Αρχική » Εκπαιδευτικά θέματα » Ηλεκτρονικοί συνδέσμοι με θέματα πολιτιστικού περιεχομένου

Ηλεκτρονικοί συνδέσμοι με θέματα πολιτιστικού περιεχομένου

ΘΕΜΑ: Ηλεκτρονικοί  σύνδεσμοι με θέματα πολιτιστικού περιεχομένου σε ιστοσελίδες του ΥΠΑΙΘ

Σας ενημερώνουμε σχετικά με την ανάρτηση ηλεκτρονικών συνδέσμων σε ιστοσελίδες του ΥΠΑΙΘ οι οποίοι διατίθενται από Μουσεία και άλλους Φορείς, προκειμένου να αξιοποιηθούν από τους/τις μαθητές/μαθήτριες και τους/τις εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των σχολικών μονάδων της χώρας. Οι προτεινόμενοι ηλεκτρονικοί σύνδεσμοι σύμφωνα με το με αρ. 56/03-12-2020 Απόσπασμα Πρακτικού του Δ.Σ. του ΙΕΠ (α) πληρούν τα κριτήρια παιδαγωγικής καταλληλότητας και σκοπιμότητας του ΙΕΠ, (β) δύνανται να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο της σύγχρονης ή/και ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας και κατά την κρίση του/της εκπαιδευτικού για ό,τι αφορά την επιλογή και την απαραίτητη προσαρμογή του υλικού, ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών.

Ειδικότερα, παρατίθενται οι παρακάτω σύνδεσμοι:

 

1η ΕΝΟΤΗΤΑ

Σύνδεσμοι με θεματικό περιεχόμενο γενικότερου ενδιαφέροντος που μπορούν να

αξιοποιηθούν από τους/τις εκπαιδευτικούς και από τους/τις μαθητές/μαθήτριες

ανεξαρτήτως διδακτικού πλαισίου.

1.1. Εκπαιδευτικές ψηφιακές εφαρμογές της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης

Αποτελεί την επίσημη ιστοσελίδα της ΥΣΜΑ για την υλοποίηση των έργων συντήρησης και

αναστήλωσης που εκτελούνται στην Ακρόπολη. Εμπεριέχεται υλικό ενημέρωσης για την Συντήρηση των Μνημείων της Ακρόπολης που μπορεί να αξιοποιηθεί από τον/την εκπαιδευτικό και Ταινίες & Βίντεο – YSMA που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εκπαιδευτικό υλικό. Επίσης, περιλαμβάνονται εκπαιδευτικά προγράμματα Εκπαιδευτικά προγράμματα – YSMA που απευθύνονται σε μαθητές/μαθήτριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

1.2. Εικονική περιήγηση Ακρόπολης, ΥΣΜΑ (Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης)

Είναι διαδικτυακή εφαρμογή που επιτρέπει τη διερεύνηση του αρχαιολογικού χώρου με

διαδραστικό τρόπο.

1.3. Αποθετήριο εκπαιδευτικού περιεχομένου για την Ακρόπολη, Τομέας Ενημέρωσης και

Εκπαίδευσης της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης. Το αποθετήριο εκπαιδευτικού περιεχομένου για την Ακρόπολη ενσωματώνει υλικό του Τομέα.

Ενημέρωσης και Εκπαίδευσης της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης και υποστηρίζει με δυναμικό τρόπο την αναπαράσταση και ερμηνεία του παρελθόντος. Εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες και οικογένειες μπορούν να πλοηγηθούν στο αποθετήριο και να εμπλουτίσουν τόσο το μάθημα στο σχολείο όσο και την επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο και στο μουσείο Ακρόπολης.

1.4. Η ζωή των Ελλήνων στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Video, Μουσείο Μπενάκη.

Παραπέμπει σε βίντεο για την ελληνική ιστορία που αναφέρεται στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας από την ενότητα ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ. Το Μουσείο Μπενάκη έχει τις εξής ιστορικές ενότητες (με βίντεο, χρονογραμμή, και εκπαιδευτικά παιχνίδια): ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ, ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, Η ΑΘΗΝΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ

ΠΕΡΙΗΓΗΤΩΝ.

1.5. Καντάτα Ελευθερίας, του Χρήστου Λεοντή. Δείγματα του λόγου του Ρήγα, του Σολωμού και του Μακρυγιάννη. Εκδόσεις της Βουλής των Ελλήνων.

Παραπέμπει στο έργο του Χρήστου Λεοντή ΚΑΝΤΑΤΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ. Χρησιμοποιώντας τη γλώσσα της μουσικής και χαρακτηριστικά δείγματα του λόγου του Ρήγα, του Σολωμού και του Μακρυγιάννη, συνθέτει σε μορφή τριπτύχου τις ιδέες του και αναδεικνύει τα στοιχεία εκείνα, που συγκροτούν τη βάση του οικοδομήματος της δημοκρατικής πολιτικής παράδοσης του Ελληνισμού.

1.6. Μορφές και γεγονότα της ελληνικής επανάστασης, video, Μουσείο Μπενάκη.

Παραπέμπει σε βίντεο για την ελληνική ιστορία που αναφέρεται σε μορφές και γεγονότα της ελληνικής επανάστασης από την υποενότητα ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. Το Μουσείο Μπενάκη έχει τις εξής ιστορικές ενότητες (με βίντεο, χρονογραμμή, και εκπαιδευτικά παιχνίδια): ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ, ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, Η ΑΘΗΝΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΗΓΗΤΩΝ.

1.7. Εικονογραφικοί κύκλοι με θέμα την Ελλάδα του 19ου αιώνα, Εκδόσεις της Βουλής των

Ελλήνων. Παραπέμπει σε Φωτογραφικό υλικό από την Έκδοση της Βουλής με τίτλο: Η ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ, από το ΜΕΡΟΣ Α (Εικονογραφικοί κύκλοι με θέμα την Ελλάδα του 19ου αιώνα, Οι προδρομικές καλλιτεχνικές αποστολές στις αρχές του 19ου αιώνα, Ο τοπιογραφικός κύκλος) (σελ. 19-35).

1.8. Τοιχογραφίες του μεγάρου της Βουλής σχετικές με τον αγώνα της Ανεξαρτησίας, Εκδόσεις της Βουλής των Ελλήνων.

Παραπέμπει στο Φωτογραφικό υλικό από την Έκδοση της Βουλής με τίτλο: Η ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ, από το ΜΕΡΟΣ Β (Οι τοιχογραφίες του Μεγάρου της Βουλής) (σελ. 43-88).

1.9. Μικρά Ιστορικά 1 : Η δικτατορία της 21ης Απριλίου 1967, Ίδρυμα της Βουλής για τον

Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία. Παραπέμπει σε ένα από τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του Ιδρύματος της Βουλής, με τίτλο «Μικρά Ιστορικά». Περιλαμβάνει τις ενότητες: «Κόμικ. Πότε; Ποιοι; Τι έγινε; Γιατί; Τι με νοιάζει εμένα;

Ανακαλύπτω περισσότερα» Κάθε ενότητα της σειράς, αφιερώνεται σ’ ένα ιστορικό θέμα, απαντά σύντομα και απλά στα βασικά ερωτήματα γύρω από αυτό.

1.10. Μικρά Ιστορικά 2: Η τριπλή Κατοχή της Ελλάδας, 1941-1944, Ίδρυμα της Βουλής για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία. Παραπέμπει σε ένα από τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του Ιδρύματος της Βουλής, με τίτλο «Μικρά Ιστορικά». Περιλαμβάνει τις ενότητες: «Κόμικ. Πότε; Ποιοι; Τι έγινε; Γιατί; Τι με νοιάζει εμένα;

Ανακαλύπτω περισσότερα» Κάθε ενότητα της σειράς, αφιερώνεται σ’ ένα ιστορικό θέμα, απαντά σύντομα και απλά στα βασικά ερωτήματα γύρω από αυτό.

1.11. Η Αρχαία Αγορά της Αθήνας, Ψηφιακή περιήγηση, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Αποτελεί μια ψηφιακή περιήγηση στην Αρχαία Αγορά των Αθηνών η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως υποστηρικτικό υλικό στη διδασκαλία μαθημάτων σε μαθητές/μαθήτριες

Γυμνασίου και Λυκείου. Το υλικό αυτό συνάδει με τα Προγράμματα Σπουδών και συμβάλλει στον εμπλουτισμό των διδακτικών στόχων του Προγράμματος Σπουδών.

1.12. ΑΓΩΝ – Το Πνεύμα της Άμιλλας, Μικρός Οδηγός, Εκπαιδευτικά προγράμματα, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Ο Μικρός Οδηγός ακολουθεί τις θεματικές ενότητες της έκθεσης του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου σχετικά με τους Αγώνες (αθλητικούς, καλλιτεχνικούς) στην Αρχαία Ελλάδα. Περιλαμβάνει πληροφοριακό και φωτογραφικό υλικό προς αξιοποίηση από τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/μαθήτριες.

1.13. Μουσών Δώρα.Μουσική στην Αρχαία Ελλάδα, Εκπαιδευτικές δραστηριότητες, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Είναι εκπαιδευτικός φάκελος ο οποίος περιέχει πληροφοριακό και φωτογραφικό υλικό, καθώς και παρουσίαση σε ppt προς αξιοποίηση από τον/την εκπαιδευτικό και τους/τις μαθητές/μαθήτριες.

1.14. Επίσκεψη για παιδιά στο Διονυσιακό Θέατρο, το Ωδείο του Περικλή, το Ωδείο του Ηρώδη του Αττικού και το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στο πλαίσιο της διδασκαλίας των εκπαιδευτικών φακέλων «Μουσών Δώρα» & «Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα», Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Το συγκεκριμένο υλικό συνοδεύει το εκπαιδευτικό υλικό της ιστοσελίδας με αρ. 4 της ενότητας «Μουσών Δώρα» και της ιστοσελίδας «Το θέατρο στην Αρχαία Ελλάδα». Αποτελεί πληροφοριακό και φωτογραφικό υλικό προς αξιοποίηση από τον/την εκπαιδευτικό και τους/τις μαθητές/μαθήτριες.

1.15. Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά και Εθνογραφικό Ντοκιμαντέρ, ιστοσελίδα για την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά του ΥΠΠΟΑ Βίντεο-ντοκιμαντέρ προς αξιοποίηση από τους/τις εκπαιδευτικούς.

1.16. Διαδικτυακός τόπος «Αρχαίο Θέατρο στον κύκλο του χρόνου»/“The AncientTheatre in the cycle of time”, Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς Διεύθυνση

Μουσείων, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Διαδραστικά παιχνίδια, πληροφοριακό και φωτογραφικό υλικό, σχέδια project προς αξιοποίηση από τους/τις εκπαιδευτικούς.

1.17. Ταξιδεύοντας σε αρχαία θέατρα και ωδεία του κόσμου- Από το εκπαιδευτικό υλικό “Αρχαίο Θέατρο στον κύκλο του χρόνου”, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού .

Αποτελεί μέρος του συνδέσμου «Αρχαίο Θέατρο στον κύκλο του Χρόνου» πληροφοριακό και φωτογραφικό υλικό προς αξιοποίηση από τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/μαθήτριες.

1.18. Ακολούθησέ με σε αρχαία θέατρα και ωδεία της Ελλάδας. Από το εκπαιδευτικό υλικό

“Αρχαίο Θέατρο στον κύκλο του χρόνου”, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Αποτελεί μέρος του συνδέσμου «Αρχαίο Θέατρο στον κύκλο του Χρόνου», πληροφοριακό και φωτογραφικό υλικό προς αξιοποίηση από τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/μαθήτριες.

1.19. Ιστορικές ψηφιακές περιηγήσεις(Αρχαία Αγορά, Μυστράς, Δήλος, Αιγές-Βεργίνα, Βυζαντινή Μακεδονία) με εκπαιδευτικό χαρακτήρα, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Βίντεο-ντοκιμαντέρ προς αξιοποίηση από τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/μαθήτριες.

1.20. Φιλοσοφία και Επιστήμη στην Αρχαία Ελλάδα Κόμβος “Ακολούθησε τον Οδυσσέα,

Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Διαδραστικό υλικό προς αξιοποίηση από τον/την εκπαιδευτικό και τους/τις μαθητές/μαθήτριες.

1.21. Διαδραστικό χρονολόγιο Αθηνών, 1821-1941, Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών –Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία. Παραπέμπει σε διαδραστικό  χρονολόγιο των Αθηνών για την περίοδο 1821-1941, με πληροφορίες για τα σημαντικότερα γεγονότα/ορόσημα της Ελληνικής Ιστορίας.

1.22. Βυζάντιο, Παλαιοχριστιανική περίοδος: Η καθημερινή ζωή,video, Μουσείο Μπενάκη.

Παραπέμπει σε Video για την καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο κατά την παλαιοχριστιανική περίοδο, που απευθύνεται στους/στις μαθητές/μαθήτριες.

1.23. Η Αθήνα μέσα από τα μάτια των περιηγητών, η Ακρόπολη το 1820. Video, Μουσείο

Μπενάκη. Παραπέμπει σε Video για την ακρόπολη, μέσα από τα μάτια του περιηγητή H. W. Williams 1820, για τον/τη μαθητή/μαθήτρια.

1.24. Mε το βλέμμα των περιηγητών. Τόποι – Μνημεία – Άνθρωποι15ος -20ος αιώνας, Ίδρυμα Λασκαρίδη. Η ιστοσελίδα προβάλλει εικονογραφικό υλικό και εισαγωγικά κείμενα που προέρχονται από περιηγητικές εκδόσεις και περιγράφουν τον χώρο της Μεσογείου και της νοτιοανατολικής Ευρώπης από τον 15ο -20ο αιώνα.

 

1.25.  Καπνικαρέα: Ανακαλύπτοντας την ιστορία μέσα από τις πηγές… με αφορμή ένα μνημείο και ένα χαρτονόμισμα, Μ. Λεμπέση και Ε. Μπαζίνη, Ιστορικό Αρχείο Εθνικής Τράπεζας Εκπαιδευτικό υλικό που αποτελείται από κείμενα και εικόνες. Παρουσιάζει το βυζαντινό μνημείο και μία σύντομη ανασκόπηση της ιστορίας του ελληνικού χαρτονομίσματος.

1.26. Χαμένος στο αρχείο, comic. Μ. Λεμπέση και Κ. Μπίτσικας, Ιστορικό Αρχείο Εθνικής

Τράπεζας Εκπαιδευτικό υλικό σε μορφή κoμικ, κυρίως για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, που παρουσιάζει με ευφάνταστο τρόπο τον τρόπο εργασίας σε ένα ιστορικό αρχείο.

1.27. Παγκόσμια Ημέρα Αρχείων: ΕΡΤ ντοκιμαντέρ «Αρχεία Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας»

Σειρά ιστορικών και πολιτιστικών ντοκιμαντέρ.

1.28. ΚέντρονΕρεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών Συλλογή μελετών σε ψηφιακή μορφή.

1.29. Εθνική Λυρική Σκηνή: Η όπερα διαδραστικά στα Δημοτικά Σχολεία: Εκπαιδευτικό υλικό του Προγράμματος. Οι μαθητές/μαθήτριες έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον κόσμο της όπερας, τον κόσμο του μουσικού θεάτρου, τον συνδυασμό της μουσικής και του λόγου.

1.30. «Εικονικό Εκπαιδευτικό Μουσείο Όπερας & Εκπαιδευτικά Προγράμματα για την Όπερα με χρήση ΤΠΕ», Εθνική Λυρική σκηνή Εικονική έκθεση, εκπαιδευτικές εφαρμογές, ιστορία της όπερας και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής μέσα από το εικονικό εκπαιδευτικό μουσείο της ΕΛΣ.

1.31. Οι συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης. Τα έργα σε ψηφιακή μορφή με δυνατότητα εύρεσης κατά κατηγορίες, καλλιτέχνη, χρονική περίοδο. Συλλογή έργων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών.

1.32. Η αγιογραφία του Αγώνα, οι αυθεντικές μορφές των αγωνιστών, Εθνική Πινακοθήκη

Παρουσίαση των αυθεντικών μορφών των αγωνιστών του ’21, όπως σχεδίασε ο Καρλ Κρατσάϊζεν.

1.33. Εικαστικά έργα με θέμα την Ελληνική Επανάσταση, Εθνική Πινακοθήκη- Παράρτημα

Ναυπλίου (μόνιμη έκθεση). Παρουσίαση των εκθεμάτων της Πινακοθήκης Ναυπλίου.

