Ένας ακόμη λαχανόκηπος
“Οι Απόκριες του κυρ Χαρταετού”
Απόκριες
Τσικνοπέμπτη 2024
Θεατρική παράσταση:”Ο Μεταξούλης”
Η θεατρική ομάδα Animagnet παρουσίασε στο νηπιαγωγείο μας την θεατρική παράσταση «Ο Μεταξούλης».Ο Μεταξούλης είναι ένας μικρός μεταξοσκώληκας που του αρέσει να πλέκει. Η αγάπη του για το πλέξιμο γίνεται αφορμή για να τον κοροϊδέψουν όλα τα παιδιά στο σχολείο. Όλα εκτός από την Ρούνα, την πασχαλίτσα, με την οποία ξεκινάει ένα μαγικό ταξίδι με σκοπό να βρουν τους γονείς του. Στο ταξίδι αυτό γνωρίζουν καινούργιους φίλους από τους οποίους μαθαίνουν πολλά.

Ενθουσιαστήκαμε μικροί και μεγάλοι!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ- ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ 1. Υποθεματική: STEM/Eκπαιδευτική Ρομποτική: “Οι ταξιδευτές του διαστήματος”
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1:
Με αφορμή μια ιστορία για
φανταστικά ταξίδια που υλοποιεί ένα παιδί στο
διάστημα, οι μαθητές παροτρύνονται να
συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι ανακάλυψης και
εξερεύνησής του. Ανιχνεύονται και αποτιμώνται οι
προϋπάρχουσες γνώσεις των μαθητών για το
διάστημα και τους πλανήτες. Αξιοποιείται η
ιδεοθύελλα και οι ερωτοαποκρίσεις για να
καταγραφούν σε ιστόγραμμα οι πρώτες ιδέες και
γνώσεις των μαθητών (project based learning) και τα
ερωτήματά τους. Αποτυπώνονται εικαστικά
(ζωγραφική) οι πρώτες αναπαραστάσεις των
μαθητών για το διάστημα.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2:
Γνωριμία με το επάγγελμα του
αστροναύτη. Στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο έρχεται
ένα ηχογραφημένο μήνυμα (voki) για τους μαθητές,
μέσω του οποίου γίνεται η γνωριμία με τον Ίκαρο,
τον αστροναύτη, ο οποίος είναι μια ομιλούσα μορφή
avatar. Γινόμαστε μικροί αστροναύτες και πηγαίνουμε στον αγαπημένο μας πλανήτη
Παροτρύνει τους μαθητές να συμμετέχουν
στο διαστημικό ταξίδι του, αφού βρούνε τις
απαντήσεις σε μια σειρά ερωτημάτων.
Στο ταξίδι
μας στο διάστημα χρειαζόμαστε ρομπότ βοηθούς και
οι μαθητές συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι
προγραμματισμού του bee- bot. Κωδικοποιούν τις διαδρομές που θα
ακολουθήσουν σύμφωνα με την επίλυση γρίφων
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3:
Οι μαθητές προετοιμάζονται για
το διαστημικό ταξίδι και επισκέπτονται διαδραστική
ιστοσελίδα για τη θέαση του ηλιακού συστήματος και
των αστερισμών. Έχουν τη δυνατότητα να
πλοηγηθούν στους πλανήτες και τους αστερισμούς,
μέσω διαφορετικών οπτικών γωνιών.
Οι μαθητές
αναγνωρίζουν διάφορους αστερισμούς και τους
συνδέουν με τους σχετικούς μύθους. Δημιουργούν
τους δικούς τους αστερισμούς με ενσώματες,
εικαστικές και ψηφιακές αναπαραστάσεις
Με αφορμή τον προβληματισμό, «Πώς
μετακινούνται οι αστροναύτες μέσα στα
διαστημόπλοια, στους διαστημικούς σταθμούς και
έξω από αυτούς στο διάστημα;» προβάλλονται βίντεο
για τις κινήσεις των αστροναυτών στο διάστημα και
μέσα στους διαστημικούς σταθμούς, όπως και για το
άλμα ενός αστροναύτη από διαστημικό σταθμό. Γιατί
αιωρούνται; Οι μαθητές καλούνται να προβληματιστούν
για το βάρος των αντικειμένων στην επιφάνεια της
γης και τι συμβαίνει όταν είναι σε απόσταση από τη
γη. Πειραματίζονται με το βάρος διάφορων υλικών
που αφήνονται να πέσουν. Μιλάμε για τη βαρύτητα.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ4:
Τα ταξίδια
στο διάστημα απαιτούν συνεργασία στην υλοποίηση
συγκεκριμένων οδηγιών από τους αστροναύτες. Οι
μαθητές συμμετέχουν σε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι με
δυάδες, όπου θα πρέπει να συνεργαστούν.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ5:
Οι μαθητές έχουν αναλάβει μια
νέα αποστολή από τον Ίκαρο (avatar). Το πρόβλημα
που τους έθεσε είναι να διερευνήσουν, εάν θα
μπορούσαν να κατοικήσουν σε έναν άλλο πλανήτη
εκτός από τη Γη, π.χ. στον Άρη. Ξεκινάει ένα ταξίδι
από πλανήτη σε πλανήτη για ανίχνευση στοιχείων
ζωής. Αναζητούνται τα βασικά χαρακτηριστικά που
θα πρέπει να έχει ένας πλανήτης για να επιβιώσει
ένας άνθρωπος. Προβληματισμός δημιουργείται και
για το θέμα της απόστασης από τη γη και του
ταξιδιού που θα πρέπει να γίνει.
Με αφορμή
τους πίνακες του Kandinsky «πλανήτες», οι μαθητές
με την υποστήριξη του εκπαιδευτικού δημιουργούν ένα ψηφιακό puzzle,ενώ φτιάχνουν
και δικούς τους πίνακες ζωγραφικής.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6:
Δραστηριότητες επέκτασης: Με την ολοκλήρωση του
προγράμματος οι μαθητές αποφασίζουν μαζί με τον
εκπαιδευτικό για τις προεκτάσεις του προγράμματος
δεξιοτήτων και τη σύνδεσή του με άλλες δράσεις του
Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών (π.χ. στη
Γλώσσα να αναζητηθούν ποιήματα για άστρα και
πλανήτες, στις Φυσικές επιστήμες να
προβληματιστούν για το φαινόμενο της ημέρας-
νύχτας, για το φως κ.ά.). Ενθουσιάστηκαν με το φεγγάρι και τις
ΤΟΤΕ ΝΟΜΙΖΑ-ΤΩΡΑ ΞΕΡΩ:Αρχικά τι γνώριζαν τα παιδιά για το
διάστημα και τι έμαθαν:
Εκδρομή στο Ευγενίδιο Πλανητάριο
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Οι εγγραφές γίνονται ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους γονείς.
Εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές γεννημένοι το το 2020.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ:
ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:
Α. Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής
(https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης
(gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Β.Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του. Για την υποβολή της αίτησης ο
γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή.
Το σύστημα λειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα
myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι
εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία
εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη
σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο
γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει
αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν
περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να
εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει
τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με
ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού
αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει
αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως
λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο
από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε
συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα
οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την
Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό
Ολοήμερο πρόγραμμα ή στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου ή/και στο
Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση
και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και
στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την
ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ
ΤΟΥ ΕΤΕΡΟΥ ΓΟΝΕΑ ΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ.
Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο. Για τον σκοπό αυτό η Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζει ο γονέας/κηδεμόνας.
Αφού γίνουν όλα αυτά και γίνει αποδεκτή η αίτηση από το νηπιαγωγείο:
ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΤΕΙ:
1. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή(Α.Δ.Υ.Μ.), συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού
2. Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).
3. Υπεύθυνη Δήλωση συναίνεσης του έτερου γονέα
4. Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας εάν φοιτά σε αυτή άλλο τέκνο
5. Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας (επίσημα μεταφρασμένο για τους αλλοδαπούς μαθητές).
6. Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή αντίστοιχου φορέα, εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ/ΠΡΩΙΝΗ ΥΠΟΔΟΧΗ
α. Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται οι μαθητές χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.
β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):
Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
Πρόωρη αποχώρηση(νωρίτερα από τις 16.00) νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
Τα Προνήπια που κατά το Σχολ. Έτος 2024-2025 θα φοιτήσουν ως νήπια εγγράφονται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).
Ενημερώστε τη Σχ. Μονάδα σε περίπτωση επιθυμίας εγγραφής ή διαγραφής από το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
Για απορίες και προβλήματα που έχουν να κάνουν με την χρήση του συστήhttps://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2024/02/Εγκύκλιος-εγγραφών-στα-Νηπιαγωγεία.pdfματος και το θεσμικό πλαίσιο των εγγραφών, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας:
Στοιχεία επικοινωνίας:
mail@5nip-metam.att.sch.gr
Τηλέφωνο: 2102850288
Για την ολοκλήρωση της εγγραφής, η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου θα δέχεται από 1 έως 20 Μαρτίου 2023(κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού) και κατά τις ώρες 12:15 μ.μ. – 13:00 μ.μ. τους γονείς για την προσκόμιση των δικαιολογητικών.
***Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και
χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ο χειμώνας είναι εδώ!
Μπορεί να άργησε λίγο αλλά ήρθε με όλη του την ομορφιά!


Και να φτιάχναμε χιονάνθρωπους!
Διαβάσαμε την ουκρανική ιστορία για ένα “γάντι” και το δραματοποιήσαμε
Μιλήσαμε για την αλκυόνη,ταίσαμε τα αλκυονάκια και τη ζωγραφίσαμε, ενώ είδαμε και ένα άλλο γενναιόδωρο πουλί τον “Μικρό Κοκκινολαίμη”, που μοίρασε όλα τα γιλέκα του για να μην κρυώνουν οι φίλοι του
Φτιάξαμε χειμερνούς σελιδοδείκτες
































































