ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΜΑΣ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

3fc9595e a60a 4af4 a72b 738006a72389

Με τον όρο δραματοποίηση εννοούμε τη διαδικασία κατά την οποία οι μαθητές “ζωντανεύουν” με κίνηση και διαλόγους μια ιστορία, είτε αυτοσχέδια, είτε μύθους ή παραμύθια , είτε ένα τραγούδι ή ποίημα. Γίνονται  μικροί ηθοποιοί, αφού πρώτα έχουν επιμεληθεί τα κουστούμια τους και το σκηνικό της ιστορίας. Η δραματοποίηση είναι ο πιο εύκολος και διασκεδαστικός τρόπος για να καταλάβει το παιδί μια ιστορία και βιώνοντάς την να μάθει μέσα από αυτήν. Συνάμα προάγεται η συνεργασία, η ομαδικότητα, η αυτοέκφραση, η έκφραση συναισθημάτων και η έκθεση του εαυτού μας στο κοινό των συμμαθητών.

Η δραματοποίηση αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στο πλούσιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και σχεδόν πάντα δίνει την ευκαιρία στα παιδιά μας να εκφράσουν το ταλέντο τους και να μας δείξουν μια διαφορετική προσωπικότητα που τα ίχνη της δεν θα τα βλέπαμε σε άλλη περίπτωση.

Συχνά, βρίσκουμε αφορμή να δραματοποιούμε βιβλία ή ιστορίες, τις οποίες έχουμε διαβάσει και συζητήσει μέσα στην τάξη. 

Παρακάτω θα δείτε φωτογραφίες από στιγμές που οι μαθητές μας έγιναν ηθοποιοί, υποδύθηκαν ρόλους, αυτοσχεδίασαν, φόρεσαν κοστούμια και στολές δραματοποιώντας           το μύθο του Αισώπου «Η ΑΛΕΠΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΑΦΥΛΙΑ»

 

 

καθώς και δραματοποιώντας την τελετή μιας «ΒΑΦΤΙΣΗΣ»,αφού αυτόν τον καιρό ασχολούμαστε με τη γνωριμία του ονόματός μας. Πως παίρνω το όνομά μου;

Όλοι οι άνθρωποι έχουν όνομα.  Πως παίρνω το όνομά μου;

Μετά από συζήτηση καταλήξαμε ότι το παίρνουμε στη βάφτιση.

Και έτσι οργανώσαμε μια βάφτιση στο νηπιαγωγείο.

Μοιράσαμε ρόλους (μαμά, μπαμπάς, νονά, παπάς, συγγενείς και φίλοι) , φτιάξαμε προσκλητήρια και μπομπονιέρες, ρούχα για το μωρό, βαπτιστικό σταυρό, μαρτυρικά, λαμπάδες, τα άμφια του παππά, κολυμπήθρα, τα κορίτσια χρησιμοποίησαν και τη γωνιά της μεταμφίεσης, πήραν όμορφα τσαντάκια να κρατάνε, πιο επίσημα!

Και το όνομα του μωρού της τάξης μας … Ροζούλα (που βγήκε μετά από ψηφοφορία των παιδιών). Να μας ζήσει!!!

 

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΜΑΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

Στο νηπιαγωγείο εφαρμόζεται συγκεκριμένο αναλυτικό πρόγραμμα που καλύπτει τέσσερα Θεματικά πεδία σύμφωνα με το νέο αναλυτικό Πρόγραμμα σπουδών για το Νηπιαγωγείο (ΦΕΚ 687/ 10-2-2023) :

Α)Παιδί και Επικοινωνία

Β)Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία

Γ)Παιδί και Θετικές Επιστήμες

Δ)Παιδί, Σώμα, Δημιουργία & Έκφραση.

Οι οργανωμένες δραστηριότητες είναι δραστηριότητες που οργανώνονται από τη Νηπιαγωγό μέσω διαθεματικών προσεγγίσεων των θεμάτων, προκειμένου να καλύπτουν σε μια δραστηριότητα πολλαπλούς στόχους ανάπτυξης του παιδιού, αναλόγως των αναγκών και των ενδιαφερόντων του κάθε παιδιού ξεχωριστά και υλοποιούνται σαφώς από τα παιδιά με την καθοδήγησή της. Βασικός άξονας για τη διαμόρφωση ενός προγράμματος διδασκαλίας είναι το παιδί καθώς και η σωματική, συναισθηματική, κοινωνική και νοητική ανάπτυξή του με απώτερο στόχο την ομαλή ένταξή του στον κόσμο.

Πολλά θέματα για αρχή, παιχνίδια γνωριμίας, διάφορα ομαδικά κινητικά παιχνίδια,  αθλήματα που προσθέσαμε μιας και τους άρεσε πολύ η γυμναστική με τον κύριο Χρήστο από το prschool, παγκόσμιες μέρες(παππούδων &ζώων), πρώτες κατασκευούλες και ζωγραφιές, παραμύθια, τραγούδια, ποικιλία δραστηριοτήτων και είναι ακόμη η αρχή!!

Πάρτε μια γεύση.

ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ-ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΙΣ ΓΩΝΙΕΣ

d625926e ada5 439e b69f 2c550159063a

Μια από τις καθημερινές ρουτίνες στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου είναι οι ελεύθερες δραστηριότητες.

Στο ελεύθερο αυτό παιχνίδι τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να κοινωνικοποιηθούν, μόνα τους πλησιάζουν και αναζητούν φίλους για να οργανώσουν το παιχνίδι, κανονίζουν συμφωνίες για τον τρόπο οργάνωσης του παιχνιδιού, ορίζουν κανόνες, μοιράζουν ρόλους (εσύ θα είσαι ο μπαμπάς, εγώ η μαμά, αυτός το μωρό), εξασκούν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους, μαθαίνουν να υπακούν σε κανόνες, να βάζουν όρια, να συμμαζεύουν τα παιχνίδια στις γωνιές όταν τελειώνουν το παιχνίδι τους.

Οι νηπιαγωγοί σε όλη τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού παρακολουθούμε, εντοπίζουμε παιδιά ντροπαλά, συζητάμε μαζί τους, τα ενισχύουμε να αναζητήσουν μια ομάδα και να ενταχθούν σε αυτή για να αρχίσει το παιχνίδι, συμβουλεύουμε παιδιά πιο ζωηρά στις διάφορες συγκρούσεις που δημιουργούνται, ώστε να βρουν λύσεις και να συνεχίσουν ήρεμα και εποικοδομητικά το παιχνίδι τους.

Αποθανατίσαμε μερικές από τις στιγμές μας στο χώρο του ελεύθερου παιχνιδιού και καθώς οι γωνιές μας θα εμπλουτίζονται και θα αλλάζουν μορφή θα υπάρχουν και νεότερες αναρτήσεις αναφορικά με τις ελεύθερες δραστηριότητες.

Και το ταξίδι μας στο 5ο Νηπιαγωγείο Πεύκων μόλις ξεκίνησε.

 

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.

119788800 3270432136397626 820020153123952154 n

Με αφορμή την πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού (27/09), επισκέφτηκε την Τετάρτη 25/09/24 το νηπιαγωγείο μας ο κύριος Χρήστος, γυμναστής από το MINI PR SCHOOL για τη διεξαγωγή αθλητικών δραστηριοτήτων. Έτσι αφού έγινε η πρώτη γνωριμία ξεκινήσαμε την προθέρμανση και παίξαμε διάφορα ομαδικά παιχνίδια, τα οποία είναι η γάτα και το ποντίκι, σκυταλοδρομίες, σφαιροβολία, τρέξιμο μετ’ εμποδίων και ποδόσφαιρο. Στο τέλος ευχαριστήσαμε τον γυμναστή και πήραμε δώρο μια σφραγίδα. Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται δύο επισκέψεις…οπότε ανυπομονούμε και για την επόμενη συνάντηση μας…!!!

 ΤΜΗΜΑ 1

 

ΤΜΗΜΑ 2

Αγιασμός

Χωρίς τίτλο

Ο Αγιασμός θα πραγματοποιηθεί στην αυλή του σχολείου μας την Τετάρτη 11/09/2024 και ώρα 09:30. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει μια σύντομη ενημέρωση για την λειτουργία του σχολείου μας. Ευχόμαστε σε όλους τους παλιούς και νέους μαθητές μας καλή σχολική χρονιά.

«Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη, Μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη – Πολίτες της Πόλης, Έλληνες της Οικουμένης»

Χωρίς τίτλο

Ολοκληρώσαμε την συμμετοχή μας στο στο Εθνικό Δίκτυο και συγκεκριμένα ασχοληθήκαμε με το Περιαστικό δάσος Θεσσαλονίκης, μιας και έχουμε την τύχη να ζούμε πολύ κοντά σε αυτό. Μάθαμε πότε φυτεύτηκε από τους κατοίκους της πόλης και γιατί, ποια ζωάκια ζουν μέσα σε αυτό, ποια τα οφέλη για τον άνθρωπο και ποιοι κίνδυνοι το απειλούν. Είδαμε πολλά σχετικά βιντεάκια, διαβάσαμε βιβλία και κατασκευάσαμε πλακατ, προκειμένου να διακηρύξουμε την ευαισθητοποίηση μας σχετικά με την προστασία του αγαπημένου μας δάσους. Επίσης, διακοσμήσαμε την τάξη μας με μια μεγάλη ομαδική κατασκευή που αναπαριστά το δάσος που συνορεύει με το σχολείο μας και τα ζωάκια που ζούνε σε αυτό, αξιοποιώντας άχρηστα υλικά.

