που ξέρουμε και αυτά που θέλουμε να μάθουμε. Ανατρέχαμε σε αυτόν τον πίνακα συμπληρώνοντας και διορθώνοντας. Προσθέσαμε επίσης αυτά που μάθαμε και τον τρόπο που τα μάθαμε.

IMG 20250210 120045 Αντιγραφή

Για την διερεύνηση, διαβάσαμε βιβλία, ψάξαμε στο διαδίκτυο και κρατούσαμε σημειώσεις με αυτά που μαθαίναμε. Εμπλουτίσαμε το κέντρο μάθησης με βιβλία και δεινόσαυρους.

IMG 20250211 114011IMG 20250217 120518

Συζητήσαμε τις σημειώσεις μας, τις ομαδοποιήσαμε και τις βάλαμε σε μια σειρά ενώ εμπλουτίζαμε παράλληλα τις γνώσεις μας με τα επιπλέον βιβλία που φέρναμε στην τάξη.

IMG 20250211 113919 IMG 20250211 110228 ΑντιγραφήIMG 20250211 111611IMG 20250211 110017 Αντιγραφή

Φτιάξαμε ένα λεξικό με σχετικές λέξεις κλειδιά: απολίθωμα, εκκόλαψη, επώαση, παλαιοντολόγος.

IMG 20250212 121229 IMG 20250214 100054 IMG 20250214 100108 IMG 20250214 100111Επιπλέον, χρησιμοποιήσαμε το μοντέλο Frayer για την καλύτερη εμπέδωση των λέξεων αυτών. Με αυτόν τον τρόπο, η κάθε λέξη γίνεται πιο κατανοητή, όταν τη δούμε σε εικόνα, αναλύουμε τα χαρακτηριστικά που έχει, δίνουμε παραδείγματα και μη παραδείγματα.

IMG 20250217 121659 IMG 20250217 122531

Συγκρίναμε τις σημειώσεις που κρατήσαμε, αποφασίσαμε ποιες θα επιλέξουμε, τις βάλαμε σε σειρά και φτιάξαμε ένα βιβλίο, “Τα μωρά των δεινοσαύρων”.

Χωριστήκαμε σε ομάδες και κάθε μαθητής και μαθήτρια είχε αναλάβει μία συγκεκριμένη δράση. Εξώφυλλο, οπισθόφυλλο, αρίθμηση σελίδων, εικονογράφηση και κείμενο.  Στο βιβλίο που φτιάξαμε, προσθέσαμε και τρισδιάστατες διαδραστικές σελίδες ώστε να γίνει ακόμα πιο ελκυστικό.

IMG 20250214 100947 IMG 20250214 100524 IMG 20250217 111023CamScanner 2025 02 19 11.31 IMG 20250217 113322 IMG 20250217 113256 1

Αφού τελειώσαμε το βιβλίο μας, αποφασίσαμε να το κάνουμε ψηφιακό. Η διαμαντένια ομάδα ψηφιοποίησε το πρώτο της ψηφιακό βιβλίο.

Σας το παρουσιάζουμε!

Έτσι δουλέψαμε το διδακτικό σενάριο του νέου αναλυτικού προγράμματος που επικεντρώνεται στο θεματικό πεδίο «Παιδί και επικοινωνία» με εμπλεκόμενα πεδία το «Παιδί και Θετικές επιστήμες» και «Παιδί, σώμα, δημιουργία και έκφραση».

Αξιοποιήθηκαν τα εργαλεία του θεματικού πεδίου ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν και να παράγουν γραπτά κείμενα μέσα από την αποτελεσματική αναζήτηση, σύνθεση, καταγραφή και επικοινωνία πληροφοριών και νοημάτων ενισχύοντας σχετικές γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες.