Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, προχωρήσαμε στη δημιουργία νέας ξεχωριστής βιβλιοθήκης στο χώρο υποδοχής του σχολείου μας ώστε να λειτουργεί σαν αυτόνομος χώρος αναγνωστηρίου. Στον κοινόχρηστο χώρο διαμορφώθηκε ένα κέντρο βιβλίου όπου τα παιδιά απασχολούνται δημιουργικά και συνεργάζονται, είτε από μία τάξη είτε μεταξύ περισσότερων. Η δημιουργία αυτού του χώρου αποτελεί στοιχείο διαπραγμάτευσης μεταξύ των παιδιών, των εκπαιδευτικών, των γονέων ή και των φορέων της τοπικής ή ευρύτερης κοινότητας και αποτελεί μια έμπρακτη λειτουργία του νηπιαγωγείου ως κοινότητας μάθησης.
Φιλοτεχνήσαμε τον εν λόγω χώρο με την κατασκευή του δέντρου φιλαναγνωσίας, που λειτουργεί και ως πίνακας φιλαναγνωσίας κρατώντας «αρχείο» από τα εικονογραφημένα παιδικά βιβλία που διαβάζονται στις τάξεις προκειμένου τα παιδιά να θυμούνται τα βιβλία που διαβάζουν αλλά και να χαίρονται βλέποντάς το να γεμίζει καινούρια κλαδιά και φύλλα καθώς ολοκληρώνουν περισσότερα βιβλία. Τα παιδιά έκοψαν κλαδιά και φύλλα, ζωγράφισαν εξώφυλλα βιβλίων σε σμίκρυνση και στη συνέχεια τα κρεμάσαμε στο δέντρο μας, κατασκευάζοντας έτσι έναν ελκυστικό και ξεχωριστό χώρο που παρέχει κίνητρα τα οποία αντανακλούν την αξία της ανάγνωσης.
Οι νηπιαγωγοί κατά διαστήματα προσκαλούσαν γονείς για να παρουσιάσουν στο νέο σταθμό μάθησης μαζί με τα παιδιά τους τα βιβλία που έχουν διαβάσει. Η πρακτική αυτή υπήρξε ιδιαίτερα χρήσιμη λόγω της ύπαρξης παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο.Μέσω αυτής της πρακτικής, η ανάγνωση βιβλίων σε μια άλλη γλώσσα ανέδειξε την πολιτισμική τους ταυτότητα και ενίσχυσε την πολυγλωσσική επίγνωση όλων των παιδιών.