1η Θεματική ενότητα εργαστηρίων Δεξιοτήτων:
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ
Τίτλος προγράμματος:
«Ζούμε μαζί»
Λίγα λόγια για το πρόγραμμα
Σκοπός του προγράμματος είναι η γνωριμία με τα μέλη της ομάδας και η επικοινωνία μαζί τους. Η συνεργασία, η αποδοχή και ο σεβασμός της διαφορετικότητας. Η δημιουργία ενός ευχάριστου κλίματος στην τάξη και στην αυλή του σχολείου που προάγει την ελευθερία της σκέψης, της έκφρασης, την καινοτομία, την δημιουργικότητα και την συμπερίληψη.
2η Θεματική ενότητα εργαστηρίων Δεξιοτήτων:
Ζω καλύτερα – Ευ ζην (Υγεία)
Τίτλος προγράμματος:
«Χτίζω εμένα σωστά»
Λίγα λόγια για το πρόγραμμα
Σκοπός του προγράμματος είναι να γνωρίσουν τα παιδιά την αξία της υγιεινής διατροφής. Να μάθουν να τρέφονται σωστά για να έχουν σώμα γερό και δυνατό. Να γνωρίσουν τι προκαλούν στον οργανισμό μας οι τροφές που δεν πρέπει να τρώμε συχνά και επιπλέον να μπορούν να κατηγοριοποιούν τα τρόφιμα με βάση την προέλευσή τους.
3η Θεματική ενότητα εργαστηρίων Δεξιοτήτων:
Φροντίζω το περιβάλλον
Τίτλος προγράμματος:
Λίγα λόγια για το πρόγραμμα
Σκοπός του προγράμματος είναι η γνωριμία και η ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τα ζώα που είναι υπό εξαφάνιση. Επιλέξαμε να ασχοληθούμε με δύο είδη: ένα ζώο της ξηράς, την καφέ αρκούδα και ένα ζώο της θάλασσας, την χελώνα καρέτα-καρέτα. Ποιοι είναι οι κίνδυνοι που διατρέχουν; Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε για την προστασία τους; Ποιο είναι το περιβάλλον μέσα στο οποίο γεννιούνται και μεγαλώνουν; Τι χρειάζονται; Με ποιες δράσεις μπορούμε να βοηθήσουμε;
4η Θεματική ενότητα εργαστηρίων Δεξιοτήτων:
Δημιουργώ και καινοτομώ
Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Τίτλος προγράμματος:
«Και η γη γυρίζει…..»
Λίγα λόγια για το πρόγραμμα
Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος, ήταν να ασχοληθούμε με ένα θέμα που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των παιδιών, ταυτόχρονα θα εμπλέξει και τους 5 τομείς-πεδία (φυσικές επιστήμες, τεχνολογία, επιστήμες των μηχανικών, τέχνες, μαθηματικά) και να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον μάθησης χωρίς αποκλεισμούς, όπου όλοι οι μαθητές μπορούν να συμμετάσχουν και να συνεισφέρουν.
Με την μέθοδο της διερευνητικής μάθησης, τα παιδιά έμαθαν για το ηλιακό σύστημα, την αλληλεπίδραση του ήλιου με τους άλλους πλανήτες και την αλληλεξάρτηση όλων από αυτόν, την σελήνη που είναι δορυφόρος της γης, την εναλλαγή μέρας νύχτας και τις εποχές.
Τα παιδιά διερωτήθηκαν, πειραματίστηκαν, γνώρισαν με βιωματικό τρόπο, χρησιμοποίησαν κατάλληλα εκπαιδευτικά λογισμικά, καλλιέργησαν τη μαθηματική τους σκέψη, προβληματίστηκαν, συζήτησαν και βρήκαν λύσεις.