Παιχνίδια συνεργασίας!

Συνεργασία! Μια λέξη τόσο όμορφη και δύσκολη συνάμα!

Παραθέτουμε κάποιες εικόνες από παιχνίδια δυαδικά και ομαδικά που παίξαμε στην τάξη!Τα παιδιά τα απόλαυσαν και γέλασαν με την ψυχή τους!Νικητής; μα η ομάδα φυσικά!

Παιχνίδι νο1!
Ξεδίπλωσε το χαρτί χρησιμοποιώντας συνεργατικά ένα χέρι ο καθένας!

Ξεπερνώντας την όποια αρχική δυσκολία, έκαναν εκπληκτική δουλειά σε συνεργασία με τον φίλο-συνεργάτη.

IMG 20250220 113853 443 IMG 20250220 114042 492 IMG 20250220 114232 313 IMG 20250220 114417 563 IMG 20250220 114558 467 IMG 20250220 114604 241 IMG 20250220 114810 53 IMG 20250220 114831 591

Παιχνίδι νο2

Μουσικές καρέκλες…. αλλιώς!

Η μουσική σταματάει αλλά σταδιακά οι καρέκλες εξαφανίζονται…πώς θα χωρέσουν όλοι οι φίλοι μου;

Σκαρφίστηκαν τα πάντα! Στριμώχτηκαν, αγκαλιάστηκαν και γέλασαν πολύ!Συνήθως τα μεγαλύτερα παιδιά έπαιρναν αγκαλιά τα μικρότερα…και καμιά φορά ήταν πολύ αγαπησιάρικο και αστείο!

IMG 20250220 115505 3651 IMG 20250220 115513 7681 IMG 20250220 115558 6171 IMG 20250220 120225 8231IMG 20250220 120308 7791

ΟΤΑΝ ΔΕ ΧΙΟΝΙΖΕΙ…ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΧΙΟΝΙ

Στο Νηπιαγωγείο ερευνούμε ,αναρωτιόμαστε ,δοκιμάζουμε και επιλύνουμε προβλήματα μέσα από μια διαδικασία διερευνητική και βιωματική!

Στις παρακάτω εικόνες φαίνεται η συλλογιστική των παιδιών, τα οποία αξιοποιώντας αυτά που ξέρουν φτάνουν να μάθουν επενεργώντας πάνω στα αντικείμενα και ξεδιπλώνοντας τους προβληματισμους τους!

Έτσι, ενώ η θερμοκρασία έπεφτε κι εμείς κρυώναμε…φτιάξαμε το χιόνι, που ΠΟΤΕ δεν είδαμε!

  • Πώς θα το φτιάξουμε;;;
  • Με νερό και ζάχαρη, κυρία!…το δοκιμάσαμε…ΟΧΙ
  • Με νερό και άσπρο χρώμα!…..μμμμμμ….ΟΥΤΕ
  • Με νερό και πάγο!!..εδώ, επειδή είχε προηγηθεί ο κύκλος του νερού τα παιδιά απάντησαν: μα,θα λίωσει ο πάγος μέσα στο νερό!!!Παρόλα αυτά…το δοκιμάσαμε! ΟΧΙ…!!!!
  • Κυρία, τα υλικά που έχεις δίπλα σου τι είναι;
  • Πάμε να δούμε, λοιπόν!

IMG 20250221 110832 512 IMG 20250221 111155 816 IMG 20250221 111356 940 IMG 20250221 111639 923 IMG 20250221 112142 218

Σόδα μαγειρική και μαλακτική μαλλιών! Έτοιμο!… άξιζε η αναζήτηση!Μην τα δίνετε όλα έτοιμα…ψάξτε!έχει γούστο!

IMG 20250221 113123 81 IMG 20250221 113223 134 IMG 20250221 113615 433 EDIT

ΚΑΛΩΣ ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΡΕΛΟΥΣ ΧΟΡΟΥΣ!

Η Μαγική Πατουσοχώρα ήρθε στο σχολειό μας και μας ξεσήκωσε για τα καλά, να ζήσουμε την τρελή Αποκριά!

IMG202502181121411 11 IMG2025021811505711 IMG2025021811522711

Την Τσικνοπέμπτη ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου μας κέρασε τα παιδιά το αγαπημένο φαγητό μικρών και μεγάλων!Σουβλάκια με πατάτες!και ήπιαμε και χυμό!και είπαμε ζήτω η αποκριά!

IMG 20250220 124708 556

Φτιάξαμε και τρελογραβάτες και καπέλα κλόουν!

IMG 20250221 131333 2211IMG 20250309 2046571

 

Διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου και κατασκευάσαμε τον δικό μας ζωγραφίζοντάς τον κομμάτι κομμάτι!

IMG 20250226 1625491

 

Φτιάξαμε τους χαρταετούς μας με έμπνευση από τον πάμπλο Πικάσο

IMG202502261604001

 

Κάναμε πάρτυ στο σχολείο μας, με ένα σωρό λιχουδιές που δεν τρώμε κάθε μερα..αλλά δεν είναι κάθε μέρα Αποκριά!

Χορέψαμε με τις δασκάλες μας το γαϊτανάκι!

IMG202502271035351IMG 20250227 1252381IMG202502271248111

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 3:Φροντίζω το περιβάλλον-Κλιματική Αλλαγή-Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία-Σεισμός ! και τώρα τι κάνω;

ΣΕΙΣΜΟΣ! ΜΗ ΣΕ ΠΙΑΝΕΙ ΠΑΝΙΚΟΣ!

Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να αποκτήσουν οι μαθήτριες
και οι μαθητές γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη
διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του.

Ξεκινώντας το εργαστήριο αυτό και με αφορμή το ηφαίστειο της Σαντορίνης και τις σεισμικές δονήσεις στη γύρω περιοχή αλλά και την Αθήνα, θελήσαμε να μελετήσουμε το φαινόμενο , έτσι ώστε να διώξουμε μακριά το φόβο και να είμαστε ενημερωμένοι, εξοπλισμένοι και προπαντώς…ΨΥΧΡΑΙΜΟΙ!

Μάθαμε για το εσωτερικό της γης και το ζωγραφίσαμε

IMG 20250211 112605 89 IMG 20250211 115214 905 IMG 20250211 115713 109 IMG 20250211 115719 517

Ωραία όλα αυτά..αλλά, τα σπίτια που κουνιούνται με το σεισμό που βρίσκονται; και γιατί τρέμει η γη; να ρωτήσουμε! είπαν τα παιδιά!να ψάξουμε, όπως την άλλη φορά, είπε η Α.! τους επιστήμονες !φώναξαν οι υπόλοιποι!…και κάπως έτσι μας απάντησε ο Απόστολος ο Γεωλόγος!

https://www.voki.com/site/create

IMG 20250212 093408 31

Στη συνέχεια μάθαμε τον μύθο του εγκέλαδου και τον ζωγραφίσαμε!

IMG 20250212 113701 92 IMG 20250212 113711 865

Και σειρά πήρε το ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ!!! το πιο εντυπωσιακό πείραμε με απλά υλικά : Σόδα μαγειρική, ξίδι και χρώμα ζαχαροπλαστικής και……ΜΠΟΥΜ!

IMG 20250213 112129 76 IMG 20250213 112529 402 IMG 20250213 113043 7961

IMG 20250213 112955 694

……και η γη τρέμει……εγώ;τί κάνω;

Το βαλιτσάκι του σεισμού και πως οργανώνομαι με ασφάλεια να αντιμετωπίσω μια καταστροφή!

 

IMG 20250219 111013 148 IMG202502201124491

Πρώτες βοήθειες μετά από μια καταστροφή!

Πού απευθύνομαι; στους ειδικούς, στην πολιτική προστασία, στην άμεση βοήθεια!

Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους!

Μάθαμε και πληκτολογήσαμε τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης..

εικόνα Viber 2025 03 13 20 54 07 764 εικόνα Viber 2025 03 13 20 54 07 769

…και ένα ασθενοφόρο κατέφθασε στο Νηπιαγωγείο μας όταν το καλέσαμε λοιπόν! Γιατί ο διασώστης κος Σιβόγλου και το ασθενοφόρο του ήταν εκεί για να το δούμε, να μας λύσει απορίες και να μάθουμε πως μπορούμε να παραμένουμε ψύχραιμοι και ενεργά βοηθητικοί!

εικόνα Viber 2025 03 13 20 54 07 638 εικόνα Viber 2025 03 13 20 54 07 643 εικόνα Viber 2025 03 13 20 54 07 647 εικόνα Viber 2025 03 13 20 54 07 661 εικόνα Viber 2025 03 13 20 54 07 670 εικόνα Viber 2025 03 13 20 54 07 690 εικόνα Viber 2025 03 13 20 54 07 756

 

2o Eργαστήριο:ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ 1. Ανθρώπινα Δικαιώματα «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» Ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία

  • Ο εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές να ζωγραφίσουν την οικογένειά τους σε μία κόλλα Α4, δίνοντας ένα πρότυπο.20250210 08024720250210 080111
  • Κάθε μαθητής με τη ζωγραφιά της οικογένειάς του στα χέρια, ανάλογα με το πλήθος των μελών που εικονίζονται σε αυτήν, κατευθύνεται στον χώρο με το αντίστοιχο καρτελάκι και αφού την παρουσιάσει την τοποθετεί στον σωστό αριθμό
  • IMG 20241105 124206 887IMG 20241105 124331 453IMG 20241105 125226 11120250210 080237
  • Ο εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές σε μια δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών (brainstorming) με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» με στόχο την ανίχνευση των πρότερων ιδεών και αντιλήψεων των μαθητών.

    20250210 074509

  • Ο εκπαιδευτικός προβάλλει στην τάξη το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη (άδεια Creative Commons). Όλοι μαζί συζητούν για τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι: http://play.byethost8.com/elfi/?i=1

    «Πες μας, Πιγκουίνε!» – Συζητάμε για την πυρηνική οικογένεια (1+1=2)

    20241121 154203

    • Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του πιγκουίνου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για τον πιγκουίνο, που αντλεί από τους Πόρους του προαναφερόμενου παραμυθιού, ή/και προβάλλει κάποιο σχετικό βίντεο (π.χ. αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο «Πιγκουίνοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009).
      • Οι μαθητές χωρίζονται σε τετραμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία πυρηνική οικογένεια με δύο γονείς και δύο παιδιά. Οι ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και τη συμφωνία όλων των μελών της.IMG 20241119 145401 100
      •   Ο εκπαιδευτικός μοιράζει σε κάθε «τετραμελή οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους
        IMG 20241119 150241 622 αντίγραφο
      • «Πες μας, λύκε!» – Συζητάμε για την εκτεταμένη οικογενεια(1+1=11)

        Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του λύκου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για τον λύκο από τους Πόρους του παραμυθιού ή πληροφοριακό υλικό από την ιστοσελίδα του Αρκτούρου ή/και προβάλλει κάποιο σχετικό βίντεο (π.χ. αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο «Λύκοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009).

        • Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Παράλληλα συμπληρώνουν ένα φύλλο εργασίας καταγράφοντας τις λύσεις που έχουν σκεφτεί.Κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια τις δικές της λύσεις.IMG 20241119 145729 181
        • Ο εκπαιδευτικός μοιράζει σε κάθε «εξαμελή οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους.
          • Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια εκτεταμένη οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη τηςIMG 20241119 145932 809 αντίγραφο

          «Πες μας, καγκουρό!Συζητάμε για τη μονογονεική οικογένεια(1+1=1)

          • Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του καγκουρό είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για το καγκουρό από τους Πόρους του παραμυθιού ή/και προβάλλει κάποιο σχετικό βίντεο (π.χ. αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο «Καγκουρό» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009).
          • 20250210 080106
          • Οι μαθητές χωρίζονται σε διμελείς ή τριμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία μονογονεϊκή οικογένεια με έναν γονέαIMG 20241119 145354 699 αντίγραφο
          • «Πες μας, κούκε!» – Συζητάμε για τη θετή οικογένεια(1+1=3)
          • Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του κούκου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για τον κούκο από τους Πόρους του παραμυθιού ή/και προβάλλει κάποιο σχετικό βίντεο (π.χ. απόσπασμα από το βίντεο του BBC Earth με τίτλο “Cuckoo Hijacks Warbler Nest”, που παρουσιάζει τον θηλυκό κούκο να αφήνει το αυγό του σε ξένη φωλιά).
        Και εδώ τα παιδιά,θέλησαν να ασχοληθούμε και με την οικογένεια της κότας και του μικρού κοτόπουλου:
        20250210 080050 20250210 080203

        «Πες μας, χελωνάκι!» – Συζητάμε για τα ορφανά παιδιά (1+1=0)

        • Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί τα χελωνάκια είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για το χελωνάκι, που αντλεί από τους Πόρους του παραμυθιού, ή/και προβάλλει κάποιο σχετικό βίντεο (π.χ. αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο «Χελώνες» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009).
        •  Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τα χελωνάκια που στερούνται τους γονείς τους από τη γέννησή τους. Η συζήτηση οδηγεί στα ορφανά παιδιά και στα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα που ζουν στην πατρίδα μας.

         

        «Οι μονα-δικές μας οικογένειες» – Αξιολόγηση 

        Επαναλαμβάνεται η δραστηριότητα ιδεοκαταιγισμού (brainstorming) του 1ου Εργαστηρίου με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» για να διαπιστωθούν οι αλλαγές που συντελέστηκαν στους μαθητές σε επίπεδο γνώσεων, αντιλήψεων, συναισθημάτων. Ο εκπαιδευτικός προβάλλει συγκριτικά και την εικόνα από τον αρχικό ιδεοκαταιγισμό και καλεί τους μαθητές να παρατηρήσουν τις διαφορές στις γνώσεις και τις ιδέες τους, με στόχο να καλλιεργήσει και να ενισχύσει τις μεταγνωστικές τους δεξιότητες.

        20250210 074456

      • Στο τέλος, οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν μία Ρουμπρίκα Αυτοαξιολόγησης

       

Θέατρο στο σχολείο

Ο Άμπα και η Λήδα ήρθαν στο σχολειό μας και ζωντάνεψαν τα συναισθήματα,την προσφορά και την ενσυναίσθηση,μέσα από μια όμορφη διαδραστική παράσταση!

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν!

IMG20250206095035 IMG 20250207 131021 IMG20250206093855 IMG 20250207 130945

Ο κύκλος του νερού

Με αποδεκατισμένη τάξη από τις ιώσεις και τις γρίπες του χειμώνα, γνωρίσαμε τον κύκλο του νερού μέσα από τη βιωματική μάθηση μια βροχερή μέρα που ήρθε να προσθέσει το σκηνικό της γνώσης!

Παίξαμε και πειραματιστήκαμε με το νερό και στις τρεις μορφές του, στερεά, υγρή και αέρια.

received 5412955656239011 received 5778163319101841 received 11767548739672441 11 received 17462099526245051

Γίναμε υδρατμοί, σύννεφα, ποτάμι και θάλασσα..

received 20239891613795391 11received 63813150543974011 received 882180292460969111

Τσεκάραμε τις γνώσεις μας σε ένα παιχνίδι γνώσεων

received 10127270206958471

Και φτιάξαμε το δικό μας κύκλο του νερού με χάρτινο πιάτο ,αλλά, ξεχάσαμε να βγάλουμε φωτογραφία!

Όσα αγαπώ!

Με τη νέα χρονιά 2025 και το θέμα της ”Μοναδικής μου Οικογένειας”, που μας συντροφεύει στο εργαστήριο δεξιοτήτων, καθώς και με το σχέδιο δράσης ”Γιατί είμαστε σχολειοοικογένεια, να γιατί!”, ξεκινάμε το ”Όσα αγαπώ”ένα πρόγραμμα που φέρνει  τη μαμά και το μπαμπά μέσα στο σχολείο! Το παιδί παραλαμβάνει ένα κουτί στο οποίο βάζει τα αγαπημένα του πράγματα που θέλει να δείξει στους συμμαθητές του. Στη συνέχεια τα παρουσιάζει στους συμμαθητές του ,μαζί με το γονέα του, ο οποίος διαβάζει στα παιδιά το αγαπημένο βιβλίο του παιδιού του! 

Οι μαθητές έχουν ενθουσιαστεί με την ιδέα και όλο βιάση και χαρά παροτρύνουν τους γονείς τους! Βάζουν τα μουτράκια τους μέσα στα ανοιχτά βιβλία και τρέχουν ολόχαρα να βγάλουν τα πράγματα από το κουτί! Οι συμμαθητές τους δε, περιμένουν όλο περιέργεια και ανυπομονησία!

Ενδεικτικά παρουσιάζονται οι πρώτες φωτογραφίες και θα προστεθούν κι άλλες..

1737917609453 173791760944517379176094361737917609419

Η συνεχόμενη δήλωση συμμετοχής στη δράση φιλαναγνωσίας, η χαρά και η γλύκα  των παιδιών που υποδέχονται τις μαμάδες, ακόμα κι όταν δεν είναι οι δικές τους, μας γεμίζει χαρά και αισιοδοξία! Οι γονείς ανταποκρίνονται στο  ρόλο τους με θέρμη! Ορισμένοι μάλιστα έχουν και λίγο τρακ όταν ξεκινούν! Τί νομίζατε; τα παιδιά είναι δύσκολοι κριτές…με ανοιχτές καρδούλες!

IMG 20250205 092040 6981 IMG 20250206 121311 3551 IMG 20250213 122220 7511 IMG 20250219 092125 2001 IMG 20250220 1222351 IMG 20250221 1231471IMG20250305092112IMG20250306121944εικόνα Viber 2025 03 13 20 54 07 674IMG 20250327 1222181IMG 20250403 1224561eikona Viber 2025 04 12 10 46 42 729

….ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΙ ΑΓΚΑΛΙΑΣΑΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