Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα αναπηρίας στις 3 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας δράσεις για να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν τα παιδιά με την έννοια της αναπηρίας.
Έγινε εισαγωγική παρουσίαση της έννοιας και των μορφών της αναπηρίας και προβολή ενημερωτικών εκπαιδευτικών βίντεο. Στη συνέχεια τα παιδιά εκπαιδεύτηκαν πάνω στη σωστή συμπεριφορά ως προς την αντιμετώπιση της αναπηρίας μέσα από βιωματικά παιχνίδια και δραστηριότητες.
Μέσα από προσεκτικά σχεδιασμένες δραστηριότητες καταφέραμε να «δούμε» με τα μάτια ενός ατόμου με προβλήματα όρασης, ενός παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία, ενός ατόμου με αυτισμό ή νοητική υστέρηση. «Μιλήσαμε» στη νοηματική γλώσσα και περιπλανήθηκαν στην τάξη ως τυφλοί.
Συζητήσαμε και κατανοήσαμε τις δυσκολίες της καθημερινότητας αυτών των ατόμων και νιώσαμε μερικά από τα συναισθήματα που βιώνουν. Γνωρίσαμε τρόπους που θα μπορούσαμε να διευκολύνουμε τη ζωή τους στην πράξη και κυρίως εστιάσαμε στο σεβασμό στη διαφορετικότητα με σύνθημά μας : « Δεν υπάρχει μία ”κανονικότητα”. Το κανονικό είναι να είμαστε όλοι διαφορετικοί.»
Συμμετείχαν οι τάξεις: Β, Δ1,Δ2,Ε1,Ε2
Και οι εκπαιδευτικοί:
Δημήτρουλα Όλγα
Τζάκη Βαρβάρα
Φέσσα Αντιγόνη
Ζενεμπίση Δέσποινα
Πουρναρα Νικολέτα
Οργάνωση : Πλατανίτη Πηνελόπη (εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης)