Βιβλίο Αστρονομίας 24 Μαρτίου 2008
Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: Βιβλιοπαρουσίαση361 σχόλια
Αστρονομική Βραδυά στο Κρυονέρι Κορινθίας 24 Μαρτίου 2008
Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: Γενικά361 σχόλια
Συζητώντας για ρατσισμό. 23 Μαρτίου 2008
Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: Επικοινωνία| Θέατρο| Θέματα - ρατσισμός| Το σχολείο μας - εκδηλώσεις361 σχόλια
Τρεις νέοι ηθοποιοί, παιδιά μεταναστών, σ? ένα βαλκανικό παιχνίδι με τις ενοχές, την πραγματικότητα και την ελπίδα, στο δύσκολο δρόμο που οδηγεί από ένα ονειρικό αλλού και κάποτε, σε ένα οικείο εδώ και τώρα. Τρεις νέοι ηθοποιοί, μετανάστες δεύτερης γενιάς, μιλούν για πρώτη φορά στο ελληνικό θέατρο για τις προσωπικές τους εμπειρίες, σχολιάζοντας με ευαισθησία και χιούμορ την προσπάθειά τους να επιβιώσουν σ? έναν τόπο που οι υπόλοιποι ονομάζουμε πατρίδα.
Στην Ελλάδα, το δέκα τοις εκατό του πληθυσμού αποτελείται από μετανάστες. Αντιμέτωποι με μύρια όσα προβλήματα, ανδρώνονται πια ανάμεσά μας οι μετανάστες δεύτερης γενιάς. Θα υιοθετήσουμε μια πολιτική που θα τους ενσωματώσει ή θα τους απομονώσει;
Δεν μπορούμε να τους αγνοήσουμε. Ένας στους δέκα δίπλα μας είναι μετανάστης. “
Παίζουν οι ηθοποιοίΔαβίδ Μαλτέζε, Κρις Ραντάνοφ, Ένκελεντ Φεζολλάρι Διαμόρφωση κειμένου – Σκηνοθεσία: Λαέρτης Βασιλείου
Η μέρα της ποίησης στο σχολείο μας 22 Μαρτίου 2008
Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: Θέματα - ποίηση| Το σχολείο μας - εκδηλώσεις361 σχόλια
( λίγοι απ’ τους στίχους των παιδιών στις άσπρες επιφάνειες – ίσως θέλει “κλικ” για να διαβαστεί..)
21 Μαρτίου 2008
Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: Γενικά361 σχόλια
ν΄ ανεβώ να φυτέψω στο λόφο μου εκείνα τα δένδρα
να με αντιπροσωπέψουν στον τομέα της δημιουργίας. Τόσον
Ήλιο πολύ θησαύρισα και στο τέλος δεν μπόρεσα
μέσα σε λέξεις να τον κλείσω τον αιώνιο,
να φτιάξω ένα περιδέραιο ολόλαμπρο για τις ψυχές.
Μα αυτά τα δένδρα συμμετέχοντας στο μέγα έργο,
κινούμενα μες στο κινούμενο σύμπαν σαν συνειδήσεις,
σ΄ ένα άλλο θαύμα μεταβάλλοντας τον ήλιο που μου διέφυγε,
θα μου ευκολύνουνε τη διέλευση από τους κριτές.
(Τα φαντάζομαι κιόλας, δυνατά, αιωνόβια,
φορτωμένα ως τα κούτσουρα με άνθη να σαλεύουν προς όλες
τις διευθύνσεις, προτείνοντας, με ψίθυρους αγάπης,
τους καρπούς της ψυχής τους).
Αύριο, μεθαύριο, λεω, όσο θάναι καιρός,
ν΄ αντικατασταθώ φυτεύοντας εκείνα τα δένδρα.
Ποίημα του Νικηφόρου Βρεττάκου
Από τη συλλογή
ΕΝΩΠΙΟΣ ΕΝΩΠΙΩ
Συμπαντικό τζακ-ποτ 21 Μαρτίου 2008
Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: Βιβλιοπαρουσίαση361 σχόλια
του Πωλ Ντέιβις
μτφ. Γιώργος Χρηστίδης
(τίτλος πρωτοτύπου: Cosmic Jackpot)
Για αιώνες οι άνθρωποι στέκονταν με θαυμασμό μπροστά στο μεγαλείο του σύμπαντος και αναρρωτιόνταν: Γιατί είμαστε εδώ; Μέχρι πρόσφατα, η απάντηση ήταν αποκλειστικό προνόμιο των ιερέων και των φιλοσόφων. Σήμερα όμως, οι επιστήμονες έχουν αρχίσει να εισέρχονται κι εκείνοι στα «χωράφια» του μακραίωνου ερωτήματος της ύπαρξης, προσφέροντας αναπάντεχες και, πολύ συχνά, επίμαχες ιδέες.
Στο νέο του βιβλίο, ο φυσικός Πωλ Ντέιβις μας δείχνει με ποιο τρόπο πρόσφατες επιστημονικές ανακαλύψεις αποκαλύπτουν ένα πολύ παράξενο γεγονός: Ότι πολλά από τα βασικά χαρακτηριστικά του σύμπαντος ? από την ταχύτητα του φωτός έως το ταπεινό άτομο του άνθρακα ? φαίνονται να είναι «κομμένα και ραμένα» ώστε να παράξουν ζωή. Μια ριζοσπαστική νέα θεωρία εξηγεί το γεγονός αυτό ισχυριζόμενη ότι το σύμπαν μας είναι ένα από άπειρα άλλα σύμπαντα, όπου το καθένα είναι και κάπως διαφορετικό. Δηλαδή, το σύμπαν μας είναι «βιοφιλές» από ατύχημα ? κυριολεκτικά μας έτυχε να κερδίσουμε το Συμπαντικό τζακ-ποτ!
Αν και αυτή η θεωρία των πολυσυμπάντων είναι αρκετά θελκτική, έχει παράδοξες προεκτάσεις που ποικίλουν από άπειρα αντίγραφα του εαυτού μας μέχρι εξομοιώσεις συμπάντων όπως στην ταινία Matrix. Ο Ντέιβις πιστεύει ότι υπάρχει μια πιο ικανοποιητική λύση στο πρόβλημα της ύπαρξης: οι παρατηρήσεις που κάνουμε σήμερα θα μπορούσαν να διαμορφώσουν τη φύση της πραγματικότητας του απώτερου παρελθόντος. Αν αυτό αληθεύει, τότε η ζωή και, τελικά, η συνείδηση δεν είναι απλώς συμπωματικά υποπροϊόντα της φύσης, αλλά κεντρικοί παίκτες στη δημιουργία του σύμπαντος.
Κάνοντας εξαιρετικά κατανοητές σε όλους τις νέες ιδέες της φυσικής, όπως η σκοτεινή ενέργεια και η σκοτεινή ύλη, η θεωρία Μ ή το πολυσύμπαν, ο Ντέιβις μας παρακινεί να σκεφτούμε το σύμπαν όπου ζούμε με έναν νέο και συναρπαστικό τρόπο.
Αφιέρωμα στον Διονύση Μάνεση 20 Μαρτίου 2008
Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: πρόσωπα361 σχόλια
20 Μαρτίου 2008
Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: Θέματα - ποίηση| Το σχολείο μας - εκδηλώσεις361 σχόλια
Πάνω στο στίχο που ‘χω γράψει ισορροπώ
Ένα κλαδί γερό είναι το ποίημα
Που δένω πότε – πότε εκεί την κούνια μου
Να αιωρούμαι πάνω από το μαύρο
Αντώνης Φωστιέρης
Παγκόσμια μέρα της ποίησης η 21η Μαρτίου που ξημερώνει.
Κάθε μαθητής του σχολείου μας αύριο το πρωί θα βρει στο θρανίο του ένα ποίημα. Ανταλλάσσοντάς το με τα ποιήματα που θα βρουν οι συμμαθητές του θα μπορεί να διαβάσει πολλά περισσότερα.
Στην αίθουσα υποδοχής του σχολείου, στον τοίχο έξω από την αίθουσα εκδηλώσεων, θα γίνεται κατά τη διάρκεια των πρώτων ωρών προβολή με ανάλογο περιεχόμενο.
Θα απλωθεί ένα μεγάλο άσπρο χαρτί-επιφάνεια όπου ο καθένας μας θα μπορεί να γράψει στίχους που θέλει.
Στα ταμπλό της εισόδου αφίσες και υλικό για την ποίηση.
ΥΓ. Η 21η Μαρτίου είναι και παγκόσμια μέρα ενάντια στο ρατσισμό. Για το θέμα αυτό σε αυριανό post.
19 Μαρτίου 2008
Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: Μαθητές| Το σχολείο μας - εκδρομές361 σχόλια
Περισσότερες λεπτομέρειες στις φωτογραφίες που ακολουθούν…!
Βίβιαν κ Πωλίνα
18 Μαρτίου 2008
Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: Γενικά361 σχόλια
Το φθινόπωρο του 1897, έφυγε για την Μαδρίτη και έγινε δεκτός στην Βασιλική Ακαδημία του Σαν Φερνάντο. Βρίσκοντας όμως τη διδασκαλία εκεί χωρίς κανένα νόημα, περνούσε όλο και περισσότερο τον καιρό του αποτυπώνοντας τη ζωή γύρω του, στα καφενεία, στους δρόμους, και στο Νουσείο Πράδο, όπου ανακάλυψε την ισπανική ζωγραφική. Έγραψε: «Το Μουσείο Ζωγραφικής είναι πολύ ωραίο. Ο Βελάσκεθ πρώτης κατηγορίας, ο Ελ Γκρέκο έχει ζωγραφίσει μερικά υπέροχα κεφάλια, ο Μουρίλο δεν με πείθει σε όλα τα έργα του». Τα έργα αυτών και άλλων καλλιτεχνών, όπως του Γκόγια, θα αιχμαλωτίσουν τη φαντασία του Πικάσο σε διάφορες περιόδους της μακρόχρονης σταδιοδρομίας του.
Ο Πικάσο αρρώστησε την άνοιξη του 1989 και πέρασε την υπόλοιπη χρονιά αναρρώνοντας στο κατελανικό χωριό Όρτα νε Έμπρο με συντροφιά το φίλο του από τη Βαρκελώνη Μανουέλ Παλάρες. Όταν ο Πικάσο επέστρεψε στη Βαρκελώνη στις αρχές του 1899, ήταν άλλος άνθρωπος, είχε παχύνει, είχε μάθει να ζει μόνος του στην ύπαιθρο, μιλούσε Καταλανικά, και το σπουδαιότερο, είχε πάρει την απόφαση να διακόψει την καλλιτεχνική του εκπαίδευση σε σχολές ζωγραφικής και να αγνοήσει τα σχέδια της οικογένειάς του για το μέλλον του. Άρχισε ακόμη να δείχνει σαφή προτίμηση στο επίθετο της μητέρας του και υπέγραφε πιο συχνά τα έργα του ως Π. Ρ. Πικάσο (από τα τέλη του 1901 εγκατέλειψε εντελώς το επίθετο Ρουίθ).
Στη Βαρκελώνη ο Πικάσο κινούταν μέσα σε ένα κύκλο Καταλανών καλλιτεχνών και συγγραφέων, που το ενδιαφέρον τους ήταν στραμμένο στο Παρίσι. Ήταν οι φίλοι του που σύχναζαν στο καφενείο «Οι Τέσσερις Γάτοι» (κατά τον Μαύρο Γάτο του Παρισιού), στο οποίο ο Πικάσο πραγματοποίησε την πρώτη ατομική του έκθεση στη Βαρκελώνη τον Φεβρουάριο του 1900?.. (συνεχίζεται)