Την Πέμπτη 16/1 οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων των 2 συστεγασμένων Νηπιαγωγείων 64ο και 105ο Νηπ. Αθηνών έφεραν βασιλόπιτες για τα παιδιά αλλά και για εμάς- τα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού – για να υποδεχθούμε το νέο έτος με χαρά!
Έτσι μοιράσαμε τα κομμάτια στην τάξη μας και ταυτόχρονα ξεκίνησε η αναζήτηση του τυχερού φλουριού!
Και βρήκαμε και τις τυχερές του 2025!
Οι τυχερή μαθήτρια της τάξης μας ήταν η ΔΑΝΑΗ που παρέλαβε και το δώρο της (ένα εκπαιδευτικό παζλ)!
Ευχόμαστε στη ΔΑΝΑΗ και στην κ.ΣΟΦΙΑ Προϊστάμενη-δασκάλα του 105 Νηπ να είστε πάντα τυχερές και ευτυχισμένες!
Από πλευράς μας ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων του 64 Νηπιαγωγείου Αθηνών.
Χαρούμενο και φωτεινό το 2025 με τις δημιουργίες των παιδιών μας!
Στη γιορτινή αυτή δραστηριότητα τα παιδιά καλλιεργούν την υπομονή και την συγκέντρωσή τους . Βάφουν τα κουτάκια ακολουθώντας τον κώδικα με τα νούμερα που αντιστοιχούν σε χρώματα . Όταν ολοκληρώσουν εμφανίζεται μαγικά το αγαπημένο τους ελαφάκι ο Ρούντολφ. Επικρατεί ενθουσιασμός… κάποιοι βέβαια αρνούνται και τον ζωγραφίζουν out of the box…όμως εδώ είναι όλα αποδεκτά!
Σήμερα αξιοποιήσαμε μια πολύ αξιόλογη μακέτα που υπάρχει στην τάξη μας και αφορά τον κύκλο του νερού. Διαθέτει αποσπώμενα στοιχεία και για το λόγο αυτό
βοηθάει σαν οπτικό βοήθημα στην πρόσληψη της γνώσης . Ακολουθώντας λοιπόν την κυκλική διαδρομή που δημιουργούν τα κόκκινα βελάκια εξηγήσαμε
ότι όταν ο ήλιος βγαίνει ζεσταίνεται η θάλασσα
το νερό ανεβαίνει ψηλά σαν σύννεφο,
το σύννεφο ταξιδεύει και
όταν κρυώσει πέφτει σαν βροχή ενώ
αν κρυώσει ακόμη περισσότερο πέφτει σαν χιόνι πάνω στο βουνό
ενώ όταν λιώσει κατεβαίνει ξανά στα δάση ή στη θάλασσα
Μιλήσαμε για υδρατμούς, εξάτμιση συμπύκνωση. . .και έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν τον κύκλο ελεύθερα .
Μετά τις εξηγήσεις προκύψαν εντυπωσιακές αποτυπώσεις
Στη συνέχεια εστιάσαμε στην καλύτερη κατανόηση της Βροχής και συνεχίσαμε με ένα πείραμα επίδειξης . Σε ένα ποτηράκι φτιάξαμε ένα λευκό σύννεφο με αφρό ξυρίσματος και ρίξαμε με καλαμάκι μπλε σταγόνες βροχής με αραιωμένη τέμπερα.
Σε ένα φύλλο εργασίας τυπώσαμε σε κατακόρυφη διάταξη δυο ποτήρια σε δυο καταστάσεις : πριν και μετά την προσθήκη των μπλέ σταγόνων νερού. Στη συνέχεια ζητήσαμε
σαν πρώτο βήμα από τα παιδιά να μαντέψουν τι θα συμβεί πριν ρίξουμε τις μπλέ σταγόνες νερού και να το σχεδιάσουν στο πάνω μέρος και
σαν δεύτερο βήμα τι παρατηρούν μετά την προσθήκη και να το σχεδιάσουν στο κάτω μέρος του φύλλου αυτού.
όλα σχεδόν τα παιδιά είπαν ότι θα χρωματιστεί μπλε το συννεφάκι. Στόχος όμως ήταν να κατανοήσουν συμβολικά ότι οι σταγόνες βροχής υπάρχουν μέσα στο σύννεφο στην αρχή -σαν υδρατμοί (αφρός) και όταν κρυώσουν και μαζευτούν πολλές μαζί, γίνονται βαριές παίρνουν τη μορφή υγρού νερού και πέφτουν σαν βροχή(μπλε). Επιπλέον έγραψε το καθένα και την λέξη ΒΡΟΧΗ όπως μπορούσε.
