Δράσεις συνεκπαίδευσης

Στο πλαίσιο της συνεκπαίδευσης και της προώθησης της ισότιμης συμμετοχής όλων των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη των παιδιών του 3ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης στο Νηπιαγωγείο μας. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν από κοινού σε ομαδικά παιχνίδια “αυλής” ενισχύοντας έτσι την κοινωνική αλληλεπίδραση, την αποδοχή και την ενσυναίσθηση. Η επίσκεψη αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία για όλους τους μαθητές, ενισχύοντας το αίσθημα του ανήκειν και προάγοντας την έννοια της συμπερίληψης στο σχολικό περιβάλλον.

498695351 731563606051585 5194417833856355798 n

499565015 731563709384908 8960737689654734557 n

500051010 731563499384929 498061646130746291 n

Οδηγίες για τη διαχείριση κρούσματος διεισδυτικής στρεπτοκοκκικής λοίμωξης στο οικιακό και σχολικό περιβάλλον



Λήψη αρχείου

“Μαμά σ ‘ αγαπώ , να προσέχεις”

495336972 1101631305332861 379394268524819646 n

 

Στην εκδήλωση «Μαμά σ’ αγαπώ, να προσέχεις» συμμετέχει και το 5ο Νηπιαγωγείο Πεύκων με τη δημιουργία μιας αφίσας ανά τμήμα και τα μηνύματα “ΕΙΣΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΟΥ ΟΛΟΣ” και ” ΣΕ ΕΧΩ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ”! 

0fafe4c7 73f9 468e b8c4 66d7109c4339 82ded12f 44f5 47c2 82ce 413c20b1ac6f 5582ea64 a17c 4295 8a4d dd4ba1c4850c ac4d5cfc ed2a 4541 997e a9343d2fb4c6

Μία ξεχωριστή ημέρα για μικρούς και μεγάλους, μία μοναδική ημέρα αφιερωμένη στην ΠΡΟΛΗΨΗ και την Υγεία των μαμάδων μας, που συνδιοργανώνει το Άλμα Ζωής από κοινού με τον Δήμο Θεσσαλονίκης.

Το πρόγραμμα της εκδήλωσης :

https://almazoisthes.gr/mama-sagapo/

 

Ελάτε να τιμήσουμε τη μητρότητα σε κάθε της μορφή, να δείξουμε την αγάπη μας σε όλες τις μαμάδες, σε όλες τις γυναίκες, να ζωγραφίσουμε για εκείνες τις πιο όμορφες σκέψεις μας κι ευχές μας, να παίξουμε μαζί, να διασκεδάσουμε παρέα!

«Μαμά σ’αγαπώ!!! Να προσέχεις!!!» – Μία ξεχωριστή γιορτή ΠΡΟΛΗΨΗΣ αφιερωμένη σε όλες τις μανούλες!
🎉Κυριακή 11 Μαΐου 2025
⏰10:00-14:00
📍Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης
Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες!!! ♥
Πάρτε και μία γεύση από τις ετοιμασίες μας στην τάξη και τα δωράκια μας για τη γιορτή της μητέρας:
Σ'αγαπώ Μαμά» - Δωρεάν κινούμενο GIF - PicMix

Οι οθόνες και πώς επηρεάζουν τη γνωστική και κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών

Την Τετάρτη 7 Μαΐου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η επιμορφωτική συνάντηση που συνδιοργάνωσαν τα Νηπιαγωγεία των Πεύκων με τη Σχολική Σύμβουλο ΠΕ 60 κα. Αικατερίνη Νιζάμη,για τους γονείς των μαθητών μας , που είχε ως θέμα:<<Οι οθόνες και πως επηρεάζουν τη γνωστική και κοινωνικοσυναισθηματικη ανάπτυξη των παιδιών >>.Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία της και η Διευθύντρια της ΠΕ Δυτικης Θεσσαλονίκης, Μπούτσκου Ευαγγελία ,την οποία και την ευχαριστούμε θερμά!!

eikona Viber 2025 05 23 14 16 57 394

Πρωτομαγιά!!

0789a9de 554d 46df 8eef 883122336935

Η Πρωτομαγιά είναι η γιορτή των λουλουδιών και της Άνοιξης, μία αρχαία γιορτή, την οποία τιμούμε και σήμερα φτιάχνοντας στεφάνια.
Το μαγιάτικο στεφάνι είναι το μοναδικό έθιμο αυτής της μέρας που έχει μείνει και τηρείται ακόμη και σήμερα. Πρόκειται για ένα πανάρχαιο έθιμο, που τηρείται πιστά σε κάθε μεριά της χώρας. Κάθε τέτοια μέρα ένα λουλουδένιο στεφάνι στολίζει τις πόρτες των σπιτιών.

Έτσι κι εμείς στο Νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε δεόντως το έθιμο αυτό! Φτιάξαμε ατομικά στεφανάκια για το κεφάλι μας, βγήκαμε όλοι μαζί έξω στους αγρούς και μαζέψαμε λουλούδια για να φτιάξουμε ένα γιγάντιο στεφάνι για την πόρτα του σχολείου μας! Καλό μήνα,λουλουδένιο και όμορφο!!!!

 

Πρόσκληση σε ενημερωτική συνάντηση.

Την Τετάρτη 07/05/2025 και ώρες 18:00-20:00, σας προσκαλούμε στην ενημερωτική συνάντηση που συνδιοργανώνει το Νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με τα υπόλοιπα  Νηπιαγωγεία των Πεύκων στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πεύκων.

Εισηγήτρια θα είναι η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών δυτικής Θεσσαλονίκης κ. Κατερίνα Νιζάμη.

Η παρουσία σας θα μας δώσει ιδιαίτερη χαρά.

 

PROSKLHSH GONEON 7 5 2025

Πάσχα στο σχολείο μας

Holy Cross Happy Easter Animated Quote

Μία από τις μεγαλύτερες γιορτές της Χριστιανοσύνης, την Ανάσταση του Κυρίου, προετοιμάστηκαν να υποδεχθούν οι μικροί μαθητές και μαθήτριες  του Νηπιαγωγείου  μας υλοποιώντας  ένα εμπλουτισμένο με ποικίλες δραστηριότητες πρόγραμμα.

Τα παιδιά γνώρισαν την ιστορία των παθών του Ιησού μέχρι την Ανάσταση,παραβολές και τα θαύματά του καθώς και έθιμα του τόπου και μπόρεσαν να συμμετάσχουν σε κάποια από αυτά μέσα από τις βιωματικές δράσεις, που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο.

Το μήνυμα τής Ανάστασης είναι αυτό που κράτησαν γεμάτοι αισιοδοξία οι μικροί μαθητές μας απευθύνοντας ευχές την τελευταία ημέρα.

 

Καλό Πάσχα σε όλους!Καλή Ανάσταση…

 

Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό

aytismos

 

 

 

 

 

Κάθε παιδί είναι μοναδικό – με τη δική του φωνή, τον δικό του τρόπο σκέψης και τη δική του ματιά στον κόσμο.Στις 2 Απριλίου, γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό και θυμόμαστε πως η διαφορετικότητα είναι κάτι όμορφο.Μαθαίνουμε να αποδεχόμαστε, να σεβόμαστε και να αγαπάμε κάθε άνθρωπο, ακριβώς όπως είναι.Για τον λόγο αυτό, στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες δραστηριότητες, με σκοπό την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και την αναγνώριση της μοναδικότητας κάθε παιδιού.

Αρχικά, παρακολουθήσαμε μέσω του YouTube το παραμύθι «Εγώ, ο απίθανος» και ακολούθησε μια συζήτηση με τα παιδιά για το μήνυμα της ιστορίας. https://www.youtube.com/watch?v=wMxQUnshUGQ&t=51s

Στη συνέχεια, κάθε παιδί ζωγράφισε αυτό που του άρεσε περισσότερο από το παραμύθι, εκφράζοντας τις εντυπώσεις και τα συναισθήματά του.

Αμέσως μετά, τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγούδι «Εγώ είμαι εγώ», ενισχύοντας με χαρά την έννοια της μοναδικότητας.

https://www.youtube.com/watch?v=kHPxgSLras0

Έπειτα, κάθε παιδί πήρε ένα πορτρέτο και, αφού κοιτάχτηκε στον καθρέφτη, ζωγράφισε τον εαυτό του μέσα σε αυτό. Στη συνέχεια, παρουσιάσαμε κάθε έργο στην ομάδα και ζητήσαμε από τα υπόλοιπα παιδιά να μαντέψουν ποιον απεικονίζει. Τα πορτρέτα κολλήθηκαν σε ένα χαρτόνι, και κάθε παιδί απάντησε στην ερώτηση: “Τι μπορείς να κάνεις τώρα και τι θα ήθελες να μάθεις να κάνεις στο μέλλον;”Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, ενισχύθηκε η αυτοεκτίμηση των παιδιών και η πίστη στις δυνατότητές τους.

Κλείνοντας τη δραστηριότητα, τονίσαμε πως ο καθένας από εμάς είναι μοναδικός και ικανός να κάνει πολλά πράγματα τώρα και ότι στο μέλλον, με προσπάθεια, μπορούμε να πετύχουμε ό,τι επιθυμούμε.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε

https://www.youtube.com/shorts/LLbBQXl_zho

 

Τροφοδράσεις από τους μικρούς ταπερίστες του Νηπιαγωγείου μας

TAPERISTAS 2 LOGOTYPO 1

Οι μαθητές μας συμμετείχαν στο Σχολικό Δίκτυο Δράσης «Ταπερίστας 2025», το οποίο διοργάνωσε το ΚΠΕ Αρναίας από τον Νοέμβριο του 2024 έως τον Απρίλιο του 2025. Το θέμα της δράσης αφορούσε το δεκατιανό των μαθητών, τον τρόπο προμήθειάς του, το σκεύος μεταφοράς του, καθώς και την ποσότητα, ποιότητα και επιλογή κατάλληλων τροφίμων για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των μαθητών.

Αρχικά, καταγράψαμε τις καθημερινές πρακτικές των παιδιών σχετικά με το δεκατιανό τους στο νηπιαγωγείο, καθώς και τα σκεύη μεταφοράς των τροφίμων και των ροφημάτων. Το δεκατιανό προετοιμαζόταν κυρίως στο σπίτι (περίπου 65%), ενώ ένα ποσοστό (περίπου 35%) το έπαιρναν από καταστήματα. Τα γεύματα αποτελούνταν σε μεγαλύτερο ποσοστό από επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως ψωμί του τοστ ή αλλαντικά, ενώ υπήρχαν και ανεπεξέργαστα τρόφιμα, όπως φρούτα, σπιτικό κέικ, σπιτικά πιτάκια, σπιτικές κρέπες, λαχανικά και αυγό. Τα σκεύη μεταφοράς του δεκατιανού ήταν συνήθως επαναχρησιμοποιούμενα, ενώ κάποιες από τις συσκευασίες που χρησιμοποιούνταν ήταν αλουμινόχαρτο ή πλαστικά σακουλάκια, τα οποία κατέληγαν στα απορρίμματα.

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε συζήτηση σχετικά με το σχολικό γεύμα, τη συσκευασία μεταφοράς του, καθώς και την εποχικότητα των φρούτων και των λαχανικών, με στόχο την κατανάλωσή τους στην κατάλληλη εποχή. Επιπλέον, παρακολουθήσαμε βίντεο για την υγιεινή διατροφή, διαχωρίσαμε τα υγιεινά από τα ανθυγιεινά τρόφιμα και δημιουργήσαμε την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής, για να κατανοήσουμε πόσο συχνά είναι καλό να καταναλώνουμε τις διάφορες ομάδες τροφίμων. Τέλος, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση ενός υγιεινού δεκατιανού που ετοίμασαν τα παιδιά στο σπίτι.

Πολλές φορές κατά τη διάρκεια του προγράμματος, τα παιδιά παρουσίαζαν με περηφάνια το δεκατιανό τους, το οποίο θεωρούσαν ότι πληρούσε τα κριτήρια ενός υγιεινού γεύματος. Τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά και ελπίζουμε ότι οι μαθητές μας θα υιοθετήσουν πολλά από τα σημεία που συζητήσαμε

Στο παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε κάποιες από τις δράσεις που πραγματοποιήσαμε.

https://youtu.be/_o_mzgyskKo?feature=shared

Συμμετοχή του Σχολείου μας στο Τοπικό Δίκτυο Π.Ε. “Σχολικός κήπος:Οι κήποι της Δυτικής Θεσσαλονίκης”

 

istockphoto 1314946934 612x612 1

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο Τοπικό Δίκτυο
Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέμα:
«ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ: ΟΙ ΚΗΠΟΙ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ»
για το σχολικό έτος 2024-2025 που συντονίζει η Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Π.Ε. Δυτ. Θεσσαλονίκης, Β.Ιππέκη.

Αφού παραλάβαμε πριν λίγες μέρες τα αρωματικά φυτά του προγράμματος,ήρθε σήμερα η μέρα που μας επισκέφτηκε ο μπαμπάς ενός παιδιού μας με δύο συναδέλφους του για να μας μάθουν πώς να μεταφυτεύσουμε τα αρωματικά φυτά μας από τα γλαστράκια στην αυλή μας και πώς να τα φροντίζουμε.  Παρατηρήσαμε το φύλλωμά τους, το χρώμα τους, το άρωμά τους και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για αρωματικά φυτά και ένα μικρό δεντράκι. Επόμενο βήμα: ΤΟ ΦΥΤΕΜΑ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ. Έτσι, οι μικροί μαθητές/τριες έπιασαν δουλειά. Κάποιοι βοήθησαν στο φύτεμα ….άλλοι στο πότισμα.Μικροί μεγάλοι εν δράσει..

Μέσα από αυτή τη διαδικασία τα παιδιά έμαθαν τη φροντίδα των φυτών και τη χαρά της συνεργασίας.

Τώρα η αυλή μας γέμισε με υπέροχα αρώματα δεντρολίβανου,μέντας,φασκόμηλου, κλπ και τα παιδιά μας ανυπομονούν να δουν τα φυτά τους να μεγαλώνουν!

Ευχαριστούμε πολύ τον μπαμπά του Δ.Χ. και τους συνεργάτες του,κύριο Αλέξανδρο και κυρία Μαρία για τη συμβολή τους στη δράση αυτή! 

 

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
Οι σχολικές αυλές καλύπτονται στο μεγαλύτερο ποσοστό τους από τσιμέντο. Οι εξωτερικοί
σχολικοί χώροι-αυλές είναι τις περισσότερες φορές απρόσωποι χώροι, αισθητικά
υποβαθμισμένοι, που εξυπηρετούν την ανάγκη των μαθητών για παιχνίδι και εκτόνωση, χωρίς
όμως να υπάρχει σύνδεση με τη μάθηση. Η ανάγκη αξιοποίησης του χώρου της σχολικής αυλής
και περιβαλλοντικής αναβάθμισής του βασίζεται στη λειτουργία και χρήση των χώρων πρασίνου
στο σχολείο ως εκπαιδευτικό μέσο κατάλληλου για την αποκατάσταση της επαφής των παιδιών
με στοιχεία του φυσικού περιβάλλοντος, τη βιωματική προσέγγιση και μάθηση. Μια αυλή κοντά
στη φύση μπορεί να λειτουργήσει ως φυσικό χώρος έρευνας, ανακάλυψης, δημιουργίας,
αλληλεπίδρασης με το φυσικό περιβάλλον, αλλά και ως δυναμικό πεδίο μάθησης μέσα από την
πραγματική εμπειρία, που καλύπτει την ανάγκη για διδασκαλία, ψυχαγωγία, επαφή με
περιβάλλον (παιδαγωγική, περιβαλλοντική και κοινωνική διάσταση της σχολικής αυλής).
Σκοπός του Τοπικού Δικτύου είναι η αλλαγή του περιβάλλοντος του σχολείου μέσα από την
εισαγωγή χώρων πρασίνου και τη δημιουργία σχολικού κήπου και η υποστήριξη των σχολικών
μονάδων στην προσπάθειά τους να παρέχουν στους/τις μαθητές/τριες την τόση σημαντική
εμπειρία της εμπλοκής τους με τον σχολικό κήπο.

 

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
Το Τοπικό θεματικό Δίκτυο στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για την Αειφορία στοχεύει
 στο πρασίνισμα του σχολείου και της τοπικής κοινότητας
 στην περιβαλλοντική αναβάθμιση του σχολικού χώρου και ανάδειξή του σε δυναμικό πεδίο
αγωγής, μάθησης και δημιουργίας
 στην αποκατάσταση της επαφής των παιδιών με στοιχεία του φυσικού περιβάλλοντος
 στην ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν τη σημασία του
πράσινου στη ζωή μας
 στην ανάπτυξη της συµµετοχής σε ενέργειες που αποσκοπούν στη βελτίωση του
περιβάλλοντος (ανάληψη φιλοπεριβαλλοντικής δράσης) και την προστασία του κλίματος –
φύτευση για την μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής (πλημμύρες, καύσωνες,
πυρκαγιές)
 στην ενίσχυση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των μαθητών και την εξέλιξή τους σε
περιβαλλοντικά ευαίσθητους ενήλικες μέσα από την αλληλεπίδραση με το φυσικό
περιβάλλον
 στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων (ομαδική εργασία, συνεργατική συμπεριφορά)
 στη βελτίωση του σχολικού κλίματος (ανάπτυξη επικοινωνίας μεταξύ εκπ/κών, μαθητών,
γονιών, συνεργαζόμενων φορέων)
 στην κινητοποίηση αρμόδιων φορέων
 στη σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία
 στη δικτύωση και διασχολική συνεργασία