Αρχική » Προγράμματα » Πάμε Θέατρο

Πάμε Θέατρο

Το σχολείο, εκτός από τα μαθήματα, περιλαμβάνει στο πρόγραμμά του και την παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων, είτε στο χώρο του είτε στις θεατρικές αίθουσες. Κυριακή 21-10-18 οι μαθητές/-τριες του σχολείου μας παρακολούθησαν στο θέατρο Ακροπόλ τη παράσταση «Ένα παιδί μετράει τα άστρα», με πρωτοβουλία της Κ. Πέντερη φιλόλογο του σχολείου.Η εικόνα ίσως περιέχει: 8 άτομα, , τα οποία χαμογελούν, εσωτερικός χώροςΗ εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, άτομα στέκονται, ουρανός, πλήθος και υπαίθριες δραστηριότητες
Οπωσδήποτε, ο βασικότερος λόγος για να δουν τα παιδιά μια θεατρική παράσταση είναι να ψυχαγωγηθούν και να περάσουν ευχάριστα. Ταυτόχρονα, όμως, η ενέργεια αυτή συμβάλλει στην αισθητική και γλωσσική τους ανάπτυξη, γιατί τα παιδιά δε μαθαίνουν μόνο διαβάζοντας,  καθώς και στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, όλα μέσα από τα ερεθίσματα για σκέψη και προβληματισμό που προσφέρει ένα καλό θεατρικό έργο.

Το παιδί μπορεί να θυμάται πολύ πιο εύκολα και αβίαστα φράσεις, θέματα, μελωδίες και εικόνες που υπάρχουν μέσα σε μια θεατρική παράσταση απ’ ό,τι αν απλά χρειαστεί να τα διαβάσει και να τα αποστηθίσει, γιατί στο θέατρο όλα αυτά είναι δοσμένα με έναν πολύ πιο ευχάριστο τρόπο. Σε μια θεατρική παράσταση συνυπάρχουν στοιχεία, που συμβάλλουν στην καλλιέργεια διαφορετικών τύπων νοημοσύνης και ικανοτήτων, όπως η γλωσσική, η λεκτική, η μουσική, η αντίληψη του χώρου και η λογική. Τα ερεθίσματα που δίνονται στο παιδί, τα ακούσματα και οι εικόνες προσφέρονται μέσα στο πλαίσιο του έργου της ιστορίας του, στοιχείο που βοηθάει να εντυπώνονται καλύτερα στη μνήμη και προσφέρει δυνατότητες επεξεργασίας τους και μετά την παράσταση.

Εκτός  από τα μαθησιακά ευεργετήματα, υπάρχουν και τα συναισθηματικά που μπορεί να έχουν σχέση ή και να μην έχουν με το θέμα του έργου. Η έξοδος από τη ρουτίνα του σχολικού προγράμματος από μόνη της αποτελεί μια θαυμάσια ευκαιρία να δουν οι μαθητές την καθηγητριά τους να είναι πιο χαλαρή  χωρίς το άγχος της διδακτέας ύλης, λίγο διαφορετικό απ’ ό,τι συνήθως. Παράλληλα  αισθάνεται πιο ελεύθερο και με τις αντιδράσεις του, αποκαλύπτει στοιχεία του χαρακτήρα του και ικανότητες, που είναι δύσκολο να φανούν στη σχολική καθημερινότητα.
Όταν αργότερα η εκπαιδευτικός με τους μαθητές της συζητήσουν για την παράσταση αυτό δε θεωρείται εξέταση του μαθήματος κι έτσι ενδυναμώνεται η σχέση τους και αυξάνεται η εμπιστοσύνη μεταξύ τους.

Η ανταλλαγή απόψεων μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή χωρίς το φόβο της βαθμολογίας ή της όποιας άλλης αξιολόγησης, μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να φέρει σε όλους τους τομείς.
Γίνεται κατανοητό ότι η παρακολούθηση μιας θεατρικής παράστασης δεν είναι ένα απλό γεγονός, αλλά μια διαδικασία που μπορεί να σταθεί αφορμή για πολλές σκέψεις, δράσεις και ανάπτυξη σε πολλούς τομείς της προσωπικής και κοινωνικής ζωής του παιδιού.

 


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση