Η γνωστή πια Ακαδημία Χαν (Khan Academy) έχει καταφέρει να θεωρηθεί ως το μεγαλύτερο εικονικό σχολείο που ενεργοποιείται στην εκπαίδευση δημιουργώντας ένα καινοτόμο προηγούμενο και μία αισθητή αλλαγή στη παραδοσιακή και τυπική μάθηση.

 

Στην συνέντευξη που ακολουθεί ο δημιουργός της ο Σαλμάν Χαν εξηγεί πως γεννήθηκε η ιδέα της Ακαδημίας και τι ακριβώς θεωρεί πως είναι η εκπαίδευση και η μάθηση στη ψηφιακή εποχή.
Ειδικότερα, ο Σαλμάν Χαν κατάγεται από το Μπανγκλαντές σε νεαρή ηλικία οι γονείς του μετανάστευσαν στις ΗΠΑ όπου ο ίδιος γεννήθηκε. ‘Έχει σπουδάσει στο ΜΙΤ μηχανολόγος μηχανικός. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές του στο Harvard, από όπου αποφοίτησε με Μάστερ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Με αυτό το εκπαιδευτικό υπόβαθρο ήταν πολύ φυσικό να του ζητήσουν από την οικογένεια βοήθεια στη μελέτη των μικρότερων μελών της. Έτσι μια ημέρα του τηλεφώνησε η ξαδέλφη του Νάντια για να της λύσει κάποιες απορίες της στα Μαθηματικά. Ο Σαλμάν Χαν βρισκόταν στη Βοστώνη και η Νάντια 2.000 χιλιόμετρα νοτιότερα, στη Νέα Ορλεάνη, οπότε αναγκάστηκε για αυτό το «ιδιαίτερο μάθημα» να χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο. Σταδιακά δημιουργήθηκαν και άλλα εκπαδιευτικά βίντεο για να βοηθηθούν οικογένεια και φίλοι, η ανάρτησή τους όμως προσέλκυσε και το ενδιαφέρον και άλλων χρηστών του YOU TUBE. Ακολούθησαν και άλλα βιντεο-μαθήματα και η επιτυχία τους οδήγησε τον Χαν να ιδρύσει το 2008 την εταιρεία Ακαδημία Χαν (Khan Academy) και τελικά το 2009 να παραιτηθεί από τη δουλειά του ως αναλυτή και να αφιερώσει όλο τον χρόνο του στη νέα εταιρεία.
Σύμφωνα με τον Khan το μοντέλο αυτό δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δυναμική της τάξης και του εκπαιδευτικού δημιουργικού διαλόγου αλλά να διευκολύνει το έργο των εκπαιδευτικών αφού ουσιαστικά στο κλασικό σχολείο ο δάσκαλος απευθύνεται στον «μέσο» μαθητή, με αποτέλεσμα οι δυνατότεροι μαθητές να βαριούνται και ο δάσκαλος να προχωρεί στην «παράδοση» νέας ύλης προτού οι πιο αδύνατοι κατανοήσουν τα προηγούμενα. Αν όμως οι δυνατότεροι μαθητές κατανοούν το μάθημα της ημέρας από την απογευματινή μελέτη του διαδικτυακού υλικού στο σπίτι τους, τότε ο δάσκαλος έχει περισσότερο διαθέσιμο χρόνο το επόμενο πρωί στο σχολείο για να βοηθήσει τους πιο αδύνατους.
Στη συνέντευξή του τονίζει την αναγκαιότητα αλλαγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας με σχολεία που δεν θα είναι αποκομμένα από τη βιωματική εμπειρία, με μαθητές που θα λειτουργούν ως ένα πρότυπο εργαστήριο δουλεύοντας σε projects και ομάδες που θα σηκώνονται από τη θέση τους και θα αλληλεπιδρούν χωρίς να μένουν καθηλωμένοι σε σελίδες ενός βιβλίου.
Άλλωστε ο Khan πιστεύει ότι με τη σωστή εξατομικευμένη διδασκαλία κάθε μαθητής μπορεί και είναι ικανός να πραγματοποιήσει σπουδαία έργα.

https://www.khanacademy.org