Καλοκαίρι μου μυρίζει..

Αυτή η εποχή μας επέτρεψε,επιτέλους, να ευχαριστηθούμε παιχνίδι!

Φτιάξαμε παγωτά,

285960138 510180780903038 9209242583221745621 n 286019415 592967825332895 4701837266898172949 n 286461324 580336173505950 3973419572234227974 n

μέδουσες  και θαλάσσιες χελώνες

286847943 5625079987515953 8953884659671772606 n 286186828 299409405634819 1981460529787276111 n 286064954 2966408370315732 5857177722332545000 n

χταπόδια

286147521 1060178788249246 879559466273619685 n 286379040 594591451827042 4249834696432824869 n 286705474 961971911159484 3532894687972943946 n

βάψαμε και στολίσαμε τις καλοκαιρινές μας σακούλες

286259172 566975291687219 4322193247035616116 n289403621 1146412412597995 7009764233055621669 n

κάναμε πρόβες για την καλοκαιρινή γιορτή

283711560 427736162118145 1713089082952043802 n

φάγαμε παγωτό

289400497 1049824715657571 1094418024927785056 n 289418671 355376126671125 684347745772761656 n

 

επιδοθήκαμε σε πολλά ομαδικά παιχνίδια

289508750 762672671844183 4187175776754235219 n 289757174 1380495602470154 6997943392752991596 n 290027385 327223736282295 6509956649974718308 n 289180531 1139165383309191 5297765462992584569 n

282703929 374401394731248 938742965333735204 n 282870586 425603575708921 46531711908345087 n

και πολλά πολλά άλλα!!

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: 1. Οικολογία, παγκόσμια και τοπική κληρονομιά, “Φύλαξέ το μήν το πετάς, ανακύκλωσε με μας!”

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1:Tι γίνεται με τα άχρηστα ;

Oι μαθητές/τριες φαντάζονται ότι από κάπου έρχεται μια δυσάρεστη μυρωδιά. Αναπαριστούν τα συναισθήματα με το πρόσωπο και το σώμα τους. Σε ζεύγη ζωγραφίζουν τι μπορεί να δημιουργεί αυτή τη μυρωδιά και εξηγούν από που προέρχεται και γιατί. Εστιάζουν στο θέμα των απορριμμάτων και παράλληλα ενεργοποιείται η φαντασία τους. Παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους και εξηγούν τα αποτελέσματα της συνεργασίας τους στην ολομέλεια .

280048061 700322791182078 4360326612841099188 n 280128550 673233170444490 7313772938608487033 n

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2:Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας

Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν εκπαιδευτικό βίντεο και καλούνται να παρατηρήσουν, να συγκρίνουν και να διαχειριστούν κριτικά τις πληροφορίες.

280806077 292168109773346 8519507885540980050 n

Στη συνέχεια, φτάνουν σε συμπεράσματα σε σχέση με την προσωπική τους κατάσταση. Πως θα ήταν ο τόπος τους με καλή διαχείριση απορριμμάτων και πως με κακή διαχείριση.

280462582 749199542755389 1711858749285769044 n 280232320 1423070654808164 4531371128450352862 n

Κάνουν με τους γονείς τους ένα μικρό περίπατο γύρω από το σχολικό κτίριο ώστε να παρατηρήσουν καλύτερα τον περιβάλλοντα χώρο με στόχο: (α) να εντοπίσουν τους κάδους που υπάρχουν στη γύρω περιοχή, (β) να παρατηρήσουν τυχόν προβλήματα σε σχέση με τα απορρίμματα, (γ) να εξετάσουν κατά πόσο το περιβάλλον γύρω από το σχολείο είναι φροντισμένο επαρκώς. Αποτύπωση με ζωγραφιά και καταγραφή με τη βοήθεια των γονέων. 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: Και τι κάνουμε με τα σκουπίδια; 

Οι μαθητές/τριες καταγράφουν τα απορρίμματα της τάξης και τους τρόπους διαχείρισής τους. Αναγνωρίζουν τη σήμανση της ανακύκλωσης. Φωτογραφίζουν τον δίσκο του φαγητού τους. Συζητούν για τα ευρήματά τους στην ολομέλεια χωρίζοντας τα (οργανικά και ανακυκλώσιμα).

283787187 1154359075353644 3340505872183215703 n 283771957 7772971239381386 7115746079145904322 n 283413069 998918544350843 3363737889104444681 n 283356715 757281401930767 2837842289370343502 n

Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν τα βίντεο για την ανακύκλωση. Ενημερώνονται για την επιλογή των ειδών, τη σωστή προετοιμασία τους και απόρριψη τους (οργανικά -ανακυκλώσιμα, σωστό είδος-κάδος, καθαριότητα, όχι συσκευασία σε σακούλες). Εμπλουτίζουν την τάξη με κατασκευές τους από ανακυκλώσιμα υλικά.

283610649 457282462868254 5922799290990076134 n 284058680 1229367251210185 1394028595494120084 n

281688968 441980027640817 2930281041707056721 n 281862497 1282317335633861 6560811976492220552 n

 

Οι μαθητές/τριες φέρνουν από το σπίτι τους διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά. Τα παιδιά παίζουν ένα κινητικό παιχνίδι και διαχωρίζουν τα ανακυκλώσιμα είδη (π.χ. σε καλάθια, κάδους, στεφάνια με σήμανση). Κατόπιν παίζουν τα ψηφιακά παιχνίδια στην τάξη. Αποστέλλονται οι σύνδεσμοι στους γονείς μέσω του padlet.

283342939 1321993558291553 6171940819852211627 n 282248364 1503931116689143 2051239162735170689 n αντίγραφο 282343791 1007534806607070 4313523035547627570 n αντίγραφο

282047761 408152854495502 2571832191482490144 n

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: Ένα θεατρικό με θέμα περιβαλλοντικό 

 Κάνοντας παρατηρήσεις, διερευνώντας πηγές,οι μαθητές/τριες βγάζουν τα συμπεράσματα τους, τα οποία αποτελούν τον κύριο σκελετό́ του σεναρίου για ένα θεατρικό́ δρώμενο με θέμα την ανακύκλωση. Χρησιμοποιείται η στρατηγική της ιδεοθύελλας καταγράφονται: (α) ο τόπος (β) ο χρόνος (γ) οι ήρωες (δ) το πρόβλημα (ε) το συναίσθημα ηρώων (ζ) η δράση και η λύση στο πρόβλημα (η) το συναίσθημα των ηρώων (ι) μελλοντικά σχέδια ηρώων.

2022 06 24 5.34.40 μμ

 Μέσω της ιστορίας τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους για τα προβλήματα που σχετίζονται με την ανακύκλωση και τα σκουπίδια, αλλά στο βυθό της θάλασσας αυτή τη φορά.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: Ας δείξουμε σε όλους ό,τι μάθαμε!

Οι μαθητές/τριες οργανώνουν και υλοποιούν δράσεις ενημέρωσης της εκπαιδευτικής κοινότητας και του οικογενειακού τους περιβάλλοντος.  Δημιουργία πρόσκλησης για το θεατρικό δρώμενο. 

283885344 1350882562086024 8337420429060473717 n283871337 738079694210123 6905499494313826341 n

 Παρουσίαση δρώμενου και βιντεοσκόπηση για διαμοιρασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα. 

 

286646068 384255937063800 2282120169149079344 n αντίγραφο

285804880 539338574526516 2333711289429295832 n αντίγραφο

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: 1. Οικολογία, παγκόσμια και τοπική κληρονομιά, “Φύλαξέ το μήν το πετάς, ανακύκλωσε με μας!”, Τμήμα 1

Φάση 1: ΕΡΩΤΗΣΗ :   Τι γίνεται με τα άχρηστα;

Τι είναι τα άχρηστα αντικείμενα; Ποια είναι; Γιατί τα λέμε έτσι;

-Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με ιδεοθύελλα: τα παιδιά σχεδιάζουν ό,τι γνωρίζουν για τα άχρηστα αντικείμενα. Παρουσιάζουν στην ολομέλεια τις ζωγραφιές τους και καταθέτουν τις απόψεις τους.  Είναι όλα σκουπίδια;

https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/06/20220509_114245-2.jpg

Παρακολουθούμε το βίντεο: HD Peri Poll , Safeyoutube, https://video.link/w/mKIxc

Και ζωγραφίσαμε ένα Καθαρό και ένα Βρώμικο περιβάλλον

https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/06/20220511_112734-2.jpg

Φάση 2:ΥΠΟΘΕΣΗ/ΑΠΟΔΕΙΞΗ/ΕΡΕΥΝΑ:  Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας

Με τη βοήθεια των γονιών τους τα παιδιά καλούνται

(α) να εντοπίσουν τους κάδους που υπάρχουν στη γύρω περιοχή και να τους καταγράψουν, (β) να παρατηρήσουν τυχόν προβλήματα σε σχέση με τα απορρίμματα και να τα καταγράψουν, (γ) να εξετάσουν κατά πόσο το περιβάλλον γύρω από το σχολείο είναι φροντισμένο επαρκώς και να καταγράψουν καλές πρακτικές διαχείρισης των απορριμμάτων που θα εντοπίσουν.

Αφού μας  έφεραν τους χάρτες τους,  τους κατηγοριοποιήσαμε και τους μετρήσαμε: πόσους κάδους είδαμε; Μπλε, πράσινους, άλλο χρώμα? Σκουπίδια;

https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/06/20220608_121436-2.jpg

20220602 115940  20220602 094220  20220602 095708  20220602 094358

Διαβάσαμε το βιβλίο: «Η κυρα Φύση κι ο κακός ο Ρύπος»  της Έφης Παπαδοπούλου και φτιάξαμε ομαδικά με κολάζ από εφημερίδες και χαρτί, μια πόλη με και χωρίς τον κακό τον Ρύπο.

20220513 111132   20220513 114012

Παρουσιάσαμε στα παιδιά τους δύο κάδους της τάξης μας έναν για τα κοινά σκουπίδια και τα υπολείμματα φαγητού κι έναν για την Ανακύκλωση και συζητήσαμε για τη χρήση τους και πως κάποια άχρηστα δεν είναι σκουπίδια και μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν όπως π.χ. το χαρτί

Παρακολουθήσαμε μέσω του υπολογιστή την ιστορία : «Ήταν ένα μικρό χαρτάκι” .https://www.youtube.com/watch?v=WCHNa1sqcVI , και ζωγραφίσαμε τι θα μπορούσε να ξαναγίνει ένα μικρό χαρτάκι;

Παρατηρήσαμε επίσης το πρωινό μας και τις συσκευασίες που χρησιμοποιούμε όπως αλουμινόχαρτο και γιαουρτάκια και τα τοποθετήσαμε στους σωστούς κάδους της τάξης μας.

20220512 100148   20220512 100249

Πήγαμε εκδρομή και παρακολουθήσαμε και τη διαδικασία κομποστοποίησης

20220510 101546    20220510 094132

 

Φάση 3: ΑΝΑΛΥΣΗ, Και τι κάνουμε με τα σκουπίδια;

Τα παιδιά φέρνουν από  το σπίτι τους διάφορα υλικά. Στη συνέχεια παίζουν ένα κινητικό παιχνίδι και διαχωρίζουν τα ανακυκλώσιμα είδη  σε κουτιά με διαφορετικό χρώμα και σήμανση: ΠΛΑΣΤΙΚΑ, ΧΑΡΤΙΝΑ, ΓΥΑΛΙΝΑ, ΑΛΟΥΜΙΝΙΑ.

20220531 113357  20220531 113450  20220531 113726

Επειδή όμως υπάρχουν και μπαταρίες και καπάκια και διάφορα άλλα, δημιουργούμε και άλλες κατηγορίες: ΡΟΥΧΑ,ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ, ΤΣΑΝΤΕΣ, ΛΑΜΠΕΣ, ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ, ΦΑΓΗΤΑ

https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/06/20220609_082510.jpg

20220531 114929

Στην Ελλάδα όμως έχουμε περισσότερους  μπλε και πράσινους κάδους . Αφού παρακολουθήσουμε το βίντεο: «O ΠΕΡΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, Safeyoutube, https://youtu.be/0hr9cOUKfGY  και https://video.link/w/jTIxc για τον ΜΠΛΕ κάδο, φτιάχνουμε μια κατασκευή που θα μας θυμίζει ποια υλικά μπορούμε να τοποθετήσουμε σε αυτόν.

 

Παίξαμε  ψηφιακά παιχνίδια στην τάξη και τα ανεβάσαμε και σε padlet

Παιχνίδι 1 Διακρίνουν τα είδη που ανακυκλώνονται, https://learningapps.org/display?v=ppakzw9z321

Παιχνίδι 2 Διαχωρίζουν τις κατηγορίες των ανακυκλώσιμων ειδών

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3601 ,  (σε τρεις κατηγορίες)

https://learningapps.org/display?v=pqcxqzgj521 ,  (σε έξι κατηγορίες)



Λήψη αρχείου

Συζητήσαμε για το τι γίνεται με τα σκουπίδια που δεν ανακυκλώνονται και τα παίρνει ο αέρας και το νερό και τα πηγαίνει στη θάλασσα και παρακολουθήσαμε  βίντεο για τους κινδύνους που απειλούν τη χελώνα καρέτα- καρέτα και τα άλλα ζώα της θάλασσας https://www.youtube.com/watch?v=LbZNZY8Iano  και τη ζωγραφίσαμε.

Φάση 4: ΕΞΗΓΗΣΗ, Ας δώσουμε  εξηγήσεις και σε  προβλήματα λύσεις!

Για να δώσουμε κάποια λύση σε αυτά τα προβλήματα, συγκεντρώσαμε καπάκια και μπαταρίες και άλλα ανακυκλώσιμα που θα τα τοποθετήσουμε στους σωστούς κάδους, κατασκευάσαμε καραβάκια από χάρτινες αυγοθήκες

20220609 125653          20220603 092432

 

Και φτιάξαμε την αφίσα της ανακύκλωσης, αφού συνθέσαμε τη λέξη από τα γράμματά της

20220525 094346   20220525 094816

20220606 102542

και σκεφτήκαμε να ΣΥΝΔΕΣΟΥΜΕ τις γνώσεις μας και να τις ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΜΕ στους γονείς μας κάνοντας μια γιορτή που θα λέγεται: «Επανάσταση στο βυθό». Φτιάξαμε λοιπόν τις προσκλήσεις και τα σκηνικά μας, μάθαμε τους ρόλους μας και παρουσιάσαμε τη γιορτή μας. Ελπίζουμε να τη χαρήκατε.

20220607 184842 2

 

Επιμορφωτική/ενημερωτική δράση με ειδική επιστήμονα

Σήμερα,ημέρα Τετάρτη 25 Μαϊου 2022 επισκέφθηκε το σχολείο μας η κα. Τσαπατσάρη, Σύμβουλο ψυχικής υγείας, Πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων  και Επιστημονικού Συμβούλου του Εθνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων. Το θέμα ομιλίας είχε τίτλο “Παιδί και όρια: γιατί χρειάζονται τα όρια τα παιδιά και πώς να τα βάλω”. Η αρχικά επιμορφωτική/ενημερωτική ομιλία εξελίχθηκε σε φιλική διαλογική συζήτηση μεταξύ όλων των συμμετεχόντων και απαντήθηκαν πολλά ερωτήματα των γονέων, οι οποίοι εξέφρασαν την ικανοποιήσή τους από αυτή τη συνάντηση και την επιθυμία τους για περίσσοτερες παρόμοιες δια ζώσης συναντήσεις. Ευχαριστούμε την κα Τσαπατσάρη για αυτήν τη συνάντηση και τους γονείς, που μας τίμησαν με την παρουσία τους.

281704471 533764341581110 8082609779159827724 n 281395105 609723736655457 6614633298710736204 n 282260990 335763135364182 120667521655434083 n 282373363 490007219480193 5658001562476012355 n 280747230 520043426258485 4906269838718041243 n 281355700 547707683636771 6434932942155512236 n

ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΟΡΟ ΣΤΟ ΦΥΤΟ!!!

Μαθαίνοντας πως δημιουργείται ένα φυτό σκεφτήκαμε να φυτέψουμε τους δικούς μας σπόρους και να παρακολουθήσουμε την ανάπτυξή τους!!!

IMG 20220519 152705 IMG 20220519 152712 IMG 20220519 152712 1 IMG 20220519 153018 IMG 20220519 153044 IMG 20220519 153104 IMG 20220519 153151 IMG 20220519 153204 IMG 20220519 153227 IMG 20220523 134004 IMG 20220523 134150 IMG 20220523 134451

Κάναμε και ένα πείραμα….το ποτήρι με τον αριθμό 1 το βάλαμε δίπλα στο παράθυρο, με τον αριθμό 2 πάνω στη βιβλιοθήκη να μη το βλέπει ο ήλιος και  με τον αριθμό 3 μέσα στο ντουλάπι. Είδαμε τα αποτελέσματα σε 4 ημέρες και αναμένουμε να δούμε τι θα γίνει μέχρι την άλλη εβδομάδα….

IMG 20220519 152728 IMG 20220519 152744 IMG 20220523 134045 IMG 20220523 134059

ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ!!!

Στο πλαίσιο της επαφής των παιδιών με τη φύση, τα λουλούδια, της δημιουργικότητας και της διαμόρφωσης της αυλής μας φυτέψαμε λουλουδάκια για να κάνουμε τον χώρο μας πιο όμορφο αλλά και για να καλλιεργήσουμε την οικολογική συνείδηση στα παιδιά!!!

IMG 20220524 140126 IMG 20220524 140609 IMG 20220524 140631 IMG 20220524 140707 IMG 20220524 140732 IMG 20220524 140848 IMG 20220524 140931 IMG 20220524 141254 IMG 20220524 141256 IMG 20220524 141345 IMG 20220524 141358 IMG 20220524 141707 IMG 20220524 141801 IMG 20220524 142000 IMG 02e62136a6570cc5f3f1f4c68ee831df V IMG 4ce1874a4d56dd3590d2159aa7fd5360 V IMG 9c9a0fa492506eceb96ceca3c14c1851 V IMG 649b872cfc984822bbc09a3020f7727c V IMG 1158616e07aa78500cf31dbc4c7dc65a V IMG a6dac7d3b417514b4506d36a1e4c9b3e V