Με τον όρο δραματοποίηση εννοούμε τη διαδικασία κατά την οποία οι μαθητές “ζωντανεύουν” με κίνηση και διαλόγους μια ιστορία, είτε αυτοσχέδια, είτε μύθους ή παραμύθια , είτε ένα τραγούδι ή ποίημα. Γίνονται μικροί ηθοποιοί, αφού πρώτα έχουν επιμεληθεί τα κουστούμια τους και το σκηνικό της ιστορίας. Η δραματοποίηση είναι ο πιο εύκολος και διασκεδαστικός τρόπος για να καταλάβει το παιδί μια ιστορία και βιώνοντάς την να μάθει μέσα από αυτήν. Συνάμα προάγεται η συνεργασία, η ομαδικότητα, η αυτοέκφραση, η έκφραση συναισθημάτων και η έκθεση του εαυτού μας στο κοινό των συμμαθητών.
Η δραματοποίηση αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στο πλούσιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και σχεδόν πάντα δίνει την ευκαιρία στα παιδιά μας να εκφράσουν το ταλέντο τους και να μας δείξουν μια διαφορετική προσωπικότητα που τα ίχνη της δεν θα τα βλέπαμε σε άλλη περίπτωση.
Συχνά, βρίσκουμε αφορμή να δραματοποιούμε βιβλία ή ιστορίες, τις οποίες έχουμε διαβάσει και συζητήσει μέσα στην τάξη.
Παρακάτω θα δείτε φωτογραφίες από στιγμές που οι μαθητές μας έγιναν ηθοποιοί, υποδύθηκαν ρόλους, αυτοσχεδίασαν, φόρεσαν κοστούμια και στολές δραματοποιώντας το μύθο του Αισώπου «Η ΑΛΕΠΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΑΦΥΛΙΑ»
καθώς και δραματοποιώντας την τελετή μιας «ΒΑΦΤΙΣΗΣ»,αφού αυτόν τον καιρό ασχολούμαστε με τη γνωριμία του ονόματός μας. Πως παίρνω το όνομά μου;
Όλοι οι άνθρωποι έχουν όνομα. Πως παίρνω το όνομά μου;
Μετά από συζήτηση καταλήξαμε ότι το παίρνουμε στη βάφτιση.
Και έτσι οργανώσαμε μια βάφτιση στο νηπιαγωγείο.
Μοιράσαμε ρόλους (μαμά, μπαμπάς, νονά, παπάς, συγγενείς και φίλοι) , φτιάξαμε προσκλητήρια και μπομπονιέρες, ρούχα για το μωρό, βαπτιστικό σταυρό, μαρτυρικά, λαμπάδες, τα άμφια του παππά, κολυμπήθρα, τα κορίτσια χρησιμοποίησαν και τη γωνιά της μεταμφίεσης, πήραν όμορφα τσαντάκια να κρατάνε, πιο επίσημα!
Και το όνομα του μωρού της τάξης μας … Ροζούλα (που βγήκε μετά από ψηφοφορία των παιδιών). Να μας ζήσει!!!