Θεματική ενότητα “Χειμώνας”

Με αφορμή το χιόνι που έπεσε στο νησί συζητήσαμε για τον κύκλο του νερού .Ο ήλιος εξατμίζει το νερό των θαλασσών και των ποταμών,το οποίο ανεβαίνει ψηλά και …γίνεται σύννεφο.Αν το σύννεφο συναντήσει ένα ρεύμα κρύου αέρα βαραίνει και πέφτει ως βροχή. Το νερό γίνεται χιόνι ή πάγος,όταν κάνει πολύ κρύο.Από το CD της Μαρίας Κυνηγού ακούσαμε το τραγούδι “η βροχή” και ακολούθησε το αντίστοιχο κινητικό παιχνίδι.

Στη συνέχεια ,τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και αποτύπωσαν σε χαρτόνι τις γνώσεις τους.

Τα παιδιά επεξεργάστηκαν το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου”το ποταμάκι” ,το εικονογράφησαν και με τη χρήση κρουστών οργάνων το απήγγειλαν.

Στην ενότητα “Φυσικές Επιστήμες”πραγματοποιήθηκαν διάφορα πειράματα με το νερό.

-Στερεή και υγρή κατάσταση του νερού.Τήξη

Τα παιδιά προβληματίστηκαν γύρω από το ζεστό και το κρύο νερό.Βάλαμε παγάκια από την κατάψυξη μέσα σε ένα ποτήρι.Ζητήσαμε από τα παιδιά να προβλέψουν τι θα συμβεί.Τα παιδιά έβαλαν το χέρι τους μέσα και είπαν πώς  το νιώθουν.Παρατήρησαν ότι  τα παγάκια(στερεή κατάσταση ) είναι κρύα αλλά καθώς τα αγγίζουν με τα χέρια τους τα ζεσταίνουν, αρχίζουν  και λιώνουν και γίνονται νερό (υγρή κατάσταση)που είναι πιο ζεστό.Στη συνέχεια ,τοποθετήσαμε παγάκια σε ένα μπρίκι πάνω στο μάτι της ηλεκτρικής κουζίνας.Παρατήρησαν ότι αυτά λιώνουν πολύ γρήγορα.Με τη χρήση ερωτήσεων τα παιδιά συνέδεσαν την τήξη του νερού με την παροχή θερμότητας.

-Πήξη

Ζητήσαμε από τα παιδιά να σκεφτούν πώς θα φτιάξουμε πάγο.Διατύπωσαν τις υποθέσεις τους.Γέμισαν με νερό ένα ποτήρι και το τοποθέτησαν στην κατάψυξη.Την επόμενη μέρα τα παιδιά διαπίστωσαν πως το νερό είχε γίνει πάγος.

-Η εξαέρωση του νερού

Βάλαμε  νερό σε ένα κατσαρολάκι  και το τοποθετήσαμε στο μάτι της ηλεκτρικής κουζίνας.Τα παιδιά παρακολούθησαν το νερό που άρχισε και ζεσταίνονταν.Τα παιδιά παρατήρησαν την πορεία των φυσαλίδων από τη βάση της κατσαρόλας,στο εσωτερικό του νερού και καθώς έφτασαν στην επιφάνεια έγιναν  ατμοί που έφυγαν στον αέρα.

-Η υγροποίηση του νερού

Σε ένα μπρίκι ζεστάναμε νερό.Μικρές ομάδες παιδιών παρατήρησαν τους υδρατμούς καθώς αυτοί κινούνται προς τα πάνω,προς τον αέρα.Παρεμβάλλαμε στην πορεία τους ένα μεταλλικό καπάκι.Τα παιδιά παρατήρησαν πως  στην επιφάνεια του εμφανίζονται σταγόνες και αρχίζουν και πέφτουν προς τα κάτω σαν σταγόνες βροχής.

Τα παιδιά αξιολ’ογησαν ομαδικά τα πειράματα και καταγράψαμε  τις σκέψεις τους για τις ιδιότητες του νερού.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *