Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα «Οι μικροί εξερευνητές ανακαλύπτουν τον εαυτό τους και το ανθρώπινο σώμα», τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν σε μια σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων που τα βοήθησαν να γνωρίσουν καλύτερα το σώμα τους, τις λειτουργίες του και τις αισθήσεις τους.
Ξεκινήσαμε εξερευνώντας τα μέρη του σώματος μέσα από παιχνίδια κίνησης και τραγούδια. Τα παιδιά ονόμαζαν και έδειχναν τα διάφορα μέλη του σώματός τους, έπαιξαν παιχνίδια αντιστοίχισης με κάρτες και στη συνέχεια δούλεψαν ομαδικά για να φτιάξουν το περίγραμμα του σώματός τους σε μεγάλα χαρτιά. Πάνω στο σχέδιο, έγραψαν τις λέξεις που αντιστοιχούσαν στα διάφορα μέρη ,χέρια, πόδια, κεφάλι, κορμό , αναγνωρίζοντας ήχους, συλλαβές και αρχικά γράμματα. Με αυτόν τον τρόπο, η δραστηριότητα συνέδεσε τη σωματική ανακάλυψη με τη γλωσσική έκφραση και τη συνεργατική μάθηση.

Στη συνέχεια, επικεντρωθήκαμε στα μέρη του προσώπου και στις πέντε αισθήσεις. Με καθρέφτες παρατηρήσαμε τα χαρακτηριστικά μας, μιλήσαμε για το ρόλο των ματιών, της μύτης, του στόματος και των αυτιών,αγγίξαμε υλικά με διαφορετική υφή.

Μεταφέραμε τη μάθηση στη φύση και στην αυλή του σχολείου. Με τις αισθήσεις σε εγρήγορση, τα παιδιά άκουσαν τους ήχους των πουλιών και του ανέμου, άγγιξαν φύλλα, πέτρες και κορμούς δέντρων, είδαν τα χρώματα της φύσης και μίλησαν για το πώς όλα αυτά τα νιώθουμε χάρη στις αισθήσεις μας.


Ένα ιδιαίτερα αγαπητό κομμάτι του προγράμματος ήταν το συμβολικό παιχνίδι “Στο ιατρείο”. Τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε γιατρούς, νοσοκόμους και ασθενείς, χρησιμοποιώντας ιατρικά εργαλεία-παιχνίδια, “έκαναν εξετάσεις” και “διάγνωσαν” πού χρειάζεται φροντίδα. Μέσα από αυτό το παιχνίδι, ανέπτυξαν τον λόγο, τη φαντασία, τη συνεργασία και την ενσυναίσθησή τους.

Εξερευνήσαμε ακόμη τα εσωτερικά μέρη του σώματος μέσα από εικόνες, μακέτες και “ακτινογραφίες”. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν μαθαίνοντας για τα οστά και τον σκελετό μας, παρατηρώντας πώς αυτά δίνουν σχήμα και στήριξη στο σώμα.