1.34. Πώς ντύνονταν σε άλλες εποχές; Ψηφιακό παιχνίδι, Μουσείο Θήβας

Ψηφιακό παιχνίδι που παρουσιάζει την ελληνική ένδυση ανά τους αιώνες.

1.35. Εικαστικά, Ζωγραφική, Αγιογραφία, Γλυπτική, Χαρακτική, Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ). Ψηφιακό βιβλίο για τις τέχνες.

1.36. Νεότερα Μνημεία και η Ιστορία τους, από τον ιστότοπο “Αρχαιολογία της πόλης των

Αθηνών” του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών. Παρουσίαση μνημείων ιστορικού – πολιτιστικού ενδιαφέροντος της πόλης των Αθηνών.

1.37. Οδηγός για τους Δασκάλους, Οδηγός για τους Μαθητές Δημοτικού, κόμικ για την

πνευματική ιδιοκτησία: Εκπαιδευτικό-πολιτιστικό πρόγραμμα για την προστασία της Πνευματικής. Ιδιοκτησίας και των Συγγενικών Δικαιωμάτων-Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας.

Δύο οδηγοί (εκπαιδευτικών και μαθητών) για τα πνευματικά δικαιώματα και ένα κόμικ για μαθητές δευτεροβάθμιας και μεγάλων τάξεων της πρωτοβάθμιας.

1.38. Παιδικό & Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας

https://athicff.com/ekdromes-eidikes-provoles/

Περιλαμβάνονται ταινίες που απευθύνονται σε διάφορες ηλικιακές κατηγορίες: από 2 ετών έως και για όλη την οικογένεια. Οι ταινίες είναι διαθέσιμες για σχολικές προβολές με προσυνεννόηση.

1.39. Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης : εκπαιδευτικό πρόγραμμα «The Beethoven Pastoral

Project» σε 5 επεισόδια :

Πρόκειται για διάφορα σύντομα εκπαιδευτικά παιχνίδια: «ακούω μουσική και ζωγραφίζω», «κρατώ τον ρυθμό» κ.λπ. που υλοποιούνται με την ακρόαση μουσικών κομματιών από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.

1.40. Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ)

Στον παρακάτω σύνδεσμο υπάρχουν σε μορφή pdf Εκπαιδευτικά Έντυπα και Φυλλάδια καθώς και Υλικό για τον Εκπαιδευτικό, στα οποία προτείνονται τρόποι προσέγγισης έργων σύγχρονης τέχνης, θέματα για συζήτηση, εικαστικές και άλλες δραστηριότητες. Το υλικό αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί είτε για την εξοικείωση των μαθητών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τη σύγχρονη τέχνη είτε στο πλαίσιο των ερευνητικών εργασιών, των γλωσσικών ή και άλλων μαθημάτων.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

1.41. Αναγνώσεις παραμυθιών στην ΕΡΤ Σε συνεργασία με την ΕΡΤ προβάλλονται αναγνώσεις παραμυθιών στον παρακάτω σύνδεσμο

https://www.ertflix.gr/category/mathainoume-sto-spiti/istories-gia-paidia/

Ηθοποιοί του Εθνικού Θεάτρου, όπως ο Δημήτρης Λιγνάδης, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, η Ράνια Οικονομίδου, η Έμιλυ Κολιανδρή, η Τζόυς Ευείδη, ο Γιώργος Πυρπασόπουλος, η Αλίκη Αλεξανδράκη, διαβάζουν λογοτεχνικά κείμενα και παραμύθια από τα Ανθολόγια του Δημοτικού Σχολείου στους χώρους του Εθνικού Θεάτρου.

2η ΕΝΟΤΗΤΑ

Σύνδεσμοι το περιεχόμενο των οποίων απευθύνεται αποκλειστικά στους/στις εκπαιδευτικούς

2.1. Επίσκεψη στην Αρχαία Αγορά των Αθηνών, Φάκελος για τον Εκπαιδευτικό-Παιδαγωγικά Εργαστήρια,Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία.

