ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

Ένα όμορφο κολιέ για τις μανούλες μας που φτιάξαμε με τα χεράκια μας με πολλή αγάπη!!!

IMG 20220505 152850 IMG 20220505 152939 IMG 20220505 153009 IMG 20220505 153016 IMG 20220505 153405 IMG 20220505 153415 IMG 20220505 153632 IMG 20220505 153637 IMG 20220505 153640 IMG 20220505 153651 IMG 20220506 151513

Φυσικά φτιάξαμε και απο ένα ξεχωριστό φάκελο για να βάλουμε μέσα το κολιέ μας και να κάνουμε έκπληξη στην αγαπημένη μας μαμά….Χρόνια πολλά μανούλες!!!

Εκδρομή στο Paradise Park

Την Τρίτη 10 Μαίου το σχολείο μας πραγματοποίησε μια σχολική δράση εκτός της σχολικής μονάδας. Στο πλαίσιο του τελευταίου για φέτος εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα την ανακύκλωση επισκεφτήκαμε το βιωματικό πάρκο paradise park και είδαμε στηνπράξη πώς γίνεται η κομποστοποίηση, κάναμε ανακύκλωση  διαχωρίζοντας τα υλικά των ανακυκλώσιμων ειδών και φτιάξαμε μια κατασκευή από ανακυκλωσιμα υλικά. Επιπλέον,μετά το εκπαιδευτικό μέρος του προγράμματος ακολούθησε το αθλητικό/ψυχαγωγικό, όπου  ασχοληθήκαμε με σκοποβολή,παίξαμε ομαδικά παιχνίδια και διασκεδάσαμε σε τραμπολίνο και φουσκωτά.Και του χρόνου να είμαστε όλοι καλά!

 

280380447 380316650731046 288726726201312612 n 280398118 1625259384517229 8923615997321922373 n 280399377 723960818740457 7032761358663227928 n 280447051 1172625893565514 517479014643974189 n 280455354 1402679936823361 5357195578470844014 n 280455833 750013009346660 6936179193303489079 n 280501376 1179951142822285 3729767148676136219 n 280601239 490568836184215 5012783393466830551 n 280601239 536915881275853 7328663464787907796 n 280605556 1540048219723922 8069844139428591994 n 1 280626140 1045265112758145 8982594654196442356 n 280631090 477954050751200 2261822746920941620 n 280639749 718166672556337 7877433675065434328 n 280701245 728530391662855 1751234127023137452 n 280734628 1037849597142817 2685131402784827273 n 280740511 584608766341397 5457584178890418171 n 280745427 5264114790277334 8719633602253183446 n 280750051 5078114228978463 6222765435571125255 n 280775454 982989669071593 4469537507203127417 n 280948999 4869357053191722 2723636804735245286 n 281123357 1483333702069003 5299023786057296583 n 281157452 573161944083787 7570695047163396451 n IMG 20220510 084704 IMG 20220510 084757

Καλλωπισμός της αυλής μας

Την Κυριακή 8 Μαϊου μαζευτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας με πινέλα και μπογιές, που μας εφοδίασε η Σχολική Επιτροπή του Δήμου μας και βάψαμε μερικά παγκάκια, τραπέζια, ενώ ανανεώσαμε τα χρώματα και στα επιδαπέδια παιχνίδια, που υπήρχαν στο σχολείο μας. Ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξή τους τη Σχολική Επιτροπή του Δήμου μας και την  πρόεδρο κα Νικολοπούλου για την άμεση ανταπόκριση, την κα Δημοπούλου, πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, τον κ. Νιόκο, γονέα του σχολείου μας, καθώς και την Ελένη μας, τη σχολική μας καθαρίστρια. Η βοήθεια τους ήταν πολύτιμη, όπως και του Συλλόγου Διδασκόντων, που παρευρέθηκε σύσσωμος.

2022 05 22 11.58.29 μμ 2022 05 22 11.59.43 μμ280442344 1139730086872993 5008080698788324169 n 280753580 498928715290568 9127092549483633458 n 280351985 697653197954810 3659343281130472803 n 2022 05 22 11.35.24 μμ 2022 05 22 11.41.38 μμ 2022 05 22 11.40.56 μμ 280713826 2807202929575507 2980254099590940296 n 280560469 421071033181879 2713916736569400888 n 2022 05 22 11.42.49 μμ 2022 05 22 11.37.35 μμ 280615212 746038946812298 8103478220795880105 n 2022 05 22 11.37.05 μμ 2022 05 22 11.44.08 μμ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ «STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»

Στο πρώτο εργαστήριο: Γνωριζόμαστε από κάπου; Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις . Γίνονται δραστηριότητες γνωριμίας μεταξύ της ομάδας και γίνεται μια πρώτη διερεύνηση γνώσεων αναφορικά με το θέμα. 

.2022 05 02 10.43.18 μμ

Παίξαμε παιχνίδι μνήμης με κάρτες κι έπειτα ανα ζευγάρια φτιάξαμε τους πλανήτες

276126334 466083651972992 1315033955401532346 n αντίγραφο

275866907 652673586020031 7820145625523375905 n αντίγραφο 275985908 374596434301058 1742337810701228267 n αντίγραφο 275994453 283679383917763 4904235088882664884 n αντίγραφο 276033891 383983409922319 7238527664518924864 n αντίγραφο275800643 687622889099725 6425624348219977629 n

Στο δεύτερο εργαστήριο: Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά….Τα παιδιά μέσα από βίντεο καλούνται να μάθουν τους πλανήτες του Ηλιακού συστήματος και να εκφραστούν με δημιουργικό και βιωματικό τρόπο αναπαραστώντας την τροχιά που έχουν οι πλανήτες και ο Ήλιος.

 277843707 1115902868977394 5143690815646330837 n αντίγραφο 277830480 705437620588293 5643329275502004791 n αντίγραφο 277684312 654192625652197 7331252022678517863 n αντίγραφο 277613640 498335032027380 997990838917401271 n αντίγραφο 277823355 1423361054762042 1745940309969026592 n αντίγραφο 277712110 3294884187495686 5315063369861906832 n αντίγραφο

Έπειτα γίναμε αστροναύτες και πετάξαμε στο διάστημα

275833296 1093502488099185 528163149495445685 n αντίγραφο 1275938635 294235202782160 6129780115398104285 n αντίγραφο275913725 3155462891367075 2177130091848747342 n

Κυκλική τροχιά πλανητών με…μπαλόνια

277931426 654645839156628 3356886813117409980 n αντίγραφο 277890424 397798321757088 2235412335473651439 n αντίγραφο 277720736 1040587666808358 6770367655491298526 n αντίγραφο 277681379 1023927141535286 5251249096258401443 n αντίγραφο

Στο τρίτο εργαστήριο Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας….τα παιδιά καλούνται γνωρίσουν τον Ήλιο και τα χαρακτηριστικά του και συνδέουν τον Ήλιο με τη Μυθολογία (Μύθος του Φαέθωνα). 277914893 546462276775205 1745199988944543632 n αντίγραφο 277712104 1098431094045135 6012986289625117629 n αντίγραφο 277685325 395128135946579 2019601912320385881 n αντίγραφο

Διαβάζουμε τον “Φαέθωνα και το άρμα του Ήλιου“ και βάζουμε τις εικόνες του βιβλίου στη σωστή σειρά, ζωγραφίζουμε το μύθο και ψηφιοποιούμε τις ζωγραφιές σε ένα βιβλίο.

277739969 452081000047494 3823726770477948380 n αντίγραφο 277701236 2120343688170206 8622081759731579398 n αντίγραφο 277683624 1394538327685147 1343535196335986302 n αντίγραφο 277682693 1873600413028315 7885914164169281054 n αντίγραφο 277615717 549829176411643 3649200817529226329 n αντίγραφο

Στο τέταρτο εργαστήριο Ήλιε, Γη, Σελήνη. Μέρα ή Νύχτα; Τα παιδιά καλούνται να γνωρίσουν την κίνηση της Γης. Συζητάμε για το τι κάνουμε τη μέρα και τι τη νύχτα και φτιάχνουμε ένα ομαδικό κολάζ.

 278392130 772252270404393 3203225174820214681 n αντίγραφο279634543 567531544589761 2128502127855451828 n

Παίζουμε ψηφιακό παιχνίδι αντιστοίχισης πλανητών με τη σκιά τους.

2022 05 02 10.53.53 μμ

Στο πέμπτο εργαστήριο: Ταξίδι στη Σελήνη… Τα παιδιά θα γνωρίσουν τη Σελήνη και τα χαρακτηριστικά της, την επιφάνειά της, την απόσταση Σελήνης -Γης . Διαβάζουμε το “Φεγγαροσκεπαστή”(Πιμπαρε Ερικ) και φτιάχνουμε όλοι μαζί την ανθρώπινη σκάλα, που τον βοήθησε να φτάσει στη σελήνη

279469531 2037175029789435 1337708517932039959 n 279445969 1022093121741896 4276407275653385580 n 279366529 530896808569874 8482739144140075085 n 279362604 702999987513318 7416410780805204712 n 279296477 1204297756978231 3822453187354607567 n 279305914 1349632215533720 4752534835551893307 n

Στο έκτο εργαστήριο: Τι γνωρίζαμε; Τι γνωρίζουμε; Τα παιδιά θα συγκρίνουν τους εννοιολογικούς χάρτες της αρχής και του τέλους για να ανακαλύψουν τι γνώριζαν και τι έμαθαν και τέλος θα δημιουργήσουν μια ομαδική κατασκευή του σύμπαντος μέσα από ομαδοσυνεργατική διαδικασία. 

2022 05 02 11.00.02 μμ

277615366 663627664920967 2588130111690009459 n αντίγραφο

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ- «STEAM και η ΓΗ γυρίζει….», Τμήμα 1

Παιχνίδι γνωριμίας με μουσική.  Μοιράζουμε στα παιδιά διπλές όμοιες κάρτες πλανητών και ψάχνουν να βρουν το ζευγάρι τους.

20220328 094042 Copy 2    20220328 094327 Copy 2

Διερευνούμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, συζητάμε τι γνωρίζουν οι μαθητές για το διάστημα και τι θα ήθελαν να μάθουν και γράφουμε σε χαρτόνι όλες τις ιδέες που έχουν οι μαθητές (εννοιολογικός χάρτης).  Ζωγραφίσαμε το διάστημα όπως το φανταζόμαστε

20220328 110922    20220330 115308 2

Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο της NASA: https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview/

https://www.youtube.com/watch?v=XRCIzZHpFtY   (εκτόξευση και προσεδάφιση στον Άρη)

και δημιουργήσαμε παζλ, το οποίο ανεβάσαμε στο padlet της τάξης μας.

Βιώσαμε την κυκλική τροχιά των πλανητών του ηλιακού μας συστήματος , χρησιμοποιώντας μπαλόνια διαφορετικών χρωμάτων (ένα για κάθε πλανήτη).

20220330 095101    20220330 094430

Κατασκευάσαμε το ηλιακό μας σύστημα με πλαστελίνη και φτιάξαμε και διαστημόπλοια

20220413 080446 2    20220329 120442   20220331 120221

Ο Ήλιος μας, η  πηγή της  ζωής  μας… Συζητήσαμε για τα οφέλη αλλά και τις βλαβερές συνέπειες του ήλιου

20220405 114748

https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/04/20220405_114748.jpg

Διαβάσαμε τον Μύθο του Φαέθοντα, τον ζωγραφίσαμε και χωρίσαμε τον μύθο σε κομμάτια, τα ανακατέψαμε και ζητήσαμε από τα
παιδιά να βάλουν την ιστορία στη σωστή σειρά. (Μαθηματικά- Κωδικοποίηση). Στη συνέχεια φτιάξαμε βιβλίο και το ανεβάσαμε στο youtube και στο padlet μας.

Ήλιε, Γη, Σελήνη. Μέρα ή Νύχτα;

Χρησιμοποιήσαμε την υδρόγειο σφαίρα και μία λάμπα για την κατανόηση της εναλλαγής μέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της και γύρω από τον ήλιο.  Συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε τι κάνουμε τη μέρα και τη νύχτα.

20220407 092613 1     20220407 104521 2

https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/04/20220407_104521-2.jpg

Με το ίδιο πείραμα μιλήσαμε για τις εποχές του Χρόνου που αλλάζουν εξαιτίας της περιστροφής της γης γύρω από τον εαυτό της και γύρω από τον ήλιο.    Εισαγάγαμε τα παιδιά στην έννοια του Προγραμματισμού- Ρομποτικής, φτιάχνοντας έναν επιδαπέδιο χάρτη των εποχών, οπτικοποιώντας τη διαδρομή στο χαρτί, χρησιμοποιώντας βελάκια. Πόσα βελάκια και προς ποιά κατεύθυνση πρέπει να τα βάλουμε για να βρούμε μια συγκεκριμένη εποχή, με βάση το αίνιγμα που ακούμε;

   20220407 110808

Μιλήσαμε για τις φάσεις της Σελήνης, χρησιμοποιώντας πάλι το πείραμα με την υδρόγειο σφαίρα, τον φακό και ένα μικρότερο μπαλάκι που αναπαριστούσε το φεγγάρι και είδαμε το βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=FhokvJZFURg . Κατασκευάσαμε  το σύστημα περιστροφής της γης και της σελήνης γύρω από τον ήλιο. Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε τον Φεγγαροσκεπαστή του ΠΙΜΠΑΡΕ ΕΡΙΚ : https://youtu.be/COSzCNona4Q. Φτιάξαμε και ένα παζλ με τις φάσεις του ζευγαριού από χαρτόνι.

20220411 115515 2 1  20220408 113328 1   20220408 113354

Τέλος, μετά από αίτημα των παιδιών, συζητήσαμε για τους θεούς της αρχαίας Ελλάδας, από τους οποίους πήραν οι πλανήτες το όνομά τους και κάναμε σχετική εργασία αντιστοίχισης εικόνων θεών με ονόματα πλανητών. Επίσης αντιστοιχήσαμε τα ονόματα των πλανητών με την εικόνα τους και αριθμήσαμε τους πλανήτες.

Στο τέλος του προγράμματος τα παιδιά συμπλήρωσαν τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη με τις νέες γνώσεις και αξιολόγησαν με αστεράκια τις δραστηριότητες.

https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/04/20220413_084231.jpg

Φτιάξαμε και ένα συνεργατικό padlet, όπου τα παιδιά, με τη βοήθεια των γονέων τους, ανέβασαν σχετικές πληροφορίες αλλά και έπαιξαν με τα παζλ και διάβασαν το βιβλίο που δημιούργησαν.



Λήψη αρχείου