Το Εθνικό Δίκτυο ιδρύθηκε από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης σύμφωνα με την Απόφαση
Φ7/ΕΠ/16776/57195/Δ7/24-05-2023 του ΥΠΑΙΘ (Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – Δ/νση Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης γιατην Αειφορία – Τμήμα Α΄).

Σκοπός του Εθνικού Δικτύου είναι να λειτουργήσει ως πεδίο συνάντησης και διαλόγου μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών από σχολεία της Ελλάδας και της ομογένειας σε θέματα περιβάλλοντος και αειφορίας με κεντρικό άξονα την αξιοποίηση της περιβαλλοντικής Ατζέντας του Οικουμενικού Πατριαρχείου και των 17 Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης της UNESCO (Ατζέντα 2030) και στρατηγικό στόχο την ενεργοποίηση
της σχολικής κοινότητας σε θέματα που άπτονται του περιβάλλοντος, τόσο με την έννοια του φυσικού περιβάλλοντος όσο και με την ευρύτερη έννοια αυτού, όπως προσδιορίζεται από την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕγΑ), ως κοινωνικό αγαθό, μέσα από την αειφόρο διεπιστημονική και βιωματική προσέγγισή του. Το Δίκτυο στοχεύει να δώσει την ευκαιρία σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς να επικοινωνούν μεταξύ τους σύγχρονα
θέματα περιβαλλοντικής και κοινωνικής ευαισθητοποίησης, πολιτιστικής βιωσιμότητας, συνύπαρξης και αμοιβαιότητας, χτίζοντας γέφυρες ανάμεσα στα σχολεία της Ελλάδας και της ομογένειας.

Τιμητική διάκριση για το Νηπιαγωγείο μας

Αγαπητές/οί μαθήτριες και μαθητές,

Αγαπητές/οί εκπαιδευτικοί,

Σας συγχαίρουμε θερμά για τη διάκριση του παιχνιδιού που δημιουργήσατε(ΤΟ ΦΙΔΑΚΙ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ) για τον 4ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Δημιουργίας Εκπαιδευτικού Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Παιχνιδιού «Το μάθημα… παιχνίδι».

20240613 223344

Κατασκευή Κουτσό στην αυλή μας…!

hopscotch 3878606 1280

Στα πλαίσια της καλής σχέσης με τους γονείς του σχολείου μας, συνεργαστήκαμε για την κατασκευή ενός παραδοσιακού παιχνιδιού στο πίσω μέρος της αυλής μας. Η κ. Σαββίνα, μαμά του Μιχαήλ, η κ. Σταυρούλα, μαμά του Περσέα και η κ. Μαίρη, μαμά του Νικόλα, έβαλαν όλη τους την τέχνη και έφτιαξαν ένα πολύ όμορφο κουτσό για να μπορούν να παίζουν όλοι οι μικροί μαθητές μας. Τις ευχαριστούμε πολύ για την μεγάλη προθυμία που έδειξαν και έτσι καταφέραμε άμεσα να πραγματοποιήσουμε αυτή την επιθυμία των παιδιών μας.

Ο Μεταξούλης.

Χωρίς τίτλο

Την Πέμπτη 18/04/2024 επισκέφτηκε το σχολείο μας ο Μεταξούλης, ο οποίος είναι ένας μικρός μεταξοσκώληκας που του αρέσει να πλέκει. Η αγάπη του για το πλέξιμο γίνεται αφορμή για να τον κοροϊδέψουν όλα τα παιδιά στο σχολείο. Όλα εκτός από τη Ρούνα, την πασχαλίτσα, με την οποία ξεκινάει ένα μαγικό ταξίδι με σκοπό να βρουν τους γονείς του. Στο ταξίδι αυτό γνωρίζουν καινούργιους φίλους από τους οποίους μαθαίνουν πολλά.

 

 

 

Επιμορφωτική Συνάντηση Γονέων και Εκπαιδευτικών.

117360training 1580143 1280

Την Τετάρτη 10 Απριλίου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η επιμορφωτική συνάντηση γονέων και εκπαιδευτικών με την σύμβουλο εκπαίδευσης Π.Ε 60 Νιζάμη Κατερίνα στο θέατρο Συκεών, η οποία μίλησε για την <<κοινωνικό συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών και πως επηρεάζει την παιδική παραβατικότητα και τον σχολικό εκφοβισμό>>.
Η πρόσκληση απευθυνόταν σε όλους τους γονείς και εκπαιδευτικούς των νηπιαγωγείων του Δήμου Νεάπολης/Συκεών. Μετά την παρουσίαση ακολούθησε συζήτηση και απορίες από τους γονείς και κηδεμόνες των παιδιών.