Οι μαθητές στο σπίτι ζωγραφίζουν την οικογένειά τους σε μία κόλλα Α4 και τη φέρνουν στην τάξη την πρώτη ημέρα του εργαστηρίου.
Έχουμε αναρτήσει σε διάφορα σημεία της τάξης καρτελάκια με αριθμούς που αφορούν στο πλήθος των μελών μιας οικογένειας (πχ. καρτελάκια με αριθμούς από το 2 έως το 8). Κάθε μαθητής με τη ζωγραφιά της οικογένειάς του στα χέρια, ανάλογα με το πλήθος των μελών που εικονίζονται σε αυτήν, κατευθύνεται στον χώρο με το αντίστοιχο καρτελάκι.
Καταγράφουμε τις αρχικές ιδέες, αντιλήψεις των παιδιών για το τι είναι οικογένεια .
Προβάλλουμε στην τάξη το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη (άδεια Creative Commons).
Όλοι μαζί συζητούμε για τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι αυτό και το ζωγραφίζουν.
Δουλεύουν σε ομάδες και φτιάχνουν το σπίτι του Έλφι με τα τα δώρα που του χάρισαν τα ζωάκια .
Σε ομάδες των δυο παιδιών ,σε συννεφόλεξο γράφουν όλες τις λέξεις (τουβλάκια- δώρα- χαρίσματα ) στον υπολογιστή και φτιάχνουν το σπίτι που χρειάζεται να έχει κάθε οικογένεια .
Τα παιδιά ζωγραφίζουν το δώρο ( χάρισμα ) από την οικογένειά τους , που θα έδιναν στον Έλφι αν τον συναντούσαν.
Ο πιγκουίνος στέλνει χαιρετισμούς με μια αναμνηστική κάρτα.
Παρακολουθούμε το βίντεο
Πιγκουίνοι- Ο μαγικός κόσμος των ζώων https://youtu.be/lZHGm2Xhf1E
Κατασκευάζουν ομαδική εργασία .
Συζητούμε για την οικογένεια του πιγκουίνου και πως νιώθει μέσα σ αυτή.
Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας.
Ο λύκος στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων
Παρακολουθούμε το βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=4_lrTveNQrg&t=23s
Λύκοι- Ο μαγικός κόσμος των ζώων
Συζητούμε για την οικογένεια του λύκου και η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της εκτεταμένης οικογένειας.
Παρακολουθούμε το βίντεο με τίτλο «Καγκουρό» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων »
Ακολουθεί συζήτηση για τη δομή της οικογένειας του καγκουρό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Δημιουργούν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα «Πώς νιώθει το καγκουρό στην οικογένειά του» .
Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της μονογονεϊκής οικογένειας και την οποία ζωγραφίζουν.
Ο Κούκος στέλνει χαιρετισμούς με μια αναμνηστική κάρτα.
Παρακολουθούμε βίντεο για τον κούκο.
Ακολουθεί συζήτηση για την ζωή του.
Ακούσαμε το παραμύθι “Μια μητέρα για τον Κόκο”
Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της θετής οικογένειας και την οποία ζωγραφίζουν.
Φτιάχνουμε μια ομαδική αφίσα και το τελικό ιστόγραμμα

















































































































































































































