Καλοκαίρι μου μυρίζει..
“Νερό νεράκι σε steam ταξιδάκι”
Μ’ ένα βιβλίο πετάω!…
Μ’ ένα βιβλίο πετάω!….



ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: 1. Οικολογία, παγκόσμια και τοπική κληρονομιά, “Φύλαξέ το μήν το πετάς, ανακύκλωσε με μας!”
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1:Tι γίνεται με τα άχρηστα ;
Oι μαθητές/τριες φαντάζονται ότι από κάπου έρχεται μια δυσάρεστη μυρωδιά. Αναπαριστούν τα συναισθήματα με το πρόσωπο και το σώμα τους. Σε ζεύγη ζωγραφίζουν τι μπορεί να δημιουργεί αυτή τη μυρωδιά και εξηγούν από που προέρχεται και γιατί. Εστιάζουν στο θέμα των απορριμμάτων και παράλληλα ενεργοποιείται η φαντασία τους. Παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους και εξηγούν τα αποτελέσματα της συνεργασίας τους στην ολομέλεια .
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2:Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας
Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν εκπαιδευτικό βίντεο και καλούνται να παρατηρήσουν, να συγκρίνουν και να διαχειριστούν κριτικά τις πληροφορίες.
Στη συνέχεια, φτάνουν σε συμπεράσματα σε σχέση με την προσωπική τους κατάσταση. Πως θα ήταν ο τόπος τους με καλή διαχείριση απορριμμάτων και πως με κακή διαχείριση.
Κάνουν με τους γονείς τους ένα μικρό περίπατο γύρω από το σχολικό κτίριο ώστε να παρατηρήσουν καλύτερα τον περιβάλλοντα χώρο με στόχο: (α) να εντοπίσουν τους κάδους που υπάρχουν στη γύρω περιοχή, (β) να παρατηρήσουν τυχόν προβλήματα σε σχέση με τα απορρίμματα, (γ) να εξετάσουν κατά πόσο το περιβάλλον γύρω από το σχολείο είναι φροντισμένο επαρκώς. Αποτύπωση με ζωγραφιά και καταγραφή με τη βοήθεια των γονέων.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: Και τι κάνουμε με τα σκουπίδια;
Οι μαθητές/τριες καταγράφουν τα απορρίμματα της τάξης και τους τρόπους διαχείρισής τους. Αναγνωρίζουν τη σήμανση της ανακύκλωσης. Φωτογραφίζουν τον δίσκο του φαγητού τους. Συζητούν για τα ευρήματά τους στην ολομέλεια χωρίζοντας τα (οργανικά και ανακυκλώσιμα).
Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν τα βίντεο για την ανακύκλωση. Ενημερώνονται για την επιλογή των ειδών, τη σωστή προετοιμασία τους και απόρριψη τους (οργανικά -ανακυκλώσιμα, σωστό είδος-κάδος, καθαριότητα, όχι συσκευασία σε σακούλες). Εμπλουτίζουν την τάξη με κατασκευές τους από ανακυκλώσιμα υλικά.
Οι μαθητές/τριες φέρνουν από το σπίτι τους διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά. Τα παιδιά παίζουν ένα κινητικό παιχνίδι και διαχωρίζουν τα ανακυκλώσιμα είδη (π.χ. σε καλάθια, κάδους, στεφάνια με σήμανση). Κατόπιν παίζουν τα ψηφιακά παιχνίδια στην τάξη. Αποστέλλονται οι σύνδεσμοι στους γονείς μέσω του padlet.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: Ένα θεατρικό με θέμα περιβαλλοντικό
Κάνοντας παρατηρήσεις, διερευνώντας πηγές,οι μαθητές/τριες βγάζουν τα συμπεράσματα τους, τα οποία αποτελούν τον κύριο σκελετό́ του σεναρίου για ένα θεατρικό́ δρώμενο με θέμα την ανακύκλωση. Χρησιμοποιείται η στρατηγική της ιδεοθύελλας καταγράφονται: (α) ο τόπος (β) ο χρόνος (γ) οι ήρωες (δ) το πρόβλημα (ε) το συναίσθημα ηρώων (ζ) η δράση και η λύση στο πρόβλημα (η) το συναίσθημα των ηρώων (ι) μελλοντικά σχέδια ηρώων.
Μέσω της ιστορίας τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους για τα προβλήματα που σχετίζονται με την ανακύκλωση και τα σκουπίδια, αλλά στο βυθό της θάλασσας αυτή τη φορά.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: Ας δείξουμε σε όλους ό,τι μάθαμε!
Οι μαθητές/τριες οργανώνουν και υλοποιούν δράσεις ενημέρωσης της εκπαιδευτικής κοινότητας και του οικογενειακού τους περιβάλλοντος. Δημιουργία πρόσκλησης για το θεατρικό δρώμενο.
Παρουσίαση δρώμενου και βιντεοσκόπηση για διαμοιρασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα.
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: 1. Οικολογία, παγκόσμια και τοπική κληρονομιά, “Φύλαξέ το μήν το πετάς, ανακύκλωσε με μας!”, Τμήμα 1
Φάση 1: ΕΡΩΤΗΣΗ : Τι γίνεται με τα άχρηστα;
Τι είναι τα άχρηστα αντικείμενα; Ποια είναι; Γιατί τα λέμε έτσι;
-Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με ιδεοθύελλα: τα παιδιά σχεδιάζουν ό,τι γνωρίζουν για τα άχρηστα αντικείμενα. Παρουσιάζουν στην ολομέλεια τις ζωγραφιές τους και καταθέτουν τις απόψεις τους. Είναι όλα σκουπίδια;

https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/06/20220509_114245-2.jpg
Παρακολουθούμε το βίντεο: HD Peri Poll , Safeyoutube, https://video.link/w/mKIxc
Και ζωγραφίσαμε ένα Καθαρό και ένα Βρώμικο περιβάλλον

https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/06/20220511_112734-2.jpg
Φάση 2:ΥΠΟΘΕΣΗ/ΑΠΟΔΕΙΞΗ/ΕΡΕΥΝΑ: Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας
Με τη βοήθεια των γονιών τους τα παιδιά καλούνται
(α) να εντοπίσουν τους κάδους που υπάρχουν στη γύρω περιοχή και να τους καταγράψουν, (β) να παρατηρήσουν τυχόν προβλήματα σε σχέση με τα απορρίμματα και να τα καταγράψουν, (γ) να εξετάσουν κατά πόσο το περιβάλλον γύρω από το σχολείο είναι φροντισμένο επαρκώς και να καταγράψουν καλές πρακτικές διαχείρισης των απορριμμάτων που θα εντοπίσουν.
Αφού μας έφεραν τους χάρτες τους, τους κατηγοριοποιήσαμε και τους μετρήσαμε: πόσους κάδους είδαμε; Μπλε, πράσινους, άλλο χρώμα? Σκουπίδια;

https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/06/20220608_121436-2.jpg

Διαβάσαμε το βιβλίο: «Η κυρα Φύση κι ο κακός ο Ρύπος» της Έφης Παπαδοπούλου και φτιάξαμε ομαδικά με κολάζ από εφημερίδες και χαρτί, μια πόλη με και χωρίς τον κακό τον Ρύπο.


Παρουσιάσαμε στα παιδιά τους δύο κάδους της τάξης μας έναν για τα κοινά σκουπίδια και τα υπολείμματα φαγητού κι έναν για την Ανακύκλωση και συζητήσαμε για τη χρήση τους και πως κάποια άχρηστα δεν είναι σκουπίδια και μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν όπως π.χ. το χαρτί
Παρακολουθήσαμε μέσω του υπολογιστή την ιστορία : «Ήταν ένα μικρό χαρτάκι” .https://www.youtube.com/watch?v=WCHNa1sqcVI , και ζωγραφίσαμε τι θα μπορούσε να ξαναγίνει ένα μικρό χαρτάκι;
Παρατηρήσαμε επίσης το πρωινό μας και τις συσκευασίες που χρησιμοποιούμε όπως αλουμινόχαρτο και γιαουρτάκια και τα τοποθετήσαμε στους σωστούς κάδους της τάξης μας.

Πήγαμε εκδρομή και παρακολουθήσαμε και τη διαδικασία κομποστοποίησης

Φάση 3: ΑΝΑΛΥΣΗ, Και τι κάνουμε με τα σκουπίδια;
Τα παιδιά φέρνουν από το σπίτι τους διάφορα υλικά. Στη συνέχεια παίζουν ένα κινητικό παιχνίδι και διαχωρίζουν τα ανακυκλώσιμα είδη σε κουτιά με διαφορετικό χρώμα και σήμανση: ΠΛΑΣΤΙΚΑ, ΧΑΡΤΙΝΑ, ΓΥΑΛΙΝΑ, ΑΛΟΥΜΙΝΙΑ.

Επειδή όμως υπάρχουν και μπαταρίες και καπάκια και διάφορα άλλα, δημιουργούμε και άλλες κατηγορίες: ΡΟΥΧΑ,ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ, ΤΣΑΝΤΕΣ, ΛΑΜΠΕΣ, ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ, ΦΑΓΗΤΑ

https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/06/20220609_082510.jpg

Στην Ελλάδα όμως έχουμε περισσότερους μπλε και πράσινους κάδους . Αφού παρακολουθήσουμε το βίντεο: «O ΠΕΡΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, Safeyoutube, https://youtu.be/0hr9cOUKfGY και https://video.link/w/jTIxc για τον ΜΠΛΕ κάδο, φτιάχνουμε μια κατασκευή που θα μας θυμίζει ποια υλικά μπορούμε να τοποθετήσουμε σε αυτόν.

Παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια στην τάξη και τα ανεβάσαμε και σε padlet
Παιχνίδι 1 Διακρίνουν τα είδη που ανακυκλώνονται, https://learningapps.org/display?v=ppakzw9z321
Παιχνίδι 2 Διαχωρίζουν τις κατηγορίες των ανακυκλώσιμων ειδών
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3601 , (σε τρεις κατηγορίες)
https://learningapps.org/display?v=pqcxqzgj521 , (σε έξι κατηγορίες)
Συζητήσαμε για το τι γίνεται με τα σκουπίδια που δεν ανακυκλώνονται και τα παίρνει ο αέρας και το νερό και τα πηγαίνει στη θάλασσα και παρακολουθήσαμε βίντεο για τους κινδύνους που απειλούν τη χελώνα καρέτα- καρέτα και τα άλλα ζώα της θάλασσας https://www.youtube.com/watch?v=LbZNZY8Iano και τη ζωγραφίσαμε.
Φάση 4: ΕΞΗΓΗΣΗ, Ας δώσουμε εξηγήσεις και σε προβλήματα λύσεις!
Για να δώσουμε κάποια λύση σε αυτά τα προβλήματα, συγκεντρώσαμε καπάκια και μπαταρίες και άλλα ανακυκλώσιμα που θα τα τοποθετήσουμε στους σωστούς κάδους, κατασκευάσαμε καραβάκια από χάρτινες αυγοθήκες


Και φτιάξαμε την αφίσα της ανακύκλωσης, αφού συνθέσαμε τη λέξη από τα γράμματά της


και σκεφτήκαμε να ΣΥΝΔΕΣΟΥΜΕ τις γνώσεις μας και να τις ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΜΕ στους γονείς μας κάνοντας μια γιορτή που θα λέγεται: «Επανάσταση στο βυθό». Φτιάξαμε λοιπόν τις προσκλήσεις και τα σκηνικά μας, μάθαμε τους ρόλους μας και παρουσιάσαμε τη γιορτή μας. Ελπίζουμε να τη χαρήκατε.

Επιμορφωτική/ενημερωτική δράση με ειδική επιστήμονα
Σήμερα,ημέρα Τετάρτη 25 Μαϊου 2022 επισκέφθηκε το σχολείο μας η κα. Τσαπατσάρη, Σύμβουλο ψυχικής υγείας, Πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων και Επιστημονικού Συμβούλου του Εθνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων. Το θέμα ομιλίας είχε τίτλο “Παιδί και όρια: γιατί χρειάζονται τα όρια τα παιδιά και πώς να τα βάλω”. Η αρχικά επιμορφωτική/ενημερωτική ομιλία εξελίχθηκε σε φιλική διαλογική συζήτηση μεταξύ όλων των συμμετεχόντων και απαντήθηκαν πολλά ερωτήματα των γονέων, οι οποίοι εξέφρασαν την ικανοποιήσή τους από αυτή τη συνάντηση και την επιθυμία τους για περίσσοτερες παρόμοιες δια ζώσης συναντήσεις. Ευχαριστούμε την κα Τσαπατσάρη για αυτήν τη συνάντηση και τους γονείς, που μας τίμησαν με την παρουσία τους.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΟΡΟ ΣΤΟ ΦΥΤΟ!!!
Μαθαίνοντας πως δημιουργείται ένα φυτό σκεφτήκαμε να φυτέψουμε τους δικούς μας σπόρους και να παρακολουθήσουμε την ανάπτυξή τους!!!
Κάναμε και ένα πείραμα….το ποτήρι με τον αριθμό 1 το βάλαμε δίπλα στο παράθυρο, με τον αριθμό 2 πάνω στη βιβλιοθήκη να μη το βλέπει ο ήλιος και με τον αριθμό 3 μέσα στο ντουλάπι. Είδαμε τα αποτελέσματα σε 4 ημέρες και αναμένουμε να δούμε τι θα γίνει μέχρι την άλλη εβδομάδα….


























































































































