Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του e Twinning “The T(h)ree Masketeers”,”Οι Σωματοφύλακες των Δέντρων”.
Οι εταίροι είναι:1. Νηπιαγωγείο Νικόπολης, Πρέβεζα. 2. Νηπιαγωγείο Λεπτής, Ορεστιάδα. 3. 1ο Νηπιαγωγείο Συκεών. 4. 5ο Νηπιαγωγείο Συκεών.
5. 12ο Νηπιαγωγείο Συκεών. 6. 13ο Νηπιαγωγείο Συκεών . 7. 2ο Νηπιαγωγείο Φιλιατρών. 8. 3ο Νηπιαγωγείο Φιλιατρών. 9. 1ο Νηπιαγωγείο Πεύκων. 10. 11ο Νηπιαγωγείο Αγίου Δημητρίου Αττικής. 12. Νηπιαγωγείο Πολωνίας. 13. Νηπιαγωγείο Γαλλίας. 14. Νηπιαγωγείο Σλοβενίας. 15. Νηπιαγωγείο Λιθουανίας. 16. 3ο Νηπιαγωγείο Συκεών.
Ορμώμενοι από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, με το έργο μας αυτό επιθυμούμε να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές μας στο να γνωρίσουν την αξία των δέντρων, να τα αγαπήσουν και κατά συνέπεια να τα προστατεύσουν. Μέσα από μια δραστηριοτήτων ατομικών και κυρίως συλλογικών, στοχεύουμε να ετοιμάσουμε τους ενεργούς πολίτες του μέλλοντας εμπλέκοντας στις εκπαιδευτικές μας δράσεις τόσο την ευρύτερη εκπαιδευτική όσο και την τοπική κοινότητα.
ΣΤΌΧΟΙ
Μερικοί από τους στόχους του έργου. Οι μαθητές:
-Να γνωρίσουν τη μορφολογία και τα είδη δέντρων σε τοπικό και ευρωπαϊκό επίπεδο (ενδημικά είδη).
– Να γνωρίσουν την χρησιμότητα τους για το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον.
– Να γνωρίσουν την πανίδα που σχετίζεται με την ύπαρξη των δέντρων στο έδαφος και το υπέδαφος.
-Να κάνουν μετρήσεις (ύψος, διάμετρος κλπ)
– Να εμπλέξουν τη ρομποτική με το θέμα.
– Να “διαβάσουν” και διηγηθούν βιβλία γνώσης και παραμύθια σχετικά με τα δέντρα.
– Να εκφραστούν με διάφορους τρόπους σχετικά με το θέμα (ζωγραφική, μουσική, δραματοποίηση κλπ)
– Να γνωρίσουν τους κινδύνους των δέντρων και να βρίσκουν λύσεις
– Να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με το θέμα του έργου
-Να αποκτήσουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ τους και με τους εταίρους.
– Να έρθουν σε επαφή με επιστήμονες.
– Να εμπλέξουμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων με το συγκεκριμένο θέμα και κυρίως τα “Φροντίζω το Περιβάλλον”, “Ευ Ζην”, ” Νοιάζομαι κι ενεργώ”.
– Να αναπτύξουν δεξιότητες του νου.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΊΑΣ
Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί σε διάστημα 8 μηνών από τον Οκτώβριο μέχρι τον Μάιο. Στοχεύουμε στη συνεχή επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών. Θα επιμείνουμε στη συλλογική παραγωγή έργου και την ενεργή συμμετοχή των εταίρων στην οργάνωση δραστηριοτήτων με ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία
Οκτώβριος
-Γνωριμία με τους εταίρους on line
– Ορισμός ομάδων εργασίας
– Επιλογή logo του έργου
– Γνωριμία με τα δέντρα της αυλής μας. Δημιουργία κοινού φυτολογίου και εννοιολογικού χάρτη
-Συμμετοχή στην EU code week
Νοέμβριος
– Τα δέντρα το φθινόπωρο
– Επίσκεψη σε κοντινό δάσος για παρατήρηση
– Συλλογή “θησαυρών” από τα δέντρα (φλοιοί, κουκουνάρια κλπ) και χρήση τους για την δημιουργία έργων.
Δεκέμβριος
– Τα δέντρα τα Χριστούγεννα
– Ανταλλαγή στολιδιών μεταξύ των εταίρων
– On line γιορτή με τους εταίρους
Ιανουάριος
Τα δέντρα και η πανίδα τους τον Χειμώνα
Φεβρουάριος
Καρναβάλι και οι tree masketeers που επιλέγουν οι εταίροι
Παραλλαγή του παραμυθιού
Μάρτιος -Μάιος
Δέντρο – Κλίμα
ΑΝΑΜΕΝΌΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΈΣΜΑΤΑ
– Ενεργοποίηση των μαθητών και της τοπικής κοινότητας στη δημιουργία εθελοντικών ομάδων προστασίας των δέντρων και δασών της περιοχής τους.
– Δημιουργία blog με τα αποτελέσματα των δράσεων, ορισμού προγράμματος εθελοντικής περιφρούρησης και τρόπους προστασίας.
-Δημιουργία έντυπου υλικού και επιστολών ενημέρωσης των αρχών και της τοπικής κοινότητας.
-Δημόσια on line συνάντηση για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων.
– Δημιουργία ebook – παραμυθιού The t(hree) masketeer
– Να φυτέψουμε δέντρα στην αυλή μας για να βοηθήσουμε το κλίμα και την ποιότητα ζωής
Το Σύνθημα του νηπιαγωγείου μας
Ο Φιλήμονας, η μασκότ του Προγράμματος φτάνει στο σχολείο μας
Μετά από την ψηφοφορία όλων των παιδιών αποφασίστηκε το logo του προγράμματος :
Το ταξίδι του Φιλήμονα σε βιβλίο μέσα από την συνεργασία όλων των σχολείων
Γνωρίζουμε τα δέντρα γύρω από το σχολείο μας
Πληροφορίες για τα δέντρα
Φυτεύουμε τα δέντρα που φροντίζαμε όλο το χειμώνα μέσα στο σχολείο μας, στην αυλή της εκκλησίας των Αγίων Θεοδώρων και Αγίου Ιωάννη του Ρώσσου με την βοήθεια των γονέων και των ιερέων του Ναού.