Η δημιουργική σχέση του μαθητή με το λαογραφικό μουσειακό χώρο του σχολείου του
Δ/νση Εκπαίδευσης
Δ’ Δ/νση Π.Ε. Αθήνας – Τομέας Πολιτιστικών Θεμάτων
(Υπεύθυνες Πολιτιστικών Θεμάτων, Σταυρούλα Πετροπούλου – Μαρία Ζιάκα )
Χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης του προγράμματος
Νοέμβριος 2009 – Απρίλιος 2010
Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί του Ολοήμερου
Πολίτη Παναγιώτα – Νέες Τεχνολογίες
Μίχα Χριστίνα – Εικαστικά
Μουρσελά Μαρία – Θεατρική Αγωγή
Χριστοπούλου – Κουναδέα Σοφία – Δασκάλα
Στόχοι του προγράμματος
Οι μαθητές
- να συνειδητοποιήσουν τη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στη μουσειακή έκθεση και στη σχολική τάξη – θεωρημένες ως χώρος μάθησης
- να κατανοήσουν ότι η επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο του σχολείου – όπως επίσης και σε κάθε άλλο Μουσείο- μπορεί να αποτελέσει αφετηρία και κίντητρο γνώσης και συναισθηματικού πλουτισμού
- να αντιληφθούν ότι η επαφή τους με τα πολιτιστικά αγαθά του Μουσείου ήδη από την Σχολική ηλικία δημιουργεί τις προϋποθέσεις να γίνουν πραγματικοί φίλοι των Μουσείων στην ώριμη ηλικία τους
Ανάλυση περιεχομένου – Στάδια υλοποίησης
- Συχνές επισκέψεις στο Λαογραφικό Μουσείο με αποφυγή υπερφόρτωσης πληροφοριών και εντυπώσεων
- Συγκεκριμένες προοπτικές δράσης με σχεδιασμένα προγράμματα εργασίας με βάση την ηλικία των μαθητών, αλλά και το χρόνο που έχουν στη διάθεση τους.
- Εικαστικές δημιουργίες των παιδιών
Λαογραφικό Μουσείο και Internet