ΧΕΙΜΩΝΑΣ
![]()
![]()
Με αφορμή τη λέξη Πολυτεχνείο προέκυψε συζήτηση για το γράμμα Π. Ανακαλύψαμε το γράμμα Π ,μέσα από μια δραστηριότητα στην οποία τα παιδιά δούλεψαν σε ομάδες και είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν .Κάθε ομάδα είχε και μια διαφορετική αποστολή. Κάποια παιδιά σχημάτισαν το Π με πλαστελίνη ,κάποια έφτιαξαν κολλάζ ,άλλοι ξεχώρισαν εικόνες με αντικείμενα που αρχίζουν από Π ,μια άλλη ομάδα βρήκε λέξεις από περιοδικά και εφημερίδες που αρχίζουν από Π ,και τέλος ξεχώρισαν λέξεις που αρχίζουν από Π από λέξεις που αρχίζουν με άλλα γράμματα. Οι ομάδες ,στην ολομέλεια ,οι ομάδες παρουσίασαν τη δουλειά τους, μετατρέποντας τη μάθηση σε μια χαρούμενη συνεργατική εμπειρία
Με αφορμή ένα φυτό που μας έφεραν στο σχολείο συζητήσαμε για το πως μεγαλώνουν τα φυτά κι τι χρειάζεται για να αναπτυχθούν σωστά. Όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί χρειάζονται φως από τον ήλιο ,νερό ,αέρα ,κατάλληλο έδαφος .Μιλήσαμε για τη σημασία της φροντίδας και της υπομονής γιατί ένα φυτό δε μεγαλώνει από τη μία μέρα στην άλλη αλλά σιγά σιγά .Στη συνέχεια φυτέψαμε τα δικά μας σποράκια ,τα τοποθετήσαμε στο παράθυρο για να παρατηρούμε καθημερινά τις αλλαγές στην ανάπτυξή τους .
Με αφορμή το παραμύθι “Οικογένεια Τριγώνου” (Ζαραμπούκα -Εκδόσεις Πατάκη) τα παιδιά δημιούργησαν μια μικρή ιστορία που την καταγράψαμε .Διαβάσαμε το παραμύθι ,παρατηρήσαμε τις εικόνες ,συζητήσαμε και τα παιδιά δημιούργησαν μια δική τους εκδοχή, Στη συνέχεια ζωγραφίσανε αποτυπώνοντας με το δικό τους τρόπο τις εικόνες που φαντάστηκαν Έτσι είχαν την ευκαιρία ,να εκφραστούν ,να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να συνεργαστούν για να συνθέσουν από κοινού μια ιστορία.
Παιχνίδια με τα σχήματα
Τοποθετήσαμε στο πάτωμα σχήματα σε διάφορα χρώματα .Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία μέσα από το παιχνίδι να ανακαλύψουν τα σχήματα, να κάνουν διαδρομές και να ταξινομήσουν σύμφωνα με δύο χαρακτηριστικά ,το χρώμα και το σχήμα .Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε ομάδα ανακάλυψε στο χώρο τα δικά της σχήματα .
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ζώων παρακολουθήσαμε στο νηπιαγωγείο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα από την ομάδα “Μαγικό Πεφταστέρι ” ‘Ο μαγικός κόσμος των ζώων “(Πόσο κακό έχει κάνει άραγε ένας παράξενος επιστήμονας στον πλανήτη μας? Τα ζώα της γης, του αέρα και της θάλασσας κινδυνεύουν! Τα παιδιά με βοηθό το Μεγάλο Βιβλίο του δάσους χτίζουν την οικολογική τους συνείδηση και σώζουν τον πλανήτη Γη!)
Παρατηρήσαμε τα χρώματα του Φθινοπώρου και γνωρίσαμε τα βασικά χρώματα .Τα παιδιά πειραματίστηκαν με τα βασικά χρώματα και ανακάλυψαν ότι όταν τα ανακατέψουν προκύπτουν άλλα νέα. Πειραματίστηκαν με το κόκκινο και το κίτρινο, έβαψαν τα χέρια με τέμπερα και έβαλαν τα αποτυπώματα τους .Ενώνοντας τα χέρια τους με τα δύο χρώματα ανακάλυψαν το πορτοκαλί .Πειραματίστηκαν και με άλλους συνδυασμούς και έφτιαξαν μια ομαδική εργασία .