Καλοκαίρι και ετοιμασίες για το κλείσιμο της χρονιάς

Έφτιαξε ο καιρός, μετά από πολλές βροχές, και αρχίσαμε τα πικνικ354862148 185459814494326 4041217250637991552 n 355931844 991726198946259 3377015522669090942 n

και τα παιχνίδια

355803576 646754623971039 9145929564272256215 n 355969825 1229856934378505 4529027479600032538 n

Ετοιμάσαμε τη θεατρική μας παράσταση για την καλοκαιρινή γιορτή και αρχίσαμε πρόβες

20230606 10231220230609 145134355194870 927360858335687 5391455364804196889 n

Φτιάξαμε καλοκαιρινές κατασκευές

355651899 1240537913269474 1274085230184275711 n 353634830 805855857754720 7357357405049077138 n 355909961 136470259455800 7375171843135455447 n 355681776 157719903977059 7085239888678049187 n

 

Ετοιμάσαμε τις τσάντες που θα βάλουμε όσα έργα κάναμε όλη τη σχολική χρονιά

356032241 124396500679065 8905547075902803228 n 355806616 2520687488079761 2813386131574873211 n 353651045 543219951351972 6555178993953457961 n

355991878 811425907064356 8619282605614884183 n

Κληρώσαμε τις ομαδικές μας εργασίες και τις μοιραστήκαμε και αυτές355987018 1201769983848593 7869278546434507110 n 355431401 964427631369893 2208839158926090794 n

Είμαστε έτοιμοι

355978758 973612970548243 8565768482277704815 n

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ 1. ΥΓΕΙΑ: Ασφάλεια στο δρόμο

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1:

Μέσα από την συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης

ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για

το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας.

20230530 102750

Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αναφέρουν τις εμπειρίες τους

και τους δίνουμε τις πρώτες βασικές ιδέες.

Ποια είναι τα μέσα μεταφοράς:

20230503 114041  20230503 114205

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ2:

Ανάγνωση παραμυθιού: «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.»

download

Με τη βοήθεια του βιβλίου του κυρίου Κ.Ο.Κ μαθαίνουμε

τα σήματα και συζητάμε για την χρησιμότητά τους.

Προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα σήματα που βλέπουμε

μαθαίνοντας ποιο χρώμα σημαίνει απαγορεύεται και ποιο

επιτρέπεται.

Παίζουμε το παιχνίδι των ερωτήσεων:

-Τι σημαίνει όταν ένα σήμα βρίσκεται σε κόκκινο κύκλο;

-Μπορούμε να το «διαβάσουμε»;

– Τι σημαίνει όταν ένα σήμα βρίσκεται σε μπλε κύκλο;

Eπιτρέπει ή απαγορεύει;

-Τι σημαίνουν τα σήματα που βρίσκονται μέσα σε κόκκινο

τρίγωνο;

-Τι σηματοδοτεί το STOP και τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί

όταν το βλέπουν;

– Τι σημαίνουν τα χρώματα και τα σχήματα στα σήματα;

-Ποια είναι η χρησιμότητα των παράλληλων λευκών

γραμμών που υπάρχουν στους δρόμους;

-Τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί όταν τις βλέπουν;

-Τί μπορούμε να κάνουμε εμείς ως πεζοί όταν βλέπουμε τις

λευκές γραμμές;

-Με ποιο τρόπο χωρίζονται τα δύο ρεύματα οδήγησης στους

δρόμους;

-Ποια είναι τα χρώματα του φωτεινού σηματοδότη για τα

οχήματα;

– Tι σχήμα έχουν;

-Τα φανάρια που αφορούν του πεζούς, απεικονίζουν δύο

ανθρωπάκια, τον Σταμάτη (Κόκκινο) και τον Γρηγόρη

(Πράσινο). Τι σηματοδοτούν;

Εμπλουτίζουμε τις γνώσεις μας με καινούργιες έννοιες και

λέξεις όπως: δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, διάβαση πεζών,

τροχονόμος, μονόδρομος…

*Φτιάχνουμε σύνθετες λέξεις με την λέξη «δρόμος» και τις

αποτυπώνουμε στο χαρτί

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ3 :

Συζητάμε με την ομάδα για τη συμπεριφορά μας στο

δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να

ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το δρόμο.

Καταγράφουμε τους κανόνες σε ένα χαρτί.

  • Σταματώ στο πεζοδρόμιο και περιμένω.
  • Κοιτάζω αριστερά.
  • Κοιτάζω δεξιά.
  • Ξανακοιτάζω αριστερά.
  • Ξανακοιτάζω δεξιά.
  • Όταν ο δρόμος είναι ελεύθερος, τότε περνώ προς το

απέναντι πεζοδρόμιο.

  • Επιλέγω να περάσω στο απέναντι πεζοδρόμιο από

την διάβαση πεζών.

  • Βαδίζω πάντα πάνω στο πεζοδρόμιο.

*Παρατηρούμε σε διάφορες εικόνες την οδική

συμπεριφορά των οδηγών και των πεζών και

επιβραβεύουμε τη σωστή.

-Πως διασχίζουμε το δρόμο όταν υπάρχουν παρκαρισμένα

αυτοκίνητα;

-Τι κάνουμε;

-Υπάρχει μέριμνα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες ώστε να

κυκλοφορούν με ασφάλεια στον δρόμο;

*Εκτός από επιβάτες και πεζοί είμαστε και οδηγοί

Παίζουμε ανάλογο παιχνίδι εμπέδωσης:

20230515 114830 20230515 115202 20230515 115227 20230515 120421

Διαβάζουμε το παραμύθι: Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας.

Συγγραφέας: Κατερίνα Βαϊμάκη.

Το παραμύθι μας δίνει την αφόρμηση για να κάνουμε

εννοιολογικές προεκτάσεις και να διατυπώσουμε

ερωτήματα.

-Τι πρέπει να κάνουμε όταν οδηγούμε ποδήλατο;

-Ποιόν εξοπλισμό πρέπει να έχουμε;

-Υπάρχουν επαρκείς ποδηλατοδρόμοι στην πόλη μας;

-Υπάρχει πάρκο κυκλοφοριακής Αγωγής στην πόλη μου;

*Φτιάχνουμε τα δικά μας ποδήλατα με υλικά που έχουμε

στην τάξη μας (κουμπιά, ξυλάκια, cd, γλωσσοπίεστρα,

καπάκια από μπουκάλια) και διηγούμαστε την ιστορία του

ποδηλάτου που εμείς επινοήσαμε.

20230516 101954 20230516 102152 20230516 102728 20230516 104520 20230516 104525

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4:

*Κατασκευή χάρτινου φαναριού «ο Σταμάτης και ο

Γρηγόρης» και εκμάθηση κανόνων του σωστού πεζού.

-Πότε διασχίζουμε το δρόμο όταν το φανάρι είναι κόκκινο ή

πράσινο;

-Τι κάνουμε όταν το πράσινο ανθρωπάκι (ο Γρηγόρης)

αναβοσβήνει;

– Αν υπάρχει Τροχονόμος ή Σχολικός Τροχονόμος, τότε τα

σήματα και τα φανάρια που υπάρχουν ισχύουν;

-Ποια είναι η διαφορά του Τροχονόμου από τον/την Σχολικό

Τροχονόμο;

-Οι άνθρωποι που δεν έχουν επαρκή όραση πώς

πληροφορούνται για το χρώμα του σηματοδότη;

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5:

Κανόνες οδικής κυκλοφορίας-κατασκευή βιβλίου

353644780 3482221098685025 6749316165495256066 n 355958391 310855351275621 4974364465720855424 n 355969837 649099107244997 8424479380594310829 n

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6

Από όλη τη διαδικασία που ακολουθήσαμε, θέλουμε να

ευαισθητοποιήσουμε τόσο τους γονείς αλλά και την ευρύτερη

κοινότητα για να ακολουθούν τους κανόνες κυκλοφοριακής

αγωγής και να καταλάβουν την σπουδαιότητά τους. Θέλουμε

να τους επισημάνουμε τις τυχόν παραλείψεις στο θέμα της

κυκλοφοριακής ασφάλειας που έχουμε εμείς ανακαλύψει.Ζητάμε από την τεχνική υπηρεσία

