Εξ αποστάσεως εκπαίδευση – Ερμηνεία όρων – Πληροφορίες

Τις τελευταίες εβδομάδες έχουν μπει στο λεξιλόγιο όσων ασχολούνται με την εκπαίδευση (συμπεριλαμβανομένων εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων), διάφοροι όροι που χρησιμοποιούμε συνεχώς. Σε μια προσπάθεια να εξηγήσουμε κάποιους από αυτούς τους όρους αντιγράφουμε κάποιες πληροφορίες από την σελίδα https://mathainoumestospiti.gov.gr/schetika/ (Η συγκεκριμένη σελίδα περιέχει πολλές χρήσιμες πληροφορίες και οδηγίες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σε συνδυασμό με τις οδηγίες που έχουν δοθεί από το ιστολόγιο του σχολείου μας. Πατώντας εδώ, ή  στη διεύθυνση πιο πάνω, μπορείτε να μεταφερθείτε στη σελίδα.)

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δομείται σε τρεις άξονεςː 1. σύγχρονες, 2. ασύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας, 3. εκπαιδευτική τηλεόραση.

Στο πλαίσιο της αυτονομίας και της μεγαλύτερης ευελιξίας των σχολικών μονάδων, οι Διευθυντές των σχολείων διαμορφώνουν το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, με δυνατότητα αξιοποίησης συνδυασμού των τριών μεθόδων.

Αναλυτικά:

Σύγχρονη (τηλεκπαίδευση) είναι η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας*, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet. Στην πλατφόρμα μπορούν οι μαθητές να συνδεθούν και τηλεφωνικά με αστική χρέωση μέσω σταθερού τηλεφώνου.

Ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο/η μαθητής/τρια συνεργάζεται με τον/την εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον/την εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω διαδικτύου (σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή πλατφόρμες που παρέχει το Υπουργείο).

Εκπαιδευτική τηλεόρασηː το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε συνεργασία με το ΙΕΠ και την ΕΡΤ, προχώρησαν στην παραγωγή και προβολή τηλεοπτικών μαθημάτων που προβάλλονται μέσω της δημόσιας τηλεόρασης ΕΡΤ2, ως μία σύγχρονη, οπτικοακουστική εκπαιδευτική πρόταση. Απευθύνονται πρωτίστως σε μαθητές Δημοτικού, με στόχο να υποστηριχθεί περαιτέρω η διατήρηση της στενής επαφής τους με το μαθησιακό περιβάλλον και την εκπαιδευτική διαδικασία.