ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ
Εκδρομή στο Paradise Park
Την Τρίτη 10 Μαίου το σχολείο μας πραγματοποίησε μια σχολική δράση εκτός της σχολικής μονάδας. Στο πλαίσιο του τελευταίου για φέτος εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα την ανακύκλωση επισκεφτήκαμε το βιωματικό πάρκο paradise park και είδαμε στηνπράξη πώς γίνεται η κομποστοποίηση, κάναμε ανακύκλωση διαχωρίζοντας τα υλικά των ανακυκλώσιμων ειδών και φτιάξαμε μια κατασκευή από ανακυκλωσιμα υλικά. Επιπλέον,μετά το εκπαιδευτικό μέρος του προγράμματος ακολούθησε το αθλητικό/ψυχαγωγικό, όπου ασχοληθήκαμε με σκοποβολή,παίξαμε ομαδικά παιχνίδια και διασκεδάσαμε σε τραμπολίνο και φουσκωτά.Και του χρόνου να είμαστε όλοι καλά!
Καλλωπισμός της αυλής μας
Την Κυριακή 8 Μαϊου μαζευτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας με πινέλα και μπογιές, που μας εφοδίασε η Σχολική Επιτροπή του Δήμου μας και βάψαμε μερικά παγκάκια, τραπέζια, ενώ ανανεώσαμε τα χρώματα και στα επιδαπέδια παιχνίδια, που υπήρχαν στο σχολείο μας. Ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξή τους τη Σχολική Επιτροπή του Δήμου μας και την πρόεδρο κα Νικολοπούλου για την άμεση ανταπόκριση, την κα Δημοπούλου, πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, τον κ. Νιόκο, γονέα του σχολείου μας, καθώς και την Ελένη μας, τη σχολική μας καθαρίστρια. Η βοήθεια τους ήταν πολύτιμη, όπως και του Συλλόγου Διδασκόντων, που παρευρέθηκε σύσσωμος.
Ανακυκλώνουμε!
Χρόνια πολλά μανούλες!
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ «STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»
Στο πρώτο εργαστήριο: Γνωριζόμαστε από κάπου; Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις . Γίνονται δραστηριότητες γνωριμίας μεταξύ της ομάδας και γίνεται μια πρώτη διερεύνηση γνώσεων αναφορικά με το θέμα.
Παίξαμε παιχνίδι μνήμης με κάρτες κι έπειτα ανα ζευγάρια φτιάξαμε τους πλανήτες
Στο δεύτερο εργαστήριο: Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά….Τα παιδιά μέσα από βίντεο καλούνται να μάθουν τους πλανήτες του Ηλιακού συστήματος και να εκφραστούν με δημιουργικό και βιωματικό τρόπο αναπαραστώντας την τροχιά που έχουν οι πλανήτες και ο Ήλιος.
Έπειτα γίναμε αστροναύτες και πετάξαμε στο διάστημα
Κυκλική τροχιά πλανητών με…μπαλόνια
Στο τρίτο εργαστήριο Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας….τα παιδιά καλούνται γνωρίσουν τον Ήλιο και τα χαρακτηριστικά του και συνδέουν τον Ήλιο με τη Μυθολογία (Μύθος του Φαέθωνα).

Διαβάζουμε τον “Φαέθωνα και το άρμα του Ήλιου“ και βάζουμε τις εικόνες του βιβλίου στη σωστή σειρά, ζωγραφίζουμε το μύθο και ψηφιοποιούμε τις ζωγραφιές σε ένα βιβλίο.
Στο τέταρτο εργαστήριο Ήλιε, Γη, Σελήνη. Μέρα ή Νύχτα; Τα παιδιά καλούνται να γνωρίσουν την κίνηση της Γης. Συζητάμε για το τι κάνουμε τη μέρα και τι τη νύχτα και φτιάχνουμε ένα ομαδικό κολάζ.
Παίζουμε ψηφιακό παιχνίδι αντιστοίχισης πλανητών με τη σκιά τους.
Στο πέμπτο εργαστήριο: Ταξίδι στη Σελήνη… Τα παιδιά θα γνωρίσουν τη Σελήνη και τα χαρακτηριστικά της, την επιφάνειά της, την απόσταση Σελήνης -Γης . Διαβάζουμε το “Φεγγαροσκεπαστή”(Πιμπαρε Ερικ) και φτιάχνουμε όλοι μαζί την ανθρώπινη σκάλα, που τον βοήθησε να φτάσει στη σελήνη
Στο έκτο εργαστήριο: Τι γνωρίζαμε; Τι γνωρίζουμε; Τα παιδιά θα συγκρίνουν τους εννοιολογικούς χάρτες της αρχής και του τέλους για να ανακαλύψουν τι γνώριζαν και τι έμαθαν και τέλος θα δημιουργήσουν μια ομαδική κατασκευή του σύμπαντος μέσα από ομαδοσυνεργατική διαδικασία.
Χρόνια πολλά
Νέο πρωτόκολλο 29/4/2022
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ- «STEAM και η ΓΗ γυρίζει….», Τμήμα 1
Παιχνίδι γνωριμίας με μουσική. Μοιράζουμε στα παιδιά διπλές όμοιες κάρτες πλανητών και ψάχνουν να βρουν το ζευγάρι τους.

Διερευνούμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, συζητάμε τι γνωρίζουν οι μαθητές για το διάστημα και τι θα ήθελαν να μάθουν και γράφουμε σε χαρτόνι όλες τις ιδέες που έχουν οι μαθητές (εννοιολογικός χάρτης). Ζωγραφίσαμε το διάστημα όπως το φανταζόμαστε

Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο της NASA: https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview/
https://www.youtube.com/watch?v=XRCIzZHpFtY (εκτόξευση και προσεδάφιση στον Άρη)
και δημιουργήσαμε παζλ, το οποίο ανεβάσαμε στο padlet της τάξης μας.
Βιώσαμε την κυκλική τροχιά των πλανητών του ηλιακού μας συστήματος , χρησιμοποιώντας μπαλόνια διαφορετικών χρωμάτων (ένα για κάθε πλανήτη).

Κατασκευάσαμε το ηλιακό μας σύστημα με πλαστελίνη και φτιάξαμε και διαστημόπλοια

Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας… Συζητήσαμε για τα οφέλη αλλά και τις βλαβερές συνέπειες του ήλιου

https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/04/20220405_114748.jpg
Διαβάσαμε τον Μύθο του Φαέθοντα, τον ζωγραφίσαμε και χωρίσαμε τον μύθο σε κομμάτια, τα ανακατέψαμε και ζητήσαμε από τα
παιδιά να βάλουν την ιστορία στη σωστή σειρά. (Μαθηματικά- Κωδικοποίηση). Στη συνέχεια φτιάξαμε βιβλίο και το ανεβάσαμε στο youtube και στο padlet μας.
Ήλιε, Γη, Σελήνη. Μέρα ή Νύχτα;
Χρησιμοποιήσαμε την υδρόγειο σφαίρα και μία λάμπα για την κατανόηση της εναλλαγής μέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της και γύρω από τον ήλιο. Συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε τι κάνουμε τη μέρα και τη νύχτα.

https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/04/20220407_104521-2.jpg
Με το ίδιο πείραμα μιλήσαμε για τις εποχές του Χρόνου που αλλάζουν εξαιτίας της περιστροφής της γης γύρω από τον εαυτό της και γύρω από τον ήλιο. Εισαγάγαμε τα παιδιά στην έννοια του Προγραμματισμού- Ρομποτικής, φτιάχνοντας έναν επιδαπέδιο χάρτη των εποχών, οπτικοποιώντας τη διαδρομή στο χαρτί, χρησιμοποιώντας βελάκια. Πόσα βελάκια και προς ποιά κατεύθυνση πρέπει να τα βάλουμε για να βρούμε μια συγκεκριμένη εποχή, με βάση το αίνιγμα που ακούμε;

Μιλήσαμε για τις φάσεις της Σελήνης, χρησιμοποιώντας πάλι το πείραμα με την υδρόγειο σφαίρα, τον φακό και ένα μικρότερο μπαλάκι που αναπαριστούσε το φεγγάρι και είδαμε το βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=FhokvJZFURg . Κατασκευάσαμε το σύστημα περιστροφής της γης και της σελήνης γύρω από τον ήλιο. Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε τον Φεγγαροσκεπαστή του ΠΙΜΠΑΡΕ ΕΡΙΚ : https://youtu.be/COSzCNona4Q. Φτιάξαμε και ένα παζλ με τις φάσεις του ζευγαριού από χαρτόνι.

Τέλος, μετά από αίτημα των παιδιών, συζητήσαμε για τους θεούς της αρχαίας Ελλάδας, από τους οποίους πήραν οι πλανήτες το όνομά τους και κάναμε σχετική εργασία αντιστοίχισης εικόνων θεών με ονόματα πλανητών. Επίσης αντιστοιχήσαμε τα ονόματα των πλανητών με την εικόνα τους και αριθμήσαμε τους πλανήτες.
Στο τέλος του προγράμματος τα παιδιά συμπλήρωσαν τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη με τις νέες γνώσεις και αξιολόγησαν με αστεράκια τις δραστηριότητες.

https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/04/20220413_084231.jpg
Φτιάξαμε και ένα συνεργατικό padlet, όπου τα παιδιά, με τη βοήθεια των γονέων τους, ανέβασαν σχετικές πληροφορίες αλλά και έπαιξαν με τα παζλ και διάβασαν το βιβλίο που δημιούργησαν.




































































