του δήμου Μεταμόρφωσης να μας φτιάξει διάβαση έξω από το σχολείο μας,καθώς ο δρόμος

είναι διπλής κατεύθυνσης και τα αυτοκίνητααναπτύσσουν ταχύτητα:355938090 950376626051257 5089577556520922553 n 355157697 1218593408840816 4918809070946350761 n 353669194 1302741750628285 5522665839312362119 n 355904026 1487585535318494 7839896688668077190 n

Τα

παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και η κάθε ομάδα συνθέτει μια

αφίσα την οποία θα αναρτήσουμε σε διάφορα σημεία στο

χώρο του σχολείου αλλά και στη γειτονιά μας. Χρησιμοποιούμε

χαρτόνια, όπου η κάθε ομάδα ζωγραφίζει με μαρκαδόρους και

γράφει το μήνυμα που θέλει να διαδώσει. Τα παιδιά

αποφασίζουν με τι θέλουν να ασχοληθούν και χωρίζουν μόνα

τους τις αρμοδιότητες. Κάποια ζωγραφίζουν και κάποια

γράφουν το μήνυμα που θέλουν με την βοήθεια του/της

εκπαιδευτικού.

353644780 644557367533487 5254626114866987713 n 355764571 9669281483145631 7085784205582287165 n

Ο/η εκπαιδευτικός γράφει σε χαρτί το μήνυμα

που τα παιδιά συντάσσουν και στην συνέχεια τα παιδιά το

αντιγράφουν (π.χ. Φοράτε πάντα τη ζώνη ασφαλείας όταν

βρίσκεστε στο αυτοκίνητο) και αποφασίζουν σε ποιο σημείο θα

τοποθετήσουν την αφίσα που θα δημιουργήσουν, μέσα και έξω

από το σχολείο.

355526046 6689828791049150 4963560070947054876 n 353656643 569689978665223 553435588419454245 n 355958393 146308201748219 1007473205069438395 n

*Μία από τις αφίσες θα αποτελέσει το σκηνικό για την καλοκαιρινη

παράσταση που θα ανεβάσουμε στο σχολείο.

355194870 927360858335687 5391455364804196889 n

Τα παιδιά αφού χωριστούν σε ομάδες αποφασίζουν τι θα

ήθελαν να πουν μέσω των ρόλων τους. Διοργανώνουν μια παράσταση

στους γονείς τους για να τους ευαισθητοποιήσουν στους

κανόνες οδικής συμπεριφοράς. Ηπαράσταση ονομάζεται “το ταξιδάκι” και εξιστορεί

για πόσα μπορούν να συμβούν αν ένας οδηγός δεν ακολουθεί τον ΚΟΚ!

Στιγμιότυπο 2023 06 22 12.40.00 μμ

 

 

Το παγκάκι της φιλίας

Όλα άρχισαν από ένα βιβλίο με τίτλο” Το παγκάκι της φιλίας”:σε ένα σχολείο υπήρχε ένα παγκάκι και όποτε κάποιος  δεν είχε κάποιον φίλο για  να παίξει κάθονταν εκεί και αυτό έδειχνε στους άλλους την ανάγκη για παρέα!Ενθουσιαστήκαμε και σκεφτήκαμε να το φτιάξουμε κι εμείς:20230504 093210 20230508 122901 20230508 115646 20230504 122930 20230508 124339

ΕΚΔΡΟΜΗ

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων ”Τον ΚΟΚ αγαπώ, με ασφάλεια κυκλοφορώ” πραγματοποιήσαμε σχολική εκδρομή στο πάρκο οδικής κυκλοφορίας, όπου αναγνωρίσαμε τα σήματα του ΚΟΚ και οδηγήσαμε με ασφάλεια μικρά τρίκυκλα ακολουθώντας σωστά τα σήματα στο δρόμο μας!!!

IMG 20230517 100620 IMG 20230517 101037 IMG 20230517 102302 IMG 20230517 10233920230517 09184220230517 085109

ΑΝΟΙΞΗ

Μιλάμε για την Άνοιξη και καταγράφουμε τι κάνουμε αυτή την εποχή….

IMG 20230303 114503 IMG 20230303 115107 IMG 20230303 120131 IMG 20230303 122308

δημιουργούμε το λουλούδι της Άνοιξης…

IMG 20230425 113702 IMG 20230425 113923 IMG 20230425 114010 IMG 20230425 114138 IMG 20230425 114223 IMG 20230425 114356

Σύμφωνα με όσα μάθαμε για την Άνοιξη σχεδιάζουμε και την ίδια την Άνοιξη με τη βοήθεια ενός “μοντέλου”343794168 594730725943774 3847363278234195362 n 1 341831715 251679820686276 5175185843363285006 n 1 343720922 789008529010522 4372473054143279511 n 1 341749902 1706212326485493 7646059052281428949 n 1 343734735 1928850550806898 4761928454624306351 n 1 344587670 2360524990794087 7211740208098504621 n

Στολίζουμε ανοιξιάτικα τα παράθυρα των τάξεων:

344582985 1402302253904698 2884844787673357471 n 344585260 603725505031891 3248440104626622546 n 345336565 229902589640596 1764785168464192768 n

Ακούμε το τραγούδι ΄΄Γειά σου κύριε μενεξέ΄΄, βάζουμε τις εικόνες στη σειρά, μαθαίνουμε το τραγούδι και συνεργαζόμαστε για να εικονογραφήσουμε το τραγούδι δουλεύοντας σε ομάδες…

IMG 20230502 120905 IMG 20230502 121103 IMG 20230502 121229 IMG 20230502 121534 IMG 20230502 121546 IMG 20230503 094810 IMG 20230503 095946 IMG 20230503 100725 IMG 20230503 101838 IMG 20230503 102820 IMG 20230504 091206 IMG 20230504 091313 IMG 20230504 092355

Με μεγάλη μας χαρά παρουσιάσαμε τη δημιουργία μας στους φίλους μας του άλλου τμήματος και τραγουδήσαμε όλοι μαζί!!!

IMG 20230504 091807 1

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Φτιάχνουμε λουλούδια με cd…..

IMG 20230427 085802 IMG 20230427 085850 IMG 20230427 085949 IMG 20230427 090112

IMG 20230427 123247 IMG 20230427 123307

IMG 20230428 095845 IMG 20230428 095901 IMG 20230428 095921

Φτιάχνουμε λουλούδια και ετοιμάζουμε τα στεφανάκια μας για την Πρωτομαγιά….

IMG 20230426 120324 IMG 20230427 090330 IMG 20230427 091525 IMG 20230427 113730343861785 254699473583045 7201086626146934699 n 1341731127 275346274818543 414233526753157486 n 1 IMG 20230427 113734 IMG 20230428 100206 IMG 20230428 100444

Συνεργαζόμαστε και τα 2 τμήματα του σχολείου μας και δημιουργούμε ένα ομαδικό στεφάνι για την Πρωτομαγιά….

IMG 20230428 092020 IMG 20230428 092026 IMG 20230428 092055 IMG 20230428 131237

Μιλάμε για την εργατική Πρωτομαγιά και φτιάχνουμε μία ομαδική εργασία…

IMG 20230428 121201

Συναισθήματα – Αναγνώριση , διαχείριση

Αναγνώριση και διαχείριση συναισθημάτων

Ενέργειες για την αποσυμφόρηση συγκρούσεων

Τα νήπια εξοικειώθηκαν με τα βασικά συναισθήματα : χαρά , λύπη, θυμός, φόβος

Παράλληλα ανέπτυξαν και μεθόδους προκειμένου να μπορούν να διαχειρίζονται τις συγκρούσεις που

προέκυπταν κατά την διάρκεια της σχολικής  ζωής.
1688375395304


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper