ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑΣ

Με πολυ μεγάλη χαρά δεχτήκαμε την πρόταση της κ. Ειρήνης, μητέερας μαθήτριάς μας να ζωγραφίσει και τόν άλλο τοίχο του Νηπιαγωγ΄είου μας με μία θαλλασογραφία καθώσ και με ένα δέντρο εμπνευσμένα από την τεχνική του ΕΡΝΣΤ ΚΛΙΜΤ.

Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό , ενώ οι μαθητές μας είναι ενθουσιασμένοι για το πολύχρωμο σχολείο τους και τη δική τους συμβολή.

photo 2024 04 24 14 27 12photo 2024 04 24 14 28 41photo 2024 04 22 00 15 14 3photo 2024 04 22 00 15 15 3photo 2024 04 22 00 15 16 2

ΜΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ….

Στο πλαισιο του σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας διοργανώσαμε την Κυριακή 7/4/2024 μία δράση ανοίγματος του σχολείου στην τοπική κοινότητα με στόχο τον εξωραϊσμό του αύλειου χώρου.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν οι γονείς των νηπίων μας καθώς και οι μαθητές μας. Το κάλεσμα είχε μεγάλη επιτυχία κυρίως για τους μικρούς μας μαθητές οι οποίοι με μεγάλη χαρά μαζί με τους γονείς τους έβαψαν, έπαιξαν και χάρηκαν πολύ με το αποτέλεσμα. Δημιούργησαν ένα καινούριο  χαρούμενο περιβάλλον τόσο για τα ίδια όσο και για την κοινότητα που απολαμβάνει το αποτέλεσμα .

Ενα μεγάλο ευχαριστώ από το σύλλογο διδασκόντων στουσ γονείς που στάθηκαν δίπλα στο σχολείο και τα παιδιά τους, προσφέροντας κόπο, χρόνο και υλικά για αυτό το τόσο ωραίο αποτέλεσμα.

photo 2024 04 08 19 00 40 1

photo 2024 04 08 19 00 41

«Η μονα-δική μου οικογένεια» 3o εργαστήριο

Πες «μας, λύκε!» – Συζητάμε για την εκτεταμένη οικογένεια (1+1=11)

  • Στην έναρξη του 3ου Εργαστηρίου,η νηπιαγωγός  συνεχίζοντας το εύρημα με τους ήρωες του παραμυθιού, ανακοινώνει στους μαθητές ότι ο λύκος τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων, στην οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» οι γιαγιάδες του και οι παππούδες του.
    • Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του λύκου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, παρουσιάσαμε  αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο «Λύκοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009).
    • με τη βοήθεια του διαδικτυακού εργαλείου AnswerGarden, στη λειτουργία του ως «Καταιγισμού ιδεών», δημιουργήσαμε  ένα συννεφόλεξο, στο οποίο αναδεικνύονται οι αντιλήψεις των μαθητών για την εκτεταμένη οικογένεια.

    • Οι μαθητές δημιούργησαν με τη βοήθεια της νηπιαγωγού . συννεφόλεξο σε σχήμα λύκου(εργαλείο WordArt)
    • photo 2024 04 11 22 30 54photo 2024 04 11 22 32 07photo 2024 04 11 22 30 55photo 2024 04 11 22 39 53 3photo 2024 04 11 22 39 54photo 2024 04 11 22 39 52photo 2024 04 11 22 39 53Στη συνέχεια ζωγράφισαν την οικογένειά τους και διακοσμησαν το κάδρο τους
    • photo 2024 04 11 22 46 10photo 2024 04 11 22 46 114ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
  • «Πες μας, καγκουρό!» – Συζητάμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια (1+1=1)Στην έναρξη του 4ου Εργαστηρίου, ο εκπαιδευτικός ανακοινώνει στους μαθητές ότι ένας ακόμα ήρωας του παραμυθιού, το καγκουρό, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας, στην οποία «τιμώμεναπρόσωπα» είναι το ίδιο και η μητέρα του.
  • Χρησιμοποιήθηκε εκ νέου το εργαλείο AnswerGarden,γιατηνκαταγραφητωνιδεώνκαιμέσωτουεργαλείουwordart,κατασκευάσαμε συννεφόλεξο με τη μορφή καγκουρό και τη λέξη στοργή που αναφέρεται στην εισαγωγική ιστορία του σχεδίου δεξιοτήτων
  • photo 2024 04 11 22 39 53 2photo 2024 04 11 22 39 51
  • στη συνέχεια οι μαθητές κατασκεύασαν τα δικά τους σπίτια όπου κόλλησαν την οικογενειακη φωτογραφία και όλα μαζί σχημάτισαν την κοινότητα

 

ττττ 2024 04 11 23 20 38



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΑΣ ΕΛΜΕΡ

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας, συνεχίζουμε τον εξωραϊσμό του περιβάλλοντα χώρου.

Σήμερα μας επισκεύθηκε η ΜΙΚΡΗ ΟΥΤΟΠΙΑ η οποά μας βοήθησε να υλοποιήσουμε μία τοιχογραφία με πρωταγωνιστή τον πολύ αγαπημένο μας ΕΛΜΕΡ τον παρδαλό ελέφαντα. ΄Ενα βιβλίο που μας μιλά για τη διαφορετικότητα και την αποδοχή.

elmer1 1200x779 c 2664403905

Οι μικροί μας καλλιτέχνες με τη βοήθεια της ομάδας των εικαστικών ξεκίνησαν με όρεξη και μεγάλη χαρά το έργο τους, αφού πρώτα προσέγγισαν βιωματικά την ιστορία του Ελμερ.

ΤΟ ΠΡΙΝ

photo 2024 04 03 20 03 33 2

ΤΟ ΜΕΤΑ

photo 2024 04 04 20 55 50

photo 2024 04 04 20 55 50 4 photo 2024 04 04 20 55 50 3

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ 1. Ανθρώπινα Δικαιώματα

ΤΙΤΛΟΣ 3ου εργαστηρίου:«Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» Ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία

  • Στο πρώτο εργαστήριο,  έχουμε  αναρτήσει σε διάφορα σημεία της τάξης καρτελάκια με αριθμούς που αφορούν στο πλήθος των μελών μιας οικογένειας (πχ. καρτελάκια με αριθμούς από το 2 έως το 10). Κάθε μαθητής με τη ζωγραφιά της οικογένειάς του στα χέρια, ανάλογα με το πλήθος των μελών που εικονίζονται σε αυτήν, κατευθύνεται στον χώρο με το αντίστοιχο καρτελάκι.
  • photo 2024 04 01 20 54 15Οι μαθητές αυτόματα δημιουργούν μικρότερες ή μεγαλύτερες ομάδες, ανάλογα με τοπλήθος των μελών της οικογένειάς τους. Τους ζητείται να παρουσιάσουν την οικογένειά τους στην ομάδα τους με τη βοήθεια της ζωγραφιάς τους. Ο εκπαιδευτικός φροντίζει να διαχειριστεί κατάλληλα τις περιπτώσεις των παιδιών εκείνων που τυχόν θα μείνουν μόνα τους σε κάποιο καρτελάκι. Στο τέλος της δραστηριότητας, οι μαθητές αναρτούν τιςζωγραφιές τους σε συγκεκριμένο χώρο κάτω από το σχετικό καρτελάκι.
  • H  Νηπιαγωγός  καλεί τους μαθητές σε μια δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών (brainstorming) με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» με στόχο την ανίχνευση των πρότερων ιδεών και αντιλήψεων των μαθητών. Η δραστηριότητα μπορεί να υλοποιηθεί στονσυμβατικό πίνακα της τάξης, σε χαρτί του μέτρου ή σε υπολογιστή με τη βοήθεια κάποιου διαδικτυακού εργαλείου εννοιολογικής χαρτογράφησης ( Bubbl.us).
  • Προβάλλαμε  στην τάξη το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη (άδεια Creative Commons). Όλοι μαζί συζητούν για τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι.
  • Μέσω της εφαρμογής word art κατασκευάσαμε ομαδική εργασία με συννεφόλεξα που αναπαριστουν τις οικογένειες του μύθου και φέρουν τισ λέξεις που συναντήσαμε στο παραμύθι μας
  • photo 2024 04 01 20 52 22 2photo 2024 04 01 20 52 22photo 2024 04 01 20 53 47
  • Πες μας, Πιγκουίνε!» – Συζητάμε για την πυρηνική οικογένεια (1+1=2)
  • Με αφορμή το παραμύθι που διαβάστηκε στο 1ο Εργαστήριο, η νηπιαγωγός υποδέχεται τους μαθητές με το εύρημα ότι ένας από τους ήρωες του παραμυθιού, ο πιγκουίνος, τους στέλνει χαιρετισμούς με μια αναμνηστική κάρτα στην οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» ο ίδιος και η οικογένειά του! Παρουσιάσαμε  ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για τον πιγκουίνο, που αντλεί από τους Πόρους του προαναφερόμενου παραμυθιού, και προβάλλαμε   σχετικό βίντεο

 

  • photo 2024 04 01 20 55 09
  • Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας.
  • ΠΗΓΗ: ΙΕΠhttps://elearning.iep.edu.gr/study/enrol/index.php?id=2002

25η ΜΑΡΤΙΟΥ

Το σκηνικό της γιορτής μας είναι έτοιμο να υποδεχτεί τους μικρούς μας μαθητές.

Απαγγειλαμε  ποιήματα, τραγουδήσαμε και χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς

Χρόνια πολλά Ελλάδα μας

  1. IMG 20240321 121206 IMG 20240321 121216 IMG 20240321 121230 IMG 20240326 112001IMG 20240326 111933IMG 20240326 111914IMG 20240326 111851IMG 20240326 111825IMG 20240326 111800IMG 20240326 111710IMG 20240321 121321

Οι αποκριάτικες κατασκευές μας

Αυτή τη χρονιά θελησαμε να φτιάξουμε μάσκες και καπέλα με αναφορά σε μεγάλους ζωγράφους

Κατασκευάσαμε μάσκες που αναφέρονται στον Piet Modrian, καπέλα  με τους ομόκεντρους κύκλους του Vasili Kadinski ενώ ο αγαπημένος μας Αρλεκίνος δεν έχει φέτος ρόμβους αλλά την αγαπημένη μας τεχνική του Modrian

IMG 20240312 201500 IMG 20240312 201435 IMG 20240312 132300 IMG 20240312 132152 IMG 20240312 132123 IMG 20240312 132108

Αποκριάτικο Πάρτυ

  1. Ντυθηκαμε  μασκαραδες χορέψαμε, φάγαμε, βγάλαμε αστείες φωτογραφίες και στην αυλή μας παίξαμε αστεία παιχνίδια με τη βοήθεια της μικρής εμψυχωτριας αλεπουδιτσας που διασκέδασε με μεγάλο κέφι τα παιδιά μας

