Μαθαίνω τα σχήματα
Με αφορμή το παραμύθι “Οικογένεια Τριγώνου” (Ζαραμπούκα -Εκδόσεις Πατάκη) τα παιδιά δημιούργησαν μια μικρή ιστορία που την καταγράψαμε .Διαβάσαμε το παραμύθι ,παρατηρήσαμε τις εικόνες ,συζητήσαμε και τα παιδιά δημιούργησαν μια δική τους εκδοχή, Στη συνέχεια ζωγραφίσανε αποτυπώνοντας με το δικό τους τρόπο τις εικόνες που φαντάστηκαν Έτσι είχαν την ευκαιρία ,να εκφραστούν ,να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να συνεργαστούν για να συνθέσουν από κοινού μια ιστορία.
Παιχνίδια με τα σχήματα
Τοποθετήσαμε στο πάτωμα σχήματα σε διάφορα χρώματα .Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία μέσα από το παιχνίδι να ανακαλύψουν τα σχήματα, να κάνουν διαδρομές και να ταξινομήσουν σύμφωνα με δύο χαρακτηριστικά ,το χρώμα και το σχήμα .Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε ομάδα ανακάλυψε στο χώρο τα δικά της σχήματα .
Εκπαιδευτική δραστηριότητα με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ζώων -4 Οκτωβρίου
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ζώων παρακολουθήσαμε στο νηπιαγωγείο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα από την ομάδα “Μαγικό Πεφταστέρι ” ‘Ο μαγικός κόσμος των ζώων “(Πόσο κακό έχει κάνει άραγε ένας παράξενος επιστήμονας στον πλανήτη μας? Τα ζώα της γης, του αέρα και της θάλασσας κινδυνεύουν! Τα παιδιά με βοηθό το Μεγάλο Βιβλίο του δάσους χτίζουν την οικολογική τους συνείδηση και σώζουν τον πλανήτη Γη!)
Τα μαγικά χρώματα
Παρατηρήσαμε τα χρώματα του Φθινοπώρου και γνωρίσαμε τα βασικά χρώματα .Τα παιδιά πειραματίστηκαν με τα βασικά χρώματα και ανακάλυψαν ότι όταν τα ανακατέψουν προκύπτουν άλλα νέα. Πειραματίστηκαν με το κόκκινο και το κίτρινο, έβαψαν τα χέρια με τέμπερα και έβαλαν τα αποτυπώματα τους .Ενώνοντας τα χέρια τους με τα δύο χρώματα ανακάλυψαν το πορτοκαλί .Πειραματίστηκαν και με άλλους συνδυασμούς και έφτιαξαν μια ομαδική εργασία .
Ανακαλύπτω το αρχικό γράμμα του ονόματός μου
Θεματικός κύκλος: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΥ ΖΗΝ”Μαθαίνουμε να ζούμε μαζί :Πρόληψη της βίας μέσα από την αποδοχή και την ενσυναίσθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ :ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΔΕ ΧΤΥΠΑΝΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΓΑΠΑΝΕ(Μαρία Κουτσανοπούλου και οι μαθητές του 1ου ολοήμερου Νηπιαγωγείου Παλαιοκάστρου)
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων αξιοποιήσαμε το παραμύθι :”Τα χέρια δε χτυπάνε ,τα χέρια αγαπάνε” Στη συνέχεια συζητήσαμε και τα παιδιά κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το πιο σπουδαίο πράγμα που κάνουν τα χέρια είναι με τις πράξεις τους να δείχνουν την ΑΓΑΠΗ. Παίξαμε ένα παιχνίδι με χρωματιστές καρδιές :κάθε παιδί κρατούσε το μισό μιας χρωματιστής καρδιάς και με τη μουσική έψαχνε στο χώρο να βρει το παιδί με το άλλο μισό ώστε να ενώσουν τα κομμάτια και να δημιουργήσουν την αγάπη. Τέλος καταγράψαμε τις σκέψεις των παιδιών για το τι μπορούν να κάνουν “τα χέρια που αγαπάνε “όπως να αγκαλιάσουν, να βοηθήσουν, να παίξουν, να δημιουργήσουν ,να μαζέψουν λουλούδια Οι ιδέες αυτές αποτυπώθηκαν μέσα σε χαρούμενες ζωγραφιές .
Φθινόπωρο
Με αφορμή την αλλαγή του καιρού μιλήσαμε με τα παιδιά για τις πρώτες βροχές ,τα φύλλα που πέφτουν Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό video ,μοιραστήκαμε ιστορίες ,φτιάξαμε το ανθρωπάκι του μήνα και στολίσαμε την τάξη με φθινοπωρινές κατασκευές
Φ,φ
Μέσα από δραστηριότητες που έγιναν με αφορμή το Φθινόπωρο τα παιδιά ανακαλύπτουν τη φωνούλα του φ.
Η πρώτη μας μέρα
Μια χρονιά γεμάτη αναμνήσεις !
Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης με οικολογικό μήνυμα «Ο Βασιλιάς του Βυθού και το μυστήριο των χαμένων μαργαριταριών »
Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων της φετινής χρονιάς για την προστασία του περιβάλλοντος με θέμα «Η γη στα χέρια μας ,μαθαίνω να προστατεύω το περιβάλλον » και με την ευκαιρία της λήξης της σχολικής χρονιάς το Νηπιαγωγείο παρακολούθησε τη θεατρική παράσταση (από την ομάδα «Το μαγικό πεφταστέρι») με θέμα : “Ο Βασιλιάς του Βυθού και το μυστήριο των χαμένων μαργαριταριών ”Η παράσταση ήταν διαδραστική .Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες. Τα παιδιά σε κάθε ομάδα έγιναν ψαράκια με κουστούμια και συμμετείχαν σε δράσεις του θεατρικού.


















































