ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑΣ
Με πολυ μεγάλη χαρά δεχτήκαμε την πρόταση της κ. Ειρήνης, μητέερας μαθήτριάς μας να ζωγραφίσει και τόν άλλο τοίχο του Νηπιαγωγ΄είου μας με μία θαλλασογραφία καθώσ και με ένα δέντρο εμπνευσμένα από την τεχνική του ΕΡΝΣΤ ΚΛΙΜΤ.
Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό , ενώ οι μαθητές μας είναι ενθουσιασμένοι για το πολύχρωμο σχολείο τους και τη δική τους συμβολή.
ΜΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ….
Στο πλαισιο του σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας διοργανώσαμε την Κυριακή 7/4/2024 μία δράση ανοίγματος του σχολείου στην τοπική κοινότητα με στόχο τον εξωραϊσμό του αύλειου χώρου.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν οι γονείς των νηπίων μας καθώς και οι μαθητές μας. Το κάλεσμα είχε μεγάλη επιτυχία κυρίως για τους μικρούς μας μαθητές οι οποίοι με μεγάλη χαρά μαζί με τους γονείς τους έβαψαν, έπαιξαν και χάρηκαν πολύ με το αποτέλεσμα. Δημιούργησαν ένα καινούριο χαρούμενο περιβάλλον τόσο για τα ίδια όσο και για την κοινότητα που απολαμβάνει το αποτέλεσμα .
Ενα μεγάλο ευχαριστώ από το σύλλογο διδασκόντων στουσ γονείς που στάθηκαν δίπλα στο σχολείο και τα παιδιά τους, προσφέροντας κόπο, χρόνο και υλικά για αυτό το τόσο ωραίο αποτέλεσμα.
«Η μονα-δική μου οικογένεια» 3o εργαστήριο
Πες «μας, λύκε!» – Συζητάμε για την εκτεταμένη οικογένεια (1+1=11)
- Στην έναρξη του 3ου Εργαστηρίου,η νηπιαγωγός συνεχίζοντας το εύρημα με τους ήρωες του παραμυθιού, ανακοινώνει στους μαθητές ότι ο λύκος τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων, στην οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» οι γιαγιάδες του και οι παππούδες του.
- Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του λύκου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, παρουσιάσαμε αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο «Λύκοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009).
-
με τη βοήθεια του διαδικτυακού εργαλείου AnswerGarden, στη λειτουργία του ως «Καταιγισμού ιδεών», δημιουργήσαμε ένα συννεφόλεξο, στο οποίο αναδεικνύονται οι αντιλήψεις των μαθητών για την εκτεταμένη οικογένεια.
- Οι μαθητές δημιούργησαν με τη βοήθεια της νηπιαγωγού . συννεφόλεξο σε σχήμα λύκου(εργαλείο WordArt)
- Στη συνέχεια ζωγράφισαν την οικογένειά τους και διακοσμησαν το κάδρο τους
- 4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
- «Πες μας, καγκουρό!» – Συζητάμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια (1+1=1)Στην έναρξη του 4ου Εργαστηρίου, ο εκπαιδευτικός ανακοινώνει στους μαθητές ότι ένας ακόμα ήρωας του παραμυθιού, το καγκουρό, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας, στην οποία «τιμώμεναπρόσωπα» είναι το ίδιο και η μητέρα του.
- Χρησιμοποιήθηκε εκ νέου το εργαλείο AnswerGarden,γιατηνκαταγραφητωνιδεώνκαιμέσωτουεργαλείουwordart,κατασκευάσαμε συννεφόλεξο με τη μορφή καγκουρό και τη λέξη στοργή που αναφέρεται στην εισαγωγική ιστορία του σχεδίου δεξιοτήτων
- στη συνέχεια οι μαθητές κατασκεύασαν τα δικά τους σπίτια όπου κόλλησαν την οικογενειακη φωτογραφία και όλα μαζί σχημάτισαν την κοινότητα
- Οι εργασίες μας μέσω του word art παρουσιάζονται παρακάτω:
ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΑΣ ΕΛΜΕΡ
Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας, συνεχίζουμε τον εξωραϊσμό του περιβάλλοντα χώρου.
Σήμερα μας επισκεύθηκε η ΜΙΚΡΗ ΟΥΤΟΠΙΑ η οποά μας βοήθησε να υλοποιήσουμε μία τοιχογραφία με πρωταγωνιστή τον πολύ αγαπημένο μας ΕΛΜΕΡ τον παρδαλό ελέφαντα. ΄Ενα βιβλίο που μας μιλά για τη διαφορετικότητα και την αποδοχή.
Οι μικροί μας καλλιτέχνες με τη βοήθεια της ομάδας των εικαστικών ξεκίνησαν με όρεξη και μεγάλη χαρά το έργο τους, αφού πρώτα προσέγγισαν βιωματικά την ιστορία του Ελμερ.
ΤΟ ΠΡΙΝ
ΤΟ ΜΕΤΑ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ 1. Ανθρώπινα Δικαιώματα
ΤΙΤΛΟΣ 3ου εργαστηρίου:«Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» Ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία
- Στο πρώτο εργαστήριο, έχουμε αναρτήσει σε διάφορα σημεία της τάξης καρτελάκια με αριθμούς που αφορούν στο πλήθος των μελών μιας οικογένειας (πχ. καρτελάκια με αριθμούς από το 2 έως το 10). Κάθε μαθητής με τη ζωγραφιά της οικογένειάς του στα χέρια, ανάλογα με το πλήθος των μελών που εικονίζονται σε αυτήν, κατευθύνεται στον χώρο με το αντίστοιχο καρτελάκι.
- Οι μαθητές αυτόματα δημιουργούν μικρότερες ή μεγαλύτερες ομάδες, ανάλογα με τοπλήθος των μελών της οικογένειάς τους. Τους ζητείται να παρουσιάσουν την οικογένειά τους στην ομάδα τους με τη βοήθεια της ζωγραφιάς τους. Ο εκπαιδευτικός φροντίζει να διαχειριστεί κατάλληλα τις περιπτώσεις των παιδιών εκείνων που τυχόν θα μείνουν μόνα τους σε κάποιο καρτελάκι. Στο τέλος της δραστηριότητας, οι μαθητές αναρτούν τιςζωγραφιές τους σε συγκεκριμένο χώρο κάτω από το σχετικό καρτελάκι.
- H Νηπιαγωγός καλεί τους μαθητές σε μια δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών (brainstorming) με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» με στόχο την ανίχνευση των πρότερων ιδεών και αντιλήψεων των μαθητών. Η δραστηριότητα μπορεί να υλοποιηθεί στονσυμβατικό πίνακα της τάξης, σε χαρτί του μέτρου ή σε υπολογιστή με τη βοήθεια κάποιου διαδικτυακού εργαλείου εννοιολογικής χαρτογράφησης ( Bubbl.us).
- Προβάλλαμε στην τάξη το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη (άδεια Creative Commons). Όλοι μαζί συζητούν για τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι.
- Μέσω της εφαρμογής word art κατασκευάσαμε ομαδική εργασία με συννεφόλεξα που αναπαριστουν τις οικογένειες του μύθου και φέρουν τισ λέξεις που συναντήσαμε στο παραμύθι μας
- Πες μας, Πιγκουίνε!» – Συζητάμε για την πυρηνική οικογένεια (1+1=2)
- Με αφορμή το παραμύθι που διαβάστηκε στο 1ο Εργαστήριο, η νηπιαγωγός υποδέχεται τους μαθητές με το εύρημα ότι ένας από τους ήρωες του παραμυθιού, ο πιγκουίνος, τους στέλνει χαιρετισμούς με μια αναμνηστική κάρτα στην οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» ο ίδιος και η οικογένειά του! Παρουσιάσαμε ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για τον πιγκουίνο, που αντλεί από τους Πόρους του προαναφερόμενου παραμυθιού, και προβάλλαμε σχετικό βίντεο
25η ΜΑΡΤΙΟΥ
Οι αποκριάτικες κατασκευές μας
Αποκριάτικο Πάρτυ
- Ντυθηκαμε μασκαραδες χορέψαμε, φάγαμε, βγάλαμε αστείες φωτογραφίες και στην αυλή μας παίξαμε αστεία παιχνίδια με τη βοήθεια της μικρής εμψυχωτριας αλεπουδιτσας που διασκέδασε με μεγάλο κέφι τα παιδιά μας
Τσικνοπεμπτη
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧ. ΜΟΝΑΔΑΣ 2023-24
Σχέδιο Δράσης: «Αξιοποίηση του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου»
Άξονας: Σχολείο και κοινότητα
Συντονιστής Δράσης: ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα – Στόχοι
Η αυλή είναι μέρος του σχολείου και ο χρόνος που περνούν τα παιδιά σε αυτή αποτελεί μέρος της σχολικής λειτουργίας. Στο προαύλιο τα παιδιά παίζουν,συναντιούνται,επικοινωνούν, διασκεδάζουν, ξεκουράζονται κ.λπ., κατά συνέπεια
η διαμόρφωση και αξιοποίησή του πρέπει να συνδυάζεται με ασφάλεια και να καλύπτει όλες τις προαναφερθείσες ανάγκες τους.
Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η δημιουργία μια σύγχρονης και λειτουργικής αυλής, που να υπερβαίνει τον παραδοσιακό ρόλο της. Μια σύγχρονη αυλή πρέπει
να μπορεί να συνδεθεί με την καθημερινή διδακτική πράξη με ενεργητικές
μεθόδους διδασκαλίας και με την καλλιέργεια δεξιοτήτων αυτόνομης μάθησης, να
συμβάλλει στην αντιμετώπιση της διαφορετικότητας των μαθητών και να
αποτελέσει χώρο αναζήτησης και επεξεργασίας της γνώσης, καλλιέργειας της
σχέσης του παιδιού με το παιχνίδι και ανάπτυξης σχέσεων αλληλεπίδρασης
μεταξύ των ατόμων που τη χρησιμοποιούν. Με τη δημιουργία φιλικού
περιβάλλοντος χώρου να μετατραπεί σε χώρο παραγωγικής συνεύρεσης και με
την προώθηση καινοτομιών να καταστεί πόλος έλξης των μαθητών του σχολείου.
Παράλληλα να αποτελέσει το ζωντανό κύτταρο της τοπικής κοινωνίας με την
μετατροπή της σε χώρο ανάπτυξης διαφόρων δράσεων.
Στόχοι:
Αναβάθμιση του ευρύτερου σχολικού περιβάλλοντος ως προς το χώρο και
τις διαδικασίες. Ειδικότερα αναβάθμιση της αυλής ώστε να εξυπηρετεί
ανάγκες αισθητικές, κοινωνικές, ξεκούρασης και δημιουργικού παιχνιδιού
για τους μαθητές.
Η ανάδειξη της αυλής ώστε να αποτελεί ένα περιβάλλον πλούσιο σε
μαθησιακές διαδικασίες.
Η άσκηση των μαθητών στη σωστή διαχείριση αυτού του πρώτου γι’
αυτούς δημόσιου χώρου.
Η διαμόρφωση μικρών φυσικών οικοσυστημάτων
Μείωση των συγκρούσεων και της επιθετικότητας και η ανάπτυξη γωνιών
κοινωνικής αλληλεπίδρασης.
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Στα πλαίσια της υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης “Η Διαμόρφωση του αύλειου χώρου’’ του νηπιαγωγείου
μας, κατά το τρέχον σχολικό έτος πρόκειται να οργανωθούν ποικίλες δραστηριότητες με στόχο τόσο την
αξιοποίηση ανεκμετάλλευτου χώρου όσο και την δημιουργία νέων κέντρων απασχόλησης των μαθητών μας.
Απώτερος σκοπός του συγκεκριμένου σχεδίου είναι η αξιοποίηση ενός λειτουργικού χώρου που θα αποτελεί
πρόσφορο περιβάλλον αφενός μάθησης και προαγωγής της διερευνητικής και κριτικής σκέψης κι αφετέρου
χαράς και διασκέδασης των παιδιών. Πάραυτα, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν, να
πειραματιστούν και να καλλιεργήσουν το ενδιαφέρον τους για τη φύση αλλά ταυτόχρονα θα έχουν την
δυνατότητα να αναπτύξουν κοινωνικές και γνωστικές δεξιότητες μέσα από πλήθος δραστηριοτήτων που θα
συνδέονται με τα γνωστικά αντικείμενα του νηπιαγωγείου.
Ως πρώτη δράση επιλέξαμε να υλοποιησουμε την πρώτη καλιτεχνική τοιχογραφία η οποία έγινε πράξη με την προσφορά των γονέων. το θέμα επιλέχτηκε με αισθητικά κριτήρια καθώς και για την υποκίνηση των μαθητών προς την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.
Ο κόσμος των παραμυθιών ζωντανεύει με τη συνδρομή του καλλιτέχμη κ. Δημήτρη Χαρίτου. Ο ενθουσιασμός των παιδιών είναι μοναδικός και μας δίνει έμπνευση για τη συνέχιση της δράσης μας.
Το πριν και το μετά. Ενα πολυ μεγάλο ευχαριστώ στον κ. Χαρίτο και τους γονείς του 60ου Νηπιαγωγείου που συνδράμουν στο σχέδιο δράσης μας.