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧ. ΜΟΝΑΔΑΣ 2023-24

Σχέδιο Δράσης: «Αξιοποίηση του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου»
Άξονας: Σχολείο και κοινότητα
Συντονιστής Δράσης: ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα – Στόχοι
Η αυλή είναι μέρος του σχολείου και ο χρόνος που περνούν τα παιδιά σε αυτή αποτελεί μέρος της σχολικής λειτουργίας. Στο προαύλιο τα παιδιά παίζουν,συναντιούνται,επικοινωνούν, διασκεδάζουν, ξεκουράζονται κ.λπ., κατά συνέπεια
η διαμόρφωση και αξιοποίησή του πρέπει να συνδυάζεται με ασφάλεια και να καλύπτει όλες τις προαναφερθείσες ανάγκες τους.
Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η δημιουργία μια σύγχρονης και λειτουργικής αυλής, που να υπερβαίνει τον παραδοσιακό ρόλο της. Μια σύγχρονη αυλή πρέπει
να μπορεί να συνδεθεί με την καθημερινή διδακτική πράξη με ενεργητικές
μεθόδους διδασκαλίας και με την καλλιέργεια δεξιοτήτων αυτόνομης μάθησης, να
συμβάλλει στην αντιμετώπιση της διαφορετικότητας των μαθητών και να
αποτελέσει χώρο αναζήτησης και επεξεργασίας της γνώσης, καλλιέργειας της
σχέσης του παιδιού με το παιχνίδι και ανάπτυξης σχέσεων αλληλεπίδρασης
μεταξύ των ατόμων που τη χρησιμοποιούν. Με τη δημιουργία φιλικού
περιβάλλοντος χώρου να μετατραπεί σε χώρο παραγωγικής συνεύρεσης και με
την προώθηση καινοτομιών να καταστεί πόλος έλξης των μαθητών του σχολείου.
Παράλληλα να αποτελέσει το ζωντανό κύτταρο της τοπικής κοινωνίας με την
μετατροπή της σε χώρο ανάπτυξης διαφόρων δράσεων.
Στόχοι:
 Αναβάθμιση του ευρύτερου σχολικού περιβάλλοντος ως προς το χώρο και
τις διαδικασίες. Ειδικότερα αναβάθμιση της αυλής ώστε να εξυπηρετεί
ανάγκες αισθητικές, κοινωνικές, ξεκούρασης και δημιουργικού παιχνιδιού
για τους μαθητές.
 Η ανάδειξη της αυλής ώστε να αποτελεί ένα περιβάλλον πλούσιο σε
μαθησιακές διαδικασίες.
 Η άσκηση των μαθητών στη σωστή διαχείριση αυτού του πρώτου γι’
αυτούς δημόσιου χώρου.
 Η διαμόρφωση μικρών φυσικών οικοσυστημάτων
 Μείωση των συγκρούσεων και της επιθετικότητας και η ανάπτυξη γωνιών
κοινωνικής αλληλεπίδρασης.
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Στα πλαίσια της υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης “Η Διαμόρφωση του αύλειου χώρου’’ του νηπιαγωγείου
μας, κατά το τρέχον σχολικό έτος πρόκειται να οργανωθούν ποικίλες δραστηριότητες με στόχο τόσο την
αξιοποίηση ανεκμετάλλευτου χώρου όσο και την δημιουργία νέων κέντρων απασχόλησης των μαθητών μας.
Απώτερος σκοπός του συγκεκριμένου σχεδίου είναι η αξιοποίηση ενός λειτουργικού χώρου που θα αποτελεί
πρόσφορο περιβάλλον αφενός μάθησης και προαγωγής της διερευνητικής και κριτικής σκέψης κι αφετέρου
χαράς και διασκέδασης των παιδιών. Πάραυτα, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν, να
πειραματιστούν και να καλλιεργήσουν το ενδιαφέρον τους για τη φύση αλλά ταυτόχρονα θα έχουν την
δυνατότητα να αναπτύξουν κοινωνικές και γνωστικές δεξιότητες μέσα από πλήθος δραστηριοτήτων που θα
συνδέονται με τα γνωστικά αντικείμενα του νηπιαγωγείου.

Ως πρώτη δράση επιλέξαμε να υλοποιησουμε την πρώτη καλιτεχνική τοιχογραφία η οποία έγινε πράξη με την προσφορά των γονέων. το θέμα επιλέχτηκε με αισθητικά κριτήρια καθώς και για  την υποκίνηση των μαθητών προς την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.

Ο κόσμος των παραμυθιών ζωντανεύει με τη συνδρομή του καλλιτέχμη κ. Δημήτρη Χαρίτου. Ο ενθουσιασμός των παιδιών είναι μοναδικός και μας δίνει έμπνευση για τη συνέχιση της δράσης μας.

Το πριν και το μετά. Ενα πολυ μεγάλο ευχαριστώ στον κ. Χαρίτο και τους γονείς του 60ου Νηπιαγωγείου που συνδράμουν στο σχέδιο δράσης μας.

428303420 1154573525907741 8536237732367249246 n

420628028 1457598608448045 2277129932469296688 n

428597875 24775836958726382 2428003333829124748 n