Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ  ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

—–

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ

Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Δ/ΝΣΗ  Α/ΘΜΙΑΣ  ΕΚΠ/ΣΗΣ  ΔΥΤΙΚΗΣ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

 

 

Σχολικό έτος 2021- 2022

5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ

 

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Υ.Α. 13423/ΓΔ4, 09-02-2021 (ΦΕΚ 491, Τ.Β΄)
Άρθρο 37, Ν.4692/2020 (ΦΕΚ 111, Τ.Α΄)

 

Ο Εσωτερικός σχολικός κανονισμός στηρίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και τις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρηση του αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Θέματα που ανακύπτουν και  που δεν προβλέπονται από τον κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από το Σύλλογο Διδασκόντων σύμφωνα με τις αρχές της Παιδαγωγικής Επιστήμης και την ισχύουσα Νομοθεσία στο πεδίο συνεργασίας με την ΣΕΕ ΠΕ60 & τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

 

Ταυτότητα σχολείου

 

Το 5ο Νηπιαγωγείο Σταυρούπολης είναι διθέσιο και βρίσκεται στην περιοχή Ηλιούπολη του Δήμου Παύλου Μελά. Λειτουργούν δύο πρωινά υποχρεωτικά τμήματα. Δε λειτουργεί το ολοήμερό του τμήμα γι’ αυτή τη σχολική χρονιά, γιατί τα νήπια ου επιθυμούν το τμήμα αυτό, απορροφήθηκαν από το 4ο Νηπιαγωγείο Σταυρούπολης, το οποίο βρίσκεται στον ίδιο χώρο.

Τηλέφωνο σχολείου:2316010899

Email: mail@5nip-stavr.thess.sch.gr

Εκπαιδευτικοί: Βακουφάρη Παρασκευή, Μαζανίτη Ερασμία

 

 

Φιλοσοφία και όραμα της σχολικής μονάδας

 

Και τη φετινή χρονιά με τις δυσκολίες που συνεχώς ανακύπτουν στην πανδημία που προκάλεσε ο Convit-19, το όραμα μας προσανατολίζεται στην υποστήριξη ενός μαθησιακού πλαισίου που θα ενισχύει την αλληλεπίδραση των παιδιών μεταξύ τους αλλά και με τους εκπαιδευτικούς,  με δράσεις που να τα κινητοποιούν συναισθηματικά και γνωστικά.

Μεγάλη σημασία θα δοθεί και στην συνεργασία ανάμεσα σε γονείς και εκπαιδευτικούς, έτσι ώστε να  επιτευχθούν απρόσκοπτα και αποτελεσματικά οι επιδιωκόμενοι εκπαιδευτικοί στόχοι για το νέο σχολικό έτος.

 

 

 

  1. Προσέλευση-παραμονή μαθητών στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό

 

1.1. Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι ενήλικοι συνοδοί των μαθητών/τριών οφείλουν να σέβονται την ώρα προσέλευσης και να αποχωρούν από τον σχολικό χώρο μόλις τα παιδιά παραληφθούν από τις εκπαιδευτικούς. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.

 

Ώρα προσέλευσης

8.15-8.30  προσέρχονται όλα τα παιδιά των πρωινών τμημάτων

Ώρα αποχώρησης:

13.00  αποχωρούν όλα τα παιδιά, διότι δε λειτουργεί ολοήμερο τμήμα.

Τα παιδιά προσέρχονται στο σχολείο με μάσκα και παρακαλούνται οι γονείς να αποφεύγουν να συνωστίζονται στην είσοδο – έξοδο ώστε να διευκολυνθεί  η προσέλευση, καθώς και η αποχώρηση των μαθητών.

 

1.2. Αποχώρηση πριν τη λήξη του προγράμματος: Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Σε περίπτωση ανάγκης για έκτακτη αποχώρηση κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, λόγω του ότι είναι ανήλικο. Την ευθύνη της αποχώρησης του παιδιού από το σχολείο αποκλειστικά την έχει ο γονέας ή ο κηδεμόνας και σε περίπτωση που δεν είναι εφικτό, ενημερώνεται έγκαιρα η εκπαιδευτικός της τάξης, για το ποιος θα παραλάβει το παιδί από το σχολείο.

 

1.3. Απουσία μαθητή: Σε οποιαδήποτε περίπτωση απουσίας μαθητή/τριας και ιδιαίτερα επαναλαμβανόμενης ή μακροχρόνιας, οι γονείς /κηδεμόνες είναι απαραίτητο να ενημερώνουν έγκαιρα τις εκπαιδευτικούς. Δικαιολογούν τις απουσίες με δική τους ευθύνη, είτε με ιατρικό  σημείωμα σε περίπτωση ασθενείας.

 

1.4. Παρουσία άλλου ενήλικα πλην των εκπαιδευτικών στο σχολικό χώρο:

Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου, στον σχολικό χώρο (εσωτερικό ή αύλειο)

α) η παρουσία άλλου ενήλικα πλην των εκπαιδευτικών δεν δικαιολογείται.  Μόνο σε περιπτώσεις προγραμματισμένου ραντεβού για ενημέρωση ή συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς δικαιολογείται η παρουσία γονέα/κηδεμόνα.

β) δεν είναι επιτρεπτή η νουθεσία/επίπληξη/ τιμωρία από κάποιον γονέα έναντι άλλου μαθητή στο σχολικό χώρο

γ) αποφεύγεται η δημιουργία συγκρούσεων/διαπληκτισμού μεταξύ γονέων εντός σχολικού χώρου

δ) για λόγους ασφαλείας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του σχολείου του σχολείου κλείνει στις 8:30 ώστε να μην παρακωλύεται το παιδαγωγικό έργο του σχολείου.

 

 

 

 

  1. Σχολική και κοινωνική ζωή

 

2.1. Ωρολόγιο πρόγραμμα

Το Νηπιαγωγείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και υποβάλλεται προς έγκριση στην Προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων της  Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης.

 

2.2. Συμπεριφορά μαθητών-παιδαγωγικός έλεγχος

Τα ζητήματα δύσκολης συμπεριφοράς των μαθητών/ μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας σχολείου –οικογένειας αλλά και της εκπαιδευτικού της τάξης με την προϊστάμενη της σχολικής μονάδας, και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.

 Έλλειμμα των μαθητών που έχει προέλευση κοινωνική, οικονομική ή φυσική και ιδιαιτερότητες με φυλετικό, θρησκευτικό, γλωσσικό ή άλλο χαρακτήρα μέσα στο σχολείο και στις μεταξύ των μελών του σχέσεις δεν επιτρέπεται να αποτελούν στοιχεία διάκρισης. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

 

2.3. Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού

Λεκτική και σωματική βία απαγορεύεται. Σε περιπτώσεις βίαιης συμπεριφοράς παιδιού προς τους συνομηλίκους του/την εκπαιδευτικό, γνωστοποιείται το ζήτημα στην οικογένεια και ακολουθούνται ενέργειες όπως:

α) πρόσκληση γονέων προς συζήτηση

β) ενημέρωση και πρόσκληση ΣΕΕ ΠΕ 60  στο σχολείο με σκοπό την παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών

γ) στις περιπτώσεις που απαιτείται, οργανώνεται συνάντηση ΣΕΕ ΠΕ60 με τους γονείς του μαθητή

γ) οργάνωση από κοινού με την οικογένεια και την ΣΕΕ ΠΕ60 ενεργειών με σκοπό τη διαχείριση του ζητήματος προς όφελος των μαθητών

 

2.4. Σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πραγματοποιούνται με ευθύνη των εκπαιδευτικών. Λόγω των έκτακτων συνθηκών οι διδακτικές επισκέψεις και οι εκδρομές αποφεύγονται μέχρι την άρση των μέτρων.

Διάλειμμα: κατά το διάλειμμα στον αύλειο χώρο, οι νηπιαγωγοί έχουν την ευθύνη των παιδιών. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές παραμένουν στις αίθουσες τους.

 

2.5. Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας

Η ανάπτυξη θετικού κλίματος  μεταξύ οικογένειας και σχολείου προϋποθέτει αμοιβαίο σεβασμό, συνεργασία και αποδοχή της διαφορετικότητας του άλλου.

 

 

Εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία. Η δημοκρατική αρχή πρέπει να αποτελεί κανόνα της συλλογικής λειτουργίας του σχολείου.

Σέβονται τις απόψεις, τις ιδέες και τις προτάσεις των άλλων (εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών) υποστηρίζοντας το διάλογο και την θετική αλληλεπίδραση μέσα στο σχολείο.

Εξετάζουν ζητήματα που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς, απευθύνονται στους γονείς όταν κρίνεται αναγκαίο, αναπτύσσουν συζητήσεις στο σύλλογο διδασκόντων, αναζητούν την συμβουλευτική και παιδαγωγική καθοδήγηση της ΣΕΕ ΠΕ60 και λαμβάνουν αποφάσεις σε συλλογικό πλαίσιο.

Ενθαρρύνουν την ενεργό συμμετοχή όλων των μαθητών  και φροντίζουν να δρουν κατά την υποστήριξη τους διαφοροποιημένα με σκοπό την αξιοποίηση του ενδιαφέροντος και των δυνατοτήτων του κάθε παιδιού. Ενεργούν στοχευμένα στην υποστήριξη των μαθητών.

Ενδιαφέρονται για τη μάθηση με την προοπτική της ενίσχυσης δεξιοτήτων των παιδιών (επίλυση προβλήματος, επικοινωνίας, συζήτησης κ.ο.κ.)

 Συνεργάζονται με φορείς και θεσμούς σε ζητήματα ασφάλειας και υγείας των παιδιών (σωματικής και ψυχικής). Μεριμνούν για όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς (σχολαστικός καθαρισμός αιθουσών, γραφείου, wc, απολυμάνσεις χώρων, τοποθέτηση αντισηπτικών σε όλους τους χώρους κ.λ.π.) Σε περιπτώσεις ύποπτων ή επιβεβαιωμένων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19, στη σχολική μονάδα, ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Πληροφορίες στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://eody.gov.gr

Η προϊστάμενη φροντίζει να φέρει εις πέρας το διοικητικό έργο του σχολείου της δρώντας μέσα στα πλαίσια των καθηκόντων της ως θεσμικό διοικητικό όργανο. Οι αρμοδιότητες, οι ευθύνες και τα καθήκοντά της περιγράφονται και προβλέπονται από την εκπαιδευτική νομοθεσία.

 

5.2. Γονείς

Έχουν τη δυνατότητα ενημέρωσης  για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους είτε μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, είτε σε προγραμματισμένο ραντεβού μετά από τη λήξη του μαθήματος. Ο Γονέας – Κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για το μαθητή και οφείλει να προσέρχεται στις συγκεντρώσεις που ορίζει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός της τάξης. Επίσης οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο ή έχουν σχέση με ζητήματα υγείας.

Αναφορικά με δραστηριότητες του σχολείου έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται μέσω

e-mail :mail@5nip-stavr.thess.sch.gr

ιστοσελίδας:  https://blogs.sch.gr/5nipstavr/

Στο ιστολόγιο της σχολικής μονάδας αναρτώνται: Ανακοινώσεις-Προγραμματισμός του Σχολείου-Δράσεις.

Οι εκπαιδευτικοί μεριμνούν   για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των μαθητών στο διαδίκτυο ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες του ΠΣΔ. Υπεύθυνη για τη διαχείριση της ιστοσελίδας είναι η προϊσταμένη του σχολείου.

Το τηλέφωνο του σχολείου: 2316010899 είναι στη διάθεση των γονέων για οποιαδήποτε ενημέρωση κατά τη διάρκεια λειτουργίας του.

Σε περίπτωση διαζυγίου ο/η αρμόδιος/η γονέας που έχει την επιμέλεια οφείλει να ενημερώσει άμεσα το σχολείο παρέχοντας τα επίσημα δικαστικά έγγραφα.

Αναφορικά με το ζήτημα φαρμακευτικής αγωγής οι νηπιαγωγοί απαγορεύεται να χορηγούν οποιοδήποτε είδος φαρμάκου ή φαρμακευτικής αγωγής στα παιδιά.

Φροντίζουν για την ευπρεπή και καθαρή εμφάνιση των παιδιών τους. Το ντύσιμο των μαθητών πρέπει να είναι ανάλογο με την εποχή και τις καιρικές συνθήκες.

Φροντίζουν να συμμορφώνονται με οδηγίες απέναντι σε έκτακτες συνθήκες:

Η χρήση μη ιατρικής ( ή ιατρικής/χειρουργικής ) μάσκας είναι υποχρεωτική για τους/τις  μαθητές/τριες , τις νηπιαγωγούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων. Η προσέλευση των γονέων στο σχολείο γίνεται αποκλειστικά με τη χρήση μάσκας.

 

  1. Ποιότητα Σχολικού χώρου

Ένας από τους στόχους του Σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να ανθίσει η ψυχή του παιδιού.

Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας.

Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του δημόσιου σχολείου (εποπτικά μέσα, υλικοτεχνική υποδομή), η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του ή τον ίδιο.

 

  1. Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους

Τα κρίσιμα συμβάντα χρήζουν έγκαιρων και έγκυρων ενεργειών ανταπόκρισης. σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες,γονείς/κηδεμόνες,Προϊστάμενη οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Η έγγραφη και οργανωμένη αποτύπωση αυτών, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, συνιστά το πρωτόκολλο – σχέδιο διαχείρισης κρίσεων. Τα οφέλη ενός τέτοιου σχεδίου έγκεινται στη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας και της ψυχικής υγείας του ανθρώπινου δυναμικού του σχολείου:  Οι φάσεις του σχεδίου υλοποίησης της διαχείρισης κρίσεων είναι οι εξής:

  1. Προσδιορισμός της κρίσης – γεγονότος (π.χ. πλημμύρα, πυρκαγιά).
  2. Επίπεδο αντιμετώπισης.
  3. Ειδοποίηση – ενημέρωση όσων εμπλέκονται στην αντιμετώπιση της κρίσης.
  4. Επιλογή τρόπου και πλαισίου ενημέρωσης των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων, των γονέων και κηδεμόνων.
  5. Αξιολόγηση διαχείρισης της κρίσης.

 

 

 

 

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ

 

ΒΑΚΟΥΦΑΡΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