Παραπέμπει σε Εισαγωγή/παρουσίαση προγράμματος που περιλαμβάνει Φάκελο για τον/την εκπαιδευτικό και Παιδαγωγικό Εργαστήρι δραστηριοτήτων. Αποτελεί μέρος του προγράμματος «Δημοκρατία και Εκπαίδευση», το οποίο προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό σχετικά με τη διδασκαλία θεμάτων δημοκρατικών αρχών και αξιών, πολιτικής αγωγής, κοινοβουλευτικής και πολιτικής ιστορίας. Το υλικό που προτείνεται για κάθε θέμα παρουσιάζεται συνήθως σε δύο μέρη: Φάκελος για τον/την εκπαιδευτικό με χρήσιμο υλικό αναφοράς και τεκμηρίωσης για το παρουσιαζόμενο θέμα και Παιδαγωγικά Εργαστήρια με δραστηριότητες, οι οποίες μπορούν να παρουσιαστούν στην τάξη.

2.2. Δημοκρατία και Εκπαίδευση, Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τηΔημοκρατία.

Παραπέμπει στο πρόγραμμα «Δημοκρατία και Εκπαίδευση», το οποίο προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό σχετικά με τη διδασκαλία θεμάτων δημοκρατικών αρχών και αξιών, πολιτικής αγωγής, κοινοβουλευτικής και πολιτικής ιστορίας. Το υλικό που προτείνεται για κάθε θέμα παρουσιάζεται συνήθως σε δύο μέρη: Φάκελος για τον/την εκπαιδευτικό με χρήσιμο υλικό αναφοράς και τεκμηρίωσης για το παρουσιαζόμενο θέμα και Παιδαγωγικά Εργαστήρια με δραστηριότητες, οι οποίες μπορούν να παρουσιαστούν στην τάξη.

2.3. Εκπαιδευτικό υλικό “Η Διαφορετικότητα: Δικαίωμα και Κατάκτηση”, Φάκελος για τονΕκπαιδευτικό, Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων. Παραπέμπει σε Εισαγωγή/παρουσίαση προγράμματος που περιλαμβάνει Φάκελο για τον/την εκπαιδευτικό και Παιδαγωγικό Εργαστήρι δραστηριοτήτων. Αποτελεί μέρος του προγράμματος «Δημοκρατία και Εκπαίδευση», το οποίο προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό σχετικά με τη διδασκαλία                     θεμάτων δημοκρατικών αρχών και αξιών, πολιτικής αγωγής, κοινοβουλευτικής και πολιτικής ιστορίας. Το υλικό που προτείνεται για κάθε θέμα παρουσιάζεται συνήθως σε δύο μέρη: Φάκελος για τον/την εκπαιδευτικό με χρήσιμο υλικό αναφοράς και τεκμηρίωσης για το παρουσιαζόμενο θέμα και Παιδαγωγικά Εργαστήρια με δραστηριότητες, οι οποίες μπορούν να παρουσιαστούν στην τάξη.

2.4. Μαθητικές Κοινότητες, Φάκελος για τον εκπαιδευτικό, παιδαγωγικά εργαστήρια, Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων. Οι ως άνω υπερσύνδεσμοι παραπέμπουν στον Φάκελο και το Παιδαγωγικό Εργαστήρι προγράμματος που εντάσσεται στη γενικότερη ενότητα «Δημοκρατία και Εκπαίδευση», το οποίο προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό σχετικά με τη διδασκαλία θεμάτων δημοκρατικών αρχών και αξιών, πολιτικής αγωγής, κοινοβουλευτικής και πολιτικής ιστορίας. Το υλικό που προτείνεται για κάθε θέμα παρουσιάζεται συνήθως σε δύο μέρη: Φάκελος για τον/την εκπαιδευτικό με χρήσιμο υλικό αναφοράς και τεκμηρίωσης για το παρουσιαζόμενο θέμα και Παιδαγωγικά Εργαστήρια με δραστηριότητες, οι οποίες μπορούν να παρουσιαστούν στην τάξη.

2.5. Γυναίκες: Το μισό της Ανθρωπότητας. Παρουσίαση-Φάκελος για τον Εκπαιδευτικό Παιδαγωγικά Εργαστήρια, Ίδρυμα της Βουλής. Περιέχονται τρεις υπερσύνδεσμοι οι οποίοι παραπέμπουν στην Εισαγωγή/παρουσίαση, τον Φάκελο και το Παιδαγωγικό Εργαστήρι προγράμματος που εντάσσεται στη γενικότερη ενότητα «Δημοκρατία και Εκπαίδευση» και προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό σχετικά με τη διδασκαλία θεμάτων δημοκρατικών αρχών και αξιών, πολιτικής αγωγής, κοινοβουλευτικής και πολιτικής ιστορίας. Το υλικό που προτείνεται για κάθε θέμα παρουσιάζεται συνήθως σε δύο μέρη: Φάκελος για τον/την εκπαιδευτικό με χρήσιμο υλικό αναφοράς και τεκμηρίωσης για το παρουσιαζόμενο θέμα και Παιδαγωγικά Εργαστήρια με δραστηριότητες, οι οποίες μπορούν να παρουσιαστούν στην τάξη.

2.6. Τις αγορεύειν  βούλεται; Δραστηριότητα για το πολίτευμα στην Αρχαία Αγορά.

Διεύθυνση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και επικοινωνίας του Υπουργείου Πολιτισμού και

Αθλητισμού. Πρόταση δραστηριότητας στον/στην εκπαιδευτικό για προετοιμασία των μαθητών/-τριών πριν την εκπαιδευτική επίσκεψη στο μουσείο και τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Αγοράς των Αθηνών.

2.7. Η Υιοθεσία ενός μνημείου σε 10 βήματα. Κόμβος Ακολούθησε τον Οδυσσέα, Υπουργείο

Πολιτισμού και Αθλητισμού. Σχέδιο project με υλικό και οδηγίες προς αξιοποίηση από τον/την εκπαιδευτικό.

2.8. Δυο Αθηναίοι… Αριστόβουλος και Φιλόδημος σε δράση, συμβολή της αρχαιολογίας στην ιστορία. Υποστηρικτικό υλικό για προετοιμασία και υλοποίηση εκπαιδευτικής επίσκεψης, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Παραπέμπει σε υποστηρικτικό υλικό για τον/την εκπαιδευτικό για την προετοιμασία και την υλοποίηση μιας εκπαιδευτικής επίσκεψης των μαθητών/τριών στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Περιλαμβάνει πληροφοριακό υλικό για τον/την εκπαιδευτικό, ενδεικτικές δραστηριότητες για μαθητές και μαθήτριες και άλλο υποστηρικτικό υλικό (power point).

2.9. Ποιος να έμενε εδώ; Πρόταση με δραστηριότητες για εκπαιδευτική επίσκεψη στην αίθουσα της Θήρας, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Παραπέμπει σε υποστηρικτικό υλικό για τον/την εκπαιδευτικό για την προετοιμασία και την υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος με αντικείμενο τα σπίτια στην προϊστορική Σαντορίνη και την αξιοποίηση των εκθεμάτων στην αίθουσα της Θήρας του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.

2.10. Αρχαία Παιχνίδια στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, εκπαιδευτική προσέγγιση, οδηγίες για τον εκπαιδευτικό, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

Παραπέμπει σε υποστηρικτικό υλικό για τον/την εκπαιδευτικό για την προετοιμασία και την

υλοποίηση μιας εκπαιδευτικής επίσκεψης των μαθητών/-τριών στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και τη γνωριμία τους με τα αρχαία παιχνίδια.

2.11. Διεθνές Φεστιβάλ Ολυμπίας για παιδιά και νέους -σχολικός κινηματογράφος

https://olympiafestival.gr/school-cinema/

Ο υπερσύνδεσμος παραπέμπει σε διαδικτυακά προγράμματα, συζητήσεις και σεμινάρια του Φεστιβάλ που απευθύνονται κυρίως σε εκπαιδευτικούς.

2.12. Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ)

Στον παρακάτω σύνδεσμο υπάρχουν σε μορφή pdf Εκπαιδευτικά Έντυπα και Φυλλάδια, καθώς και Υλικό για τον Εκπαιδευτικό, στα οποία προτείνονται τρόποι προσέγγισης έργων σύγχρονης τέχνης, θέματα για συζήτηση, εικαστικές και άλλες δραστηριότητες. Το υλικό αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί είτε για την εξοικείωση των μαθητών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τη σύγχρονη τέχνη είτε στο πλαίσιο των ερευνητικών εργασιών, των γλωσσικών ή και άλλων μαθημάτων.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

3η ΕΝΟΤΗΤΑ

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΓΕΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Α. Διεύθυνση Αρχαιολογικών Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων

  1. Ψηφιακή διαδραστική έκθεση με τίτλο:«ʽΙστορίης ἀπόδεξις» Θερμοπύλες- Σαλαμίνα. Τεκμήρια Ιστορίας https://2500years.culture.gov.gr, Τμήμα Εκθέσεων, Διεύθυνση Αρχαιολογικών Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
  2. Αποθετήριο εκπαιδευτικού περιεχομένου http://followodysseus.culture.gr/, Τμήμα

Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Επικοινωνίας, Διεύθυνση Αρχαιολογικών Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

  1. Εικονική περιήγηση στην εκπαιδευτική έκθεση «Ανακαλύπτουμε το αρχαίο θέατρο»

http://ancienttheater.culture.gr/el/anakaluptoume-to-arxaio-theatro, Τμήμα Εκπαιδευτικών

Προγραμμάτων και Επικοινωνίας, Διεύθυνση Αρχαιολογικών Μουσείων, Εκθέσεων και

Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

  1. Ψηφιοποιημένος εκπαιδευτικός φάκελος «Εννέα τόποι αφηγούνται»

http://followodysseus.culture.gr/el-, Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Επικοινωνίας,

Διεύθυνση Αρχαιολογικών Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, Γενική

Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

  1. Ψηφιοποιημένος εκπαιδευτικός φάκελος «ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ την πόλη»

http://followodysseus.culture.gr/el-, Τμήμα Εκθέσεων, Διεύθυνση Αρχαιολογικών Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

  1. Ηλεκτρονική έκδοση ενημερωτικού εντύπου «Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές στα ελληνικά μνημεία της Unesco» https://en.calameo.com/read/004470083f8fc78227961, Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Επικοινωνίας, Διεύθυνση Αρχαιολογικών Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Β. Διεύθυνση Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς

1) Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά της Ελλάδας, http://ayla.culture.gr/. Ιστοσελίδα του ΥΠΠΟΑ για την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιάς της Ελλάδας.

2) “Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά και Εθνογραφικό Ντοκιμαντέρ”

(http://ayla.culture.gr/category/apk-kai-ethnofest/): Ιστοσελίδα με εκπαιδευτικό υλικό για την αξιοποίηση του εθνογραφικού ντοκιμαντέρ στην εκπαίδευση.

3) Το αγροτικό τοπίο ως πολιτιστική κληρονομιά, http://ayla.culture.gr/educational-material/: Ιστοσελίδα του ΥΠΠΟΑ με εκπαιδευτικό υλικό για την ανάδειξη του αγροτικού τοπίου ως πολιτιστικής κληρονομιάς.

Γ. Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο προχώρησε στην ψηφιοποίηση περιοδικών εκθέσεών του, οι οποίες καλύπτουν τη διδασκαλία και έρευνα της ιστορίας της Δ΄ ΣΤ΄ Δημοτικού και της Α΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου και διατίθενται σε ψηφιακή μορφή στην επίσημη ιστοσελίδα του. Το υλικό τους δύναται να αξιοποιηθεί από εκπαιδευτικούς και από μαθητές/μαθήτριες:

  1. Αθηναϊκή Δημοκρατία. Η ελευθερία του ατόμου ως πολιτική αξία,

Αρχική

  1. Δι’ αυτά πολεμήσαμεν…Αρχαιότητες και Ελληνική Επανάσταση,

https://www.namuseum.gr/periodic_exhibition/di-ayta-polemisamen-archaiotites-kai-ellinikiepanastasi/

  1. 3. Οι Μεγάλες Νίκες. Από το Μύθο στην Ιστορία,

«Οι Μεγάλες Νίκες. Στα Όρια του Μύθου και της Ιστορίας» – Ψηφιακή περιήγηση

https://www.namuseum.gr/periodic_exhibition/oi-megales-nikes-sta-oria-toy-mythoy-kai-tisistorias-i-proetoimasia-tis-ekthesis-toy-eam/

Σύντομα πρόκειται να προστεθούν στην ιστοσελίδα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και οι ακόλουθες ψηφιακές εκθέσεις :

 Αδριανός & Αθήνα. Συνομιλώντας με έναν ιδεατό κόσμο,

 Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν, όπως και οι παραπάνω αναφερόμενες, τόσο σε συνδυασμό με τη διδασκαλία της ιστορίας όσο και με άλλα μαθήματα της Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης.

 


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση