Στο πλαίσιο του ετήσιου σχεδίου δράσης για την υλοποίηση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2024-2025, ο Σύλλογος Διδασκουσών αποφάσισε την υλοποίηση των παρακάτω 4 Προγραμμάτων Καλλιέργειας Δεξιοτήτων :
Οκτώβριος – Νοέμβριος (διάρκεια 7 εβδομάδες) Θ Ε Μ Α Τ Ι Κ Ο Σ Α Ξ Ο Ν Α Σ : ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ Ψυχική Υγεία Υ Π Ο Θ Ε Μ Α Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή Δεκέμβριος – Ιανουάριος (διάρκεια 7 εβδομάδες) Θ Ε Μ Α Τ Ι Κ Ο Σ Α Ξ Ο Ν Α Σ : ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα Υ Π Ο Θ Ε Μ Α Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο Φεβρουάριος – Μάρτιος (διάρκεια 7 εβδομάδες) Θ Ε Μ Α Τ Ι Κ Ο Σ Α Ξ Ο Ν Α Σ : ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική Φυσική κληρονομιά Υ Π Ο Θ Ε Μ Α Φύλαξε το μην πετάς, ανακύκλωσε με μας! Απρίλιος – Μάιος (διάρκεια 7 εβδομάδες) Θ Ε Μ Α Τ Ι Κ Ο Σ Α Ξ Ο Ν Α Σ : ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία STEM – εκπαιδευτική Ρομποτική Υ Π Ο Θ Ε Μ Α STEAM και η ΓΗ γυρίζει
|
Μέλημα του Συλλόγου Διδασκουσών είναι η επίτευξη τόσο του σκοπού των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, που είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές, όσο και των επιμέρους στόχων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, που είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.
Η υλοποίηση των Προγραμμάτων Καλλιέργειας Δεξιοτήτων ανατέθηκε στην εκπαιδευτικό που έχει αναλάβει διδακτικό ωράριο στο πρωινό υποχρεωτικό τμήμα του σχολείου, και η κατανομή ωρών, όπως έχουν δηλωθεί στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας του νηπιαγωγείου είναι κάθε Τρίτη (την 3η διδακτική ώρα) και Πέμπτη (την 3η και την 5η διδακτική ώρα). Ωστόσο, όλοι οι εκπαιδευτικοί θα συνεργαστούν και θα υλοποιήσουν κοινά προγράμματα, ώστε να μπορούν να διαμοιραστούν κοινούς προβληματισμούς και να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών, των παιδιών και των γονιών. Παράλληλα, θα γίνει προσπάθεια ώστε, κάθε φορά, τα εργαστήρια δεξιοτήτων να συνδέονται με τα σχέδια εργασίας που υλοποιούνται στο νηπιαγωγείο, για να αποφευχθεί τυχόν σύγχυση στα παιδιά από την κατάτμηση σε διδακτικές ώρες δράσεων που έχουν νόημα για αυτά. Περαιτέρω, καθώς τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν μια δυναμική εκπαιδευτική διαδικασία, η επιλογή του εκπαιδευτικού υλικού θα γίνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ανάλογα με την εξέλιξη κάθε θεματικής ενότητας και ενδέχεται να υπάρξουν αναπροσαρμογές του αρχικού Προγραμματισμού. Η διαμορφωτική αξιολόγηση και η ανατροφοδότηση θα είναι συνεχείς.
Πρόσφατα σχόλια