Στολίσαμε και φέτος το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας με μπαλίτσες και γιρλάντες
και την πόρτα στην είσοδο της τάξης μας με έναν χιονάνθρωπο που κάνει κούνια κρεμασμένος από ένα καλώδιο γεμάτο πολύχρωμα λαμπιόνια. Μεγάλη ήταν η χαρά και ο ενθουσιασμός των παιδιών που συμμετείχαν στις αντίστοιχες δράσεις!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του νηπιαγωγείου τίμησαν τη μνήμη των ηρώων και των ηρωίδων που θυσιάστηκαν την ημέρα εκείνη της 17η Νοεμβρίου 1973 δημιουργώντας πρωτότυπες κατασκευές. Αρχικά τα παιδιά έφτιαξαν μια ομαδική αφίσα για το πολυτεχνείο. Ζωγράφισαν φοιτητές και φοιτήτριες σε αποκόμματα εφημερίδων, έκοψαν τις φιγούρες τους και τις κόλλησαν σε φόντο μπλε και κίτρινο-συμβολικά κάτω από τον ουρανό και τον ήλιο. Με αυτό τον τρόπο θέλησαν να δείξουν το μαχητικό και αισιόδοξο κλίμα που επικρατούσε κατά την διάρκεια της εξέγερσης τους . Στο πάνω μέρος έγραψαν με κόκκινη κερομπογιά ένα ένα τα γράμματα του συνθήματος ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Επιπλέον κατασκεύασαν και κόλλησαν γαρύφαλλα από γκοφρέ χαρτί
Η αφίσα αυτή κατατέθηκε στο Πολυτεχνείο ως ένδειξη τιμής προς τον αγώνα των φοιτητών.
Ακόμη επιλέγοντας μερικά στοιχεία που ενισχύουν την ιστορική μνήμη όπως το κτίριο, τα γαρύφαλλα, τα τανκς, οι φοιτητές το κάθε παιδί σύνθεσε ατομικό κολλάζ σε κιτρινισμένο χαρτί.
Την ημέρα της γιορτής στο σχολείο διαβάσαμε το ποίημα του Γ.Ρίτσου
Το αγόρι και η πόρτα
Εκεί που έπεσε
είναι μια κόκκινη λίμνη,
ένα κόκκινο δέντρο,
ένα κόκκινο πουλί.Σηκώθηκε όρθια
η πεσμένη καγκελόπορτα-
χιλιάδες άλογα.
Λαός καβαλίκεψε.
Κομνηνέ! – φωνάξαμε.
Γύρισε και μας κοίταξε
δε φορούσε επίδεσμο
ούτε στεφάνι.
Άσπρα άλογα, κόκκινα άλογα
και μαύρα, πιο μαύρα-
καλπασμός, – η ιστορία
Να προφτάσουμε.
Τα παιδιά ενδεικτικά ζωγράφισαν ανθρωπάκι/φοιτητή ή φοιτήτρια με ραγισμένη κόκκινη καρδιά που αιμορραγεί και στάζει μέχρι κάτω στα πόδια σε μια κόκκινη λιμνούλα . Στο πρόσωπο κόκκινα μάγουλα και μύτη και δίπλα το κόκκινο δέντρο και τα κόκκινα πουλιά. Επιπλέον το γαρύφαλλο και τα συνθήματα.
Εχθές επισκεφθήκαμε το «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος». Η επίσκεψή μας ήταν η πρώτη μας εκπαιδευτική εκδρομή για το σχολικό έτος 2024-25.
Πραγματοποιήθηκε το βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Αθλητικά Μονοπάτια” και αφού τα παιδιά χωρίστηκαν σε 3 ομάδες υπό τις οδηγίες των εκπαιδευτριών υλοποίησαν ποικίλες αθλητικές δραστηριότητες με στεφάνια, μπαλάκια, εμπόδια και πλούσιο αθλητικό εξοπλισμό. Τα αθλητικά παιχνίδια που υλοποιήθηκαν ήταν πρωτότυπα και διασκεδαστικά με στόχο την ενίσχυση της αθλητικής κουλτούρας των παιδιών και με έμφαση στην ανάπτυξη των αθλητικών και κιναισθητικών δεξιοτήτων τους.
