ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Κλιματική αλλαγή-Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία
Προστασία
Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής
Με αφορμή το τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων που υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας και αφορούσε τη φροντίδα του περιβάλλοντος, πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες δραστηριότητες, με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε ότι αφορά το δασικό οικοσύστημα.
Αρχικά ξεκινήσαμε στην ολομέλεια με ένα παιχνίδι ενεργοποίησης της ομάδας για τη δημιουργία ενός ευχάριστου κλίματος συνεργασίας και μάθησης. Έτσι τα παιδιά εισήχθησαν στο θέμα μέσα από ένα παιχνίδι κίνησης και ρυθμού. Πιο αναλυτικά, παροτρύναμε τα παιδιά να πάρουν μέσα από ένα καλάθι μια κάρτα ο καθένας. Οι κάρτες αυτές αναπαριστούν διάφορα είδη δέντρων, όπως πεύκο, κουκουναριά, βελανιδιά και έλατο. Τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στο χώρο με τη συνοδεία μουσικής και μόλις αυτή σταματήσει, το κάθε παιδί πρέπει να βρει ένα άλλο παιδάκι που θα έχει την ίδια κάρτα με εκείνο και να γνωριστούν.

Αμέσως μετά, τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες και έπαιξαν στον υπολογιστή ένα παιχνίδι στο φωτόδεντρο, με θέμα το οικοσύστημα του δάσους.Στόχος είναι η σύνθεση της εικόνας, ταιριάζοντας τα κομμάτια του πάζλ.
http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-11018
Στη συνέχεια προβάλαμε ένα βίντεο για την προστασία του δάσους, αλλά και τους κινδύνους καταστροφής του.
https://video.link/w/drOyc
Αφού συζητήσαμε τα οφέλη που μας προσφέρει το δάσος, εστιάσαμε και στις αιτίες που κινδυνεύει. Συγκεκριμένα, παρουσιάσαμε διάφορες καρτέλες στα παιδιά και τους ζητήσαμε να τις ταξινομήσουν σε δύο κατηγορίες: Α) Ανθρώπινες ενέργειες από λάθος, επειδή δεν γνωρίζουμε ή αδιαφορούμε Β) Φυσικές αιτίες.

Έπειτα, ζητήσαμε από κάθε παιδί να ζωγραφίσει τους τρόπους προστασίας των δασών και μέσω της εφαρμογής storyjumper, δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό βιβλίο.
https://www.storyjumper.com/book/read/179989291/————
Επιπλέον, δημιουργήσαμε τον κατάλογο του καλού επισκέπτη στο δάσος, με σκοπό να ενημερώσουμε τους συμμαθητές μας από τη διπλανή τάξη για τους τρόπους προστασίας του.

Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού προσκαλέσαμε και την πυροσβεστική υπηρεσία και από τις επιπλέον πληροφορίες που πήραμε από τους πυροσβέστες μάθαμε ότι για να περιορισθεί η καταστροφή εξαιτίας της φωτιάς λαμβάνεται ένας αριθμός προληπτικών μέτρων και ότι σε περίπτωση εκδήλωσης μιας πυρκαγιάς καλούμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία στον αριθμό 199.









Στο τέλος το κάθε παιδί ανέφερε τι του άρεσε από το συγκεκριμένο εργαστήριο και τι θα θυμάται από αυτό. Επίσης, δώσαμε την υπόσχεση να προστατεύουμε το φυσικό περιβάλλον, ώστε να μπορούμε να απολαμβάνουμε τα οφέλη που μας προσφέρει.