Οργάνωση της γωνιάς της βιβλιοθήκης .

 H δανειστική βιβλιοθήκη είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Προγράμματος Σπουδών  στο νηπιαγωγείο και αποτελεί κύριο μέρος της διαμόρφωσης ενός περιβάλλοντος εγγραμματισμού.
Γνωρίζοντας ότι αναπτύσσεται η ανάγνωση και η γραφή από την νηπιακη ακόμα  ηλικία, το οποίο κατά τους ειδικούς παίζει σημαντικότατο ρόλο στην μελλοντική εξέλιξη του μαθητή η δημιουργία βιβλιοθήκης στο νηπιαγωγείο είναι καθοριστική.
Μεγάλη η συμβολή και των γονέων στη διαδικασία της δανειστικής βιβλιοθήκης καθώς βοηθούν και υποστηρίζουν το έργο του νηπιαγωγείου. Η ανάγνωση των βιβλίων από τους γονείς βοηθά στη δημιουργία προτύπων συμπεριφοράς και είναι μέγιστης σπουδαιότητας στην κατάκτηση του εγγραμματισμού.
Όλα τα παραπάνω όμως δεν θα μπορούσαν να είναι εφικτά αν δεν οργανωθεί η βιβλιοθήκη της τάξης σωστά και ιδιαίτερα αν δεν οργανωθεί από τα ίδια τα παιδιά.
Ξεκινήσαμε την συζήτηση μας γιατί μας αρέσουν τα παραμύθια, τι μας προσφέρουν και αν θέλουμε να έχουμε πολλά παραμύθια σε μια γωνιά της τάξης. Αφου καταλήξαμε οτιαγαπάμε πολύ τα παραμύθια δημιουργήσαμε και μια αφίσα για την γωνιά της βιβλιοθήκης
462582783 1228839901681950 1615484470613441808 n 1
Ετσι αφου συζήτησαμε με τα παιδιά πως θέλουν να φτιαξουμε την γωνια της βιβλιοθήκης,  την διαμορφώσαμε και αρχίσαμε να ρην γεμίζουμε βιβλία. Και στο τέλος φτιάξαμε μια πολύ ζεστή γωνιά βιβλιοθήκης.
462575878 536394189129701 1250548974600293692 n 2 462575559 571446358742612 3185992077191024806 n 1 462562529 567158119003654 5682520222641373283 n 1

Δανειστική βιβλιοθηκη

Αφού οργανώσαμε την βιβλιοθήκη μας. Ξεκινήσαμε την δανειστική  Βιβλιοθηκηξκξλκξλ

Οι στόχοι  της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι :

  • Τα παιδιά, να έλθουν σε επαφή με το βιβλίο, μέσα από ένα δρόμο ευχαρίστησης, διασκέδασης, συγκίνησης, για να οδηγηθούν τελικά στην απόλαυση της ανάγνωσης αλλά και να αναγνωρίσουν το βιβλίο ως πηγή γνώσης.
  • Να έλθουν σε επαφή με όλα τα είδη του γραπτού λόγου και να συνειδητοποιήσουν τη σχέση του με τον προφορικό .
  •  Να αποκτήσουν συμπεριφορά αναγνώστη.
  •  Να μυηθούν στο σύστημα δανεισμού του βιβλίου, ώστε στο μέλλον να αποκτήσουν μια τόσο ευχάριστη συνήθεια.
  • Να ασκηθούν στη σωστή χρήση και μεταχείριση του βιβλίου καθώς και στο σεβασμό στον επόμενο που θα το χρησιμοποιήσει.
  • Να μάθουν να είναι συνεπείς, οργανωτικοί και να αποκτήσουν πρωτοβουλία και αυτοπεποίθηση.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 04 220151κλκ

Τι πετυχαίνουμε μέσα από το δανεισμό;

  • Το παιδί γίνεται υπεύθυνος αναγνώστης και δανειστής.
  • Δίνεται η ευκαιρία σε κάθε παιδί να έχει πρόσβαση σε βιβλία. Τα βιβλία έτσι μπαίνουν σε κάθε σπίτι.
  • Απαλλάσσονται οι γονείς από τα έξοδα συνεχούς αγοράς βιβλίων, αφού το παιδί έχει τη δυνατότητα να δανείζεται αρκετά βιβλία και με διαφορετικό κάθε φορά περιεχόμενο.
  • Το παιδί μοιράζεται αναγνωστικές εμπειρίες και ποιοτικό χρόνο με τους γονείς, με τα αδερφάκια ή με τους παππούδες του και έτσι τα οφέλη γι΄αυτό είναι πολλαπλά.
  • Το παιδί μπορεί να ασχοληθεί για όσο χρόνο θέλει με το βιβλίο, μέχρι να φτάσει η ώρα να επιστραφεί και πάλι στο σχολείο. Μπορεί να το αγγίξει, να ξεχαστεί μαζί του, να ταξιδέψει ξεφυλλίζοντάς το, να ονειρευτεί με τις εικόνες του και να το αγαπήσει.
  • Το παιδί μαθαίνει να θεωρεί την ενασχόλησή του με το βιβλίο ως ένα φυσικό τρόπο διάθεσης του προσωπικού του χρόνου

Διαβάσαμε το βιβλίο Χαριστική Βιβλιοθήκη

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 08 092627

και μιλήσαμε για τους κανόνες της δανειστικής Βιβλιοθήκης

Προσθέστε επικεφαλίδα

Μαζί με το βιβλίο τα παιδιά παίρνουν και ένα φύλλο κριτικής για το βιβλίο που διαβάσανε

ΟΝΟΜΑ ΤΙΥΛΟΣ ΒΙΒΛΙΟΥ Πως αισθάνθηκες όταν διάβασες το βιβλιο

 

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 04 113402                                                  Καλά αναγνωστικά ταξίδια!

 

 

 

 

Ο τζιτζικας και ο μέρμηγκας

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης  διαβάσαμε το παραμυθι ο Τζίτζικας και ο μέρμηγκας και έτσι συνεχίζουμε τους μύθους του Αισώπου

Ο μύθος

Κάποτε ήταν ένα τζιτζίκι και ένα μυρμήγκι. Το τζιτζίκι είχε φτιάξει την φωλιά του στα κλαδιά ενός δέντρου ενώ το μυρμήγκι στις ρίζες του.

Ήταν καλοκαίρι και μόλις ανέτειλε ο ήλιος, το μυρμήγκι ξεκινούσε την εργασία του. Έβγαινε από την φωλιά του και έψαχνε να βρει διάφορους σπόρους. Όταν έβρισκε κάποιον, τον φορτωνόταν στην πλάτη και τον μετάφερε στην φωλιά του όπου τον αποθήκευε. Μερικές φορές οι σπόροι ήταν τόσο μεγάλοι που έπρεπε να τους κομματιάσει πριν τους μεταφέρει και αυτό σήμαινε διπλάσιο κόπο για το μυρμήγκι. Εργαζόταν από την ανατολή μέχρι την δύση του ηλίου.

Από την άλλη μεριά το τζιτζίκι, ξυπνούσε αφού είχε σχεδόν μεσημεριάσει. Έβγαινε από την φωλιά του και αφού έτρωγε κάτι πρόχειρα, έπιανε το τραγούδι που μερικές φορές το συνέχιζε ακόμα και μετά τα μεσάνυκτα. Εκτός από το να τρώει και να τραγουδάει δεν έκανε τίποτα άλλο όλη μέρα. Τι όλη μέρα δηλαδή, την μισή μέρα αφού όπως είπαμε ξυπνούσε το μεσημεράκι.

Έτσι περνούσαν οι μέρες η μία μετά την άλλη και ήρθε ο καιρός που έφυγε το καλοκαίρι και έδωσε την θέση του στο φθινόπωρο. Ο ουρανός συννέφιασε, ψιλή βροχή άρχισε να πέφτει και τα φύλλα τον δέντρων ένα ένα ξεράθηκαν και έπεσαν στην γη.

Το μυρμήγκι έχοντας αρκετές προμήθειες για να περάσει μέχρι την άνοιξη, καθόταν και απολάμβανε τον ήχο που έκαναν οι σταγόνες της βροχής καθώς έπεφταν πάνω στα ξερά φύλλα. Από την άλλη μεριά, το τζιτζίκι έψαχνε απεγνωσμένα να βρει κάτι να φάει αλλά δεν υπήρχε τίποτα αφού όλα τα φύλλα, όπως είπαμε, είχαν ξεραθεί. Μην αντέχοντας άλλο την πείνα, πήγε στον γείτονα του, το μυρμήγκι, και του είπε:

– Καλέ μου γείτονα, σε παρακαλώ, δώσε μου κάτι να φάω γιατί όλα τα φύλλα έχουν ξεραθεί και δεν υπάρχει τροφή πουθενά.

– Καλά, όλο το καλοκαίρι τι έκανες;

…ρώτησε το μυρμήγκι.

– Α! Το καλοκαίρι δεν πρόλαβα να μαζέψω τροφές γιατί είχα πολύ κέφι και τραγούδαγα όλη μέρα.

– Ε! Ας το σκεφτόσουνα αυτό τότε.

…είπε το μυρμήγκι και γύρισε να δει κάτι αργοπορημένα πουλιά που πετούσαν προς το νότο.

Παρακολουθήσαμε και το βίντεο

Βάλαμε τις εικόνες στη σειρά ώστε να πούμε την ιστορία σωστά

462548917 1067852467942132 7102933893257950254 n 462554024 347834835052857 73672222394079456 n

Το φτιάξαμε και ψηφιακό παιχνίδι με το word wall

Φτιάξαμε και ψηφιακά το παζλ

 

Its ok to be…

Αφού είδαμε το παραμύθι ” Its ok to be different”.  Αυτό είναι ένα βιβλίο με ένα ιδιαίτερο μήνυμα γραμμένο από τον Todd Parr. To “Είναι εντάξει να είμαστε διαφορετικοί” γιορτάζει όλες αυτές τις διαφορετικές ιδιότητες που έχουμε ως άτομα που μας κάνουν μοναδικούς. Ας γιορτάσουμε ποιοι είμαστε και τι μας κάνει διαφορετικούς

 

Τα παιδιά συνέχισαν το παραμύθι με δικές τους προτάσεις “είναι εντάξει να….” , στη συνέχεια εικονογράφησαν τις προτάσσεις τους και τις μαγνητοφωνήσαμε. Ετσι δημιουργήθηκε το παρακάτω βίντεο

 

 

 

Γραμμές και σχήματα ..αλλιώς

Τα παιδιά ζωγραφίζουν ένα ψάρι ακολουθώντας ένα παιχνίδι: Εχουμε ένα ζάρι , κάθε αριθμός του ζαρτιού αντιστοιχεί σε ένα σχέδιο, όποτε άναλογα με τον αριθμό που τυχαίνει τα παιδιά θα πρέπει να κάνουν το αντιστοιχο σχεδιο. Μετά χρωματίζουν το ψάρι τους  με νερομπογιές

 

Η Αλεπού και το Λελέκι

1253200803
1253200803

Διαβάσαμε τον μύθο του Αισώπου “Η Αλεπού και το Λελέκι”

 

 

alepoy aisopou pelargos leleki

Μια φορά και έναν καιρό, σε ένα όμορφο χωριό ζούσε ένας πελαργός με τη γυναίκα του και τα παιδιά τους. Έξω από το χωριό ζούσε μια πονηρή αλεπού με κοκκινωπή γούνα και φουντωτή ουρά. Μια μέρα, ο πελαργός και η αλεπού έτυχε να συναντηθούν στο δάσος.

– “Καλημέρα Κύριε Πελαργέ! Πώς από δω;” τον ρώτησε η αλεπού.

– “Ήρθα εδώ στο δάσος για να μαζέψω τροφή για τα παιδιά μου”, της απάντησε ο πελαργός.

– “Μιας κι ήρθες στη γειτονιά μου, θα έρθεις να σου κάνω το τραπέζι”;

Ο πελαργός παραξενεύτηκε με την πρόταση της αλεπούς, αλλά στο τέλος δέχτηκε. Πήγε λοιπόν στο σπίτι της, κάθισε στο τραπέζι και η αλεπού τον σέρβιρε μια ζεστή και αχνιστή σούπα σε ρηχό όμως, πιάτο. Τότε κατάλαβε ο πελαργός, πως η αλεπού ήθελε να γελάσει μαζί του, αφού με το μακρύ του ράμφος ήταν αδύνατο να φάει τη σούπα σε ρηχό πιάτο.

Έκανε λοιπόν πως έτρωγε και αφού τελείωσε και η αλεπού, την ευχαρίστησε και της είπε:

– “Ήταν πολύ νόστιμη η σούπα. Για να σου ανταποδώσω την φιλοξενία, θέλεις να έρθεις αύριο στο δικό μου σπίτι να φάμε μαζί;”

Η αλεπού δέχτηκε την πρόταση του και ο πελαργός ξεκίνησε για το σπίτι του. Σε όλη τη διαδρομή σκεφτόταν ότι η αλεπού τον κορόιδεψε και ότι θα έπρεπε να πάρει το μάθημά της.

Την επόμενη μέρα, ο πελαργός εξήγησε στη γυναίκα του τί του έκανε η αλεπού. Έτσι, της ζήτησε να ετοιμάσει ένα πολύ ωραίο δείπνο και να το σερβίρει σε γυάλες με ψηλό λαιμό. Όταν πλησίαζε η ώρα, η αλεπού, κουνιστή και λυγιστή, κουνώντας την φουντωτή ουρά της με καμάρι, ξεκίνησε για το σπίτι του πελαργού. Χτύπησε την πόρτα και η οικογένεια την υποδέχτηκε με χαμόγελο.

– “Τι ωραία που μυρίζει! Μου τρέχουν τα σάλια!” σχολίασε η αλεπού.

Κάθισε στο τραπέζι, κι ο πελαργός με τη γυναίκα του έφεραν τις γυάλες. Ο πελαργός έχωσε αμέσως το ράμφος του μέσα στον ψηλό λαιμό της γυάλας και άρχισε να τρώει το φαγητό του με μεγάλη όρεξη. Η αλεπού προσπάθησε να χώσει τη μουσούδα της, αλλά άδικος κόπος. Ούτε μια μπουκιά δεν κατάφερε να φάει.

Αφού τελείωσε το φαγητό του ο πελαργός, σηκώθηκαν από το τραπέζι και η αλεπού προχώρησε μουτρωμένη και νηστική, αλλά χωρίς να πει λέξη. Καληνύχτισε την οικογένεια και έφυγε για το σπίτι της. Στο δρόμο σκεφτόταν συνεχώς, πως αν μαθευόταν το πάθημά της, τα άλλα ζώα δε θα την είχαν πια σε υπόληψη. Και τότε κατάλαβε η αλεπού ότι το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται.

Το ηθικό δίδαγμα είναι προφανές: Γελάει καλύτερα όποιος γελάει τελευταίος!

 

Τα παιδιά ζωγράφισαν την ιστορία και στην τελευταία εικόνα έπρεπε να ζωγραφίσουν ένα τρόπο ώστε να φάνε και οι δύο

Η Αλεπού και το Λελέκι

Code week “Ταίριαξε τους ήρωες των παραμυθιών του Αισώπου”

Ταίριαξε τους ήρωες των παραμυθιών του Αισώπου

Με αυτή τη δραστηριότητα βοηθάμε τους μικρούς μας μαθητές να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον προγραμματισμό.

Η δραστηριότητα συνδέθηκε με το Σχέδιο Δράσης Φιλαναγνωσίας που έχουμε στο σχολείο, τα παιδιά ακούσανε μύθους του Αισώπου και γνωρίσαν τους ήρωες. Στην πίστα του Beebot  τοποθετήσαμε τυχαία εικόνες με τους ήρωες των παραμυθιών του Αίσωπου.  Τα παιδιά  ξεκινώντας από τον Αίσωπο πρέπει να οδηγήσουν το bee bot να συνδέσει τους σωστούς ήρωες κάθε μύθου, ώστε και ο Αίσωπος να μπορεί να μας διηγηθεί σωστά την κάθε ιστορία, γιατί όπως τους βλέπει όλους μαζί… λίγο μπερδεύτηκε. Η πίστα όπως έχει στηθεί, απεικονίζεται και σε φύλλο εργασίας όπου οι μαθητές σε ομάδες των 2 χαράσσουν πρώτα τη διαδρομή στο φύλλο εργασίας και στη συνέχεια την εφαρμόζουν στην πίστα.

Ανώνυμο σχέδιο 96ο Νηπιαγωγείο Αμπελοκήπων 2024 462553624 2260692544289321 4917839336206656673 n 462550208 1327081714925490 50186238141560542 n 1

Για την δραστηριότητα μας πήραμε βεβαίωση συμμετοχής 

642279 bxQ7KRKJAh 1 page 0001

 

Δωρεά από την ALUMIL

 

θα θέλαμε να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας προς την εταιρεία ALUMIL για τη σημαντική δωρεά προς τo σχολείo μας, αναλώσιμων υλικών, γραφικής ύλης και παιχνιδιών, πολύ χρήσιμων για το έργο μας στο νηπιαγωγείο.

Η δωρεά  για το σχολείο μας  εκτός από  πολύτιμη, καθώς συμβάλει στο να βελτιώσουμε την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης έδωσε και πάρα πολύ χαρά στα παιδιά. Τους Ευχαριστούμε πολύ  για  αυτή την υπέροχη  και πολύ σημαντική δωρεά

462570441 537214122253810 7042283286147106174 n462556791 868940295356476 6081222841381055410 n 1462544198 3875759182672501 8538675944264368765 n 1