Συμβουλές για τη χρήση του διαδικτύου

Το Διαδίκτυο είναι ένας νέος συναρπαστικός κόσμος που ασκεί ιδιαίτερη έλξη στα παιδιά. Σε αυτόν βρίσκουν παιχνίδια, εφαρμογές που επιτρέπουν την επικοινωνία με άλλους χρήστες του Διαδικτύου και κάθε πληροφορία που μπορεί να χρειάζονται. Η μεσολάβηση του υπολογιστή στην επικοινωνία με τους άλλους ανθρώπους δημιουργεί μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας η οποία μπορεί να είναι επικίνδυνη. Για το λόγο αυτό οι οικογένειες και τα σχολεία θα πρέπει να εκπαιδεύσουν τα παιδιά ώστε:

  • Να μην δίνουν προσωπικά τους στοιχεία και να μην αποκαλύπτουν λεπτομέρειες τις προσωπικής τους ζωής σε άλλους χρήστες στο Διαδίκτυο

  • Να συζητούν με τους γονείς τους και με τους δασκάλους τους για τις δραστηριότητές τους στο Διαδίκτυο, ιδιαίτερα αν αντιμετωπίσουν οτιδήποτε περίεργο ή ασυνήθιστο

  • Να είναι επιφυλακτικά για όσα διαβάζουν στο Διαδίκτυο ή τους λένε οι άλλοι χρήστες

  • Να μην αποκαλύπτουν κωδικούς πρόσβασης (password)

  • Να μην στέλνουν υλικό από τον δικό τους υπολογιστή (φωτογραφίες)

Δείτε στο μενού δεξιά αναλυτικά τις προτάσεις μας για τους μαθητές,

Πως μαθαίνουν τα μικρά παιδιά

?      Καθώς βλέπουν, αγγίζουν, μυρίζουν, γεύονται και κινούνται στο χώρο

?      Καθώς πειραματίζονται με μια ευρεία ποικιλία υλικών

?      Καθώς μιλούν, ακούν τους άλλους, παρακολουθούν, ρωτούν και απαντούν

?      Καθώς προσπαθούν να επιλύουν προβλήματα και να δίνουν απαντήσεις στα ερωτήματα τους, ακόμη και αν κάνουν λάθη

?      Καθώς δοκιμάζουν σε διάφορες καταστάσεις τις λύσεις που δίνουν και αξιολογούν τα αποτελέσματα των πράξεων τους

?      Καθώς συνδέουν πράγματα όμοια και ανόμοια και ανακαλύπτουν τις σχέσεις και την αλληλεπίδραση τους

?      Καθώς συνεργάζονται με τους άλλους, ενήλικους και συνομηλίκους, και ενεργούν από κοινού

?      Καθώς μιμούνται και αντιγράφουν τις στάσεις και τη γλώσσα των άλλων

?      Καθώς προσποιούνται και δοκιμάζουν ρόλους

 Τα παιδιά προβαίνουν σε όλες τις παραπάνω ενέργειες όταν παίζουν. Το παιχνίδι  τους είναι αυθόρμητο, ευχάριστο και δημιουργικό. Όταν παίζουν, τα παιδιά δεν χάνουν χρόνο ούτε απλώς γεμίζουν τον χρόνο τους. Το παιχνίδι είναι το πλαίσιο εργασίας και το μέσο δια του οποίου τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα. Μέσω του παιχνιδιού τα παιδιά μπορούν να εξερευνήσουν τον περιβάλλοντα χώρο, να πειραματιστούν, να ανακαλύψουν τα προβλήματα και να προσπαθήσουν να τα επιλύσουν, να αξιοποιήσουν την περιέργεια και τη δημιουργικότητα τους, να κάνουν επιλογές και να προβούν σε εφαρμογή των δικών τους ιδεών με το δικό τους τρόπο και ρυθμό. Στο παιχνίδι τα παιδιά μπορούν να επαναλάβουν πράγματα τόσες φορές όσες εκείνα θέλουν, μέχρις ότου νιώσουν ότι είναι έτοιμα να προβούν σε νέες δράσεις. Τα παιδιά χρειάζεται να νιώθουν ότι αυτό που κάνουν είναι σημαντικό και να μείνουν ικανοποιημένα από τον εαυτό τους. Χρειάζονται χρόνο για να εργαστούν μόνα τους με πράγματα που τα ενδιαφέρουν άμεσα, καθώς επίσης και πολλές ευκαιρίες να συνεργαστούν με άλλα παιδιά και με ενήλικες. Καθώς τα παιδιά παίζουν, γνωρίζουν καλύτερα τον εαυτό τους, εξοικειώνονται με τον περιβάλλοντα χώρο και με τους άλλους ανθρώπους με τους οποίους έρχονται σε επαφή. Όταν τα παιδιά απορροφώνται στο παιχνίδι, χρησιμοποιούν όλες τις δυνάμεις τους για αποδοτική μάθηση. NNCC (National Nerwork of Child Care), 1994