Δραματοποιήση των μύθων του Αισώπου

Σήμερα δραματοποιήσαμε τους μύθους του Αισώπου που ασχοληθήκαμε τις προηγούμενες μέρες.  Με τη δραματοποίηση τα παιδιά μαθαίνουν να ελέγχουν το σώμα τους και να οξύνουν τις αισθήσεις τους. Ταυτόχρονα καλλιεργούν τη φαντασία και την παρατηρητικότητά τους, αλλά και αναπτύσσουν το λόγο τους, ψυχαγωγούνται, καλλιεργούν τη φαντασία τους, την κοινωνικότητά τους και διευρύνουν το συναισθηματικό τους κόσμο.

Παζλς Οι μυθοι του Αισώπου

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τους μύθους του Αισώπου και τα φτιάχνουμε ψηφιακά παζλ

 

 

Οργάνωση της γωνιάς της βιβλιοθήκης .

 H δανειστική βιβλιοθήκη είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Προγράμματος Σπουδών  στο νηπιαγωγείο και αποτελεί κύριο μέρος της διαμόρφωσης ενός περιβάλλοντος εγγραμματισμού.
Γνωρίζοντας ότι αναπτύσσεται η ανάγνωση και η γραφή από την νηπιακη ακόμα  ηλικία, το οποίο κατά τους ειδικούς παίζει σημαντικότατο ρόλο στην μελλοντική εξέλιξη του μαθητή η δημιουργία βιβλιοθήκης στο νηπιαγωγείο είναι καθοριστική.
Μεγάλη η συμβολή και των γονέων στη διαδικασία της δανειστικής βιβλιοθήκης καθώς βοηθούν και υποστηρίζουν το έργο του νηπιαγωγείου. Η ανάγνωση των βιβλίων από τους γονείς βοηθά στη δημιουργία προτύπων συμπεριφοράς και είναι μέγιστης σπουδαιότητας στην κατάκτηση του εγγραμματισμού.
Όλα τα παραπάνω όμως δεν θα μπορούσαν να είναι εφικτά αν δεν οργανωθεί η βιβλιοθήκη της τάξης σωστά και ιδιαίτερα αν δεν οργανωθεί από τα ίδια τα παιδιά.
Ξεκινήσαμε την συζήτηση μας γιατί μας αρέσουν τα παραμύθια, τι μας προσφέρουν και αν θέλουμε να έχουμε πολλά παραμύθια σε μια γωνιά της τάξης. Αφου καταλήξαμε οτιαγαπάμε πολύ τα παραμύθια δημιουργήσαμε και μια αφίσα για την γωνιά της βιβλιοθήκης
462582783 1228839901681950 1615484470613441808 n 1
Ετσι αφου συζήτησαμε με τα παιδιά πως θέλουν να φτιαξουμε την γωνια της βιβλιοθήκης,  την διαμορφώσαμε και αρχίσαμε να ρην γεμίζουμε βιβλία. Και στο τέλος φτιάξαμε μια πολύ ζεστή γωνιά βιβλιοθήκης.
462575878 536394189129701 1250548974600293692 n 2 462575559 571446358742612 3185992077191024806 n 1 462562529 567158119003654 5682520222641373283 n 1

Δανειστική βιβλιοθηκη

Αφού οργανώσαμε την βιβλιοθήκη μας. Ξεκινήσαμε την δανειστική  Βιβλιοθηκηξκξλκξλ

Οι στόχοι  της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι :

  • Τα παιδιά, να έλθουν σε επαφή με το βιβλίο, μέσα από ένα δρόμο ευχαρίστησης, διασκέδασης, συγκίνησης, για να οδηγηθούν τελικά στην απόλαυση της ανάγνωσης αλλά και να αναγνωρίσουν το βιβλίο ως πηγή γνώσης.
  • Να έλθουν σε επαφή με όλα τα είδη του γραπτού λόγου και να συνειδητοποιήσουν τη σχέση του με τον προφορικό .
  •  Να αποκτήσουν συμπεριφορά αναγνώστη.
  •  Να μυηθούν στο σύστημα δανεισμού του βιβλίου, ώστε στο μέλλον να αποκτήσουν μια τόσο ευχάριστη συνήθεια.
  • Να ασκηθούν στη σωστή χρήση και μεταχείριση του βιβλίου καθώς και στο σεβασμό στον επόμενο που θα το χρησιμοποιήσει.
  • Να μάθουν να είναι συνεπείς, οργανωτικοί και να αποκτήσουν πρωτοβουλία και αυτοπεποίθηση.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 04 220151κλκ

Τι πετυχαίνουμε μέσα από το δανεισμό;

  • Το παιδί γίνεται υπεύθυνος αναγνώστης και δανειστής.
  • Δίνεται η ευκαιρία σε κάθε παιδί να έχει πρόσβαση σε βιβλία. Τα βιβλία έτσι μπαίνουν σε κάθε σπίτι.
  • Απαλλάσσονται οι γονείς από τα έξοδα συνεχούς αγοράς βιβλίων, αφού το παιδί έχει τη δυνατότητα να δανείζεται αρκετά βιβλία και με διαφορετικό κάθε φορά περιεχόμενο.
  • Το παιδί μοιράζεται αναγνωστικές εμπειρίες και ποιοτικό χρόνο με τους γονείς, με τα αδερφάκια ή με τους παππούδες του και έτσι τα οφέλη γι΄αυτό είναι πολλαπλά.
  • Το παιδί μπορεί να ασχοληθεί για όσο χρόνο θέλει με το βιβλίο, μέχρι να φτάσει η ώρα να επιστραφεί και πάλι στο σχολείο. Μπορεί να το αγγίξει, να ξεχαστεί μαζί του, να ταξιδέψει ξεφυλλίζοντάς το, να ονειρευτεί με τις εικόνες του και να το αγαπήσει.
  • Το παιδί μαθαίνει να θεωρεί την ενασχόλησή του με το βιβλίο ως ένα φυσικό τρόπο διάθεσης του προσωπικού του χρόνου

Διαβάσαμε το βιβλίο Χαριστική Βιβλιοθήκη

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 08 092627

και μιλήσαμε για τους κανόνες της δανειστικής Βιβλιοθήκης

Προσθέστε επικεφαλίδα

Μαζί με το βιβλίο τα παιδιά παίρνουν και ένα φύλλο κριτικής για το βιβλίο που διαβάσανε

ΟΝΟΜΑ ΤΙΥΛΟΣ ΒΙΒΛΙΟΥ Πως αισθάνθηκες όταν διάβασες το βιβλιο

 

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 04 113402                                                  Καλά αναγνωστικά ταξίδια!

 

 

 

 

Ο τζιτζικας και ο μέρμηγκας

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης  διαβάσαμε το παραμυθι ο Τζίτζικας και ο μέρμηγκας και έτσι συνεχίζουμε τους μύθους του Αισώπου

Ο μύθος

Κάποτε ήταν ένα τζιτζίκι και ένα μυρμήγκι. Το τζιτζίκι είχε φτιάξει την φωλιά του στα κλαδιά ενός δέντρου ενώ το μυρμήγκι στις ρίζες του.

Ήταν καλοκαίρι και μόλις ανέτειλε ο ήλιος, το μυρμήγκι ξεκινούσε την εργασία του. Έβγαινε από την φωλιά του και έψαχνε να βρει διάφορους σπόρους. Όταν έβρισκε κάποιον, τον φορτωνόταν στην πλάτη και τον μετάφερε στην φωλιά του όπου τον αποθήκευε. Μερικές φορές οι σπόροι ήταν τόσο μεγάλοι που έπρεπε να τους κομματιάσει πριν τους μεταφέρει και αυτό σήμαινε διπλάσιο κόπο για το μυρμήγκι. Εργαζόταν από την ανατολή μέχρι την δύση του ηλίου.

Από την άλλη μεριά το τζιτζίκι, ξυπνούσε αφού είχε σχεδόν μεσημεριάσει. Έβγαινε από την φωλιά του και αφού έτρωγε κάτι πρόχειρα, έπιανε το τραγούδι που μερικές φορές το συνέχιζε ακόμα και μετά τα μεσάνυκτα. Εκτός από το να τρώει και να τραγουδάει δεν έκανε τίποτα άλλο όλη μέρα. Τι όλη μέρα δηλαδή, την μισή μέρα αφού όπως είπαμε ξυπνούσε το μεσημεράκι.

Έτσι περνούσαν οι μέρες η μία μετά την άλλη και ήρθε ο καιρός που έφυγε το καλοκαίρι και έδωσε την θέση του στο φθινόπωρο. Ο ουρανός συννέφιασε, ψιλή βροχή άρχισε να πέφτει και τα φύλλα τον δέντρων ένα ένα ξεράθηκαν και έπεσαν στην γη.

Το μυρμήγκι έχοντας αρκετές προμήθειες για να περάσει μέχρι την άνοιξη, καθόταν και απολάμβανε τον ήχο που έκαναν οι σταγόνες της βροχής καθώς έπεφταν πάνω στα ξερά φύλλα. Από την άλλη μεριά, το τζιτζίκι έψαχνε απεγνωσμένα να βρει κάτι να φάει αλλά δεν υπήρχε τίποτα αφού όλα τα φύλλα, όπως είπαμε, είχαν ξεραθεί. Μην αντέχοντας άλλο την πείνα, πήγε στον γείτονα του, το μυρμήγκι, και του είπε:

– Καλέ μου γείτονα, σε παρακαλώ, δώσε μου κάτι να φάω γιατί όλα τα φύλλα έχουν ξεραθεί και δεν υπάρχει τροφή πουθενά.

– Καλά, όλο το καλοκαίρι τι έκανες;

…ρώτησε το μυρμήγκι.

– Α! Το καλοκαίρι δεν πρόλαβα να μαζέψω τροφές γιατί είχα πολύ κέφι και τραγούδαγα όλη μέρα.

– Ε! Ας το σκεφτόσουνα αυτό τότε.

…είπε το μυρμήγκι και γύρισε να δει κάτι αργοπορημένα πουλιά που πετούσαν προς το νότο.

Παρακολουθήσαμε και το βίντεο

Βάλαμε τις εικόνες στη σειρά ώστε να πούμε την ιστορία σωστά

462548917 1067852467942132 7102933893257950254 n 462554024 347834835052857 73672222394079456 n

Το φτιάξαμε και ψηφιακό παιχνίδι με το word wall

Φτιάξαμε και ψηφιακά το παζλ

 

Its ok to be…

Αφού είδαμε το παραμύθι ” Its ok to be different”.  Αυτό είναι ένα βιβλίο με ένα ιδιαίτερο μήνυμα γραμμένο από τον Todd Parr. To “Είναι εντάξει να είμαστε διαφορετικοί” γιορτάζει όλες αυτές τις διαφορετικές ιδιότητες που έχουμε ως άτομα που μας κάνουν μοναδικούς. Ας γιορτάσουμε ποιοι είμαστε και τι μας κάνει διαφορετικούς

 

Τα παιδιά συνέχισαν το παραμύθι με δικές τους προτάσεις “είναι εντάξει να….” , στη συνέχεια εικονογράφησαν τις προτάσσεις τους και τις μαγνητοφωνήσαμε. Ετσι δημιουργήθηκε το παρακάτω βίντεο

 

 

 

Γραμμές και σχήματα ..αλλιώς

Τα παιδιά ζωγραφίζουν ένα ψάρι ακολουθώντας ένα παιχνίδι: Εχουμε ένα ζάρι , κάθε αριθμός του ζαρτιού αντιστοιχεί σε ένα σχέδιο, όποτε άναλογα με τον αριθμό που τυχαίνει τα παιδιά θα πρέπει να κάνουν το αντιστοιχο σχεδιο. Μετά χρωματίζουν το ψάρι τους  με νερομπογιές