Στη συνέχεια, τα παιδιά έφαγαν το σνακ τους στον κήπο και έπειτα έπαιξαν στις Παιδικές Χαρές που είναι τα πιο ζωντανά και χαρούμενα σημεία του Πάρκου Σταύρος Νιάρχος. Τα παιχνίδια ήταν υψηλού αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και λιτής αισθητικής φτιαγμένα με φυσικά υλικά (ξύλο, μέταλλο, σκοινιά) . Ήταν όλα τοποθετημένα σε άμμο ή χαλίκι έχοντας ξεχωριστά το κάθε ένα το δικό του άνετο χώρο και περιβάλλον από φυτά.
Τα παιδιά και εμείς οι δασκάλες τους κατενθουσιαστήκαμε και αφήσαμε ελεύθερη τη φαντασία μας για την ανακάλυψη και τη δραστηριοποίηση μας περπατώντας ή χοροπηδώντας πάνω στις υπέροχες κατασκευές παιχνιδιών!
Στο τέλος αφού είδαμε τους πίδακες νερού στο μεγάλο συντριβάνι φύγαμε γεμάτοι υπέροχες εμπειρίες και χαρούμενες στιγμές ανανεώνοντας το ραντεβού μας τον Απρίλιο για την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου.
Φέτος διαβάσαμε ένα καταπληκτικό βιβλίο με όμορφες εικόνες σχολικής ζωής που κυκλοφόρησε πρόσφατα στα ελληνικά με τίτλο «Όλη η τάξη μια οικογένεια» και στη συνέχεια συζητήσαμε τι να κάνουμε για να μοιάζει η τάξη μας φιλόξενη σαν την οικογένειά μας .
Έτσι αρχικά ζωγραφίσαμε τα πορτραίτα του εαυτού μας
και τα αναρτήσαμε στον πίνακα αναφοράς για να μας θυμίζει τον τοίχο του σπιτιού μας.
Έπειτα συζητήσαμε τι σημαίνει να είσαι ευγενικός, πώς μπορούμε να φερόμαστε φιλικά μεταξύ μας και να σεβόμαστε τους συμμαθητές μας. Είδαμε ένα βίντεο όπου τα παιδιά υποδύονται άσχημες συμπεριφορές στην τάξη και σχηματίσαμε με τα χέρια μας το Χ σε κάθε σκηνή που θεωρήσαμε ότι δεν είναι καλός τρόπος.
Στη συνέχεια καταγράψαμε τις ιδέες των παιδιών ξεχωριστά σε μικρά κομμάτια χαρτιού (με το σχολείο του εξωφύλλου)που αποτέλεσαν την πηγή των κανόνων μας.
Οι κανόνες που αναφέρονται στα πορτραίτα μας είναι οι εξής:
Να ζητάμε ευγενικά τα παιχνίδια (Δανάη)
Περιμένουμε τη σειρά μας (Γιουσεφ)
Δεν τρέχουμε (Σαμίρ)
Προσέχουμε τα μικρά παιδιά στην αυλή (Χρυσάνθη)
Σηκώνουμε το χέρι (Μάρκος)
Ακούμε την κυρία (Γιάννης-Κατερίνα)
Καθαρίζουμε τα σκουπίδια μας (Σταυρούλα)
Μοιραζόμαστε τα παιχνίδια (Διονύσης)
Βοηθάμε τους άλλους (Νικόλας)
Δεν σκίζουμε τις ζωγραφιές των άλλων (Νίμα)
Ζητάμε συγγνώμη όταν πληγώνουμε τον άλλον(Κορίνα)
Αγαπάμε τους άλλους (Σοφία)
Δεν ανεβαίνουμε στα τραπέζια (Ρίμα-Αζαχάρ)
Δεν πετάμε κάτω φαγητά και ψίχουλα, τρώμε πάνω στην πετσετούλα μας (Νοουρίν)
Δεν τραβάμε μαλλιά, χαϊδεύουμε το κεφάλι (Ανάιντι)
Δεν χτυπάμε, Δεν κλωτσάμε (ΟΛΟΙ)
Στο τέλος ακούσαμε και μάθαμε ένα πολύ χαρούμενο τραγούδι! Το τραγούδι των κανόνων της τάξης μας που μας αρέσει πολύ να τραγουδάμε :
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή