ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: 1. Οικολογία, παγκόσμια και τοπική κληρονομιά, “Φύλαξέ το μήν το πετάς, ανακύκλωσε με μας!”, Τμήμα 1

Φάση 1: ΕΡΩΤΗΣΗ :   Τι γίνεται με τα άχρηστα;

Τι είναι τα άχρηστα αντικείμενα; Ποια είναι; Γιατί τα λέμε έτσι;

-Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με ιδεοθύελλα: τα παιδιά σχεδιάζουν ό,τι γνωρίζουν για τα άχρηστα αντικείμενα. Παρουσιάζουν στην ολομέλεια τις ζωγραφιές τους και καταθέτουν τις απόψεις τους.  Είναι όλα σκουπίδια;

https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/06/20220509_114245-2.jpg

Παρακολουθούμε το βίντεο: HD Peri Poll , Safeyoutube, https://video.link/w/mKIxc

Και ζωγραφίσαμε ένα Καθαρό και ένα Βρώμικο περιβάλλον

https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/06/20220511_112734-2.jpg

Φάση 2:ΥΠΟΘΕΣΗ/ΑΠΟΔΕΙΞΗ/ΕΡΕΥΝΑ:  Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας

Με τη βοήθεια των γονιών τους τα παιδιά καλούνται

(α) να εντοπίσουν τους κάδους που υπάρχουν στη γύρω περιοχή και να τους καταγράψουν, (β) να παρατηρήσουν τυχόν προβλήματα σε σχέση με τα απορρίμματα και να τα καταγράψουν, (γ) να εξετάσουν κατά πόσο το περιβάλλον γύρω από το σχολείο είναι φροντισμένο επαρκώς και να καταγράψουν καλές πρακτικές διαχείρισης των απορριμμάτων που θα εντοπίσουν.

Αφού μας  έφεραν τους χάρτες τους,  τους κατηγοριοποιήσαμε και τους μετρήσαμε: πόσους κάδους είδαμε; Μπλε, πράσινους, άλλο χρώμα? Σκουπίδια;

https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/06/20220608_121436-2.jpg

20220602 115940  20220602 094220  20220602 095708  20220602 094358

Διαβάσαμε το βιβλίο: «Η κυρα Φύση κι ο κακός ο Ρύπος»  της Έφης Παπαδοπούλου και φτιάξαμε ομαδικά με κολάζ από εφημερίδες και χαρτί, μια πόλη με και χωρίς τον κακό τον Ρύπο.

20220513 111132   20220513 114012

Παρουσιάσαμε στα παιδιά τους δύο κάδους της τάξης μας έναν για τα κοινά σκουπίδια και τα υπολείμματα φαγητού κι έναν για την Ανακύκλωση και συζητήσαμε για τη χρήση τους και πως κάποια άχρηστα δεν είναι σκουπίδια και μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν όπως π.χ. το χαρτί

Παρακολουθήσαμε μέσω του υπολογιστή την ιστορία : «Ήταν ένα μικρό χαρτάκι” .https://www.youtube.com/watch?v=WCHNa1sqcVI , και ζωγραφίσαμε τι θα μπορούσε να ξαναγίνει ένα μικρό χαρτάκι;

Παρατηρήσαμε επίσης το πρωινό μας και τις συσκευασίες που χρησιμοποιούμε όπως αλουμινόχαρτο και γιαουρτάκια και τα τοποθετήσαμε στους σωστούς κάδους της τάξης μας.

20220512 100148   20220512 100249

Πήγαμε εκδρομή και παρακολουθήσαμε και τη διαδικασία κομποστοποίησης

20220510 101546    20220510 094132

 

Φάση 3: ΑΝΑΛΥΣΗ, Και τι κάνουμε με τα σκουπίδια;

Τα παιδιά φέρνουν από  το σπίτι τους διάφορα υλικά. Στη συνέχεια παίζουν ένα κινητικό παιχνίδι και διαχωρίζουν τα ανακυκλώσιμα είδη  σε κουτιά με διαφορετικό χρώμα και σήμανση: ΠΛΑΣΤΙΚΑ, ΧΑΡΤΙΝΑ, ΓΥΑΛΙΝΑ, ΑΛΟΥΜΙΝΙΑ.

20220531 113357  20220531 113450  20220531 113726

Επειδή όμως υπάρχουν και μπαταρίες και καπάκια και διάφορα άλλα, δημιουργούμε και άλλες κατηγορίες: ΡΟΥΧΑ,ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ, ΤΣΑΝΤΕΣ, ΛΑΜΠΕΣ, ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ, ΦΑΓΗΤΑ

https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/06/20220609_082510.jpg

20220531 114929

Στην Ελλάδα όμως έχουμε περισσότερους  μπλε και πράσινους κάδους . Αφού παρακολουθήσουμε το βίντεο: «O ΠΕΡΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, Safeyoutube, https://youtu.be/0hr9cOUKfGY  και https://video.link/w/jTIxc για τον ΜΠΛΕ κάδο, φτιάχνουμε μια κατασκευή που θα μας θυμίζει ποια υλικά μπορούμε να τοποθετήσουμε σε αυτόν.

 

Παίξαμε  ψηφιακά παιχνίδια στην τάξη και τα ανεβάσαμε και σε padlet

Παιχνίδι 1 Διακρίνουν τα είδη που ανακυκλώνονται, https://learningapps.org/display?v=ppakzw9z321

Παιχνίδι 2 Διαχωρίζουν τις κατηγορίες των ανακυκλώσιμων ειδών

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3601 ,  (σε τρεις κατηγορίες)

https://learningapps.org/display?v=pqcxqzgj521 ,  (σε έξι κατηγορίες)



Λήψη αρχείου

Συζητήσαμε για το τι γίνεται με τα σκουπίδια που δεν ανακυκλώνονται και τα παίρνει ο αέρας και το νερό και τα πηγαίνει στη θάλασσα και παρακολουθήσαμε  βίντεο για τους κινδύνους που απειλούν τη χελώνα καρέτα- καρέτα και τα άλλα ζώα της θάλασσας https://www.youtube.com/watch?v=LbZNZY8Iano  και τη ζωγραφίσαμε.

Φάση 4: ΕΞΗΓΗΣΗ, Ας δώσουμε  εξηγήσεις και σε  προβλήματα λύσεις!

Για να δώσουμε κάποια λύση σε αυτά τα προβλήματα, συγκεντρώσαμε καπάκια και μπαταρίες και άλλα ανακυκλώσιμα που θα τα τοποθετήσουμε στους σωστούς κάδους, κατασκευάσαμε καραβάκια από χάρτινες αυγοθήκες

20220609 125653          20220603 092432

 

Και φτιάξαμε την αφίσα της ανακύκλωσης, αφού συνθέσαμε τη λέξη από τα γράμματά της

20220525 094346   20220525 094816

20220606 102542

και σκεφτήκαμε να ΣΥΝΔΕΣΟΥΜΕ τις γνώσεις μας και να τις ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΜΕ στους γονείς μας κάνοντας μια γιορτή που θα λέγεται: «Επανάσταση στο βυθό». Φτιάξαμε λοιπόν τις προσκλήσεις και τα σκηνικά μας, μάθαμε τους ρόλους μας και παρουσιάσαμε τη γιορτή μας. Ελπίζουμε να τη χαρήκατε.

20220607 184842 2

 

Αφήστε μια απάντηση